Şimdi Ara

Günlük 150, Aylık 3000, Yıllık 40 bin km yol için araç tavsiyesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
2.419
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,
    Başlıkta da belirttiğim gibi yıllık ortalama 40 bin km için araç tavsiyesi istiyorum.
    Kriterler:
    1- Binek araç yada hafif ticari olabilir. Sadece 4 kişi ile şehirler arası yolculuk amaçlı kullanılacak.
    2- En önemlisi yakıt tüketiminin az olması. Maliyet önemli.
    3- Maksimum 5 yıl sonra satılacak. Toplamda 200 bin km gibi bir rakama ulaşıyor. Binek araçlar bu km ye dayanır mı? Hafif ticari daha mı mantıklı?
    4- Satarken binek araç mı, ticari mi daha az kaybettirir. Malum km si yüksek olacak.
    5- Bakım masrafı, dayanıklılık, parça fiyatı vs . Önemli konular...
    6- Bütçe yaklaşık 100 bin TL. İkinci el düşük kilometre mi? Sıfır mı?

    Özetle 5 yıl sonra toplam maliyet (yakıt, ikinci el fiyatı, bakım masrafı vs...) açısından beni en az üzecek ve en az maliyete yol açacak bir araç tavsiyesi (Binek otomobil yada hafif ticari) istiyorum.

    Cevap verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler...







  • cevap belli aracınız clio 1.5 dci 75 hp uzun yolda düzgün kullanılan stop etmeden 1 dk bekletilen araç minimum 500.000 km motoru sağlıklı çalışır 200 binlerde saat gibi çalışır.Yüksek km satma kaygınız olmasın clio gibi araçlar piyasada zibil gibi olduğu için alıcı parça sıkıntısı vs çekmeyeceği için fazla çekinmez.
    Her gün o kadar yol yapılacaksa yalıtımı konforu iyi olmalı, tüketimi düşük olmalı.

    Sıfır olarak fiat egea hb uygun fiyatlı bir seçenek. Sedan da olur ama hb daha kaliteli bir araç. Alternatif kia ceed 1.4, hyundai elantra +lpg, toyota corolla +lpg falan olabilir.

    İkinci el olarak c segment dizel manuel opel astra sedan, ford focus, renault megane olabilir.

    Seçenek çok.
    ticari araçlar yüksek rüzgar direnci ve ağırlıkları sebebiyle daha fazla yakıt sarfiyatı ve daha savrulabilir bir yapıya sahipler. yüksek sigorta ve vergi ücretleri ile her yıl muayene zorunluluğu yorabilir. bir de uzun yol için otomobile nazaran düşük hız sınırları var. bu etmenleri de hesaba katmalısın.
  • 2. El düşük km bi peugeot 308 1.6bluehdi eat6 tavsiye ederim.
  • cevap belli aracınız clio 1.5 dci 75 hp uzun yolda düzgün kullanılan stop etmeden 1 dk bekletilen araç minimum 500.000 km motoru sağlıklı çalışır 200 binlerde saat gibi çalışır.Yüksek km satma kaygınız olmasın clio gibi araçlar piyasada zibil gibi olduğu için alıcı parça sıkıntısı vs çekmeyeceği için fazla çekinmez.
  • Öncelikle bence sıfır araç almayın şu anki fiyatlarla alınacak sıfır bir araç 200.000 km yol yaparsa çok fazla değer kaybedecektir. Bu yüzden ikinci el ve değerini kaybetmiş nispeten daha az tutulan veya tutulmayan modeller üzerine yoğunlaşın.
    Sadece 4 kişi ile şehir dışı 40.000 km yol yapılacaksa.
    Kesinlikle d segmenti bir araç bakın. Hafif ticarileri en baştan eleyin hem rahatınız hemde güvenliğiniz için.
    Vites tercihinizi belirtmemişsiniz ama otomatik istiyorsanız maliyetler önemli olduğundan size tavsiyem çift kavramalı hiçbir araca yaklaşmayın.
    Sonuç olarak eğer otomatik istiyorsanız 508 ve insignia dizel otomatiklere bakabilirsiniz her iki modelde de 2015_2016 model temiz araç bulunur.
    Yok manuel istiyorsanız
    Bu iki alternatifin yanına yine dizel talisman ve mondeo eklenebilir birde Avensis alıp lpg takabilirsiniz.
  • Otomatik şart değilse manuel 1.5 dci megane 4 sedan alınabilir. Ticariler yakıt konusunda biraz daha müsrif olabilirler, ayrıca hız sınırları da daha düşük.
  • Şehirler arası yol için manuel vites tercih edilebilir. C veya D segment tercih edilirse daha iyi olur. LPG de seçenekler arasında olabilir.
  • O paralara en mantıklı seçim dizel insignia veya mondeo olur
  • Bu kadar yol yapılacaksa dizelden öte LPG li daha mantıklı olmaz mı ? Satarkende +200 bin km eklenmiş dizel insanı ürkütür. Aracı sıfır da alamaycaksınız. LPG li bir araç dah iyi olur sanki
  • Renault Euro5 1.5 dCi alın. Periyodik bakımları aksatmadığınız sürece 500.000 km yapar. Satarken 200,250.000 km civarında geldiğinde de kolayca satılır.
  • Nokta atışı araç söylüyorum. Fiat Egea sabah ilana koysanız öğlen satarsınız istediğinizde fakat datacspını sanmam
  • Cevap veren herkese ayrı ayrı teşekkür ederim.
    Benim gönlüm daha çok sıfır ticariden yana idi ama yorumları okuyunca sanırım fikir değiştireceğim...
  • Dızel clıo
  • blacklotus01 B kullanıcısına yanıt
    En mantıksız seçim olurdu, yürütme maliyeti ve yakıt giderleri yüksek
  • Her gün o kadar yol yapılacaksa yalıtımı konforu iyi olmalı, tüketimi düşük olmalı.

    Sıfır olarak fiat egea hb uygun fiyatlı bir seçenek. Sedan da olur ama hb daha kaliteli bir araç. Alternatif kia ceed 1.4, hyundai elantra +lpg, toyota corolla +lpg falan olabilir.

    İkinci el olarak c segment dizel manuel opel astra sedan, ford focus, renault megane olabilir.

    Seçenek çok.
  • mabthera M kullanıcısına yanıt
    ticari araçlar yüksek rüzgar direnci ve ağırlıkları sebebiyle daha fazla yakıt sarfiyatı ve daha savrulabilir bir yapıya sahipler. yüksek sigorta ve vergi ücretleri ile her yıl muayene zorunluluğu yorabilir. bir de uzun yol için otomobile nazaran düşük hız sınırları var. bu etmenleri de hesaba katmalısın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    En mantıksız seçim olurdu, yürütme maliyeti ve yakıt giderleri yüksek
    Peki 4 kişi uzun yol seyahat için sizin öneriniz ne acaba?
  • blacklotus01 B kullanıcısına yanıt
    2. Mesaj
  • 508-insignia-mondeo
    D segmenti almanız gerekiyor. Yoksa konforsuzluk çekilemez
  • Bu devirde araç almak çok mantıklı değil masrafları hesapladığınız zaman ortaya dudak uçuklatan rakamlar çıkıyor araç sigortası ve kaskosu dahil zaten kafadan gitti 5-6 bin tl hangi ilde olduğunuzu bilmiyorum adana araç kiralama firması var Ankara ve İzmir , Mersinde şubeleri mevcut dilerseniz bulunduğunuz bölgede kiralama şartlarını araştırın kafanız rahat olsun.
  • Verilen cevaplardan çıkardığım sonuçlar şu şekilde:
    1- Hafif ticari mantıklı değil
    2- Sıfır almak mantıklı değil
    3- İkinci el düşük kilometrede dizel veya LPG li araçlar tercihte bir adım önde.
    4- B sınıfı yerine C veya D sınıfı tercih edilebilir.

    Bunun dışında sanırım bütçe nedeni ile Hybrid araç önerisi olmamış.

    Kiralama önerisi var: Bana çok mantıklı gelmedi.(İnternetten baktığım kadarı ile Aylık kiralama 1500-2000 TL bandında. Kabaca yıllık 20-25 bin TL, 5 yılda 100-125 bin TL yapıyor. 125 bin TL ye alınacak araç 5 yıl sonra 75 bin e satılsa..... Yada 100 bin TL faize konulsa bir yıl sonraki kiralama bedelini çıkarıyor (%20 yıllık faiz ile ) Ancak bu mevduat faizleri hep böyle %20'ler de mi kalacak???
    Bunların hepsi kafamda soru işaretleri.....

    Düşünmeye ve araştırmaya devam..
    Öneriler için herkese tekrar teşekkürler.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.