Şimdi Ara

HASAR KAYITLI - PERT ARAÇLAR BİLİNMESİ GEREKENLER

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
10
Favori
5.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, bir arkadaşımızın konusuna yazdığım yorum neticesinde bu konuların merak edildiğini görünce konuya taşıma gereği duydum. Gelen özel mesajlara vaktim yettiğince cevap vermeye çalışıyorum cevaplayamadığım olursa kusura bakmayın.

    Öncelikle çocukluğumdan beri otomotiv sektöründe yetiştim. Eski sigortacıyım ve halihazırda sigorta şirketlerinden pert araç alıp onarımını yapıp satıyorum. Alında farklı alanlarda çalışıyoruz fakat tüm arkadaş çevresi sanayici olunca danışacak baba da olunca kendimizi yıllardır pert araç yapıp satarken bulduk. Madde madde aklıma geldiğince yazmaya çalışacam.

    -Unutmayın herhangi bir hasar kaydı olan araç alıyorsanız o hasarların her birinin fotoğrafları vardır. Küçük bir araştırma ile hasar dosyasına ulaşabilirsiniz. Hele hele ağır hasarlı ise sizden fazla fotoğrafı vardır arabanın. Etik olanı ilana kaza yerindeki fotoğrafı koymaktır. (sanırım sadece ben yapıyorum)

    -Araçların tramer sorgulamaları şasi kodu ile yapılır. Plaka ile yapmayın.

    -Çıkan sonuçta çarpma, çarpışma, KTT(maddi hasarlı kaza) gibi kalemler altında yazan miktarlar sadece o araca ait bedelleri kapsar. Yani karşı tarafın hasarı diğer bir araca YA-ZIL-MAZ. Bazı durumlarda (can kaybı-tazminat, devlet malına zarar vs.) ihtiyari malimesuliyet ücretleri araca yazılabiliyor fakat bu size gelen mesajda hasar bedeli olarak gözükmez.

    -Trafik sigortanız yalnızca karşı taraflara ödeme yapar.

    -Ağır hasarlı bir aracın hasar bedeli size o aracın durumu hakkında bilgi vermez. En azından bu işi yapan bizlere bilgi vermiyor. Bunu biraz daha detaylı olarak anlatayım; Bir araca atanan eksper araç başına gider ve hasarlı olup olabilecek tüm parçaları servis bedelleri ile yazar. Buna inanılmaz işçilik ücretleri eklendikten sonra görüp yuh dediğiniz rakamlar ortaya çıkar. Mesela aracın motor takozu yerinden kaymış/kırık ise exper motorun sandık motor ile değişmesi gerekebilir der. Fakat %99 ihtimal ile böyle bir şeye gerek olmayacaktır. Tampon kırılır plastik kaynak boya yapılacaktır exper komple dolu tampon yazar, Ön iki airbag açtı ise exper üretici firmadan komple döş ve direksiyon modülü fiyatını yazacaktır. Yani insanımızın sigorta şişirmesi dediği şey aslında experin en kötü ihtimalleri değerlendirmesidir. Sigorta şirketi çıkan bedele göre onarım veya pert kararı alır. Pert olan aracı sovtaj bedeli ile alma hakkı ilk araç sahibine aittir. Yapılan işte bir yanlış yoktur. Onarım yolu seçilirse o para şirketten çıkacak sizce neden kendi kendilerini kazıklasınlar?
    Size bir örnek vereyim. 49.000TL hasar kayıtlı Ford Focus powershift aracı aldım ve tüm parçalarını orjinal sıfır veya çıkma ile değiştirerek minimum parçada onarıma giderek aracı 8.000 TLye bitirdim. Bunun içinde birinci sınıf işçilik ve parça ile onarılmış koltuk döş ve direksiyon airbagı, fırın boyası vs. var. Hasar kaydı neden 49.000 TL? Doğruca değiştirdiğimiz motor kulağı için exper motorun ve şanzımanın hasarlı olabileceğini ve komple değişmesi gerektiğini yazmıştı(yetkili servis bu parçalarda kolay kolay onarıma gitmez). Bakın eksper hatalı değil. Gerçekten öyle de olabilir fakat bu çok düşük bir ihtimal. Olsa bile serviste ücreti 5000TL yazılan sıfır orjinal parçayı 2.000TL ye de buluyorsunuz.

    -Ağır hasar kayıtlı araç alacaksınız bakmanız gereken şeyler hayati parçalar ve o parçaların nasıl onarıldığıdır (motor, mekanik, alt takım, airbagler, şasi ve direkler vs) Mesela o onarılan airbaglar o dikişleri veya kullanılan malzemeyi tekrar açıp doğru şekilde açılacak mı? Şasi çekilmiş direk,sütun onarılmış işçilik iyi tamam ama bir sonraki darbede aynı yerden tekrar bükülmez mi o parça? Hayati parçalarda olması gereken şey onarım değil punta noktasından değişimdir. Şasi çekildi ise bir sürü farklı durum olabilir ustaya göstermeniz gerekir. Diğer karoseri parçalar size kalmış fakat piyasa boyadan yana olsa da bence orjinali ile değişim onarımdan daha iyidir. Biz de çoğu parçayı boyatıyoruz ama kıvrımdan hasarlı parçayı gidip macuna bulamıyoruz değiştiriyoruz. Değişimi yapılan parça orjinal olmalıdır. Mesela kapı değişiyor ise kapı ve tüm fitiller orjinal olmalıdır.

    -Aracı hem ekspertize hem sanayiye götürmeniz gerekiyor. En garantisi yetkili servise götürmenizdir. Bir bir tüm işlemleri söylüyorlar fakat ücret biraz tuzlu. Bide tek yaptığı parça değiştirmek olan ustalar bu araçtan uzak dur falan diyebiliyor. Bazen kendi yorumlarını katıp yanlış yönlendirme yapabiliryorlar. Unutmayın ki pert araç alıyorsunuz.

    -Önden motora kadar girmiş araçlardan genellikle uzak duruyoruz. Hem ciddi kaliteli işçilik gerekiyor hem de sürprizi çok. En iyi ustalarda bile araç randıman vermeyebiliyor. Yani illa birşeyler iyi olmuyor.

    -Ağır hasarlı olmayan normal hasar kaydı olan araçlar ise doğruca o tutar ile onarılmıştır. (eğer servis sigorta şirketi ile anlaşmasız ise araç sahibi ve servis anlaşıp malzemeden çalıp parayı cebe atabiliyor.) Bu işlerden anlamayan bir hanımefendiyi dolandıran yetkili servis çalışanını da gördük :)
    Ben gider sanayide aracımın hasarını cebimden yaparım hasar kaydım olmaz veya giderim kaskodan/sigortadan yetkili serviste yaparım hasar kaydı olur. Olması gereken yetkili serviste yapılmasıdır. Maalesef piyasada hasar kayıtsız araçlar daha çok seviliyor fakat hasar kaydı olan araç daha güvenilirdir.
    Umarım anlatmak istediklerimi anlatabilmişimdir.

    Edit: Sigorta şirketleri sahibinden aldığı aracı onarmaz ihale ile satar. Aracınız büyük bir hasar aldı ise kusur oranı belli oldu dosyayı açtınız muhattabınız olan sigorta, aracı birkaç gün içinde ihallelere koyar. Kendisine gelen en yüksek bedel aracın sovtaj bedelidir. Bazen 2. İhaleye de çıkabilir. Sonra sigorta hesabını yapar. Hasar onarılacak seviyede mi? Kazalı satsam zararım ne? Onarsam zararım ne? Bunun sonucunda karar alınır.
    Aslında bunların sigortacılıkta sınır değerleri var. Mesela hasar bedeli araç piyasa bedelinin %70'inin üstünde ise hurdaya ayrılır gibi.

    @Psycho53 'ün hatırlatması ile sigortaların indirim oranından bahsedeyim.
    İndirim durumunuz 8 aşamalıdır 4. Basamakta başlarsınız. 4. Basamak %0 indirimdir. Mesela kazada suçlu çıktınız trafik sigortanız karşı tarafa ödeme yaptı 1 basamak düşer ve bir sonraki yıl %10 zamlı ödersiniz. Bir poliçenizi sıkıntısız tamamlarsanız %10 indirim kazanırsınız. Yani hasarınızı sigortadan yapın diye tavsiye ettik ama gidip ufak bir iş için sigortayı delerseniz sigorta o parayı sizden geri alıyor :) %10 indirim alacakken %10 arttırım alıyorsunuz %20 fiyat farkı oluyor. Bu sizin şahsi sicilinizdir. Alacağınız arabada önceden hasar kaydı olması sizin sicilinizi etkilemez.

    -Kiralama ihalelerini merak ediyorsanız ikinciyeni ve Autorola'ya bakabilirsiniz. Autorola firmaların ihalelerini toplar ve komisyon alır. Bireysel üye olamazsınız, firma üyelikleri için ücret almaz. Ordaki firmaların sistemlerini ayrıca almak için komisyon ödersiniz. Otomotiv sektöründe faaliyet gösteren şirketiniz olmalıdır.

    -Pert ihaleleri için e-sovtaj, zirvem otomotiv, enka, hasarlıotopazarı gibi sistemleri inceleyebilirsiniz. İhaleler ile ilgili fikir sahibi olursunuz. Araç alabilmek için teminatlı üyelik gerekir.

    -Trafik sigortaları kusur oranınıza göre ödeme yapar. Kazada kusur oranınız %70 olsun 10.000TL hasar biçildi ise karşı tarafın trafik sigortasından 3.000TL alırsınız. Ama tramere yine 10.000TL yansır. 10.000TL yazılan hasar sanayide 3000TL tutar ama servise çektiyseniz kalan farkı kaskonuz varsa kaskodan yoksa cebinizden ödersiniz.

    -Sigortaların indirim oranından bahsedeyim.
    İndirim durumunuz 8 aşamalıdır 4. Basamakta başlarsınız. 4. Basamak %0 indirimdir. Mesela kazada suçlu çıktınız trafik sigortanız karşı tarafa ödeme yaptı 1 basamak düşer ve bir sonraki yıl %10 zamlı ödersiniz. Bir poliçenizi sıkıntısız tamamlarsanız %10 indirim kazanırsınız. Yani hasarınızı sigortadan yapın diye tavsiye ettik ama gidip ufak bir iş için sigortayı delerseniz sigorta o parayı sizden geri alıyor :) %10 indirim alacakken %10 arttırım alıyorsunuz %20 fiyat farkı oluyor. Bu sizin şahsi sicilinizdir. Alacağınız arabada önceden hasar kaydı olması sizin sicilinizi etkilemez.

    -Filoların sattığı araçlara güvenin. Araçların bakım geçmişleri, hasarları herşeyleri ortada zaten. Temiz ise filo aracı 40 yalan söyleyen sahibinden daha mantıklı olabilir. Filodan araç alan galeriler (ben de dahilim) bu araçları devasa karlar ile satmıyor. Maksimum 2.000tl kar bırakıyorlar ama araçlar genel olarak temiz olduğu için 1-2 günde satılıyor. O yüzden galerilere mantıklı geliyor. Şu an yapmıyorum ama altta bir mesajda leaseplanın sgs ekspertizini paylaşmıştım. Lastik milimetrelerine kadar ekspertizi oluyor araçların. Ben bu kadar inceleyemem bir aracı.

    KONU DIŞI BİLGİLENDİRME
    -İMM (ihtiyari mali mesuliyet) sigortası zorunlu trafik sigortasının karşıladığı miktarların üstünü öder. Ya trafik sigortanızın bu kalemlerini arttırın yada İMM kestirin. Kaskonuz var ise hemen poliçenizi açıp imm ekli mi diye bakabilirsiniz. Yok ise mutlaka İMM için sigortacınıza başvurun.
    Araç Başına Maddi Giderler 36.000
    Kaza Başına Maddi Giderler 72.000
    Kişi Başına Sağlık Giderleri 360.000
    Kaza Başına Sağlık Giderleri 1.800.000
    Kişi Başına Sakatlanma Ve Ölüm 360.000
    Kaza Başına Sakatlanma Ve Ölüm 1.800.000

    Bu değerler bir otomobil için trafik sigortasının minimum teminatlarıdır. Her sınıf araçta farklıdır. Hiç düşündünüz mü ya bir araca 36.000TLden fazla hasar verirseniz? Daha kötü durumlarda olabiliyor. Mesela yakın bir tanıdığım manevi tazminat sonucunda 700.000TL tedavi masrafı ödedi. Sigorta firmaları sizin adınıza yapılan ödemelerde teminatı aşan kısımları size racü eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DRK Sigorta -- 12 Aralık 2018; 14:54:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Kaza yapınca eksper fiyat biçmişse tamir yapılmadan aracı kendiniz alıp sanayide ucuza yaptırsanız bile o fiyat tramer kaydına yansıyor diye biliyorum. O yüzden sigorta şişirmesi diyorlarmış. Yani sizin yaptığınız gibi servis eksper ile birlikte 40 bin lira dedi ama siz sanayide tanıdık ustaya gidip 5 bine yaptırdınız, tramer 40 bin olarak geliyor diyorlar. Yanlış mı bu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Tramerde doğruca eksperin biçtiği hasar gözükür. İsterseniz anlaşmasız servise çeker servisle anlaşır yüksek fatura yollarsınız o size kalmış. Mesela diğer bir durumda da kazada kusur oranınız %70 olsun 10.000TL hasar biçildi ise karşı tarafın trafik sigortasından 3.000TL alırsınız. Ama tramere yine 10.000TL yansır. Sigortadan biçilen tutarın hepsini alıp aracı daha ucuza onarmak etik değildir. Yapılıyor mu yapılıyor ben de yaptım. Sigorta aracıma kapıların değişim bedelini ödedi ben gittim boyattım. Ama o paraya hatasız çıkma kapı taksaydım keşke. Bmw f10 alüminyum parça macun çatlattı defalarca. Yani sanayide özel servisteki araca eksper de boyatın derdi ama sonradan sıkıntı çıkaracak kararlar almazlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracı normal bi expertizle, hayati bölümlerinde sorun olup olmadığını öğrenebilir miyiz
    hasar kayıtlı araç sağlam olsa da ilerde sorun çıkartır mı?
  • Hasardan Kaynaklı aracınızın değeri düşüyor ve karşı tarafın sigortasına değer kaybı talep ediliyor ? Bu konuda bilgi verebilir misiniz ? kaç model araçlardan değer kaybı alınır ne kadar alınır neye göre alınır ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadir_canakci

    Hasardan Kaynaklı aracınızın değeri düşüyor ve karşı tarafın sigortasına değer kaybı talep ediliyor ? Bu konuda bilgi verebilir misiniz ? kaç model araçlardan değer kaybı alınır ne kadar alınır neye göre alınır ?
    Çok bir bilgim yok fakat sigortacılık kapsamında cevaplayacak olursam kaskolarda ekstra teminat olarak müşterilerimize sunuyorduk. Kaskonuzda varsa doğruca kaskonuz ile irtibata geçiyorsunuz. Değer kaybını genelde düşük çıkarıyorlar sonra itiraz edip tekrar hesaplanmasını

    istiyorsunuz. Yine rakamı beğenmez iseniz sigorta tahkim komisyonuna gidiyorsunuz. Buraya kadar anlattıklarım genelde sonuç verir. Çok ufak farklarla kaskonuza ekletiliyor vu teminat.

    Karşı tarafın %100 suçlu olduğu kazada karşı tarafın sigortasından talep edecekseniz veya karşı tarafa dava açacaksınız süreç berbat. Sigorta şirketleri sigorta teminat miktarının %15 i kadar ödeme yapıyor. Bu da yaklaşık 5.000TL demek. Daha fazla ise karşı taraf sorumlu.

    Mahkemeye başvurursanız davanızın sonu zaman aşımı, süreçte de exper avukat vs. uğraşıyorsunuz. Açıkçası kendi kazamda uğraşamadım.



    Ben kendi kazam için avukatla görüştüm. 2 yaşını veya 100.000kmyi geçtiyse ne mahkeme ne sigorta ödeme yapmıyor demişti. Bence böyle bir kıstad yok. @Keşke uğraşsaydım fakat o dönemler yoğundum.

    Böyle bir işiniz olursa mahkemeden önce sigorta şirketini muhattap alın.

    Bana göre bu durum yasal olarak düzeltilmeli iken hala sigorta şirketleri adına kararlar alınıyor. Mesela teminatın maksimum %15i ödenir gibi. Şuan zaten bindiğim araç pert. Gider canımı sıkanın arabasına çarparım. Konu aklımda ama. Abim hala sigortacı ilk fırsatta ona danışıp rehber bir yazı hazırlayacam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: web programcısı

    aracı normal bi expertizle, hayati bölümlerinde sorun olup olmadığını öğrenebilir miyiz
    hasar kayıtlı araç sağlam olsa da ilerde sorun çıkartır mı?
    Expertizlerde airbag durumunu söylemiyorlar. Her araçta ve tamiri yapan ustada durum değişiklik gösteriyor. Benim ilk kontrollerim yolcu airbagine bastırmak olur. Mesela normalde yumuşak tek parça olan döş o bölgede semsert ise airbag açmış oluyor. Direksiyon modülünün rengi ve aşınması direksiyonun rengi ile tutuyor mu diye bakıyorum. Döşün köşelerinde sökme izleri arıyorum. Expertizde söylemezler fakat alacağınız aracı sanayiye götürün direksiyon airbagına ve perde airbaglarına ulaşmak saniyeler sürüyor. Fakat şasi, podya, direk işlemlerini tespit edebilirler. Götürmeden önce arayın bilgi alın. İl dışından araba alacaksanız o bölgedeki tüm ekspertiz merkezlerini arayın. Bunları bunları tespit eder misiniz diye sorun. Ben il dışından araba aldığımda yanımda boya kalınlık cihazı dışında birşey alamıyorum. Gittiğim ekspertiz arabanın altına girmeme izin vermiyor. Ben de önceden arayıp anlaşıp öyle gidiyorum.



    Son sorunuz aracın nasıl onarıldığına bağlı. Değişim gereken parçalar macuna bulandı ise ileride çatlatabilir. Değişim orjinal parça ile yapılmadı ise ileride sorun çıkartabilir. İşçilik kötüdür sorun çıkarır(mesela arabanın sağ iki kapısı hasarlı ise hemen sol iki kapıya, nasıl kapandıklarına, aralarındaki boşluğa parmaklarınızla bakın) Ucuza kaçıldı ise illa sorun çıkartır. Ben 300 liraya far varken gidip 800 liraya far takıyorum. 300 liraya alacağım far daha ben satmadan su geçirecek çünkü biliyorum. Alacağınız araç serviste onarılmadı ise direk ne değişti ne takıldı çıkma mı yan sanayi mi diye sormanız gerekli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Pert - Ağır Hasarlı Araç Hakkında Bildiklerim Şöyle,

    - Araçtan - Arabadan Anlamıyorsanız ( Karoser + Motor + Mekanik + Elektronik ilginiz Yoksa )

    - Yedek Parça İşinden Anlamıyorsanız

    - Sanayi ile ilginiz Yoksa ( Sağlam ve Yakın Ustalar ile ilişkiniz Yoksa )

    - Aracı Hasarlı Alıp Kendiniz '' HAKKINI VEREREK '' Onaratamayacaksanız ( Aracın orjinal hasarlı hali ile görüp alma imkanınız yoksa, yani oynanmamış KABALAMA - MAKYAJLAMA - SÜSLEME - HASAR AZALTMA gibi aracı direk aracı kurumdan yada sigortadan alamıyorsanız ( bu kabalanmış makyajlanmış araçlar hep yalan - dolan işler , araba aslında enkaz olmuştur ancak az hasarlı süsü verirler ) )

    - Masraftan kaçıp AİRBAG TAMİR ETTİRİP - TORPİDO KAPLATACAKSANIZ veya KALİTESİZ YEDEK PARÇA Kullanacaksanız

    - KAPORTA - BOYA - MOTOR - MEKANİK - ELEKTRONİK vs Hakkını vererek bir onarım yapmayacaksanız - yapamayacaksanız

    AĞIR HASARLI ARAÇLARDAN - PERT ARAÇLARDAN UZAK DURUN




  • Bu experler kimdir şahsi araç baktırmak istesek ücret karşılığı gelip bakarlarmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Plaka ile sorguda ağır hasar yazıyor ancak meblağ yazmıyor. Bunun anlamı nedir?
  • 3 senedir, ağır hasar kayıtlı, 2010 model mitsubishi colt cz3 invite amt araç sahibiyim. şu an evdeki ikinci araç ve hala daha kullanıyorum.

    araç, 2013 senesinin ağustos ayında, ağır hasar kaydı almış. tramer'de tutar yazmıyor. bu yazan kayıt aracın ilk ve tek kaydı. öncesinde veya sonrasında tek bir tramer kaydı bile yok. altın vuruş olmuş yani

    muhtemelen sanayii'de toplanmış araç. değişenleri sıralıyorum; (benim bildiklerim, belki başka şeyler de değişmiş veya boyalı olabilir. ancak şundan eminim arka tampon, arka bagaj kaputu ve tavanda boya değişen yok. airbag'lar açılmamış sağlam duruyorlar bizzat sargılarını inceledim. kablolarında da herhangi bir direnç mevcut değil.)

    - ön kaput
    - ön tampon demiri
    - ön tampon
    - ön sağ far
    - ön ızgaralar
    - emin değilim ama sol kapı ya değişmiş ya da boyalı. sağ kapı değişmemiş muhtemelen ama boya olabilir emin değilim. belki sol kapı bile değişmemiş olabilir. çünkü kapı menteşelerinde darp yok. orijinal gibi.

    aracın kapı fitillerini söküp puntolarını inceledim, sıkıntısı yok. fabrika puntoları üzerinde.
    radyatörü tutan plastiklerde çatlak patlaklar var. buraları vidayla tutturmuşlar. ama radyatör yerinde sabit durmuyor oynuyor


    aracı lifte kaldırdık. sağ şase demirinde eğiklik ve yırtılmalar mevcut. ancak podye'ye kadar gelmemiş podye sağlam. iki tarafın podyesi de sağlam. sol şase demiri sağlam.

    63.000 km'de aldım. 97 bin km'ye gelmek üzere. bu güne kadar rutin bakımları, aks kafası ve frenlerini (disk balata vs) yaptırmak dışında kuruş masraf etmedim. şanzımanı sağlam, motoru sağlam, kasası bile pert kayıtlıymış gibi durmuyor orijinal duruyor.

    eğer bendeki araç kadar temiz bir pert kayıtlı bulursanız, biniciyseniz alınır. binici değilseniz elden çıkartmak biraz zor. pert kayıtlı bir araç alacaksanız airbag açmasın mümkünse ya da adam gibi yenisi takılmış olsun. airbag en mühimi.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.