Öncelikle herkese merhaba, Öncelikle kendimden bilgi vereyim. İç anadoluda orta büyüklükte bir şehirde yaşamaktayım. Bu benim sahip olduğum 4.aracım. Kullandığım araçlar sırasıyla 1.4 Astra G, 1.4 HDİ 206+, 0,9 Clio ve şimdi 1.5 Corolla Vision MDS.Bu benim ilk otomatik aracım. Çok çok sakin kullanıırm. Henüz hiçbir araçta TOP SPEED görmüşlüğüm yoktur. Araçları kesinlikle zorlamam. 3.000 devir üstünü görmem. Uzun yolda hızım 90-110 arasında değişir ve hız sabitleme kullanırım. Sık sık uzun yol yaparım. Her gün 40 km yol yaparım. Bunun 30 km si çevre yolunda olur. Genelde ay sonunda ortalama hızım 25-30 km/h civarıdır. Aracım 2021 model. 15 gün önce galeriden sıfır km olarak aldım. Rakibi Megane ile corolla arasında çok gidip geldim. Ancak bulunduğum şehirde ki Renault servisi çok çok çok kötü olduğu için Megane baştan kaybetti. 15 gün içinde 2000 km yol yaptım. Bunun 1000 km' si şehir dışında yapıldı. Kendi gözlemlerime göre Artıları 1-Clio dan sonra amortisörleri çok konforlu geldi. 2-Arka bağımsız süspansiyon olması sebebi ile arkası çok konforlu. 3-Yaşam alanı olarak çok geniş. Oturan herkes rahat ediyor. Arkadan oturanlar bacak bacak üstüne atabiliyor. 4-Şanzımanı muazzam. Çok kararlı çalışıyor. CVT şanzıman olması sebebi ile vites geçişi yok. 5-Diyelim ışıklarda az gaz vererek kalktınız. Ayağınızı hiç oynatmayın. Araç deviri 1.500 de iken şanzıman oranı sürekli değiştiğinden çok konforlu bir şekilde 80 km/h hız kadar çıkıyorsunuz. 6-Benim gibi düşük devir kullanmayı sevenler için 1.5 motor çok güzel. Şehir içinde dik yokuşlarda dahi araç 2.000 deviri geçmeden tırmanıyor. 7-Günümüz downsizing akımına kapılmadığı için ve Turbo olmadığı için motorun uzun ömürlü olacağını düşünüyorum. 8-Yakıt tüketimi... Özellikle şehir dışı tüketimi çok düşük. Eskişehir-Sakarya arasında 90-110 arası 2 kişi + bagaj ile gidişte 3,5, dönüşte 4,1 yaktı. Yine aynı şekilde İstanbul-Eskişehir arası 3,9 yaktı. Şehir içinde ise bahsettiğim koşullarda tüketim 4,5 ila 6 litre arasında değişiyor. 9-Clio ile günde ortalama 10 korna ve 15-20 selektör yerken Corolla ile 15 günde hiç korna yemedim ve sadece 2 selektör yedim. YE KÜRKÜM YE... 10-Şanzımanı için söylenen çok sağlam olduğu. Eksileri 1-Turbo olmadığını araç sollarken ve yokuşlarda gaza yüklendiğinizde anlıyorsunuz. Hemen vites düşürme ihtiyacı hissediyor. 2-Yalıtım... Clio' nun ses yalıtımı daha iyiydi.. 3-Bakım aralıkları çok dar. 10.000 km de bir bakıma girmek demek benim için yılda 2 bakım demek. 4-MTV si 1,3 - 1,6 arasında olduğu için yüksek çıkıyor. 5-İthal araçlara nazaran daha az değerleniyor. 6-Altı yere yakın. Bozuk yollara geleceğini sanmam. 7-Kapı açıkken anahtarı kontağa takınca hiç susmayan bip sesi Sonuç Bence tam bir aile arabası. Benim tüm ihtiyaçlarımı karşılıyor. Şanzımanı çok güzel çalışıyor. İnsanlar üzerindeki algısı çok güzel. Normalde aldığım araçları çok değer kaybetmeden satarım ama corollaya uzun yıllar binerim gibi görünüyor. Eksileri elbette var ancak benim için önemli olan güvenli olması. Özellikle DSG,DCT,EDC vs. şanzımanlarla ilgili çevremde sorun yaşayanlar ve internetteki insanların yazdıklarını gördükten sonra CVT,EAT ve ZF dışında şanzımanlı araç almam diye yola çıktım. Şimdilik çok memnunum. Allah herkesin gönlüne göre versin.. Sorularınız olursa cevaplamaya çalışırım. Aklıma gelen olursa yine yazarım. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-86F0316EC -- 1 Haziran 2022; 15:15:41 > |
Toyota Corolla 1.5 Vision MDS İncelemesi
Toyota'nın en popüler modellerinden biri olan Corolla, 1.5 litrelik benzinli motoruyla iddialı bir seçenek sunuyor. Bu incelemede, Toyota Corolla 1.5 Vision Multidrive S modelini yakından inceleyerek gerçek kullanıcı yorumlarını ve önemli özelliklerini ele alacağız.
Performans ve Yakıt Verimliliği
1,5 litrelik Dream Multidrive S (MDS) motor, Corolla'ya 132 beygir gücü ve 153 Nm tork sunuyor. Kullanıcı yorumları, motorun güçlü ve dinamik olduğunu, günlük sürüş koşulları için yeterli performans sağladığını belirtiyor.
Ayrıca, Corolla 1.5 MDS'nin yakıt tüketimi de dikkat çekicidir. Kullanıcılar, ortalama 6,0-7,0 litre/100 km aralığında yakıt tüketimi elde ettiklerini bildiriyor. Bu değerler, bu segment için oldukça etkileyici olarak değerlendiriliyor.
Sürüş Deneyimi
Toyota Corolla 1.5 Vision, konforlu ve kolay bir sürüş deneyimi sunuyor. Elektrikli direksiyon sistemi hassastır ve çevik bir sürüş sağlar. Süspansiyon sistemi, darbeleri iyi bir şekilde emiyor ve kabinde sessiz bir sürüş ortamı yaratıyor.
İç Mekan ve Donanım
Corolla 1.5 Vision'un iç mekanı geniş ve ferah olarak yorumlanıyor. Ön koltuklar rahat ve destekleyicidir, arka yolcular da yeterli diz ve baş mesafesine sahiptir.
Donanım özellikleri açısından Corolla 1.5 Vision, klima, dokunmatik ekranlı multimedya sistemi, geri görüş kamerası ve anahtarsız giriş gibi standart özellikler sunuyor. Kullanıcı yorumları, bu donanım seviyesinin segment için yeterli olduğunu belirtmektedir.
Sonuç
Toyota Corolla 1.5 Vision Multidrive S, performans, yakıt verimliliği, sürüş deneyimi, iç mekan ve donanım özellikleri açısından kullanıcı yorumlarında olumlu notlar almaktadır. Bu model, günlük kullanım için rahat, güvenilir ve ekonomik bir seçenek arayanlar için değerlendirilmesi gereken bir araçtır.