Şimdi Ara

hava filtresi hortumu kopması (çözüldü)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
48.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selamlar arkadaşlar. aracımın hava filtresi tam motora bağlandığı yerden ayrılmış. araç çalışıyor fakat hareket etmiyor,pat put ediyo gidecek gibi oluyo fakat kalıyo benzini yemediği için.sorum şu?

    motor rölantide sallanıyo. bu kopmadan dolayı normal midir?
    borunun koptuğu yerin etrafında yağ birikintisi var? bu normal midir?
    sanayiye kadar gitmek için etrafını kapatabilir miyim? yoksa ustayı alıp gelmek mecburi mi?

    saygılar..

    motor 1.6 hitler

    not: resim temsili
     hava filtresi hortumu kopması (çözüldü)

    çözüldü: hortumu kendim değiştirdim ve sorun çözüldü arkadaşlar. yağ olayını da sormadım kaldı öyle.hayırlı günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi capricemylove -- 22 Ekim 2013; 16:20:03 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Hava Filtresinin Hortumu Koptuğunda Neler Olur?

    Hava filtresi hortumu, motorun düzgün çalışması için temiz hava almasını sağlayan önemli bir parçadır. Hortumun kopması veya yırtılması, motorun performansını birçok şekilde etkileyebilir.

    Motor Performansında Düşüş

    Hava emiş hortumu yırtıldığında veya koptuğunda, motor yeterli temiz havayı alamaz. Bu durum, hava-yakıt karışımının bozulmasına neden olarak motor performansında düşüşe yol açabilir. Motor zorlanabilir, teklemeye başlayabilir veya tamamen durabilir.

    Yakıt Tüketiminde Artış

    Hasarlı hava filtresi hortumu, motorun düzgün çalışması için daha fazla yakıt kullanmasına neden olabilir. Yetersiz hava akışı, yakıtın tam olarak yanmasına engel olur ve bu da yakıt verimliliğinin düşmesine yol açar.

    Motor Hasarı

    Hava filtresi hortumunun uzun süre yırtık halde bırakılması, motora ciddi hasarlar verebilir. Kirli hava, motor bileşenlerine girebilir ve bunların aşınmasına ve bozulmasına neden olabilir.

    Emisyonlarda Artış

    Hasarlı hava filtresi hortumu, aracın emisyon seviyelerinin artmasına da katkıda bulunabilir. Yetersiz hava akışı, yakıtın tam olarak yanmasını engeller ve bu da zararlı gazların atmosfere salınmasına neden olur.

    Hava Filtresinin Hortumunun Kopması Belirtileri

    Hava filtresinin hortumunun koptuğu veya yırtıldığı aşağıdaki belirtilerle kendini gösterebilir:

    • Motor performansında düşüş
    • Yakıt tüketiminde artış
    • Motorun zorlanması veya teklemesi
    • Egzoz dumanında artış
    • Motor kontrol ışığının yanması

    Sonuç

    Hava filtresi hortumunun kopması veya yırtılması, aracınızın performansı ve güvenliği üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir. Hortumda herhangi bir hasar tespit ederseniz, derhal bir tamirciye başvurmanız ve onarılmasını sağlamanız önerilir. Böylece motorunuzu daha fazla hasardan koruyabilir ve aracınızın verimli ve güvenli bir şekilde çalışmasını sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • motora gerğinden fazla hava girdiği için çalışmaması normal güzelce bantlayıp tamirciye kadar gidebilirsiniz hiç bir sıkıntı olmaz
  • amenna__20 kullanıcısına yanıt
    hocam parça tamamen koptuğu için nasıl emanet bağlayacağım hakkında bi fikrim yok. çünkü hortumun kafası klipsle motorda kalmış.bantlasam motor ısısıyla alev alır diye korkuyorum.sanayi 15km civarında.ayrıca yağ olması normal midir?
  • Dostum filtreden olmaz o diye düşünüyorum. Sorunun daha başka bir yerden olabilir, filtre hortumu koptu diye çalışmamazlık etmez araç.

    Emanet biçimde de olsa bir şekilde tutturun hortumu zımbayla bile olabilir bantlasanız da çok bişe olmaz orası aşırı ısınmayacaktır.

    Sanayide baktırın güvendiğiniz bir ustaya bakalım ne diyecek, geçmiş olsun.
  • Boruyu komple söksen de gayet güzel çalışır, hatta daha performanslı çalışır.
    Başka bir problem var, belki yanma odasına toz girmiştir diyeceğim ama ne kadar süredir öyle orası?
  • acaba motor hava giriş borusu koptugu için sallaniyor değil de motor sallandigi için hava borusu kopmuş olabilir mi?

    size tavsiyem kutu kolayı 2 tarafindan kesin kopuk parçaların arasina sokun ve plastik kelepce veya bantla sabitleyip sanayinin yolunu tutun.
  • motor hava çekemediği için öyle oluyor ben hava filtresini yanlıs taktıgım zamanda öyle olmuştu.

    orayı bir bantla sarın veya boruyu alıp değiştirebilirsiniz.
  • Eger arac yeni ise debimetre yanlis deger okuyacagi icin motorun duzgun calismamasi normal. Eger eski karburotorlu bir arac ise gene fazla havadan dolayi fakir karisimda tam randimanli calismayabilir
  • 3 gün önce termostatı değiştirmiştim,o değişirken boruyu da sökmüşlerdi.sanırım tak çıkar yaparken hasar gördü,3 gün dayandı.sabah düzgün çalışan araba akşam kesikli şekilde hareket etti.marşı direkt alıyo,çalışmıyo değil fakat tam gidiyo benzini yemiyo duruyo,tekrar kalkıyo. ben hortumu görünce hortum dedim ama inş başka sıkıntısı yoktur.

    eğer usta pensesini verirse kendim de değişebilirim galiba ama öteki türlü bantlamaya korkuyorum çünkü tam motora bağlandığı nokta kopuk.filtre tarafından kopsa bantlanır önemli değil.kutu kola mantıklı ama nası sabitliycem bi yol bulmaya çalışayım.

    yağ ile ilgili fikriniz yok mu? tam yırtılan bölgede birikmiş
  • maf sensorun okuduğu değerden fazla hava motora girdiği için motor sapıtıyor. ısıya dayanıklı bant veya yapıştırıcıyla servise kadar gidebilir veya orijinal hortumu servisten ya da parçacıdan alıp evde kendiniz değiştirebilirsiniz.
  • büyük ihtimalle yağ varsa egzoz manifoldu tıkanmış olabilir patlama oluyorsa zengin karışım ve dışarıda yakıt patlaması gerçekleşiyor olabilir. bujilere bir bak kurum varmı? manifoldun egzoz bağlantısını aç çalışması lazım ve yürür bu şekilde. araç hava çekebiliyor mu elinizle bir kontrol ediniz hava alamıyor bence tam gidecekken stop etmesi bundan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomotorrte -- 11 Ekim 2013; 17:12:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77


    maf sensorun okuduğu değerden fazla hava motora girdiği için motor sapıtıyor. ısıya dayanıklı bant veya yapıştırıcıyla servise kadar gidebilir veya orijinal hortumu servisten ya da parçacıdan alıp evde kendiniz değiştirebilirsiniz.



    +1
  • yeni tip motorlarda maf ve IAT sensörler motorun emdiği havnın miktarına ve ısısına göre beyine sinyal göndererek ateşlemenin belli düzende olmasını sağlar,sizin sensörler oradan hava geçmediği için bişey okuyamıyor ama diğer yandan çalışan pistonlar benzini alıyor,eksik olan ise düzenli bir ateşleme.yanmayan benzinde pistonların bir sonraki turunda çiğ olarak kısmen dışarı atılıyor.o gördüğünüz yağ değil yakıttır.

    birçok kişini söylediği gibi bir şekilde o boruyu motora mümkün olduğu kadar sızmaz şekilde bağlayıp sanayiye gidin.diycemki borunun yenisini alıp kendiniz montaj yapın,bana kızmayın ama elinizin o kadar yatkın olmadığını düşündüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helpgod -- 12 Ekim 2013; 2:54:18 >
  • helpgod kullanıcısına yanıt
    Hocam cok sagol,kafama takilan tek sey ordaki birikintiydi.

    Boruyu degistirmede bise yok aslinda ama o kelepceleri acmak icin ozel bi pense lazim,onu almam lazim ustadan.parcayi zaten ben alacagim.vermezse ciragini getirip taktirrim en kotu.

    Saygilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • helpgod kullanıcısına yanıt
    Hocam cok sagol,kafama takilan tek sey ordaki birikintiydi.

    Boruyu degistirmede bise yok aslinda ama o kelepceleri acmak icin ozel bi pense lazim,onu almam lazim ustadan.parcayi zaten ben alacagim.vermezse ciragini getirip taktirrim en kotu.

    Saygilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar. Benim Araç e36 hava akismetre hortumu yırtılmış. Benzinde rölantide dalgalanma oluyor stop ediyor. Gaz da iken sıkıntı yok. Başka bir sıkıntısımı var acaba yoksa hortumlami alakalı benzinde stop etmesi bi fikr-i olan birileri çıkar mı. Birde arabayı hortum cıkmış şekilde tamiriye kadar sürsem bir zararı olurmu ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.