Şimdi Ara

1.4 benzin&lpg Fiesta PCV valfi (yağ yakma eksiltme sorunu çözüldü)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
7
Favori
2.559
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
27 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese merhaba;

    Sizinle çözmemin 8 ayı bulduğu ve bu süreçte birçok tecrübe edindiğim bir konuyu paylaşacağım.

    2023 kasım ayında 1.4 benzin lpg li otomatik 101.000 km de 2011 model bir fiesta aldım. Alırken birkaç sene binerim sonra da model yükseltirim. Araba temiz düzgün olsun sağını solunu eksiğini yaptırırım dedim. Ki öyle de bir araba. Benden önceki sahipleri sadece binmiş 100 bine de gelince e haliyle ağır bakımları elden geçecek parçaları bana denk geldi. Ben de kendimi buna göre ayarlamıştım. Son paramla değil araba parası + 30-40 bin tl şeklinde arabayı aldım.

    Bir hafta kullandıktan sonra ustaya bıraktım triger devirdaim buji buji kablosu disk balata hidrolik yağ bakımı şeklinde bir bakım yaptım. Artık kafam rahattı herşeyini yaptırmıştım. En azından beni yolda bırakacak tüm kısımlar yenilenmişti. Ön iki amortisörü iyi değildi onları da sonra yaptırırım dedim dert etmedim. Tabi lastikleri de kötüydü bir takım hankook lastik aldım. Niye bu kadar detay veriyorum çünkü hikayenin buraya kadar olan kısmı benim için gayet iyiydi. Zaten seviyorum da kendim bakım yaptırıp kafamın rahat etmesini bu yaptırdıklarım da beni maddi olarak yormadı. Tamam dedim bundan sonra temiz temiz binerim. Ve olay işte burda başlıyor..

    Bir gün eve dönerken yağ basıncı düşük uyarısı verdi ve söndü. Anlamadım. Sadece sert bir viraja girdiğimde bunu yapıyordu. Ustayla konuştum. Yağ müşüründendir dedi getir değişelim. Gittim. Bir baktık ki arabanın içinden 2 litre yağ eksilmiş. Lpg dendir dedi bor katkısı atalım daha eksiltmez. Peki dedim yağ değiştik bor katkısı attık. Tabi ara ara kontrol ediyorum. Bu arada arabanın motorunda en ufak bir üfleme egzozda duman vs yok. En azından giderken yok. (buraya da değinicem). Aradan 2 hafta geçti. Bir gün bidaha bakayım dedim bir baktım yine çubukta hiç yağ yok. En yakın benzincide 2 litre daha yağ ekledim. Bidaha götürdüm ustaya. Külbürtör kapağının havalandırma hortumuna baktı. Dedi en son buraya bakalım burada yağ varsa Külbürtör kapağını değişiriz. Yoksa motor. Baktı hortum kupkuru. Motor dedi. Dururken duman yok ama giderken göremiyorsundur atıyordur yağı yakıp dedi. Tabi moraller sıfır. Yeni almışım o kadar bakım yapmışım seve seve ve araba 2 ayda 4 litre yağı yok etti. Usta dedi sen kendini ayarla sana güzel bi motor yaparız min 80 maks 100 bin tl arası tutar. Tamam dedim gittim.

    Tabi başka ustalara da soruyorum. Herkes motor diyor. Lpg de yapar diyor. Benzine al yapmaz diyen oldu. Hakikaten de benzin de eksiltme yapmıyordu ya da yaptıysa da ben hiç farkedemedim. Sakarya ya git gel yaptım bursadan full benzinle hiç eksiltmemişti. Ama her istanbula lpg yle gidip geldiğimde 1 litre yağ eksiltiyordu.

    Tabi aracı her gün işe gidip gelmek için kullanıyoruz. Hafta sonları geziyoruz. Fakat bense sürekli yağ ekliyorum. Hatta bagaja 2 şer ikişer litrelik yağ almaya başladım. 1 hafta kullan 1 litre ekle o moda geçtim. Bir yere giderken sürekli kontrol etme gereği. Sürekli o yağın takibi ve bir yandan da kime gitsem sorsam bursadan istanbuldan motor diyen ustalar.

    Fakat içime sinmeyen birşey vardı. Bu araba bu kadar fazla yağ eksiltiyorsa ben giderken arkamı dumandan görememem lazım. Öyle bişey yok. Rölanti ip gibi. Arabanın suyu antifirizli tertemiz. Hiçbir hararet sorunu yok. Bir gün tekleme sorunu yaşadım lpg ciye gittim. Benzinde teklemiyordu ama lpg de tekliyordu. Adam bujileri söktü ve bujiler olduğu gibi yağ. Orada lpg ci ds motorun gidik dedi. Yok srkmandandır yok subapların yanıktır vs vs. Tabi benim yine moral sıfır. Bir takım buji değiştim tekleme sorununu çözdüm orada. Fakat bujiyi yağlı görünce ben de artık tamam dedim bu kadar. İçime hala sinmese de kabullenme süreci başladı. Ekleye ekleye kullanmaya devam ettim. Artık internetten bu konuyu araştırmayı da bıraktım çünkü zihnimi çok meşgul ediyordu ve tamam dedim Allah başka dert vermesin. İmkanım olunca bi motor yaptırırım. Arada bir de buji değişirim. Yağ ekleye ekleye kullanmaya devam ettim. Aradan birkaç ay geçti. Bir gün yine araştırmak istedim bu konuyu ama zaten Türkçe kaynaklar bitmişti benim için.

    Yabancı arama yaparak türkçe çevirerek bakınıyordum. Ve bir akşam karşıma PCV valfi(karter havalandırma) çıktı. Motor bloğundan emme manifolduna bağlanan bir karşılık bir hortum ve bloğun üstüne geçmeli olarak takılan serçe parmağı boyunda bir valf. Motor içinde sıkışan havanın tekrar emme manifolfuna iletilmesini sağlıyor. Valfin içinde yay var ve yayın üstinde daire şeklinde bir parça. Fotosunu atıyorum. Bu valfin bozulduğunda manifolda havayla beraber yağ verebileceğini yanma odasına da yağın hava yoluyla gireceğini söylüyordu. Evet araç yağ yakıyor sonuçta ama yağın yanma odasına gidiş şekli sekmanın yağı sıyıramaması değil emme manifolduna dolan yağın içeri girmesi.

    Hemen parça numarasını sordurdum 1500 tl lik bir valf fakat sanayide bulmak zor. N11 deki bir ford yedek parçacısında gördüm 850 tl sipariş ettim. Ne kaybedebilirdim ki zaten önümde 100 bin tl lik bir sorun vardı.

    Parça geldi eski valfi söktüm. Yeri çok dar manifoldun arasından elinizi sokmanız gerek ve el kesinlikle dönmüyor. Neyse değiştim yağını da yine ekledim. Yağı tamdı ve artık valf yeniydi. Üzerinden çıkan valf ise şıkır şıkır ses yapıyordu bir ucundan bakınca arka kısmını çok rahat görebiliyordunuz içi boşluk yapmıştı.

    Bu işlemin üzerine 700 km git gel uzun yol ve ardından uludağa çıktım. Ve sonuç: 1 gram eksiltme yok. 4000-5000 devir kullandım sürekli yine eksiltme yok. Hiç bir şekilde yağ eksiltmiyor. Normalde 700 km artı uludağa yarım saat tırmanış minimum 3 litre yağ eklemem gerekirdi. Ki zaten 700 km yola çıkmadan önce bagaja 2 litre yağ atmıştım. Hiç birşey yok.

    3 hafta oldu. Artık bakmıyorum. Bugün de baktım yine birşey yok.

    Yani sorunumu ne bir usta çözdü ne başkası. Sorduğum hiçbir usta da benim değiştiğim valfi bana göstermedi. Bilmiyorlar çünkü. Bildikleri tek şey yağ eksiltiyor. Bujide yağ var. Egzozda da ara ara duman var o zaman motor. 100 bin hazırla gel.

    Bu 8 aylık süreç beni yıprattı. Bagajda yağ taşımalar her yerde yağı kontrol etme isteği. Bir yandan para verdim o kadar motoru bitik diyolar.

    Sonuç olarak arkadaşlar artık kendime birkaç tane kalas alıp arabayı üstüne çıkarıp yağ bakımlarını da kendim yapıcam. Çünkü Sanayi ve ustaların %80 i bizden fazla bişey bilen insanlar değil. Sadece alet edevatları var ve sök tak yapıyorlar. Kimbilir kaç motor bu yüzden boşu boşuna indi kaç kişi belki kredi çekti motor yaptırdı. %20 lik kısım da gerçekten işinin ehli ustalar tabi onlara lafım yok. Benim şanssızlığım belki onlara denk gelmemek oldu. Bu 8 ay beni yordu ne kattı derseniz bilmiyorum şuan sadece mutluyum üstümden büyük bir yük kalktı. :)







    1.4 benzin&lpg  Fiesta PCV valfi (yağ yakma eksiltme sorunu çözüldü) 1.4 benzin&lpg  Fiesta PCV valfi (yağ yakma eksiltme sorunu çözüldü) 1.4 benzin&lpg  Fiesta PCV valfi (yağ yakma eksiltme sorunu çözüldü)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brnc616 -- 26 Temmuz 2024; 12:54:45 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >







  • Yönetici burayı oku:


    bu tür vakalara dair teşhis ve tamir yazılarının linkleri ile toplandığı bir başlık/bölüm en başa sabitlenecek şekilde şart bu foruma. otomobile dair veri bankası oluşturmak gerek, bizim yerliler (osmanlı zihniyeti ezelden beri) alıştı eline tornavida almamayı, parasını verip ustasına yaptırmayı, tamir etmeden alıp yenisi ile değiştirmeyi vs.


    elin amerikalısının parası değerli de bizimki mi değersiz? veya biz çok zengin bir ülke miyiz? bir standarda oturmamış, fatura bile kesmeyen araba (kombi vs. her sektör) tamir endüstrisine karşı nihai tüketicinin eline güç vermek şart.

    Geçmiş olsun, büyük mücadele vermişsiniz, tebrik ediyorum.


    Benim sağlam sıfır aks'imi söküp parçalayıp ne yapacağı belli olmayan sıradan ustalar yerine birkaç farklı ustaya sormam sonucunda bu kasaplardan kurtuldum.


    Teker balansı bozuk arabaya alakasız müdahale edecek, 15-20 bin düdükleyecek, kim bilir daha neler dönüyor piyasaya.

  • Kafası çalışan adam sanayiye düşmüyor. Arada iyi ustalar da var tabi ki ayırmak lazım. Türkçe kaynak gerçekten de sıkıntılı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun, büyük mücadele vermişsiniz, tebrik ediyorum.


    Benim sağlam sıfır aks'imi söküp parçalayıp ne yapacağı belli olmayan sıradan ustalar yerine birkaç farklı ustaya sormam sonucunda bu kasaplardan kurtuldum.


    Teker balansı bozuk arabaya alakasız müdahale edecek, 15-20 bin düdükleyecek, kim bilir daha neler dönüyor piyasaya.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zn_volkan -- 26 Temmuz 2024; 6:1:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şükür 100 bin verip motor yaptirmadiniz yoksa valf yüzünden yine yağ yakacakti maazallah ustayla rektefeciyle kanlı bıçaklı olur insan

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 benzin&lpg  Fiesta PCV valfi (yağ yakma eksiltme sorunu çözüldü)


    Egea’da da pcv valfi yok direk boru var. Buna pcv valfi takılsa ne olur acaba diye merak etmiyor değilim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yönetici burayı oku:


    bu tür vakalara dair teşhis ve tamir yazılarının linkleri ile toplandığı bir başlık/bölüm en başa sabitlenecek şekilde şart bu foruma. otomobile dair veri bankası oluşturmak gerek, bizim yerliler (osmanlı zihniyeti ezelden beri) alıştı eline tornavida almamayı, parasını verip ustasına yaptırmayı, tamir etmeden alıp yenisi ile değiştirmeyi vs.


    elin amerikalısının parası değerli de bizimki mi değersiz? veya biz çok zengin bir ülke miyiz? bir standarda oturmamış, fatura bile kesmeyen araba (kombi vs. her sektör) tamir endüstrisine karşı nihai tüketicinin eline güç vermek şart.

  • hatta daha da ileri gidelim, "decision tree" denilen teşhis safhası için farklı semptomlara dair arıza olasılıklarını hızlıca eleyip doğru sonuca ulaşmak için motor, aktarma organları, sogutucu blok, klima vb.. farklı bölgelere dair bir harita bile çizilebilir.


    bu uzun uzadıya yazının hızlıca esasına dair gözüm hemen yakaladı,


    -:> duman atmıyorsa bu yağ nereden arabayı terk ediyor?


    eğer insafsız bir ustaya bu araba terk dilse idi bu iş 100 lira değil 10 bin tl olana kadar her parça değişecekti!

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Misal otomatik tork konvertör şanzımanınız var,


    - transmisyon yağı ömürlük müdür? (üretici kataloglarında değişim geçmez veya inspection yani gözlemleme yazar)


    peki o "ömürlük" ifadesinin misal toyota, arabanın öngörülen 10-15 faydalı ömrü olduğunu kim biliyor? Adam düşük km hatasız arabasını 30 hatta 40 sene kullanmayacak mı? Her sürücü sürüş karakteri bir mi? Her transmisyon yağı aynı oranda aşınmış metal parçaları ve okside kütle biriktirecek karterin dibinde?


    Araba üreticisi o arabanın en geç 10 sene içinde hurdaya ayrılmasını ve sürekli ıvır zıvır eklediği yeni janjanlı modellerinin satılmasını istiyor tabiki, başka ne?

  • zn_volkan Z kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim size de geçmiş olsun. Kafanızda bir fikir bir bilgi olmadan gidince ne derlerse cevap o oluyor. Sorununuzda ya çözülmüyor daha beter bir hal alıyor ya da çözülse bile 1 parça değişecekken 4-5 parça değişerek çözüyorlar. Maddi tarafı umurlarında değil tabi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • babapars kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle yaptırsam bile bir çözüm olmayacaktı ve o sanayinin dibine iyice düşecektim dediğiniz gibi. Km 250 bin vs yüksek olsa tamam derdim. İçime bi türlü sinmiyordu motorun bitik olduğu.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • nicknick N kullanıcısına yanıt
    Dediğinize katılıyorum zaten ben de diyordum bu işi bir çözeyim bütün süreci anlatıcam forumda belki birine faydası dokunur. Bazı basit şeyler için her evde olabilecek aletler yetiyor. (tornavida alyan takımı vs) söylediğiniz öneri en azından insanların kafasında bir yol haritası oluşturur.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çok değerli bir konu olmuş. Başlığa 'yağ yakma, çözüldü' gibi ifadeler eklerseniz ileride aynı sorunla karşılaşan kişilerin bulması daha da kolaylaşır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 lpg fieata bizde de var bir senedir. geçen yıl motor yedi, sürekli su eksiltiyordu.

    şimdi de yağ eksiltmiş, dün baktım su kutusunda yağ var hem de 1 parmaktan kalın, sarı sarı olmuş suyun üstü.


    geçen yıl da yağ soğutucu değiştirmiştik motor yaparken, yine o gitmiş galiba;

    geçen yıl suyu yağa karıştırıp piston yamultmuştu, şimdi de yağı suya karıştırmış tamirciye çektik bakalım. hayırlısı.

  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Su eksiltmesi sonucu mu motoru yedi yoksa sorun yağ soğutucusu muydu? 1 yıl önce değişen parçanın bozulması da ilginç. Hangi marka ne taktılar acaba

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Brnc616 B kullanıcısına yanıt

    yağ soğutucu suyu yağa karıştırdığı için motor yedi hocam, su ondan eksiliyormuş ama fark edene kadar geç oldu tabi. kale markaydı sanırım eskisi de yenisi de. hatta bulamamıştık parçacıda, başka yerden aldın getirdin dedi usta ben tam hatırlayamasam da.

  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Yağ soğutucusu olayı çok sıkıntılı gerçekten aslında devirdaim gibi belli aralıklarla değişmesi gerekiyo heralde. İşyerinin arabası 1 yaşında 30 bin km de citroen C4x. Motor suyu hafiften yağlıydı. Serviste yağ soğutucusunu değiştiler. Sıfır arabada bile olabiliyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Brnc616 B kullanıcısına yanıt

    Sizin araçta yağ eksiltirken suya yağ karılma sorunu yoktu değil mi ? suyu kontrol ediyor muydunuz?


    suyu ben aylardır dışarıdan seviyesine bakarak kontrol ediyordum, dün kafama esti bi açıp içine baktım sarı köpük gibi suyun üstünde birikmiş yağı fark ettim. inşallah büyük bir sıkıntı olmadan kurtarmış oluruz. araç normal çalışıyordu.

  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Öyle bir sorun yoktu zaten suyu da hep kontrol ediyordum. Benim eksiltme valfle ilgiliydi.

    Aracınız normal çalışıyorsa yağ soğutucu ve Radyatör değişimi ve birkaç tur motor kanallarının yağ çözücü ilaçla yıkanmasıyla çözülür diye düşünüyorum. Hatta youtube da denk gelmiştim motor yağ kanalları soğutucu patladığında tahin gibi su yağ karışımıyla dolduğu için çamaşır makinesi deterjanı (evet doğru) genleşme kabından döküp temizleme işlemi yapılıyor

    İsmail ustayoutube
    Vooaaov yağ soğutucusu patlamış vay ki ne vay
    https://www.youtube.com/watch?si=heTp94j5weMtgQmA&v=ClZSwmR4Ucs&feature=youtu.be

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brnc616

    Öyle bir sorun yoktu zaten suyu da hep kontrol ediyordum. Benim eksiltme valfle ilgiliydi.

    Aracınız normal çalışıyorsa yağ soğutucu ve Radyatör değişimi ve birkaç tur motor kanallarının yağ çözücü ilaçla yıkanmasıyla çözülür diye düşünüyorum. Hatta youtube da denk gelmiştim motor yağ kanalları soğutucu patladığında tahin gibi su yağ karışımıyla dolduğu için çamaşır makinesi deterjanı (evet doğru) genleşme kabından döküp temizleme işlemi yapılıyor

    İsmail ustayoutube
    Vooaaov yağ soğutucusu patlamış vay ki ne vay
    https://www.youtube.com/watch?si=heTp94j5weMtgQmA&v=ClZSwmR4Ucs&feature=youtu.be

    Sıcak motora fışkırtıyor suyu. Motor silindir bloğu çatlamadıysa iyi. Çıkan dumana bak..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.