Şimdi Ara

Hangi bisiklet modelini almalıyım ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
275
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle merhaba beyler. Ben bisiklet almayı düşünüyordum. 4 farklı model arasında kaldım bu modeller

    salcano ng650 nin mekanik diskli frenlisi
    Salcano ng650 nin v frenlisi
    Salcano ng450 nin hidrolik frenlisi
    Son olarak da btwin rockrider 340 v frenlisi

    Hangisini almalıyım bilemedim fren bakımından en iyisi hidrolik diyorlar mekaniği önermiyor kimse ama v fren de uzun süre kullanınca ses yapmaya başlıyormuş frene basarken

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Kullanim amaci ve butceyi belirtirseniz daha baska model ve turde bisiklet bulunabilir.



    Mekanik disk fren, sadece goruntuden ibaret. V fren ona gore daha guvenilir ve kaliteli. Iclerinde en guvenilir ve kaliteli olan ise hidrolik disk fren. Diger fren turlerine gore tel sikilmasiyla degil, icindeki hidrolik yagin balataya baski yapmasiyla frenleme saglaniyor. Yogun kullanimda 1 yil icinde balatalar degisir. Ortalama 60 TL masrafi tutar. 2,5 yil veya 3000 KM'den sonra da hidrolik yagin degismesi gerekir. Diger iki frene gore frenleme gucu daha yuksek ve frenleme mesafesi daha kisa. Yagmurda ve camurda frenleme gucunde bir kayip olmuyor. V fren islandigi vakit, kullanmak daha tehlikeli. Yag sicratmadigin surece bakimi kolay. YouTube'dan temel videolari izleyip, uygun alyan anahtari ile bakimini kisa surede yapabilirsiniz. Benim tavsiyem hidrolik diskten yana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Victor Branco -- 5 Ağustos 2017; 12:29:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler hidrolik frenli olanı almaya karar verdim. Bütçem 500-600 arası 2.el almaya karar verdiğim için. 2 . el sağlam buldum bu modellerden ama yine de önerimiz varsa bakarım onlarada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mekanik fren, fren kategorilerleri arasindaki en vasat frendir. sadece disk gorunumu verilmis adi fren. v-fren en kolay en pratik en ucuz ve en kullanisli frenlerdir. HD frenler ne olursa olsun her zaman ayni performansi verir. model olarak rr340 daha iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0Aykut1 0 kullanıcısına yanıt
    5oo liraya hidrolik yok maalesef. 2.el alirsanda temiz olacagini sanmam. rotorlar cizik yamuk balatalar gidik olurda alirsan, aldigin ikinci elden çekeceğin var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: netd forum

    mekanik fren, fren kategorilerleri arasindaki en vasat frendir. sadece disk gorunumu verilmis adi fren. v-fren en kolay en pratik en ucuz ve en kullanisli frenlerdir. HD frenler ne olursa olsun her zaman ayni performansi verir. model olarak rr340 daha iyi.

    Hangi mekanik disk frenleri kullandınız? Aynı şekilde hangi hidrolik frenler hakkında yeterli bilgi sahibisiniz, kullanım haricinde bakım onarım konularında? Bilginizi paylaşıma dönüştürme çabanız takdir edilesi, fakat bilginizin ötesine geçtiğinizde durmasını bilmezseniz , durum komik bir hal alıyor. Avid bb serisi mekanik disk frenler ile birçok hidrolik frenden daha fazla verim almanız , ve daha uzun süre kusursuz kullanmanız mümkün. 1500-2000tl ye kadar alacağınız bisikletlerin üzerinde hidrolik sistem olarak shimano seri dışı 3xx , ya da dşük tektro modelleri dışında birşey bulamazsınız. Sonrasında fren sesi, performansı dştü , yağ kaçırdı, hava yaptı uğraşıp durursunuz ki burada hidrolik bir sisteme müdahale edebilecek kullanıcı sayısı 3-5 i geçmez. Kaliperi hizalamak bile eziyettir bazılarında. Bu iş için ayıracağınız 350-400 tlniz yoksa (sadece fren sistemi için) sırf kulağa havalı geliyor diye bu işe girmeyin. Ucuzu keyfinizi kaçırır. Bakım maliyetleri yüksektir- bakımı kendiniz yapsanız dahi. Kablo kısaltmaktan o-ring değişimine sırf sarf malzemeleri dahi canınızı maliyet anlamında sıkabilir. İşçiliği zordur hakettiği karşılığı da yüksektir, sonra bisikletçiler bizi soyuyor diye şikayet etmeyin.



    Bütçeniz düşükse v- fren ya da mekanik bb5 gibi bir sisteme yönelin.



    Hidrolk için ise deore ya da seri dışı muadili ile avid elixir 5 min hedefleyin. Formula magura hayes in de iyi modelleri çoğunlukta olmakla birlikte ilk yatırım maliyeti ve sonrasında sarf malzeme maliyet/ bulunurluk anlamında canınızı sıkabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gurkans G kullanıcısına yanıt
    mekanik frenler hidrolikler kadar guclu tutmaz. marka diye mekanik alanlar ilerde pisman oluyolar. bizzat kendim ve arkadasim tecrube ettik. mekanik kullaniyodu hergun sorun surekli. gitti 6ooo liraya 2.el enduro aldi ve cok memnun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1-Hangi mekanik, hangi hidrolik? Hala genelleyerek fikir beyan ediyorsunuz. 100 tlye de 3000tl ye de hidrolik sistem var piyasada.



    2-Tutmaz ne demek anlamadım, durdurmaya çalıştığınız kütle nedir, disk çapınız ne kadar?



    3- Arkadaşınızın 6000tl ye enduro alması, ne bizim tartıştığımız konu ile ilgili ne de onun aldığı makina sizin argumanlarınızı destekler, onu geçelim. Fren kıyaslıyoruz, fren modeli vermeden bu bilgiyi vermek yersiz olmuş. 6000 tlyi vurgulamak da işimize yaramıyor.



    4-Çok düşük segment bir model kullanmanız ya da tamir/bakımı becerememeniz talihsizlik olmuş. Basit bir sistem, pad contact ayarını dahi yapabilirsiniz orta karar bir kaliperde.



    Her neyse ben daha iyidir kötüdür çöptür diye yorum yapmam, iyisi kötüsü vardır. Arkasını bilgi ile doldurmadan yapılan genellemelere karşıyım.Bütçeniz düşük kendiniz bakım yapamayacaksanız hidrolik vs serüvene atılmayın seçeneğiniz varsa. Freni sürtüyor diye her gün kaliper hizalatmaya giden kullanıcılar var, 3 kuruşluk malın çıktısı da bu kadar oluyor.



    Selametle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gurkans G kullanıcısına yanıt
    tamam mekanik en iyisi, hidrolikler cok kotu frenler zaten tamam uc bin lira verip mekanik alalim. oo cok guzelmis tellee her sıkıkşta kopuyor vaybe piyasanin en kalitelisiymis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: netd forum

    tamam mekanik en iyisi, hidrolikler cok kotu frenler zaten tamam uc bin lira verip mekanik alalim. oo cok guzelmis tellee her sıkıkşta kopuyor vaybe piyasanin en kalitelisiymis.

    :) Fikir sahibi olmak için bilgi sahibi olmamak gerekiyormuş değil mi? Olmayınca böyle saçmalanıyormuş.

    Ben size model verdim , sizin yazdıklarınız o ot bu çöpten öteye gitmemiş.

    Burada bilir kişiyi oynayacağınıza biraz araştırın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gurkans -- 7 Ağustos 2017; 22:15:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans


    quote:

    Orijinalden alıntı: netd forum

    tamam mekanik en iyisi, hidrolikler cok kotu frenler zaten tamam uc bin lira verip mekanik alalim. oo cok guzelmis tellee her sıkıkşta kopuyor vaybe piyasanin en kalitelisiymis.

    :) Fikir sahibi olmak için bilgi sahibi olmamak gerekiyormuş değil mi? Olmayınca böyle saçmalanıyormuş.

    Ben size model verdim , sizin yazdıklarınız o ot bu çöpten öteye gitmemiş.

    Burada bilir kişiyi oynayacağınıza biraz araştırın.



    Piyasada bulunan orta halli bisikletlerin uzerindeki mekanik disk frenler gercekten vasat. Hidrolik veya v fren kadar frenleme gucu yuksek degil. Bu demek degildir ki; tum mekanik frenler vasat. Elbette iclerinde kaliteli olanlar, hatta daha iyi olanlar var. Benim yorumum, piyasada temin edilen bisikletlerin uzerindeki mekaniklere dair. Bir bisiklet parasina sadece fren de alabilirsiniz. V fren, basit ve ucuz olabilir. Zamaninda V fren de kullandim. Baradine marka pabuclarla frenleme gucu artirilabilir. Zaten 4 pabuc nereden baksan, hidrolik balatasina es deger bir fiyata ulasiyor. Ugrasmak istemeyen, bisikletten anlamayan ve parcalarina para odemek istemeyen V fren alabilir. Sahsen yagmurlu havalarda korkarak kullandim. Hidrolik frenlere alismak zor olabilir. Piyasadaki vasat olan sizin tabirle MXXX serisinde bile frenleme gucu yuksek ve mesafesi kisa. Yine sizin tabirle bu seriden bir frenle 600 KM'den fazla kis agirlikli kullandim. Ne yag sizdirmasi oldu ne de baska bir sorun. Uygun alyan anahtari ile bakimi kisa surede halledilebilir. Insan da bir zahmet bindigi bisikletin bakimina da hakim olsun diye dusunuyorum. Tabii 10.000 $'lik bir Specialized'de basit fren bulamazsiniz. Mekanik disk fren de bulamazsiniz... Neyse, piyasadaki bisikletlere gore mekanik disk frenlerin vasat oldugunu soylemenin yanlis olmadigini dusunuyorum. Bu yorumu simdiye kadar kullandigim dag, sehir/tur ve yaris bisikletlerinden yola cikarak ve yillarin tecrubesine dayanarak yaziyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Victor Branco


    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans


    quote:

    Orijinalden alıntı: netd forum

    tamam mekanik en iyisi, hidrolikler cok kotu frenler zaten tamam uc bin lira verip mekanik alalim. oo cok guzelmis tellee her sıkıkşta kopuyor vaybe piyasanin en kalitelisiymis.

    :) Fikir sahibi olmak için bilgi sahibi olmamak gerekiyormuş değil mi? Olmayınca böyle saçmalanıyormuş.

    Ben size model verdim , sizin yazdıklarınız o ot bu çöpten öteye gitmemiş.

    Burada bilir kişiyi oynayacağınıza biraz araştırın.



    Piyasada bulunan orta halli bisikletlerin uzerindeki mekanik disk frenler gercekten vasat. Hidrolik veya v fren kadar frenleme gucu yuksek degil. Bu demek degildir ki; tum mekanik frenler vasat. Elbette iclerinde kaliteli olanlar, hatta daha iyi olanlar var. Benim yorumum, piyasada temin edilen bisikletlerin uzerindeki mekaniklere dair. Bir bisiklet parasina sadece fren de alabilirsiniz. V fren, basit ve ucuz olabilir. Zamaninda V fren de kullandim. Baradine marka pabuclarla frenleme gucu artirilabilir. Zaten 4 pabuc nereden baksan, hidrolik balatasina es deger bir fiyata ulasiyor. Ugrasmak istemeyen, bisikletten anlamayan ve parcalarina para odemek istemeyen V fren alabilir. Sahsen yagmurlu havalarda korkarak kullandim. Hidrolik frenlere alismak zor olabilir. Piyasadaki vasat olan sizin tabirle MXXX serisinde bile frenleme gucu yuksek ve mesafesi kisa. Yine sizin tabirle bu seriden bir frenle 600 KM'den fazla kis agirlikli kullandim. Ne yag sizdirmasi oldu ne de baska bir sorun. Uygun alyan anahtari ile bakimi kisa surede halledilebilir. Insan da bir zahmet bindigi bisikletin bakimina da hakim olsun diye dusunuyorum. Tabii 10.000 $'lik bir Specialized'de basit fren bulamazsiniz. Mekanik disk fren de bulamazsiniz... Neyse, piyasadaki bisikletlere gore mekanik disk frenlerin vasat oldugunu soylemenin yanlis olmadigini dusunuyorum. Bu yorumu simdiye kadar kullandigim dag, sehir/tur ve yaris bisikletlerinden yola cikarak ve yillarin tecrubesine dayanarak yaziyorum.

    Piyasada mekanik disk fren çok çok nadir bulunuyor. Bahsittiğiniz vasat no-name haricinde, shimano da yol ve dağ için iki model , Avid de ise BB5-7 nin yaklaşık 8 varyantı bulunur. BB5-7 2000 TL seviyesine kadar bisikletlerde kullanılan hemen hemen birçok hidrolik fren sistemden iyidir. Ben hiçbir sistem için birbirinden iyidir/kötüdür demedim, genelleme yapmak bilgisizliktir dedim ve bunun hala arkasındayım.

    V-Fren'i tartışmıyoruz, aralarında en yalın , sorunsuz olanıdır. Yağmurlu havalarda korkacak birşey yok, düne kadar yol yarışçılarının hepsi jant freni kullandı, böyle bir kaygı olsaydı bundan 10 sene evvel yol bisikletlerinde de disk fren sistemi yaygınlaşmış olurdu.

    Hidrolik fren, fren mesafesini kısaltmaz,her üçü de 100-110 kilolara kadar tekeri kilitleyebilecek seviyede baskı uygulayabilir. Fren mesafesini bisiklet üzerindeki postürünüz ve lastikleriniz kısaltır ya da uzatır. Hangi şartlarda nasıl frenleme yapacağınızı biliyorsanız zaten sorun yaşamazsınız hiçbirinde. Ki aktardığınız tecrübenize dayanarak bu konuda bilgili olduğunuzdan eminim. Tek parmak fren kullanma gereksinimi varsa bunu hidrolik sisteme bir artı olarak yazabiliriz. Tabi bu konforun da bir bedeli var.

    Lütfen kusura bakmayın ama uygun alyan ile ancak kaliper hizalarsınız, rotor sıkmak da dahil olmak üzere başka hiçbirşeyine müdahale edemezsiniz. Buna bakım demek pek doğru olmaz. Yağ basmanız gerekirse bleed kit almanız gerekir, hortum kısaltmak için pim, zeytin vs bulmalısınız ki bir 3. dünya ülkesi olarak bunlara ulaşmak da bizde zordur. O-ring değişimi gerektiğinde nereden bulacaksınız? Sırf yağ kapağı kırıldı diye komple kolu değiştirmek zorunda kalanlar var. Tamir bakım konusunda orta seviye bilgisi ve ekipmanı olmayan kişi bu frenlere müdahale edemez. Bunun yanında giriş seviyesi frenlerde sorun yaşayan birçok insan var. Basit bir google aramasıyla "hidrolik fren sesi" başlıklı birçok entry ye ulaşabilirsiniz. Genelde pistonlardan biri yeterince hareket etmez diğeri fazla çıkar ve tam geri çekilmez vs. Avid J5 lerle bu sıkıntıları çok yaşadım, komple piston yenilememe rağmen düzelmeyince de değiştirmiştim.


    600km yi uzun bir mesafe olarak örnek verdiğinizi düşünmüyorum ya 1 sıfır eksik ya da farklı birşey ifade etmek istediniz sanırım. 600km orta şeker bir bisklet kullanıcısı için 3 en fazla 4 günü birlik tur demek, müsade edin o kadar da sorun çıkarmasın. Ben M775 leri 25.000 km den fazla kullandım, hala da kullanıyorum. BB5 leri de yol arkadaşım hiç sorunsuz onbinlerce km benimle kullandı. İkisinden de oldukça memnunduk. Uzun 3-4 günlük turlarda çıkabilecek arızalarda riskli grupta ben vardım. Bu tip durumlarda bakım konusunda bilgili olmak da işe yaramaz ne yazık ki.

    Birbirimizi anladığımızı düşünüyorum.

    Selamlar.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.