Şimdi Ara

Fabrika çıkışlı Dizel Tofaş

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
101
Cevap
2
Favori
86.111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Valla hiç habeirm yoktu. Başka bir forumda dolanırken gördüm , paylaşayım dedim


    quote:

    Türkiye'de 1985 yılında hükümet yakıta ödenen dövizden tasarruf etmek adına ticari taksileri dizelleştirmek için çeşitli kararlar aldı. O yıllarda yurt dışından motor ithalatı yapılamıyordu ve devlet dizelleştirme adına bazı firmalara motor ithal etme yetkisi verdi. Türkiye'ye ithal edilen motor markaları şunlardı ve adetleri şu şekildeydi:

    1)Isuzu - 4091 adet
    2)Audi - yaklaşık 1000 adet
    3)Citroen - yaklaşık 400 adet
    4)NSA - yaklaşık 400 adet
    Yerli üretim:
    1)BMC - Leyland

    Motorların 1985 peşin fiyatları 1.500.000 TL civarındaydı. Bu yıllarda yeni bir şahinin fiyatı 2.200.000 TL civarındaydı. Motorun ne kadar büyük para olduğunu varın siz düşünün.

    Taksiciler bu dizel motorlara direk hücum ettiysede sonuç tam bir hüsran oldu. Motorların marş motoru gibi donanımlar hariç 180 kg civarında gezinen kuru ağırlıkları araçların ön takımı için ciddi problem oldu. Ayrıca ithalatçı firmalar 2 yıl içinde motora ait 54 parçayı yerli üreteceklerine dair taahhütname vermişlerdi ancak gerçekleştiremediler, bunun neticesinde yukarıda yazdığım düşük toplam ithalat adetleri ve yedek parça ithalatı zorlukları nedeniyle motorlar takıldığı araçları ve araç sahiplerini perişan etti. Kilometrede 29 kuruş benzin yerine 12 kuruş motorin yakacağım diye yola çıkan taksici karaborsadan fahiş fiyatlarla bulunan (hatta karaborsada bile parça bulamadığı için ekmek teknesi günlerce yatan) yedek parçaya ve tamirciye çalışır oldu.

    İşin balonu çok kısa sürede patladı ve bugün bile dizel motor hakkındaki dedikoduların başlamasını sağladı. 1986 yılının şubat ayında Renault 9 modelinin dizel versiyonunu çıkardıysada, ve başlarda güzel satış rakamları elde ettiysede, araç sonradan dizel motor takılan araçların kötü şöhretine yenik düştü.

    1985 yılının başında yaşanan dizel furyasında ve kısa süre sonrasında dizel pazarına hiç bakmayan, bugün bile nedenini bilmediğim şekilde dizelin kötü şöhretinin doruğa ulaştığı yıllarda (dizeller takılalı 2 - 3 yıl olmuş ve parça sıkıntısı tavan yapmış ve millet dizel motorları söküp benziliye geçerken) Tofaş 1988 yılı mayıs ayından 1989 yılı sonuna kadar Şahin ve Kartal'ın dizel motorlu versiyonlarını üretmiştir.

    Bugün hemen hiç kimsenin bilgi sahibi olmadığı olan kişilerinse nerdeyse bildiklerini unuttuğu bu araçlara ait reklam ve teknik veri bilgileriyle fiyat tablolarını aşağıya ekliyorum. Şimdiden aaa diyenleri duyar gibiyim.


     Fabrika çıkışlı Dizel Tofaş


     Fabrika çıkışlı Dizel Tofaş









  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Fabrika Çıkışlı Dizel Tofaş: Bilmeniz Gerekenler

    Dizel Tofaş modelleri, Türkiye'de 1990'lı yıllarda üretilmiş ve popülerlik kazanmıştır. Bu araçlar, dayanıklılıkları ve yakıt verimlilikleri ile bilinmektedir.

    Dizel Tofaş Çeşitleri

    • Dizel Şahin: 1.9 litrelik dizel motora sahip olan Şahin modeli, geniş bir bagaj hacmine ve sağlam bir yapıya sahiptir.
    • Dizel Doğan: Sedan kasa tipine sahip olan Doğan modeli, konforlu bir sürüş deneyimi sunar.
    • Dizel Kartal: Lüks olarak kabul edilen Kartal modeli, geniş iç hacmi ve gelişmiş özellikleriyle öne çıkar.

    Orijinal Dizel Tofaş

    Orijinal dizel Tofaş modelleri, fabrika çıkışlı olarak üretilmiştir. Bu araçlar, sonradan dizel motora çevrilmemiştir. Orijinal dizel Tofaş modelleri, koleksiyonerler arasında değerlidir.

    Dizel Tofaş'ın Avantajları

    • Yakıt Verimliliği: Dizel motorlar, benzinli motorlara göre daha az yakıt tüketir. Bu sayede dizel Tofaş modelleri, ekonomik bir sürüş deneyimi sunar.
    • Dayanıklılık: Dizel motorlar, benzinli motorlara göre daha dayanıklıdır. Bu nedenle dizel Tofaş modelleri, uzun yıllar boyunca kullanılabilir.
    • Yüksek Tork: Dizel motorlar, düşük devirlerde yüksek tork üretir. Bu özellik, yük taşıma veya zorlu yol koşullarında avantaj sağlar.

    Dizel Tofaş'ın Dezavantajları

    • Egzoz Emisyonları: Dizel motorlar, benzinli motorlara göre daha fazla egzoz emisyonu üretir.
    • Gürültü: Dizel motorlar, benzinli motorlara göre daha gürültülüdür.
    • Soğuk Hava Performansı: Dizel motorlar, soğuk havalarda çalışmakta zorlanabilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • İlk defa duydum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    İlk defa duydum
    sonrdan ısuzu dizel motor taktıklarını gördüm ama fabrika çıkışlıyı ilk defa duydum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    İlk defa duydum
    Nerde bu dizel şahinler istiyorum bi tane
  • Çok ama çok iyi hatırlıyorum o zamanları. 1.9 D yazardı ŞAHİN DİZEL'in arkasında, turbosuz, 50 NC kamyonet motoru gibi ses çıkarırdı. O kadar iriydi ki motor 1975-1985 arasında üretiken Alman OPEL'lerin motor kaputundaki hörgüç benzeri çıkıntı vardı. Tasarruf da zaten yedek parça ve bakıma giderdi.

    Dizel motorlar 1980'li yılların başında V8 veya I6 benzinli motorlu Amerikan SW Dolmuşları 3 silindirli ISUZU dizel motorları ile değiştiren Adanalı dolmuşçuların işine yaramıştı, taksiciler zaten daha sonra 1992'de mutfak tüpü ve buharlaştırıcıyı keşfedip LPG'ye geçiş yaptılar veya fabrika çıkışı üretilen daha güvenilir ve küçük hacimli dizel motorları tercih ettiler.

    TOFAŞ'ın 1.9 DİZEL motoru hakikaten o zaman otomobil piyasasında bomba etkisi yapmıştı. Alanlar pişman olmuş, sürekli arıza yapan motor taksinin kârlılığını azaltmış, gürültülü ses de konforu ortadan kaldırmıştı, bir de motorun ÇOK ZAYIF olması işin tuzu, biberiydi. MultiJet gibi çok başarılı bir dizel motor geliştiren FIAT'ın o zaman böyle bir motoru geliştirmiş olması da düşündürücüydü.




  • abs klima esp panoramik cam tavan cruise control dahil mi bu fiyata.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    abs klima esp panoramik cam tavan cruise control dahil mi bu fiyata.
    Bildiğim kadarı ile Tofaşın bu arabalara taktığı motorlar Citroen motoruydu.

    Çok az imal edildi ve ömrümde 1 defa gördüm.

    Hepsi, çakma motorlardı. Çok kimse bilmez, Renault 9 dizellerin motoru, 1700 cc Renault 11 Flash motorun dönüştürülmesinden yapılmıştır. Blok ve krank milleri aynıdır.

    Benzinli Ford transitlere de sanayilerde BMC/Leyland traktör motoru takmışlardı, bunlarda motor gücü düşüklüğünden millete ot yoldurmuştu.

    Fakat, o yıllarda bize reva görülen bu çakma dizel motorlar yerine getirilmesi gereken, VW ve Mercedes gibi aklı başında imalatçıların yaptığı motorlar, halen hizmet vermektedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Bildiğim kadarı ile Tofaşın bu arabalara taktığı motorlar Citroen motoruydu.

    Çok az imal edildi ve ömrümde 1 defa gördüm.

    Hepsi, çakma motorlardı. Çok kimse bilmez, Renault 9 dizellerin motoru, 1700 cc Renault 11 Flash motorun dönüştürülmesinden yapılmıştır. Blok ve krank milleri aynıdır.

    Benzinli Ford transitlere de sanayilerde BMC/Leyland traktör motoru takmışlardı, bunlarda motor gücü düşüklüğünden millete ot yoldurmuştu.

    Fakat, o yıllarda bize reva görülen bu çakma dizel motorlar yerine getirilmesi gereken, VW ve Mercedes gibi aklı başında imalatçıların yaptığı motorlar, halen hizmet vermektedir.

    Alıntıları Göster
    Ve dizel motor kullanıcılarını yolma taktiği, o yıllarda başlamıştı.

    Şahin benzinli fiyatı: 12.167.000

    Şahin dizel fiyatı: 21.114.000

    ARADAKİ FARK 8.947.000 MİLYON GAYME BİR -0- SERÇE OTOMOBİL PARASI!!!

    SANKİ BİR MİSLİ DEMİR, ÇELİK, ALİMUNYUM KULLANIYORLARDI, DİZEL MOTOR İÇİN!!!

    Otomobil firmaları halen daha, kullanıcının dizel kulanarak elde edeceği tasarrufu azalsa da, kendi ceplerine atmaktadırlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Ve dizel motor kullanıcılarını yolma taktiği, o yıllarda başlamıştı.

    Şahin benzinli fiyatı: 12.167.000

    Şahin dizel fiyatı: 21.114.000

    ARADAKİ FARK 8.947.000 MİLYON GAYME BİR -0- SERÇE OTOMOBİL PARASI!!!

    SANKİ BİR MİSLİ DEMİR, ÇELİK, ALİMUNYUM KULLANIYORLARDI, DİZEL MOTOR İÇİN!!!

    Otomobil firmaları halen daha, kullanıcının dizel kulanarak elde edeceği tasarrufu azalsa da, kendi ceplerine atmaktadırlar.

    Alıntıları Göster
    İlk duydum ve daha önce de hiç ama hiç rastlamadım. Ağzım açık hâlâ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Ve dizel motor kullanıcılarını yolma taktiği, o yıllarda başlamıştı.

    Şahin benzinli fiyatı: 12.167.000

    Şahin dizel fiyatı: 21.114.000

    ARADAKİ FARK 8.947.000 MİLYON GAYME BİR -0- SERÇE OTOMOBİL PARASI!!!

    SANKİ BİR MİSLİ DEMİR, ÇELİK, ALİMUNYUM KULLANIYORLARDI, DİZEL MOTOR İÇİN!!!

    Otomobil firmaları halen daha, kullanıcının dizel kulanarak elde edeceği tasarrufu azalsa da, kendi ceplerine atmaktadırlar.

    Alıntıları Göster
    İlk defa duydum bende... Ama fiyatıda baya iddialıymış o zamana göre..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Ve dizel motor kullanıcılarını yolma taktiği, o yıllarda başlamıştı.

    Şahin benzinli fiyatı: 12.167.000

    Şahin dizel fiyatı: 21.114.000

    ARADAKİ FARK 8.947.000 MİLYON GAYME BİR -0- SERÇE OTOMOBİL PARASI!!!

    SANKİ BİR MİSLİ DEMİR, ÇELİK, ALİMUNYUM KULLANIYORLARDI, DİZEL MOTOR İÇİN!!!

    Otomobil firmaları halen daha, kullanıcının dizel kulanarak elde edeceği tasarrufu azalsa da, kendi ceplerine atmaktadırlar.






    Haklısın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diferansiyeli kırarsın!

    quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Ve dizel motor kullanıcılarını yolma taktiği, o yıllarda başlamıştı.

    Şahin benzinli fiyatı: 12.167.000

    Şahin dizel fiyatı: 21.114.000

    ARADAKİ FARK 8.947.000 MİLYON GAYME BİR -0- SERÇE OTOMOBİL PARASI!!!

    SANKİ BİR MİSLİ DEMİR, ÇELİK, ALİMUNYUM KULLANIYORLARDI, DİZEL MOTOR İÇİN!!!

    Otomobil firmaları halen daha, kullanıcının dizel kulanarak elde edeceği tasarrufu azalsa da, kendi ceplerine atmaktadırlar.






    Haklısın.

    Alıntıları Göster
    teknoloji nasıl ilerlemiş
    motorun verilere bakın




  • Yazıyı başka forumlarda yazan benim arkadaşlar. Bu forumda da yazmıştım, arattıranlar bulabilir. Kullanılan motor Citroen motoru değildi.

    donanımhaber forum
    Şahin ve Kartal dizel » Sayfa 1 - 1
    http://forum.donanimhaber.com/m_40314766/mpage_1//tm.htm#40316404


    Aynı motor ilerleyen yıllarda, ülkemizde hiç satışa çıkmasa da İtalya'da Tipo'nun ve Tempra'nın 1.9 D modellerinde kullanıldı.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Çok ama çok iyi hatırlıyorum o zamanları. 1.9 D yazardı ŞAHİN DİZEL'in arkasında, turbosuz, 50 NC kamyonet motoru gibi ses çıkarırdı. O kadar iriydi ki motor 1975-1985 arasında üretiken Alman OPEL'lerin motor kaputundaki hörgüç benzeri çıkıntı vardı. Tasarruf da zaten yedek parça ve bakıma giderdi.


    Yukarıdaki resimlerde de göreceğiniz üzere böyle bir şey yok. Ben zamanında aynı araca binme ve vitrinde inceleme fırsatım olmuştu. Arkada yazan 1.9 D yazısından başka dış görünüm olarak aracın benzinli versiyonundan hiçbir farkı yoktu. Aracın içide 5 vitesli olmasının haricinde benzinli versiyonundan farklı değildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 18 Haziran 2010; 11:37:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Yazıyı başka forumlarda yazan benim arkadaşlar. Bu forumda da yazmıştım, arattıranlar bulabilir. Kullanılan motor Citroen motoru değildi.

    donanımhaber forum
    Şahin ve Kartal dizel » Sayfa 1 - 1
    http://forum.donanimhaber.com/m_40314766/mpage_1//tm.htm#40316404


    Aynı motor ilerleyen yıllarda, ülkemizde hiç satışa çıkmasa da İtalya'da Tipo'nun ve Tempra'nın 1.9 D modellerinde kullanıldı.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Çok ama çok iyi hatırlıyorum o zamanları. 1.9 D yazardı ŞAHİN DİZEL'in arkasında, turbosuz, 50 NC kamyonet motoru gibi ses çıkarırdı. O kadar iriydi ki motor 1975-1985 arasında üretiken Alman OPEL'lerin motor kaputundaki hörgüç benzeri çıkıntı vardı. Tasarruf da zaten yedek parça ve bakıma giderdi.


    Yukarıdaki resimlerde de göreceğiniz üzere böyle bir şey yok. Ben zamanında aynı araca binme ve vitrinde inceleme fırsatım olmuştu. Arkada yazan 1.9 D yazısından başka dış görünüm olarak aracın benzinli versiyonundan hiçbir farkı yoktu. Aracın içide 5 vitesli olmasının haricinde benzinli versiyonundan farklı değildi.

    Alıntıları Göster
    ilk defa duymadım, şahinin dizelinden kirve almıştı, fırın sahibiydi, çok dolaşırdı, hatta şu resimdeki şahinin aynı lacivert rengindendi, o zamanlar küçüktüm hayretle otomobili inceliyordum, rölantideyken bu ses bu arabadan nasıl çıkıyor diye...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Yazıyı başka forumlarda yazan benim arkadaşlar. Bu forumda da yazmıştım, arattıranlar bulabilir. Kullanılan motor Citroen motoru değildi.

    donanımhaber forum
    Şahin ve Kartal dizel » Sayfa 1 - 1
    http://forum.donanimhaber.com/m_40314766/mpage_1//tm.htm#40316404


    Aynı motor ilerleyen yıllarda, ülkemizde hiç satışa çıkmasa da İtalya'da Tipo'nun ve Tempra'nın 1.9 D modellerinde kullanıldı.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Çok ama çok iyi hatırlıyorum o zamanları. 1.9 D yazardı ŞAHİN DİZEL'in arkasında, turbosuz, 50 NC kamyonet motoru gibi ses çıkarırdı. O kadar iriydi ki motor 1975-1985 arasında üretiken Alman OPEL'lerin motor kaputundaki hörgüç benzeri çıkıntı vardı. Tasarruf da zaten yedek parça ve bakıma giderdi.


    Yukarıdaki resimlerde de göreceğiniz üzere böyle bir şey yok. Ben zamanında aynı araca binme ve vitrinde inceleme fırsatım olmuştu. Arkada yazan 1.9 D yazısından başka dış görünüm olarak aracın benzinli versiyonundan hiçbir farkı yoktu. Aracın içide 5 vitesli olmasının haricinde benzinli versiyonundan farklı değildi.

    Alıntıları Göster
    İsuzu motorlu şahin görmüştüm, ancak fabrika çıkışı olduğunu bilmiyordum. Ruhsata nasıl işletmişler diye merak etmiştim hep.
    2000 li yıllara kadar, araba piyasasıyla iç içe olmayan birçok kesim tarafından "Mazot"lu araba sorun gibi görünüyordu. "Az yakıyor ama araba çekmiyor", "Arabanın içi hep mazot kokuyor", "Taksiye mazot neymiş, mazot kamyon işi" gibi birçok cümle duyduğumu hatırlarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    İsuzu motorlu şahin görmüştüm, ancak fabrika çıkışı olduğunu bilmiyordum. Ruhsata nasıl işletmişler diye merak etmiştim hep.
    2000 li yıllara kadar, araba piyasasıyla iç içe olmayan birçok kesim tarafından "Mazot"lu araba sorun gibi görünüyordu. "Az yakıyor ama araba çekmiyor", "Arabanın içi hep mazot kokuyor", "Taksiye mazot neymiş, mazot kamyon işi" gibi birçok cümle duyduğumu hatırlarım.

    Alıntıları Göster
    ilk defa duydum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kritios

    ilk defa duydum.

    Alıntıları Göster
    vay babayın düşmanlarını.. kullanmak isterdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    vay babayın düşmanlarını.. kullanmak isterdim.

    Alıntıları Göster
    İşte bir örnek:

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-tofas-sahin-bu-modelde-bundan-iyisi-yok-bosuna-arama/detay?


    Bu da türk yapımı Dizel Şahin

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-tofas-sahin-fabrikasida-boyle-tasarlamadi-turbolu-sahin/detay?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oznklckp

    İşte bir örnek:

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-tofas-sahin-bu-modelde-bundan-iyisi-yok-bosuna-arama/detay?


    Bu da türk yapımı Dizel Şahin

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-tofas-sahin-fabrikasida-boyle-tasarlamadi-turbolu-sahin/detay?

    Alıntıları Göster
    Şehir içi dolmuşlar Transitlere dönüşmeden önce Trabzonda şahin ve doğanlar dolmuş olarak kullanılıyordu ve seslerinden çıkardığım kadarıyla bir kısmı dizeldi. Aramızdaki diğer Trabzonlular belki daha emin söylemler verebilirler bu hususta




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErDa_

    Şehir içi dolmuşlar Transitlere dönüşmeden önce Trabzonda şahin ve doğanlar dolmuş olarak kullanılıyordu ve seslerinden çıkardığım kadarıyla bir kısmı dizeldi. Aramızdaki diğer Trabzonlular belki daha emin söylemler verebilirler bu hususta


    97-98 e kadar trabzondaydım. hiç dizel tofaş hatırlamıyoru, belki de dikkatimi çekmemişti
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.