Şimdi Ara

Hararet Yükselmiyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
74.656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba.benim araç şehir dışında normal olarak 90-100 km hızla giderken hararet göstergesi mavi bölgeyi asla geçmiyor.sınırda kalıyor.fakat şehir içinde hararet 90 ı geçiyor 95 de falan fan açıyo.özel servise götürdüm bunun termostatına bi bakın dedim sorunu anlattım.abi bi sorun yok korkma bu ecotec motorlar böyledir dedi.termostat saglammıs yani.ama benim içime sinmedi.arabayı yeni aldım ve daha önceki aracımda gösterge sabit 90 da kalırdı ne aşagı ne yukarı oynamazdı.bu durum normal mi acaba?ayrıca uzun yolda tüketimi 160 ykr(lpg li).fazla yakıyo.hararet düşük oldugundan olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zephry -- 5 Aralık 2007; 0:24:15 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Hararet Göstergesi Yükselmiyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Arabanızın hararet göstergesi yükselmiyorsa, bu durum çeşitli sorunlara işaret edebilir. Aşağıda, arabanızın hararet göstergesinin yükselmemesinin olası nedenlerini ve bunları nasıl çözebileceğinizi bulabilirsiniz:

    • Hararet Göstergesinin Arızası: Hararet göstergesi arızalı olabilir. Bu durumda, gösterge hiçbir okuma yapmayacaktır veya doğru olmayan bilgiler sağlayacaktır. Hararet göstergesini kontrol ettirmek için bir tamirciye başvurmalısınız.

    • Sensör Sorunu: Hararet göstergesine bilgi sağlayan sensör arızalı olabilir. Sensörün değiştirilmesi sorunu çözecektir.

    • Termostat Sorunu: Termostat, motor bloğu ve radyatör arasındaki soğutma sıvısı akışını kontrol eder. Arızalı bir termostat, soğutma sıvısının radyatöre ulaşmasını engelleyerek hararetin yükselmesine neden olabilir. Termostatı değiştirin.

    • Soğutma Sistemi Sızıntısı: Soğutma sisteminde bir sızıntı varsa, soğutma sıvısı kaçabilir ve hararetin yükselmesine neden olabilir. Sızıntıyı bulun ve onarın.

    • Radyatör Tıkanıklığı: Radyatör tıkanırsa, soğutma sıvısı düzgün şekilde soğutulamaz ve hararet yükselir. Radyatörü temizleyin veya gerekirse değiştirin.

    • Soğutma Fanı Arızası: Soğutma fanı, radyatörü soğutmak için hava sirkülasyonu sağlar. Arızalı bir soğutma fanı, hararetin yükselmesine neden olur. Fanı kontrol edin veya değiştirin.

    • Su Pompası Arızası: Su pompası, soğutma sıvısını motor boyunca dolaştırır. Arızalı bir su pompası, soğutma sıvısı sirkülasyonunu engelleyerek hararetin yükselmesine neden olabilir. Su pompasını değiştirin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hocam bende de Ecotec 1.6 motor Meriva var ve hiçte dediğin gibi değil. Sabit 90 derece Adamlar neden öyle demiş anlamadım?
  • Sana sorunu şıp diye söliyim aynısı başıma geldi sonunda fan arıza yaptı iyiki yapmış yoksa sorunu anlamyıcaktık sorunun devrim daim pompası arızalı su kanallarda sabit kaldığından oluyor bu durum su dönmüyor motor içinde benimki bundandı seninkide muhtemelen bundandır benim arabada uzun yolda geç ısınıyodu hatta hiç ısınmıyodu pompa değişince düzeldi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geberit

    Sana sorunu şıp diye söliyim aynısı başıma geldi sonunda fan arıza yaptı iyiki yapmış yoksa sorunu anlamyıcaktık sorunun devrim daim pompası arızalı su kanallarda sabit kaldığından oluyor bu durum su dönmüyor motor içinde benimki bundandı seninkide muhtemelen bundandır benim arabada uzun yolda geç ısınıyodu hatta hiç ısınmıyodu pompa değişince düzeldi.


    benimde bir sorunum var pompadan olmasın 2006 vectram ilk aldığım zamanlar 90 geçmezdi ne olursa olsun son iki aydır 90 çok az geçiyor 91 92 oluyor fan devreye giriyor ve uzun süre çalışıyor tekrar ısınıp tekrar fan çalışıyor bu şekilde bir sorunum var
  • Bu biraz ters bir durum değil mi? Devirdaim pompası arızalı olduğunda su hareketi sağlanamayacağı için aracın hararet yapması gerekir diye biliyordum ben. Hararet östergesinin uzun yolda mavide kalması termostatın gereğinden erken açtığının göstergesidir. Doğal olarak şehir içinde dur kalklar nedeni ile hararet normal seviyelerine gelir ve gerektiğinde fan devreye girer.
    quote:

    Orjinalden alıntı: geberit

    Sana sorunu şıp diye söliyim aynısı başıma geldi sonunda fan arıza yaptı iyiki yapmış yoksa sorunu anlamyıcaktık sorunun devrim daim pompası arızalı su kanallarda sabit kaldığından oluyor bu durum su dönmüyor motor içinde benimki bundandı seninkide muhtemelen bundandır benim arabada uzun yolda geç ısınıyodu hatta hiç ısınmıyodu pompa değişince düzeldi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kir-pi

    Bu biraz ters bir durum değil mi? Devirdaim pompası arızalı olduğunda su hareketi sağlanamayacağı için aracın hararet yapması gerekir diye biliyordum ben. Hararet östergesinin uzun yolda mavide kalması termostatın gereğinden erken açtığının göstergesidir. Doğal olarak şehir içinde dur kalklar nedeni ile hararet normal seviyelerine gelir ve gerektiğinde fan devreye girer.
    quote:

    Orjinalden alıntı: geberit

    Sana sorunu şıp diye söliyim aynısı başıma geldi sonunda fan arıza yaptı iyiki yapmış yoksa sorunu anlamyıcaktık sorunun devrim daim pompası arızalı su kanallarda sabit kaldığından oluyor bu durum su dönmüyor motor içinde benimki bundandı seninkide muhtemelen bundandır benim arabada uzun yolda geç ısınıyodu hatta hiç ısınmıyodu pompa değişince düzeldi.



    Evet mantıken öle ama bendeki sorun bundandı resmen araba ısınmıyodu 1 saat boyunca sonra ısınıyodu hatta bi kaç yere götürdüm adamlar baktı abi termostatta bişey yok fan açıyo zamanında dediler sonunda fan arıza yapınca opel özel servise götürdüm adamlar şıp diye buldu başında durdum devri daim bi çıktı korozyon içinde değişince araba normale döndü sorunu şıp diye bulduklarından dolayı baskı balata yı da bu servise yaptırttım sonradan ama adamlar beceremedi bu sefer batırdılar yada hile hurda yaptılar.




  • Radyatörle motor arasında bir subap vardır.

    Motor ısınmadan açık,motor ısınınca kapalı konumdadır.

    Soğutmak istediğinde de radyatördeki soğutulmuş suyu motora gonderır.

    Muhtemelen bu subap sizde açık kalmış ve sürekli soğutma suyundan motora gönderiyor.

    Çok maliyetli değildir.
  • Arabanız bence normal.Kış şartlarında uzun yolda 90-100 km sürat ile giderken dışardaki soğuk havanın etkisi ile hararet göstergesinin mavi çizgide kalması,şehir içinde ise süratin düşük olması ve dur kalkların yoğun olmasından dolayı hararetin yükselmesi gayet normaldir.Boşuna aracınızı kurcalatmayınız.Yaza doğru havalar ısınınca tekrar gözden geçiriniz.Sorun devam ederse yetkili bir servise müracat edin derim,ancak servise mahal kalmayacaktır.Hararetin düşük olması motora herhangibir zarar vermez.
  • Arkadaslar sorun termostattaymış.2 hafta önce Uşaktaki yetkili servise gösterdim termostatın açık kaldıgını bu yüzden hararetin yükselmediğini söylediler ve termostatı değiştirdik.şimdi uzun yolda 93-94 derecede sabitleniyor gösterge.
  • Termostatın açık kalması o kasa astralarla vectra A'ların kronik sorunudur.

    Bir kış günü 95 model 2.0 vectra ile ankaradan istanbula gitmiştim. Gidene kadar ibre maviden yukarı oynamamıştı, donmuştum arabanın içinde.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Okifi

    Arabanız bence normal.Kış şartlarında uzun yolda 90-100 km sürat ile giderken dışardaki soğuk havanın etkisi ile hararet göstergesinin mavi çizgide kalması,şehir içinde ise süratin düşük olması ve dur kalkların yoğun olmasından dolayı hararetin yükselmesi gayet normaldir.Boşuna aracınızı kurcalatmayınız.Yaza doğru havalar ısınınca tekrar gözden geçiriniz.Sorun devam ederse yetkili bir servise müracat edin derim,ancak servise mahal kalmayacaktır.Hararetin düşük olması motora herhangibir zarar vermez.



    motorun ideal sıcaklıgı tipine gore 75-110 derece arasıdır.Soguk motorda surtunme fazla ,yakıt sarfıyatı cok olur.

    Uzun yolda 2000 d\dk , 200 le de gıtsen soguk hava motor sıcaklıgını etkıleyemez.
    Radyatör müşirin bozuk arkadaşım senın..




  • Paliom var benımde kısın rolantıde hararet normal sevıyeye gelıyor hareket edınce dusuyor nedendir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Termostat açık kalıyor.Kışın uzun yolda hararet ibresi yükselmez.Uzun yolda düşük devirle ve hızlı gittiginden termostat açık oldugu içinde araç kaloriferi ısıtmaz.Termostat değişmesi gerekir.Ucuza halledebilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: happycar

    Radyatörle motor arasında bir subap vardır.

    Motor ısınmadan açık,motor ısınınca kapalı konumdadır.

    Soğutmak istediğinde de radyatördeki soğutulmuş suyu motora gonderır.

    Muhtemelen bu subap sizde açık kalmış ve sürekli soğutma suyundan motora gönderiyor.

    Çok maliyetli değildir.

    o na termostat denir.
  • Selamlar benimde 2003 paliom var. Uzun yolda ibre neredeyse yol boyunca sıfıra kadar düşüyor. Çıkış yada rölanti de 90 seviyesine geliyor. Fan soğuk uflediginden kalorifer peteklerin temizleyin dedim.borulari soktum içi i temizledim sıvılarla.😂geçmiş olsun.simdi aracımın 1- hararet göstergesi sürekli hareket halinde 90 i alamıyor ama hızlı hareketlerle inip çıkıyor. 2- bazen sıcak bazen soğuk ufluyor. 3- gaz beynine sicak suyu bazen veriyor bazen vermiyor.bu sebeple benzinden gaza geçmiyor. Gaz ile gidiyorsanız beyin soğuyunca benzine geçiyor benzinle gitmek zorunda kalıyorum. Bir türlü sebebini bulamadım. Bilgilendirebilecek varsa lutfen bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.