Şimdi Ara

Hakikaten felsefi olarak tanrı var olabilir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
0
Favori
1.533
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle semavi dinlerdeki sonsuz güçlü bir tanrı olamaz çünkü geleceği görüyor.
    Az güçlü bir tanrı olduğunu da sanmıyorum çünkü bu kainatı yaratan bir tanrının da geleceği görme ihtimali gerçekten yüksek bir oran.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Düşündüğünün aksine felsefecilerin ezici bir çoğunluğu tüm mükemmelliklere sahip(her şeyi bilen, her şeye gücü yeten, mutlak iyi) bir varlığın olduğunu düşünüyor.

    O bahsettiğin tanrısal sıfatlar arası çelişki argümanları çok güçlü değil. Ayrıca argümanı tam olarak ifade edememişsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu argüman benim kendi çıkarımım ve her aklı başında insan yapar, bu argümanları daha çürütebilen çıkmadı. Varsa anti tez buyrunuz:)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • HIGHER kullanıcısına yanıt
    Argümanını ifade edememişsin demiştim. Biraz açabilir misin? Tanrı’nın geleceği bilmesi nasıl bir çelişki doğuruyor sence?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-02AA5DC42 -- 31 Aralık 2019; 14:40:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tanrı geleceği biliyorsa bizi yaratması anlamsız, şuan var olmamız da tanrının olmadığının kanıtı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • HIGHER kullanıcısına yanıt
    İyi de bu sıfatlar arası çelişki argümanı değil. Böyle argüman olmaz çünkü iki sıfat arası çelişki olduğu çıkmıyor söylediklerinden. Tanrı’nın bizleri yaratması anlamsız olsa bile yaratmaması için engelleyen nedeni ve sıfatı yok.

    Peki gerçekten Tanrı’nın bizleri yaratması anlamsız mı? Bu sorunun Molinizmi varsaydığını belirtmeme gerek yoktur umarım. Açıkçası anlamsız olduğuna dair bir argüman yok ortada. Tanrı mutlak iyi bir varlıksa yaratmayı anlamlı görecektir:

    1. Tanrı'yı bilmek bir insan için olabilecek en iyi şeylerden biridir.
    2. Tanrı’nın bir şeyler yaratması ahlaki iyiliklerin meydana gelmesi sağlayacaktır.

    Şimdilik aklıma bu 2 madde geliyor daha da çoğaltılabilir. Buradan kötülükler neden var diye soracaklar olacaktır. Şunu kavramak lazım ki bu apayrı bir tartışmadır. Ateist felsefeciler bile bir miktar kötülüğün olmasını makul karşılar. Çünkü, bu ufak miktarda kötülük daha yüksek bir iyiye yol açarlar. Ateist felsefecilerin iddiası bu kadar fazla kötülüğün Tanrı’nın olasılığını düşürmesidir. Bu argümanda literatürdeki çok geniş bir tartışmayı başlatır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-02AA5DC42 -- 31 Aralık 2019; 15:34:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • HIGHER kullanıcısına yanıt
    Yaw kardeşim sen ne ayaksın.

    Felsefe = philosophy kaynakları bilimin kesin sonuçları olmadığı devirlerde (MÖ) ve 18 yüzyıla kadar. Bir takım adamların varlığı çözme girişiminden başka bir şey değildir.

    21. yüz yılda yaşıyoruz. Bu tür batıl Metafizik felsefe düşünürleri artık Fizik bilimi karşısında işleri Kesin olarak bitmiştir. Geldiğimiz konumda kendileri çalar kendileri oynarlar.

    Bazı çıkar çevreleri onları kullanır. Örneğin günümüzde dinleri sömürü aracı olarak kullananlar.

    Bu tuzağa düşüyorsun.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arkedon kullanıcısına yanıt
    Bilimin metafiziksel varsayımlarla yapıldığını bilmiyor musun sen yoksa? Allah aşkına bana dış dünyanın varlığını kabul etmeden nasıl bilim yapabileceğini anlatsana. Ha bir de metafizik alanında Tanrı konusu çok az tartışılır. Metafiziğin esas konusu zaman, özgür irade, nedenselliktir. Sandığının aksime metafizik çalışam felsfeciler teist değil, ateist oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-02AA5DC42 -- 31 Aralık 2019; 15:26:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aklından geçen şeyin anında olduğunu farzet. mesela jüpitere gitmek istedin anında kendini orada buldun, böyle bir gücün varken jüpitere gitmek için uzay aracı yaparmısın? eğer bir yaratıcı varsa herşeye gücü yeten olamaz. 2. si sınavda olma ihtimalimiz %0. bunu sana senin tabirinle felsefi delillerle değil gerçek delillerle ispatlayabilirim.
  • İmtihan İslam’ın içeriği, Hristiyanlık’ın söylediği şey çok farklı. Ki öyle olsa bile 1 ve 2. maddelerdelerin meydana gelmesi için Tanrı yaratacaktır. Yaratılış olmadan ahlaki iyiliklerin ve bilinmenin meydana gelmesi mantıken imkansız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-02AA5DC42 -- 31 Aralık 2019; 15:31:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGHER

    Tanrı geleceği biliyorsa bizi yaratması anlamsız, şuan var olmamız da tanrının olmadığının kanıtı.
    Bu nasıl bir argüman yahu? Anında "Tanri yoktur" sonucuna ulasmakta ayri bir cabasi. Nedir bu aninda hukum verme olayi? Iyi o zaman bir teistte "Tanri benim tum dualarimi kabul etmedi,o zamanTanri yoktur" diye ateist olsa cok mu mantikli olur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Herattaa -- 31 Aralık 2019; 15:40:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sen kendi yaptığın cihazı sınava sokarmısın bir düşün. yapacağın şey en fazla test etmek olur test sonucunda cihaza ceza vermezsin çünkü zaten senin yaptığın ürün, eğer düşündüğün gibi çıkmazsa bir daha aynı üründen üretmezsin. ben yaratılışa karşı çıkmıyorum vardır yada yoktur bilemem ama varsa bir şeyler yaratmak yaratıcının her şeye gücü yetmeyen olduğunun ispatı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4D62BFE91 -- 31 Aralık 2019; 14:43:25 >
  • Yazdıkların anlam verilebilir değil ve vardığın sonuç çıkmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çünkü sabit fikirsin. bilgin var ama aklını doğru kullanmıyorsun çünkü inanmak çok tatlı. senin mantığına göre tanrının yaratma sebebi iyiliklerin orataya çıknası, peki her şeye gücü yeten tanrı bu iyiliklerden çıkacak sonuca bizi yaratmadan ulaşamazmı? jüpiter örneğimi okumadın galiba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4D62BFE91 -- 31 Aralık 2019; 15:10:47 >
  • Ken rock benim argümanım verdiğin örnek düzeyinden çok yüksek ve ayrıca ona da katılırım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tanrı mantıken tutarsız şeyleri yaratamaz. Bu isteğin mantıken tutarlı olsa bile Tanrı neden böyle yaratmadı diyerek kadirlik sıfatına zarar veremezdin. Kadirlik sıfatına zarar vermek için diğer 2. Alternatifin Tanrı tarafından yaratılmayacağını, gücünün yetmediğini göstermen lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-02AA5DC42 -- 31 Aralık 2019; 16:9:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • noldu kısa kısa geçiştirmeye başladın, update butonuna bastın galiba
  • sana göre tutarsız. gücünün yetmediğini gösterdim, her şeye gücü yeten yaratıcı amaca ulaşmak için aracıya gerek duymaz.
  • Mantık yasaları mutlaktır, istisnası görülmez. Yatılış olmadan iyinin ortaya çıkması mantıken tutarsız. Çünkü, hiçlikte giç bir şey yoktur. Bunun sana göresi bana göresi yok mantıksal olarak çıkan sonuç bu. Hiçbir şey okumadan abuk sabuk iddialarda bulunuyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-02AA5DC42 -- 31 Aralık 2019; 16:25:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu husus dinlerin zayıf halkasıdır kesinlikle, herşeyi bilmesi gereken tanrı bizim cennet cehenneme gideceğimizi bilmiyor mu? Bu soru cevaplanamaz.

    Kur'an da şeytan Adem yaratılıp secde etmediğinde Allah'a şöyle der, Beni azdırmana yemin ederim ki, yani der ki ben kendi irademle azmadım sen benim azmamı istedin diye ben azdım. Allah bu tarz husus hakkında melekler ile de konuştuğunda "Ben sizin bilmediklerinizi bilirim" der.

    Şimdi burdan şöyle bir çıkarım yapmamız mantıklı olur: Allah/tanrı var ise biz onun bildiklerinin ne kadarını biliyoruz ki kendi mantığımızla geleceği bilmesi gerektiğinden ve kimin cennete kimin cehenneme gideceğini bilmesi gerektiğinden bahsederek bunun bir çelişki olduğunu söyleyebiliyoruz?

    Nuh oğulunun sulardan kurtulmasını istediğinde, Allah o senin oğlun değil ve bir daha benim emirlerimi tartışma dediğinde Nuh şöyle der;

    Bilmediğimi Allah'a karşı iddia etmekten yine Allah'a sığınırım.

    Özetle bu konu bilmediğimiz bir konu biz sadece kendi akıl düzeyimizle çıkarımlar yaparak yorum yapıyoruz.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.