Şimdi Ara

Grande Punto Şanzıman Sorunu Otomatik

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
30.709
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaslar,

    bende 2008 fiat grande punto 1.4 triptonik arac var ve surekli yolda 1-2. viteste durduk yere boşa alıp "check transmission see handbook" uyarısı veriyor sonra 3-4 dakika şansıman ışığı yanık bir şekilde ikaz sesi verip arıza ışığı yanıyor sonra düzeliyor gibi oluyor ancak ondan sonra tekrar aynı ikazı veriyor ve son zamanlarda cok yapmaya basladi, bugun aksam ise yolda kaldım birkac kez eve 1. viteste geldim kafasına göre bazen ikiye atabildi falan, internette araştırdım fren müşürünün değiştirilmesi gerekli o zaman düzelir diyor ama bilemedim, maslak yada sanayi mahallesindeki oto sanayilerinde bildiginiz bir yer var mı? Tesekkur ederim

    İşte böyle bir hata veriyor
    clayfingeryoutube
    Grande Punto Gear Unavailable Problem error
    http://www.youtube.com/watch?v=yWdHfkezVj0







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayı Baba

    Merhaba.

    Büyük ihtimalle şanzıman robotunda sıkıntı yaşıyorsunuz. Fiat Dualogic şanzımanların kronik problemidir. Activatör (yada buna benzer birşey) diye bir parça var, onunla ilgili problemler olabiliyor.

    Eşimin kuzeni, benimde çok yakın arkadaşım aynı problemi yaşadı 2008 model Punto'da. Komple şanzıman değişti. Plakalar, balatalar vs. toplam 4000 civarı bir masraf tuttu.

    Geçmiş olsun diyorum. Umarım en kolay ve ucuz şekilde çözümlendirirsiniz.

    Yeri gelmişken belirtmek isterim; Avrupa'lı markaların daha çok kullandığı yarı otomatik (otomatikleştirilmiş manuel şanzıman) sistemler bu tarz problemler çıkarmaya elverişli. Fiat ile ilgisi yok. Çift kavramalı DSG ve EDC sistemlerinin bile ciddi sorunlar çıkarıp bir araba parası maliyetler yarattığını okuyabilirsiniz. Kaldıki bahsi geçen Dualogic tek kavramalı bir sistem. Yakıt konusunda tam otomatik şanzımanlara göre daha verimli ve dolayısıyla ekonomikler. Ancak arıza çıkarma potansiyeli daha yüksek.

    Alıntıları Göster
    Bütün olay o robotun yağının bitmesinden kaynaklanıyormuş
    buradan bütün fiat punto gibi şanzıman robotu kullanan arkadaslara sesleniyorum
    yapacaginiz ilk iş o robotun yağını tamamlamak olsun yoksa boşu boşuna robotu değiştirtiyorlar serviste 4bin TL masraf boşuna çıkartıyorlar
    herifler ulan bunun yağı bitmiş ekleyelim de bakalım çalışıyor mu bile dememişler
    serviste ben kendim söyledim de yağını eklediler araba harika çalışıyor şu an
    lütfen arkadaslar once o robotun yağını kontrol ettirin
    ben adamların eline tek tek kontrol edilmesi gereken şeylerin listesini kendim elimle yazdım da verdim
    ama takip etmezseniz hemen robotu değiştircez kesin o bozuk diyip geciriyorlar söyliyim
    bu da dualogic kullananlara ders olsun
    bilginize
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Fiat Punto Otomatik Şanzıman Sorunları

    Fiat Punto'nuzun otomatik şanzımanında sorunlar yaşamanız halinde, aracınızın gösterge panelinde "Check Transmission See Handbook" (Şanzımanı Kontrol Edin El Kitabına Bakın) mesajı ile karşılaşabilirsiniz. Bu mesaj, şanzımanda bir sorun olduğunu ve El Kitabına başvurmanız gerektiğini belirtir.

    Punto'nun otomatik şanzımanında sık karşılaşılan bazı sorunlar şunlardır:

    • P1773 Hata Kodu: Bu hata kodu, şanzıman devre kesicisinin arızalandığını gösterir.
    • Yarı Otomatik Vites Sorunları: Fiat Punto'nun yarı otomatik vitesli modellerinde, vites geçişlerinde gecikme veya zorlanma gibi sorunlar görülebilir.
    • Boşa Atma Sorunu: Otomatik vitesli Punto'lar, hareket halindeyken boşa atma sorunları yaşayabilirler.

    Bu tür sorunları gidermek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • El Kitabını Kontrol Et: "Check Transmission See Handbook" mesajı aldığında, aracın El Kitabına başvurmalısın. El Kitabı, olası sorunların ve çözümlerin bir listesini içerir.
    • Hata Kodlarını Oku: Aracının OBD-II portunu bir tarayıcı cihazına bağlayarak hata kodlarını okuyabilirsin. Bu kodlar, sorunun tam olarak nerede olduğunu belirlemene yardımcı olabilir.
    • Yetkili Bir Servise Başvur: Sorunu kendi kendine çözemiyorsan, aracını yetkili bir Fiat servisine götürmelisin. Servis teknisyenleri, sorunu teşhis edebilir ve uygun onarımları gerçekleştirebilirler.

    Fiat Punto'nun otomatik şanzıman sorunlarını zamanında çözmek önemlidir. Aksi takdirde, daha ciddi hasarlara ve daha yüksek onarım maliyetlerine yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Fiat sonuçta . Sorun sorun sorun . Araba demem fiata

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba.

    Büyük ihtimalle şanzıman robotunda sıkıntı yaşıyorsunuz. Fiat Dualogic şanzımanların kronik problemidir. Activatör (yada buna benzer birşey) diye bir parça var, onunla ilgili problemler olabiliyor.

    Eşimin kuzeni, benimde çok yakın arkadaşım aynı problemi yaşadı 2008 model Punto'da. Komple şanzıman değişti. Plakalar, balatalar vs. toplam 4000 civarı bir masraf tuttu.

    Geçmiş olsun diyorum. Umarım en kolay ve ucuz şekilde çözümlendirirsiniz.

    Yeri gelmişken belirtmek isterim; Avrupa'lı markaların daha çok kullandığı yarı otomatik (otomatikleştirilmiş manuel şanzıman) sistemler bu tarz problemler çıkarmaya elverişli. Fiat ile ilgisi yok. Çift kavramalı DSG ve EDC sistemlerinin bile ciddi sorunlar çıkarıp bir araba parası maliyetler yarattığını okuyabilirsiniz. Kaldıki bahsi geçen Dualogic tek kavramalı bir sistem. Yakıt konusunda tam otomatik şanzımanlara göre daha verimli ve dolayısıyla ekonomikler. Ancak arıza çıkarma potansiyeli daha yüksek.




  • Bütün olay o robotun yağının bitmesinden kaynaklanıyormuş
    buradan bütün fiat punto gibi şanzıman robotu kullanan arkadaslara sesleniyorum
    yapacaginiz ilk iş o robotun yağını tamamlamak olsun yoksa boşu boşuna robotu değiştirtiyorlar serviste 4bin TL masraf boşuna çıkartıyorlar
    herifler ulan bunun yağı bitmiş ekleyelim de bakalım çalışıyor mu bile dememişler
    serviste ben kendim söyledim de yağını eklediler araba harika çalışıyor şu an
    lütfen arkadaslar once o robotun yağını kontrol ettirin
    ben adamların eline tek tek kontrol edilmesi gereken şeylerin listesini kendim elimle yazdım da verdim
    ama takip etmezseniz hemen robotu değiştircez kesin o bozuk diyip geciriyorlar söyliyim
    bu da dualogic kullananlara ders olsun
    bilginize
  • Takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzsultanselm

    Bütün olay o robotun yağının bitmesinden kaynaklanıyormuş
    buradan bütün fiat punto gibi şanzıman robotu kullanan arkadaslara sesleniyorum
    yapacaginiz ilk iş o robotun yağını tamamlamak olsun yoksa boşu boşuna robotu değiştirtiyorlar serviste 4bin TL masraf boşuna çıkartıyorlar
    herifler ulan bunun yağı bitmiş ekleyelim de bakalım çalışıyor mu bile dememişler
    serviste ben kendim söyledim de yağını eklediler araba harika çalışıyor şu an
    lütfen arkadaslar once o robotun yağını kontrol ettirin
    ben adamların eline tek tek kontrol edilmesi gereken şeylerin listesini kendim elimle yazdım da verdim
    ama takip etmezseniz hemen robotu değiştircez kesin o bozuk diyip geciriyorlar söyliyim
    bu da dualogic kullananlara ders olsun
    bilginize

    Merhaba o listeyi buraya atabilir misiniz ileride problem yaşar isek aklımızda olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende de aynı problem var muhtemelen, aracı 94 binde aldım (2007 grande punto dynamic)araç tamamen servis bakımlı hatta alırken satıcı serviste 2000 tl ye şanzımanı elden geçirttiğini söyleyince iyi dedim şanzıman uzun süre problem çıkartmaz herhalde, kronik problemli olduğunu bilmiyordum.(hatta o zaman nete baktığımda bir başlıkta bulamamıştım kader işte gözümden kaçmış demekki ve enteresanı şikayetvarda bu tür problemler yazılmış ve çoğu ben aracı aldıktan sonra yazılanlar şimdi yazınca ilk o site çıktı :( bundan sonra en ince detayına kadar araştırmadan araç almam)
    Neyse aldıktan 2-3 hafta sonra birgün ani fren yapınca araç kendini N pozisyonuna aldı ve sonraki gün yine yaptı bunun eco moddan kaynaklandığını düşünerek normal moda aldım aracı ve belli bir süre yapmadı sonra birgün yine yaptı. Ve bu durum nadir olarak devam etti (atıyorum 2-3 haftada bir özellikle soğukken) neyse bazen araç çalışmıyordu (bu da şanzımanla alakalıymış onu da araştırınca öğrendim yani yeni öğrendim) bir kaç kerede ilk çalışmada otomatiğe geçmede sıkıntı çıkardı ki o zaman tamam dedim neyse ustaya sordum durumun normal olmadığını ama çok sık olursa gelmem gerektiğini şu an için birşey yapamayacağını söyledi. Açıkcası en fazla 300-500 çıkar diye düşünüyordum 5000-7000 arası fiyatı varmış (çünkü robotik değiştiriyorlarmış şimdi tek şansım yağın eksilmiş olması ve tamamlanınca düzelmesi )

    geçen ustaya götürdüm aracı (malum servisler uçuk) güzelce bakımını yaptırdım. bugün sabah sağ taraftan kalorifer tarafından hırlama gibi ses geliyordu hatta ustayı aradım bakalım hocam dedi (yalnız sadece kalorifer tertibatının bulunduğu sağ taraftan geliyor ki usta onunla alakası olamayacağını söylüyor gerçi bu şanzımanın kesinlikle yağ eksiltmeyeceğini de söyledi:) ben hayır bak kronik sorunuymuş deyince Allah Allah dedi )
    Neyse arabayı akşam üzeri park ettim aracı, bir kaç saat sonra işim vardı tekrar çalıştırdım ve sorun! araç manuelde vites değiştiriyor sorun yok ama oto moda geçmiyor ve normalde manuel modda vites küçültmeyi kendi yaparken onu da yapmıyor daha önce de otomatiğe geçmemiş biraz ısınınca oto moda geçmişti ki yarın yine kullanıcam umarım ısınınca problem geçer (umut dünyası)

    Vesselam durum bu yarın yazıcam
    Son olarak aynı zamanda 2015 tsi bluemotion Jetta sahibiyim ve inanın Punto B sınıfına göre çok konforlu bir araç 2007 model olmasına ragmen bu arıza dışında araç gayet tok ki bu aracı alırken başka b sınıfı araçlara da bakmıştım buna binince direk ben daha iyiyim diyor araç




  • Bende 2 senedir sadec kis aylarinda , ayda 1 kere kasiten gecerken yapiuordu. 110.000 bakjma soktum, sanzimanda yağ kalmamis dediler ve yaği eklediler. Tamam bi daha sorun olmaz diye dusunuyordum daha fazla olmaya basladi. Kasisten gecince, kapiyi sert kapatinca yada ilk calistirmadan sonra boşa aliyor. Punto kullanicilarininin forumunda koltuklarin altinda frenle ilgili bir jack var o gevseyjbce olabiliyor falan denmisti, ustune dusmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2009 grande moldel yarı otomatik punto araç aldım ilk aracim. 1 sene oldu aracı alalı. Kışa süre önce araç bazen kendini boşa almaya başladı, vites geçişlerde bagirmalar oluyor zorlanıyor geçerken. Geçen gün kartal oto sanayiye gittim şanzıman yağı baktırmaya sorunları da anlatınca 2000 lira ile kapı açıyorlar. Hiç bir usta şanzıman yağına bakmadı birtürlü şanzıman yağı en son ne zaman değişti değişti mi bir bilgim de yok. Araba vebalı sanki kims3 elini sürmek istemiyor. Önereceğiniz bir yer var mı sizce bu sorunların sebebi ne olabilir arkadaşlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • wickersan kullanıcısına yanıt

    FIAT ve diğer marka otomobillerin otomatik vites robotlarının mekatronik ve yazılım arızaları tamirini yapıyoruz. sıfır orijinal yedek parça stoğumuz vardır. T. 0544 116 06 73.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.