Şimdi Ara

Araç 5. Viteste giderken Boşa Atıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
44.951
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Fiat albea 2011 model 1.3 multijet araç sahibiyim
    Arabayı 5. vitese attığımda yokuş yukarıyken gaz yedirmeye çalışırsam vitesi 5ten boşa atıyor
    Düz yolda sorun yapmıyor ama 3bin devirlere gelince yine boşa atıyor sadece 5. Vitese geçişte hafif kıtlama gibi ses gelip öyle geçiyor vitese
    Sorun senkromeçler den olabilir mi ? İşçilik parça masrafları nasıl olur



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araç 5. Viteste Boşa Atıyor

    Araç 5. viteste seyir halindeyken boşa atması, yaygın bir sorundur ve birkaç olası nedeni olabilir.

    En yaygın nedenlerden biri, aşınmış veya hasarlı senkromeçlerdir. Senkromeçler, vites değiştirdiğinizde dişlilerin hızlarını eşitlemeye yardımcı olan parçalardır. Aşındıklarında veya hasar gördüklerinde, vites değiştirmeyi zorlaştırabilir ve arabanın 5. vitesten atmasına neden olabilirler.

    Diğer bir olası neden ise şanzıman yağı seviyesinin düşük olmasıdır. Şanzıman yağı, şanzımanın parçalarının yağlanmasına ve soğutulmasına yardımcı olur. Seviyesi düşükse, şanzıman düzgün çalışamayabilir ve vites atma sorunlarına neden olabilir.

    Ayrıca, debriyaj sistemi ile ilgili sorunlar da arabanın 5. vitesten atmasına neden olabilir. Debriyaj diski aşınmışsa veya baskı plakası zayıflamışsa, debriyaj tam kavramayabilir ve bu da vites atma sorunlarına yol açabilir.

    Araç 5. Vitesten Atıyor Sorununu Giderme Maliyeti

    Araç 5. vitesten atıyor sorununu gidermenin maliyeti, sorunun nedenine bağlı olarak değişir. Senkromeçlerin değiştirilmesi tipik olarak en pahalı onarımdır, maliyeti aracın modeline ve markasına bağlı olarak 500 ila 2.000 TL arasında değişebilir. Şanzıman yağı seviyesini kontrol etmek ve gerekirse doldurmak nispeten ucuzdur, ancak debriyaj sisteminin onarımı orta derecede pahalı olabilir.

    1. vitesten atma sorunu yaşıyorsan, sorunu bir an önce teşhis ettirip onartmak önemlidir. Gecikmek sorunun daha da kötüleşmesine ve daha pahalı onarımlara yol açabilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Araç Vitesten Neden Atar? (Şanzıman Vitesten Atıyor – Vites Boşa Atıyor)



    Vites değiştirme çubuklarının eğilmesi, kasılması vb. sebepler. Vites kolu-şanzıman bağlantısındaki kasılmalar, tutukluklar vitesin kendiliğinden (bazen gaz verip araç yüke binince) atmasına sebep olabilir.

    Şanzımandaki vites dişlilerinde bulunan kurt dişlilerin, manşon dişlilerinin aşınmış olması.

    Senkromeç veya parçalarının aşınması, senkromeç kilit pimlerinin bozulması, segman-yayların bozulması-gevşemesi. Özellikle sadece belirli bir vitesten atma söz konusuysa, ilgili senkromeç arızası olma olasılığı artar.

    Vitesin kendiliğinden atmasını engelleyen, değiştirme çubuklarının gövdeye geçtikleri yuvalarında bulunan ve değiştirme çubuklarındaki oyuklara oturan yaylı kilit bilyalarının tutukluk yapması, yayların zayıflaması – gerginlikleri kaybetmesi.

    Vites kutusu giriş ve çıkış millerinin yataklarının (rulmanlarının) bozulması-gevşemesi, millerin eksenel gezintilerinin artması (boşluk yapması)

    Miller üzerindeki (giriş-çıkış milleri) frezeli kısımların aşınması-gevşemesi, bu miller üzerinde çalışan vites dişlilerinin ve senkromeç göbeklerinin gevşemesi- eksenel boşluk yapması.

    Motor ve şanzıman bağlantısının gevşek olması, eksenden kaçık olması gibi durumlar, (debriyaj pedalında titremeler şeklinde kendini gösterir).



    Kaynak:http://www.arabagurmesi.com/vites-kutusu-sanziman-arizalari-ve-cozumleri/



    Parça çok tutmayacaktır ancak şanzımanın inip sökülmesi dolayısıyla işçilik masrafı biraz tuzlu olur. Türkiye'de yaşayan arkadaşlar fiyatlar konusunda daha doğru bilgi verirler. Ama toplamda 1000 lirayı geçmeyecektir diye tahmin ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Araç Vitesten Neden Atar? (Şanzıman Vitesten Atıyor – Vites Boşa Atıyor)



    Vites değiştirme çubuklarının eğilmesi, kasılması vb. sebepler. Vites kolu-şanzıman bağlantısındaki kasılmalar, tutukluklar vitesin kendiliğinden (bazen gaz verip araç yüke binince) atmasına sebep olabilir.

    Şanzımandaki vites dişlilerinde bulunan kurt dişlilerin, manşon dişlilerinin aşınmış olması.

    Senkromeç veya parçalarının aşınması, senkromeç kilit pimlerinin bozulması, segman-yayların bozulması-gevşemesi. Özellikle sadece belirli bir vitesten atma söz konusuysa, ilgili senkromeç arızası olma olasılığı artar.

    Vitesin kendiliğinden atmasını engelleyen, değiştirme çubuklarının gövdeye geçtikleri yuvalarında bulunan ve değiştirme çubuklarındaki oyuklara oturan yaylı kilit bilyalarının tutukluk yapması, yayların zayıflaması – gerginlikleri kaybetmesi.

    Vites kutusu giriş ve çıkış millerinin yataklarının (rulmanlarının) bozulması-gevşemesi, millerin eksenel gezintilerinin artması (boşluk yapması)

    Miller üzerindeki (giriş-çıkış milleri) frezeli kısımların aşınması-gevşemesi, bu miller üzerinde çalışan vites dişlilerinin ve senkromeç göbeklerinin gevşemesi- eksenel boşluk yapması.

    Motor ve şanzıman bağlantısının gevşek olması, eksenden kaçık olması gibi durumlar, (debriyaj pedalında titremeler şeklinde kendini gösterir).



    Kaynak:http://www.arabagurmesi.com/vites-kutusu-sanziman-arizalari-ve-cozumleri/



    Parça çok tutmayacaktır ancak şanzımanın inip sökülmesi dolayısıyla işçilik masrafı biraz tuzlu olur. Türkiye'de yaşayan arkadaşlar fiyatlar konusunda daha doğru bilgi verirler. Ama toplamda 1000 lirayı geçmeyecektir diye tahmin ediyorum.
    Hocam sanayide tamirciyle görüştüm araca bakmadan 5. Vites dişlisi sıyırmış ondan yapar bunu dedi şanzıman inecek 1000 lirayı geçer dedi
    Senkromeçten ya da vites kolundan kaynaklı olabileceğinden hiç bahsetmedi bile
    Bu usta beni mi yemeye çalışıyor




  • 5.vites dişliniz kırıldığından dolayı vitesi boşa atıyor.Vites dişlisinin fiyatı 250-400 lira arasındadır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korkusuzmo

    Hocam sanayide tamirciyle görüştüm araca bakmadan 5. Vites dişlisi sıyırmış ondan yapar bunu dedi şanzıman inecek 1000 lirayı geçer dedi
    Senkromeçten ya da vites kolundan kaynaklı olabileceğinden hiç bahsetmedi bile
    Bu usta beni mi yemeye çalışıyor

    Alıntıları Göster
    Bizzat işe girişmediğimiz sürece onu bilemeyiz. Ancak birden fazla şansızman ustasına götürüp fikirlerini al eğer aklında şüphe varsa. Forumda yada facebook sayfalarında güvenilir ustaları araştır onlara git.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 13 Şubat 2019; 2:31:1 >




  • Çıkma şanzıman al daha iyi tamir ettirmekten iyidir. Şanzıman motora benzemez dikiş tutmayabilir.
  • İlk olarak şanzıman yağ inizi değiştirin. Biraz deneyin olmazsa masrafa girersiniz.
  • Benim araçta da daha çok uzun yola çıkarken 5. ten boşa atıyordu bir kaç motor ustasına götürdüm şanzıman inecek dediler şanzımancıya gittim ilk önce şanzıman yağını değiştir dedi ve şanzıman yağını değiştirdim (iyi ki değiştirmişim çok kötü durumdaydı) ondan sonra 1000 km uzun yol yaptım vites boş a atmadı. Yani şanzıman yağını değştirmek çok maliyetli değil yararı da var ilk önce onu denemekte fayda var. Konu eski belki birilerine faydalı olur diye yazmak istedim.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.