Şimdi Ara

???Hareket Halinde YANIP sönen AIRbag lambası ve yapılması gerekenler?????

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • araca bindiğimde kontağı açıp bir süre bekliyorum her zamanki gibi son olarak airbag ışığı sönünce marşa basıyorum. bugünde öyle yaptım fakat daha sonra airbag lambası yanıp sönmeye başladı!!

    sebebi ne olabilir?
    ne yapmam lazım?

    şöyle bi fikir oluştu kafamda. sigortasında bir problem varsa eğer bu sorun hakkında sürücüyü uyarmak için mi yanıp sönüyor. beni aydınlatırsanız sevinirim.



  • servisler de bu gibi sorunlar için bi alet war beyine takılıyor kablo ile sonra da eger herhangi bir arıza warsa sıfırlanıyor git bi göster istersen onlar belki bu aletle sorununu cozebilir.
  • 206 306 ve 406 larda araç çalışırken sürücü koltuğunu ileri geri çekerseniz koltuk altında bulunan airbag soketlerine temas halinde bu uyarı veriliyormuş.

    motoru stop edip 3-5 dk beklerseniz de düzeliyıormuş. ya da serviste aRIZAYI SIFIRLIYORLARMIŞ.

    hakkatende araba kalabalık olduğundan rahat etsinler arkadakiler diye koltuğumu öne çekmiştim.

    uyarı halinde de airbag devredışı kalıyormuş.

    bilginize. servise gittim öğrendiklerim bunlar. saygılar
  • Ben bir kere ışıklar sönmeden bastım marşa. (çok acelem vardı) Araba çalıştı ama airbag ışığı sönmedi. Ayrıca hız ve devir göstergeleri de çalışmadı . O şekilde eve gittim .10 dk bekledikten sonra denedim herşey düzelmişti.
    Ama şunu anladım, ışıkların sönmesini mutlaka beklemek lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kkvan -- 6 Ocak 2007; 19:25:07 >
  • Işıkların sönmesini beklemeye gerek yok. Direk marşa basabilirsiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Ben bir kere ışıklar sönmeden bastım marşa. (çok acelem vardı) Araba çalıştı ama airbag ışığı sönmedi. Ayrıca hız ve devir göstergeleri de çalışmadı . O şekilde eve gittim .10 dk bekledikten sonra denedim herşey düzelmişti.
    Ama şunu anladım, ışıkların sönmesini mutlaka beklemek lazım

    ben hiç bir zaman beklemiyorum ışıkların sönmesini. zaten onlar test ediyorlar bir sorun var mı diye ışıklar yanarken. ışık sönmüyorsa test sırasında bir hata çıktı o ışığı yanan mekanizma bozuk demektir. benim bildiğim böyle eğer varsa bir hatam belirtir misiniz?




  • tabi dieseller de soğukta kontak açık bekleniyor biraz ama o enjektörlerin ucundaki devreyi ısıtmak için mazotun alev almasını kolaylaştırmak için.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Üreticilerin test ışıklarının sönmesini beklememizi tavsiye etmesinin temel sebebi; Herhangi bir arıza durumunda sürücü daha motor çalışmadan arızanın farkına varabilsin, arızalı bir şekilde otomobilini kullanıp hayatını riske atmasın diyedir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded


    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Ben bir kere ışıklar sönmeden bastım marşa. (çok acelem vardı) Araba çalıştı ama airbag ışığı sönmedi. Ayrıca hız ve devir göstergeleri de çalışmadı . O şekilde eve gittim .10 dk bekledikten sonra denedim herşey düzelmişti.
    Ama şunu anladım, ışıkların sönmesini mutlaka beklemek lazım

    ben hiç bir zaman beklemiyorum ışıkların sönmesini. zaten onlar test ediyorlar bir sorun var mı diye ışıklar yanarken. ışık sönmüyorsa test sırasında bir hata çıktı o ışığı yanan mekanizma bozuk demektir. benim bildiğim böyle eğer varsa bir hatam belirtir misiniz?


    Bence beklemek lazım çünkü test esnasında marşa basıldığında test kesintiye uğruyor ve hata veriyor sistem. Mekanizmada bir bozukluk olsaydı benimkinde, daha sonra da yanması gerekirdi ışıkların. bence bu şekilde.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded

    tabi dieseller de soğukta kontak açık bekleniyor biraz ama o enjektörlerin ucundaki devreyi ısıtmak için mazotun alev almasını kolaylaştırmak için.


    Evet doğru. Ha ısıtmadan bassa da olur. Bi zararı olmaz. Sadece motor daha zor çalışır. Tabi bu kızdırma olayı test ışıklarından çok farklı bir durum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fatihgülçiçek

    Üreticilerin test ışıklarının sönmesini beklememizi tavsiye etmesinin temel sebebi; Herhangi bir arıza durumunda sürücü daha motor çalışmadan arızanın farkına varabilsin, arızalı bir şekilde otomobilini kullanıp hayatını riske atmasın diyedir.

    sebebi bu olabilir. testin kesintiye uğradığını sanmıyorum mesela radyo çalışırken radyo kapanmıyor marşa basınca
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fatihgülçiçek

    quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded

    tabi dieseller de soğukta kontak açık bekleniyor biraz ama o enjektörlerin ucundaki devreyi ısıtmak için mazotun alev almasını kolaylaştırmak için.


    Evet doğru. Ha ısıtmadan bassa da olur. Bi zararı olmaz. Sadece motor daha zor çalışır. Tabi bu kızdırma olayı test ışıklarından çok farklı bir durum.


    Evet dizellerde gerekli ama bence benzinli araçlarda gerek yok
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan


    quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded


    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Ben bir kere ışıklar sönmeden bastım marşa. (çok acelem vardı) Araba çalıştı ama airbag ışığı sönmedi. Ayrıca hız ve devir göstergeleri de çalışmadı . O şekilde eve gittim .10 dk bekledikten sonra denedim herşey düzelmişti.
    Ama şunu anladım, ışıkların sönmesini mutlaka beklemek lazım

    ben hiç bir zaman beklemiyorum ışıkların sönmesini. zaten onlar test ediyorlar bir sorun var mı diye ışıklar yanarken. ışık sönmüyorsa test sırasında bir hata çıktı o ışığı yanan mekanizma bozuk demektir. benim bildiğim böyle eğer varsa bir hatam belirtir misiniz?


    Bence beklemek lazım çünkü test esnasında marşa basıldığında test kesintiye uğruyor ve hata veriyor sistem. Mekanizmada bir bozukluk olsaydı benimkinde, daha sonra da yanması gerekirdi ışıkların. bence bu şekilde.


    Marşa basıldığında kesintiye uğramaz.

    Marşa basıldığında kesintiye uğrayan donanımlar;
    Radyo/Teyb
    Dijital Saat
    Elektrikli Cam
    Elektrikli Koltuk
    Elektrikli Ayna

    vs vs..

    Ve bunlar marka modele göre değişebilir. Mesela marşa basarken iç aydınlatma ışığı sönen bi hyundai elantra biliyorum. Fakat çoğu arabada böyle bir şey yok.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: greatchecker


    quote:

    Orjinalden alıntı: fatihgülçiçek

    quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded

    tabi dieseller de soğukta kontak açık bekleniyor biraz ama o enjektörlerin ucundaki devreyi ısıtmak için mazotun alev almasını kolaylaştırmak için.


    Evet doğru. Ha ısıtmadan bassa da olur. Bi zararı olmaz. Sadece motor daha zor çalışır. Tabi bu kızdırma olayı test ışıklarından çok farklı bir durum.


    Evet dizellerde gerekli ama bence benzinli araçlarda gerek yok


    Yok zaten dizeller için söyledim. Benzinlilerde kızdırma buji denen bir kavram olmadığı için gerek yok.




  • Megane IIlerde start düğmesine (anahtar yok) basıldığında önce tüm ışıklar sönüyor sonra araç çalışıyor.Demek ki araç da böyle uygun görüyor
    Ben basmayacam siz basın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Megane IIlerde start düğmesine (anahtar yok) basıldığında önce tüm ışıklar sönüyor sonra araç çalışıyor.Demek ki araç da böyle uygun görüyor
    Ben basmayacam siz basın


    Yukarıda açıklamasını yaptım. Anlattıkların benim söylediklerimle çelişmiyor. Bi zararı olmadığına eminim. İnan hiç bi zararı yok. Şerefsizim bak.




  • Herneyse bakıma gittiğimde servise bir sorayım bakayım.
    Ama benimkinde radyo kapanıyor marşa basarken ama cam açılabiliyor. Arabaya göre de değişebilir tabii.
  • uyarı ışıklarının tamamen söndükten sonra çalıştırılması ve marşa basmadan önce tüm elektrikli cihazların kapalı tutulması önemlidir.

    çünkü dikkat ederseniz kontağı açınca depodan ses fln geliyo araç yakıt çekiyor hatta doğan slx lerin tek noktalılarında bile depo işareti yanıyor depodan ses geliyor sönüyor ışık sonra marşa basıyosunuz. bence beklenmesinde sakınca yok.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.