Şimdi Ara

Peugeot Partner 1.9 dizel izlenimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
39.340
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabalara olan ilgim oldukça fazla olmasına rağmen ehliyetimi ancak geçen yaz alabildim (şu an 24 yaşındayım). Ve araba kullanmayı da bu konunun başrolü olan dedemin arabası peugeot partner 1.9 dizel'de öğrendim. Arabayı birkaç aydır ben kullanıyorum. Geçen bu süre zarfı sonunda küçük bir inceleme yazısı yazmak istedim. Ehliyetimi aldıktan sonra 2 ay şirket aracım olan albea multijet kullandım. Çok sayıda farklı araba kullanma şansım olmadığı için bazı konular hakkında fikir sahibi olamayacağım. Örneğin yol tutuşu, direksiyon hissi vs. Onun dışında arabada gördüğüm başlıca artı ve eksileri (çoğunlukla eksileri - artı pek göremiyorum ) maddeler halinde sıralayacağım.

    Araba hakkında önce biraz bilgi vermek istiyorum. 2002-2006 yılları arasında üretilmiş, bizim araç 2005 model.

    -Motoru turbosuz ! 1.9 düz dizel, 4600 d/d 'da 69 bg cik üretiyor. 2500 d/d'da ise nacizane 125 nm torku mevcut. Ağırlığı 1265 kg.
    - 0-100 hızlanmamız (buraya dikkat!) 20.4 saniye. Son süratimiz ise 142 km/s.
    -Motorun sürüşteki etkisini tarif etmem gerekirse alt devirler turbosuzluktan çok cansız, kırmızı ışıkta sol şeritte durmayın çok küfür yersiniz. 3000 devir civarında ise araba lan acaba gitsem mi diyor fakat istese de yapamıyor. Zaten 3500 devir sonrasına çıktık mı beni bir korku alıyor vites yükseltiyorum.
    -Korku alıyor dememin sebebi araç şu an 190 bin km'de fakat 120 bin civarında motor yapılmış. Yani motor her an elde kalabilir, kısa ömürlü.
    -Böyle kötü bir motor bari az yakar diyorsunuz fakat fazla yakıyor. Fabrika verileri Şehir içi 8.8lt/100km, Şehir dışı 5.7lt/100km. Bunlardan da fazla yaktığına eminim.

    Gelelim diğer konulara,

    -Arabanın sağ aynasını içerden hiçbir şekilde ayarlayamıyorsunuz. İlla dışardan aynaya bastırarak ayarlayacaksınız. Bir de ayar tutmuyor araba çok salladığı için çeşitli pozisyonlarda kullanıyorum arabayı.
    -Virajlarda çok yatıyor güven vermiyor.
    -Araba ilk çalıştığında, özellikle kışın, gaz tepkisi berbat yarıdan fazla basmanız lazım gitmesi için. Motor ısındıktan sonra biraz daha normalleşiyor. Nedense debriyaj da aynı şekilde bunun nedenini merak ediyorum. Bir de motor geç ısınıyor.
    -İzolasyonun i'si yok arabada, motor maşallah kamyon gibi, bir çukurdan geçmeyiverin kart kurt her taraftan ses geliyor. (Ticari araç normaldir)
    -Arabadaki müzik sistemi sizi nostalji yapmaya zorluyor. Teyp sadece kaset çalıyor. Ses kalitesi sıfır. Nostalji meraklıları için kaset bulabilirlerse birebir Ayrıca radyo fmleri de iyi çekmiyor.
    -Camlar manuel elle döndürmatik açılıyor tabi ki. Gacır gucur sesleri eşliğinde.
    -Direksiyonun malzemesi çok kötü soyuluyor ve arabadan inince ellerimi yıkamak zorunda kalıyorum.
    -Koltuklar da rahatsız, yamuk oturuyorum gibi bir his oluyor ve düz oturmayı başaramıyorum ilginç.
    -Vites kolu mesela herhangi bir vitesteyken baya sallanıyor. Arada 1. vites yerine 3'e atıp 3'te kalkmaya çalışabiliyorum.
    -Teyple ilgili diğer bir sorun frekans bandında gezerken (kanal ararken) bazen teyp donuyor, klasik türk mantığı kapat aç yapıyorum düzeliyor

    Bir de son zamanlarda yakıt göstergesi arızalandı, yarım depo yakıt gösteriyor ama düşmüyor pek gösterge yakıt alıyorum çok yükselmiyor falan. Yolda kalıcaz bigün sanırım Tüm bunlara rağmen ilk kullandığım araba olması nedeniyle arabayı seviyorum. Aracı almayı düşünenler varsa buradan onlara selamlarımı iletiyorum







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Peugeot Partner 1.9 Dizel: Kapsamlı Bir İnceleme

    Peugeot Partner 1.9 dizel, hafif ticari araç segmentinde popüler bir seçenektir. Güvenilirliği, dayanıklılığı ve uygun fiyatıyla bilinir.

    Teknik Özellikler:

    Peugeot Partner 1.9 dizel, 1868 cc dört silindirli bir motora sahiptir. Bu motor, 90 beygir gücü ve 215 Nm tork üretir. Araç, 5 ileri manuel veya 6 ileri otomatik şanzıman ile eşleştirilebilir.

    Performans ve Sürüş:

    Partner 1.9 dizel, etkileyici bir performans sunar. Yeterli güç sağlar ve özellikle şehir içi sürüşlerde çeviktir. Aracın süspansiyonu, yüklü olsa bile konforlu bir sürüş sağlar.

    Yakıt Verimliliği:

    Partner 1.9 dizel, yakıt verimliliği açısından da dikkat çekicidir. Ortalama yakıt tüketimi, manuel şanzımanlı modellerde 5,5 litre/100 km ve otomatik şanzımanlı modellerde 5,9 litre/100 km civarındadır.

    Yük Kapasitesi ve Pratiklik:

    Partner 1.9 dizel, geniş bir yük bölmesine ve yüksek bir taşıma kapasitesine sahiptir. Uzun eşyalar için tavan rayları ve bagaj rafları gibi çok sayıda saklama seçeneği sunar. Aracın pratik iç mekanı, çok sayıda eşyayı düzenli bir şekilde saklamanızı sağlar.

    Fiyat ve Donanım Seviyeleri:

    Peugeot Partner 1.9 dizel, çeşitli donanım seviyelerinde mevcuttur. Temel model bile klima, elektrikli camlar ve radyo gibi temel özellikler sunar. Üst düzey modellerde ise navigasyon sistemi, geri görüş kamerası ve deri döşeme gibi daha gelişmiş özellikler bulunur.

    Sonuç:

    Peugeot Partner 1.9 dizel, hafif ticari araç ihtiyaçları için sağlam ve çok yönlü bir seçenektir. Güvenilirliği, dayanıklılığı, yakıt verimliliği ve pratikliği ile öne çıkar. İster yük taşımak ister aile aktiviteleri için kullanın, Partner 1.9 dizel sizlere güvenilir bir hizmet sunacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yazı için teşekkürler hocam. Merak ettiğim bir olay var, sollamalara çıkarken tedirgin olmuyor musunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind

    Yazı için teşekkürler hocam. Merak ettiğim bir olay var, sollamalara çıkarken tedirgin olmuyor musunuz?
    Arabamı değiştirmeyi düşünüyordum ama incelemeyi okuyunca kendi arabamın değerini fazlasıyla anladım.
  • Hocam sonuç olarak bir insan bu arabayı neden alır :D
  • Döndürmatik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dharma Initiative

    Döndürmatik
    Birkaçta iyi yönlerini ekleseydiniz, ne bileyim arkası geniştir yük atınca falan sorun olmuyor gibisinden
  • Essek kadar yakip gitmeyen bir arac. Acaba neden turbosuz yapmislar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    Essek kadar yakip gitmeyen bir arac. Acaba neden turbosuz yapmislar
    2000'lerin başında turbosuz , Combo, Express, Kangoo ve Partner kullanıyordum. O zamanlar Partner ve Combo ,deli arabalar gibi geliyordu.

    Yalnız bu motorun kısa ömürlü olması işini kafam almıyor. Zaten güç yok. Yüksek basınç yok...
  • O klasmanda en iyi araç 1.5 dci kangoo. 1.6 multijet doblo daha iyidir ama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UNF0RGIVEN

    Birkaçta iyi yönlerini ekleseydiniz, ne bileyim arkası geniştir yük atınca falan sorun olmuyor gibisinden

    Ben de kullandım az çok biliyorum. Yük atınca kim kimi sırtında taşıyor anlayamazsınız. Ama yiğidi öldür hakkını yeme arkası oldukça geniş, 180 cm olan buz dolabını ve 6 kişilik yemek masasını kapısı tam kapanmasada aldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    quote:

    Orijinalden alıntı: UNF0RGIVEN

    Birkaçta iyi yönlerini ekleseydiniz, ne bileyim arkası geniştir yük atınca falan sorun olmuyor gibisinden

    Ben de kullandım az çok biliyorum. Yük atınca kim kimi sırtında taşıyor anlayamazsınız. Ama yiğidi öldür hakkını yeme arkası oldukça geniş, 180 cm olan buz dolabını ve 6 kişilik yemek masasını kapısı tam kapanmasada aldı.

    Alıntıları Göster
    Partner 1.9 dızelde bızım kendı sırketimizin arabası ıdı ömrümüz gectı arkadaşlarım on caqmları elektrıklı ıdı 2006 model beyaz power dıreksıyon merkezı kılır sag ayna alektrıklı ıdi, bır depo 700 km . yapıyordu, sehırdısı 110-110 bandında yanılmıyorsam fena araba degıldır kullanmasınıı bılene ama cok basarsan orantısız yakıt oluyor bakımlarını yap omur boyu bın 242 bınde sattık aracı bız bırde sırket aracı yani, buu araç bırde önceden motor suyuna bır yag falan karıştırıldığı vardı tamırcıde sanayııde yaptırdık aracı sonrasında bende ok gıbıydı ısler kotu gıttı satmamız gerektı ne sız sorun ne ben söylıyım anılarımız buyuk EBD YDI PL.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diosfer

    O klasmanda en iyi araç 1.5 dci kangoo. 1.6 multijet doblo daha iyidir ama.

    1.9 Tdi Caddy yi unutmayalim bu zamana kadar bipper doblo 1.6 tdi caddy ve connect kullandim en isteklisi 1.9 tdi di bence connect de fena degildi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MOVISTAR


    quote:

    Orijinalden alıntı: diosfer

    O klasmanda en iyi araç 1.5 dci kangoo. 1.6 multijet doblo daha iyidir ama.

    1.9 Tdi Caddy yi unutmayalim bu zamana kadar bipper doblo 1.6 tdi caddy ve connect kullandim en isteklisi 1.9 tdi di bence connect de fena degildi

    Haklısınız fakat caddy ve connect benim için daha bir üst sınıf geliyor, ondan mukayese etmedim. Clio, jetta gibi gibi
  • LeftBehind kullanıcısına yanıt
    Tedirgin oluyorum biraz uzun sürüyor haliyle sollama işlemi Bazen de şey oluyor mesela sollamaya çıkıyorum ben sollayincaya kadar adam hafif gaza bassa sollayamiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diosfer


    quote:

    Orijinalden alıntı: MOVISTAR


    quote:

    Orijinalden alıntı: diosfer

    O klasmanda en iyi araç 1.5 dci kangoo. 1.6 multijet doblo daha iyidir ama.

    1.9 Tdi Caddy yi unutmayalim bu zamana kadar bipper doblo 1.6 tdi caddy ve connect kullandim en isteklisi 1.9 tdi di bence connect de fena degildi

    Haklısınız fakat caddy ve connect benim için daha bir üst sınıf geliyor, ondan mukayese etmedim. Clio, jetta gibi gibi

    Bende direk bu adam arabadan anlamiyor ama konusuyor dedim sizde kusura bakmayin




  • mvn_ M kullanıcısına yanıt
    Hocam valla düşünüyorum neden alır diye sadece is için alırsın küçük bir isletmen vardır. Ama alsan da bu 1.9 motorunu almazsin yani gerçekten gereksiz bir motor. Arabayı da satmayı düşünüyoruz bu kadar kotuledik alan olmayacak şimdi
  • bende345 kullanıcısına yanıt
    Ben de bilmiyorum fakat internetten arastirdigimda çoğu partnerin motorunun 150 bin gibi bittiğini okumuştum. Bazı offroad araclarinda da yüksek hacim düşük güç üreten uniteler var ama onlar uzun ömürlü olduğu için kullanılıyor. Bu motoru herhalde yaptılar elde kaldı partnerla elde kalanları itelediler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evomengo

    Ben de bilmiyorum fakat internetten arastirdigimda çoğu partnerin motorunun 150 bin gibi bittiğini okumuştum. Bazı offroad araclarinda da yüksek hacim düşük güç üreten uniteler var ama onlar uzun ömürlü olduğu için kullanılıyor. Bu motoru herhalde yaptılar elde kaldı partnerla elde kalanları itelediler
    Şimdi öncelikle güzel kardeşim kusuruma bakma ama keşke o ehliyeti daha erken alsaydın ya da daha ilgili olup daha doğru inceleme yapsaydın.

    Aynı araç şirket aracı olarak kullanılıyor. 2006 model 290.000 km de ve şimdiye kadar sürekli uzun yola gidiyor ve hiç tereddüt ettirmiyor. Sollamalara çıkarken tereddüt ediyormuşsun, bence şoförlüğünden ötürüdür. Araba 1.9 turbosuz dizel gitmiyor ama gitmiyor derken öyle Şahin-Doğan değil. O zamanların ticari motorları ne boyutta ve verimde ise aşağı yukarı yakın motor. Aracı yüklü de kullanıyoruz yüksüz de hiç bir zaman bayırlarda gitmediğini çekmediğini görmedim. Tabii ki turbolu araçlar gibi bayırda devrini aldırmadan vites yükseltemiyorsunuz ancak bu atmosferik bütün araçlar için aynı. Bu zamana kadar çeşitli arabaları yakınen tanıma ve kullanma imkanım oldu(Passat,508,Corolla,S40,406,407,Camaro, Rcz, Jetta, Golf, Polo,159...) ancak şunu söyleyebilirim ki kesinlikle güvensiz bir araba değil her yerinden takur tukur ses gelmez. Sonuçta ticari araba kardeşim, ne kadar ekmek o kadar köfte. Fiyat performans bakımından gayet iyi eğer imkanınız varsa tabiki bineğe daha yakın olan Caddy e binebilirsiniz. Ayrıca şunu da söylemeliyim ki Polo, Corsa, Clio tarzı araçlardan inip Partnera bindiğimde görüş açısı olsun, rahatlığı olsun kesinlikle dünya varmış diyorum.Koltukları da gayet konforludur, zaten sağ aynası otomatik ayarlanır. Siz nasıl ayarlayamadınız şaşırdım açıkcası. Yakıtına gelince de İstanbul trafiğinde ortalama 8 litre yakıyor. Son hızı 142 km/h değil bizzat 170 km/h ben gördüm.

    Diyeceğim şu ki muhtemelen bindiğin araba muhteşem hor kullanılmış,bakımı aksatılmış bir araç olmalı ki bu yazdıklarınızda haklı olasınız..

    Yorumlarım şahsınıza istinaden değildir yanlış anlamayın. Saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omcool

    Şimdi öncelikle güzel kardeşim kusuruma bakma ama keşke o ehliyeti daha erken alsaydın ya da daha ilgili olup daha doğru inceleme yapsaydın.

    Aynı araç şirket aracı olarak kullanılıyor. 2006 model 290.000 km de ve şimdiye kadar sürekli uzun yola gidiyor ve hiç tereddüt ettirmiyor. Sollamalara çıkarken tereddüt ediyormuşsun, bence şoförlüğünden ötürüdür. Araba 1.9 turbosuz dizel gitmiyor ama gitmiyor derken öyle Şahin-Doğan değil. O zamanların ticari motorları ne boyutta ve verimde ise aşağı yukarı yakın motor. Aracı yüklü de kullanıyoruz yüksüz de hiç bir zaman bayırlarda gitmediğini çekmediğini görmedim. Tabii ki turbolu araçlar gibi bayırda devrini aldırmadan vites yükseltemiyorsunuz ancak bu atmosferik bütün araçlar için aynı. Bu zamana kadar çeşitli arabaları yakınen tanıma ve kullanma imkanım oldu(Passat,508,Corolla,S40,406,407,Camaro, Rcz, Jetta, Golf, Polo,159...) ancak şunu söyleyebilirim ki kesinlikle güvensiz bir araba değil her yerinden takur tukur ses gelmez. Sonuçta ticari araba kardeşim, ne kadar ekmek o kadar köfte. Fiyat performans bakımından gayet iyi eğer imkanınız varsa tabiki bineğe daha yakın olan Caddy e binebilirsiniz. Ayrıca şunu da söylemeliyim ki Polo, Corsa, Clio tarzı araçlardan inip Partnera bindiğimde görüş açısı olsun, rahatlığı olsun kesinlikle dünya varmış diyorum.Koltukları da gayet konforludur, zaten sağ aynası otomatik ayarlanır. Siz nasıl ayarlayamadınız şaşırdım açıkcası. Yakıtına gelince de İstanbul trafiğinde ortalama 8 litre yakıyor. Son hızı 142 km/h değil bizzat 170 km/h ben gördüm.

    Diyeceğim şu ki muhtemelen bindiğin araba muhteşem hor kullanılmış,bakımı aksatılmış bir araç olmalı ki bu yazdıklarınızda haklı olasınız..

    Yorumlarım şahsınıza istinaden değildir yanlış anlamayın. Saygılarımla

    Alıntıları Göster
    On numara yağ vs yakmak için tasarlanmış motor resmen. Egr valfi yok, common rail enjeksiyon yok, turbo yok, dpf tabi ki yok. Tam anlamıyla bir kara düzen dizel.




  • omcool kullanıcısına yanıt
    Hocam ben de zaten bir iddaada bulunmadım kendi çapımda arabanın bana hissettirdiklerini yazdım. Belki bizim araç böyledir bilmiyorum ama hangi arabadan inip buna binsen gitmiyor dersin. Takır tukur ses geliyor belki bizim arabaya özeldir ama ticari sonuçta yazdım zaten yadirganmamali.

    Max hızı da ben denemedim teknik özelliklerde 142 yazıyor oradan alintiladim. Sonuç olarak dediğim gibi hissettiklerimi yazdim ehliyeti daha erken alamadım ben de almak isterdim farklı araçlar kullanıp daha iyi bir inceleme yapmak tabi ki isterdim. Burada bir otomobil dergisine inceleme yazısı yazmiyoruz sonuçta bu basit bir kullanıcı deneyimi. Saygılarımla.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.