selam arkadaşlar. bugün şehiriçinde 40-45 ile giderken yavaşlamak için frene bastım ama öyle sert diil. araba birden kaymaya başladı.hemen toparlamaya çalıştım ama önde de araç olduğu için freni de kesemedim. sonuç: araç yola 90 derece durdu. yolda en ufak bir ıslaklık vb. bişi yok. asfalt ve kaymak gibi yol lastiklerin havaları ve rot balans 10 gün önce kontrol edildi. problem yok. araçta herhangi bir çekme yok. daha sonra yolda birkaç defa daha bastım hem de sert bir şekilde birinde kaydı birinde gayet sağlam bi şekilde durdu. sizce neden kaynaklanabilir?
çok ilginç, araçla ilgili bilgi bilgi verirsen marka model yaş vs.
98 Accent 1.3 ls ön lastikler michelin energy daha 10 günlük. arka lastikler pirelli 3 yıllık fln ama diğer lastikler değiştirilirken 5mm diş derinliği vardı. yani kabak olma gibi bi sorun da yok.
fren merkezinden olabilir
çünkü bu durum arka ve ön tekerleklere hidrolik gücünün eşit dağılmamasından kaynaklanır
önler tam sıkmadan arkalar kilitlenirse araç hemen spine meyillenir
normal olanı önlerin daha etkin frenlemesidir.
quote:
Orjinalden alıntı: monster_89
selam arkadaşlar. bugün şehiriçinde 40-45 ile giderken yavaşlamak için frene bastım ama öyle sert diil. araba birden kaymaya başladı.hemen toparlamaya çalıştım ama önde de araç olduğu için freni de kesemedim. sonuç: araç yola 90 derece durdu. yolda en ufak bir ıslaklık vb. bişi yok. asfalt ve kaymak gibi yol lastiklerin havaları ve rot balans 10 gün önce kontrol edildi. problem yok. araçta herhangi bir çekme yok. daha sonra yolda birkaç defa daha bastım hem de sert bir şekilde birinde kaydı birinde gayet sağlam bi şekilde durdu. sizce neden kaynaklanabilir?
mustyyy isimli arkadaşın da belirttiği gibi sorun fren merkezinden kaynaklanıyor gibi görünüyor. tekerleklere düzgün dağıtılamayan fren basıncı bu tip durumlar oluşturur.
geçmiş olsun...
sağolun... eğer dediğiniz gibi fren merkezindeyse; bu sorun belirli kmlerde mi kendini gösterir? yani belirli kmlerde değişmesi gereken parçaları mı var ki bu sorun oluştu? araç 98 model ama 46bin kmde. şehiriçinde kullanıldığı için fazla km yapılmadı.
quote:
Orjinalden alıntı: monster_89
sağolun... eğer dediğiniz gibi fren merkezindeyse; bu sorun belirli kmlerde mi kendini gösterir? yani belirli kmlerde değişmesi gereken parçaları mı var ki bu sorun oluştu? araç 98 model ama 46bin kmde. şehiriçinde kullanıldığı için fazla km yapılmadı.
fren merkezi ve elemanları periyodik olarak değişmez. ancak kontrol edilir. aksaklık varsa değiştirilir.
aracın km si fren merkezinin durumu ile ilgili fazla bilgi vermez. şehiriçinde çok sık sert frenle kullanılan araçlarda daha erkrn sorun çıkabilir.
ya bide bişi daha sorucam başınızı ağrıtıorum ama.. aracın ön takımından şüpheleniorm. çukurlara girdiğimde lak lak sesler geliyor. araç dururken direksiyonu sağa sola çevirdiğimde tık tık sesler gelio. bu tık sesi normal mi? sorun varsa neden kaynaklanır.ayrıca bu sorunlar yüzünden kaynaklanıo olabilirmi frenlerdeki bu sorun. çünkü ön takımdan kaynaklanabilir die duymuştum daha önce. sizce olabilirmi?
quote:
Orjinalden alıntı: monster_89
ya bide bişi daha sorucam başınızı ağrıtıorum ama.. aracın ön takımından şüpheleniorm. çukurlara girdiğimde lak lak sesler geliyor. araç dururken direksiyonu sağa sola çevirdiğimde tık tık sesler gelio. bu tık sesi normal mi? sorun varsa neden kaynaklanır.ayrıca bu sorunlar yüzünden kaynaklanıo olabilirmi frenlerdeki bu sorun. çünkü ön takımdan kaynaklanabilir die duymuştum daha önce. sizce olabilirmi?
yukarıda anlattığınız, aracın spin atma sorunu ancak ön takımdan bir parçanın yerinden çıkma veya kırılması gibi bir durum sonucu oluşur. yani bu soruna tek başına ön takım sorununun sebep olma ihtimali düşük.
direksiyonu çevirince gelen sesin farklı sebepleri olabilir. ön takımdaki bir parça da buna sebebiyet verir. ancak bu direksiyonu çevirince ses gelme durumları genelde direksiyon kutusundan kaynaklanır.
ayrıca aracınızın tam olarak sorununu tespit etmeden, aracınızı bence dikkatli kullanın. zira aynı sorunun tekrar oluşma ihtimali de var. ve bu sefer, önceki seferdeki kadar şanslı olmayabilirsiniz de...
geçmiş olsun.
verdiğiniz cevaplar için çok teşekkürler. zaten en yakın zamanda bakıma götürmeyi düşünüorm. tekrar teşekkür eder iyi geceler dilerim...
Sorunun kaynağı 3 yıllık prelli lastikler. Diş derinliği önemli değil. Lastiğin hamuru sertleşmiş. En kısa zamanda değiştir derim.
Lak lak seslerinin gelme sebebi amartisör takozlarından kaynaklanıyor.Virajlara girdiğideki takırtılar ise tekerlek bilyalarından.Sen bence komple bi aracın ön ve arka takımını elden geçir bi baktır başına çok daha dertler açabilir.Saygılarımla.
Fren baskılarında problem var, direk lastiklerden kaynaklanmaz bu tip bir spin. Frenlerinin bir tarafı az tutuyor....
www.izmirfx.com gardaşşşş :D
quote:
Orijinalden alıntı: ugur_yavuz
Fren baskılarında problem var, direk lastiklerden kaynaklanmaz bu tip bir spin. Frenlerinin bir tarafı az tutuyor....
yada diğer taraf çok sıkı.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme