Şimdi Ara

Hakikaten felsefi olarak tanrı var olabilir mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
80
Cevap
0
Favori
1.534
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-02AA5DC42

    Mantık yasaları mutlaktır, istisnası görülmez. Yatılış olmadan iyinin ortaya çıkması mantıken tutarsız. Çünkü, hiçlikte giç bir şey yoktur. Bunun sana göresi bana göresi yok mantıksal olarak çıkan sonuç bu. Hiçbir şey okumadan abuk sabuk iddialarda bulunuyorsun.
    bu yorumun tanrının her şeye gücü yeten olmadığını söylüyor zaten benim bir şey dememe gerek yok
  • Hayatında hiç din felsefesi okumadığın için Tanrı’nın mantıken tutarsız şeyler yaratamamasından kadirlik sıfatının zedelendiğini çıkarıyorsun. Allah aşkına aç bir din felsefesine giriş kitabı oku.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • felsefi olarak tanri olmasi imkansiz.

    tanri sandiklari felsefe sinavini gecemez, bilim sinavina giremez.
  • quote:

    Ebusuud Efendi @ 31 Aralık 2019 15:09:07

    Bilimin metafiziksel varsayımlarla yapıldığını bilmiyor musun sen yoksa? Allah aşkına bana dış dünyanın varlığını kabul etmeden nasıl bilim yapabileceğini anlatsana. Ha bir de metafizik alanında Tanrı konusu çok az tartışılır. Metafiziğin esas konusu zaman, özgür irade, nedenselliktir. Sandığının aksime metafizik çalışam felsfeciler teist değil, ateist oluyor.


    Hay sizin kafanıza

    Metafizik = fizik ötesi .

    Yani fizik kuralları dışı , Ahlaksızca ve bilim dışı kuralları kendinize uydurmaya çalışıyorsunuz.

    Modern bilimde metafiziğe yer yok . Bıktırdınız.




  • tutarsız diyip duruyorsun. tanrı ol diyince oluyormu sen bana bunu söyle? eğer cevabın evetse amaca ulaşması için aracıya gerek yok eğer hayırsa bir aşamadan geçmesi gerekiyorsa bu da her şeye gücü yeten olmadığını gösterir.
  • Ben Müslüman değilim. Kutsal kitaplarda Tanrı her şeyi yaratır tarzı ifadeler literal anlamda alınmaz. Metnin ilk muhatapları ne demiş, literal almak için gerekçemiz var mı yok mu? Gibi gibi hermenötik alanındaki şartları uygulamamız gerekiyor.

    Tanrı mantık yasalarının dışına çıkamaz. Çünkü, mantık yasaları Tanrıda temelleniler.(Bkz: Teistik kavramsal realizm) Tkr gibi pek çok teistik kuram mevcut.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-02AA5DC42 -- 31 Aralık 2019; 16:59:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geleceği görmesine engel olan şey ne peki?
  • quote:

    Tanrı mantık yasalarının dışına çıkamaz.

    dedinmiydi olay bitiyor zaten.

    TKR gibi görüşler dinleri kaybettik bari tanımı değiştirip tanrıyı kurtaralım çabaları.
  • kamisama- kullanıcısına yanıt
    görmesine engel olan bir şey yok. eğer görüyorsa henüz yaratmadığı bir ruhun cehenneme gideceğini bile bile cehennemlik ruh yaratmış olur, eğer göremiyorsa farkında olmadan cehennemlik ruh yaratmış olur. her iki olasılıkta suçlu yaratandır. buradan çıkan sonuç geleceği görsün yada görmesin eğer bir yaratıcı varsa sınavda olmadığımız kesindir.
  • Ya bi git daha din felsefesine giriş kitabı okumamış platonick pantheon konusunda atıp tutuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tamam kızma şimdilik seni azat ediyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4D62BFE91

    görmesine engel olan bir şey yok. eğer görüyorsa henüz yaratmadığı bir ruhun cehenneme gideceğini bile bile cehennemlik ruh yaratmış olur, eğer göremiyorsa farkında olmadan cehennemlik ruh yaratmış olur. her iki olasılıkta suçlu yaratandır. buradan çıkan sonuç geleceği görsün yada görmesin eğer bir yaratıcı varsa sınavda olmadığımız kesindir.
    Yaratılmış biri olduğunu hiç düşünmüyor musun?

    Bir de yorumunda iki olasılıkta da cehennem uzerinden gitmişsin. Cennet kavramını hiç düşündün mü?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hatalı düşünüş şu. ben yerim içerim gezerim aile hayatı kurarım hayatımı idame ve varlığımı koruma adına gerekirse kan dökerim vs. ama ilah şu olamaz.

    böyle bi mantık olmaz. kendine tanıdığından daha azını tanımak yaratıcının vasfına aykırıdır. sen mi slave o mu master?

    önce sen bi zamandan mekandan münezzeh ol yeme içme ondan sonra yemez içmez de. böylece deneyimlemediğin şey hakkında felsefenin yapılamayacağı ancak boş konuşulacağı düşünülür.

    ..................

    felsefenin hatası deneyimlemediği arguman hakkında bilgisizce tutum almasındandır. bu tutumla insan kendisini bile tanıyamaz ki bu konuda artık yazmayacağım demiştim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-02AA5DC42

    Düşündüğünün aksine felsefecilerin ezici bir çoğunluğu tüm mükemmelliklere sahip(her şeyi bilen, her şeye gücü yeten, mutlak iyi) bir varlığın olduğunu düşünüyor.

    O bahsettiğin tanrısal sıfatlar arası çelişki argümanları çok güçlü değil. Ayrıca argümanı tam olarak ifade edememişsin.
    Bookadvice - Reading List
    Top 100 Philosophers
    https://www.bookadvice.co/top-100-philosophers.html


    tarihin en ünlü 100 filozofu bu listede sayılır. ezici kelimesini kullandığına göre 75 kişi işaretleyebilir misin bu görüşte?




  • ne fark eder hocam daha yaratmadan önce bir ruhun cennete gideceğini biliyorsan onu zaten yaratırken cennetlik yaratmış olursun. yok bilmiyorsan zekan yetersizse farkında olmadan cennetlik yaratmış olursun. bilerek yada bilmeyerek her şartta benim nereye gideceğimi belirleyen yaratıcı oluyor.
  • Çağdaş analitik din felsefesinden bahsediyorum. Din felsefesinde teistler baskın philpapers anketine bakabilirsin. Analitik felsefenin diğer alanlarında ateistler baskın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-02AA5DC42 -- 31 Aralık 2019; 18:40:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eee peki bu durum tanrının olmadığının neden kanıtı olsun?

    Ben bir fareyi labirentte kapattım, bir yanda cennet kapısı var bir yanda cehennem kapısı var, istediğim gibi oynasam labirentte fare ile ve istediğim kapıya yönlendirsem bu benim yok olduğumun kanıtı mı oluyor yani?
  • torlofan T kullanıcısına yanıt
    tanrının olmadığı anlamına gelir demedimki hocam bu bize sınavda olmadığımızı kanıtlıyor. ben agnostiğim.

    tanrı hakkında savunduğum diğer görüş eğer varsa her şeye gücü yeten olamaz.
  • literal manada doğum ve yaratılış farklıdır.

    kişi üst soyun doğumudur kendi doğumu değil. bu açıdan kişi doğmuş ancak yaratılmamış kabul edilir. bu akıl gereğidir. havaya suya göğe imama bakmaya gerek yok.

    ......................

    ben sperm iken anne dedirtecekleri bireyi döllerim. ilk günah hali budur ve baptiz bunun içindir. sonra vucut kazanıp aynı şeyi yaptığımda bu kere anne denen bireye(beni yaratana) ya yok derim ya da var deyip bu fiili ona yapana savaş açarım.

    sorun şurdadır. ben vucut kazandığımda da bu fiile devam edince spermin akledemezliği( akledemez bir varlığız bu demek) devam etiğinde zaten oluştuğunu iddia ettiğiniz vucut yoktur.

    ......................

    yani yok olan şey karşındakidir. total manada dinsel retoriğe uygun manada düşünüş islami yapıyı değil isevi yapıyı çağrıştıracak şekilde gelişmişe benzer.

    hani siz meryemi kutsamıştınız da diye başlayan arguman bu kere islami veri ile sertleşir. anne denen kavramdan uzak kalma ve onu koruma adına fiil göstermeyen şeye bahşedilen cehennem halen iseviyedir. yani müslüman diye bir kavram esasen yoktur.

    ......................,

    bu şundan önemli. islamdaki ilah kavramına varma adına isevilikteki tanrisallığı anlama ve bu durum çerçvesinde ilahın esasen insana türe değil yok ol yoksa seni karşında gördüğün birey bunu yapacak düşünecek (meleğin görünüm şekli) demesi rahmettir.

    yani rahmet senin yok olman üzeredir. varlığa erişmen mümkün görülmez. zira özünde kendi yaratıcın denen arguman bakımından başlangıç noktasında duran ebeveyn denen yapı 1. elden senin nedenin olmak sureti ile yaratıcı argumanına bakışın bu şekilde netleşirse sen ya baptise ya da kan dökmeye inanırsın denmektedir.

    teorik olarak isevinin extended hali olan yine başka bir isevi olacaktır.

    .......................

    bu açıdan tartışma zemini tamam manada yanlıştır. ilah yani yaratıcı yani ALLAHU teala ile tanri denen kavram(ki tanri anne denen şeyden uzak dur demişe benzer) karıştırılır ve yapılan çorba insanlara sunulur.

    .......................

    düşünüş bakımından şu önem arz eder ki kadın v erkek arasındaki mutlak eşitlik hayalci değildir. 70 yıl sonra öldün gittin nesep bırakmak seni yeniden halk etmez sen kopya bir birey yapıyorsun ve bu kopya birey senden sadır olsa da esasen tabiatın ayağa kalkmış hali(haşr-yediğin bitki hayvan) gibidir.

    şimdi sen kendini asilken taşa toprağa benzettin.

    .......................

    felsefi manada insan kimya ve biyolojisi ile kendine zulumdur.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.