Şimdi Ara

HAVA FİTRESİ ONUNE CEKILEN BANT!!!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
2.422
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • EVET BEYLER BU SORUYU DEFELARCA SORDUM BELKİ AMA HALA NET BIR CEVAP YOK!!! NEDEN CEKIYO O BANT BENIM ARCIM 97 MODEL UNO 1.4 SX İE(TEK NOKTA İNJEKSIYON) VE BEN O BANTI SOKERSEM NE OLUR!!! AYRICA BAZILARINDA GORUYORUM O BANT YOK NEDEN BENDE VAR ANLAMADIM OFFFFF



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeusma -- 5 Ekim 2007; 1:06:44 >



  • hava girişiyle alakalı sanıyorsam fazla hava girişini engellemek için çekiliyor yanlış biliyorsam üstatlar düzeltsin lütfen
  • ama neden bazı arabalara cekmıyolar
  • Doğru. Genelde rölantiyi tutturamayınca çekerler bantı. Kesinlikle yanlış bir uygulama. Motor hava alacak yeri bulur mutlaka. Ayrıca bu bant yakıtınızı arttıtır. Birde bantı söküp deneyin.
  • sanırım karbüratörlülere ve tek nokta olanlara çekiliyor.


    sıralılarda yok. herhalde fazla hava gönderince fakir karışım etkisi görülüyor.
  • ıste bende onu soruyorum neden cekıyolar bazı arabalara cekmıyolar bugun aksam bı deneme yapcam sokcem bantı bakalım nasıl bı sonuc alcam??
  • uygun olmayan malzemeler (regülatör ve mikser) kullanımı sonucu ayar tutturamıyorlar onun için.
  • Neden olacak pabucumun ustalarının ayar tutduramadıkları için.
    quote:

    Orjinalden alıntı: zeusma

    EVET BEYLER BU SORUYU DEFELARCA SORDUM BELKİ AMA HALA NET BIR CEVAP YOK!!! NEDEN CEKIYO O BANT BENIM ARCIM 97 MODEL UNO 1.4 SX İE(TEK NOKTA İNJEKSIYON) VE BEN O BANTI SOKERSEM NE OLUR!!! AYRICA BAZILARINDA GORUYORUM O BANT YOK NEDEN BENDE VAR ANLAMADIM OFFFFF
  • EVET BEYLER HAVA FITRESININ ONUNDEKI BANTI TORNAVIDA ILE DELDIM VE SONUC LPG ROLANTI AYARI BOZULDU:((((((((((
    GUYA BU ADAMLAR USTA NE DIYE CEKIYOLAR O BANT ANALAYMADIM BUNUN SEBINI BULANA KADAR ARASTIRCAM BULUNCADA BURDAN YAZCAM
  • BANT ÇEKİLMESİNİ NEDENİ MALESEF ACEMİ USTALAR , NEDEN ÇEKTİKLERİNİ ÇOK İYİ BİLİYORUM ÖRNEĞİN 100 - 130 KM HIZLA GİDİYORSUNUZ ARACI BOŞA ALMANIZ GEREKTİ VEYA ÇEŞİTLİ SEBEPLERDEN BU SÜRATTE DEBRİYAJA BASTINIZ ARABA ANINDA FAZLA HAVADAN STOP EDER İŞTE BU YÜZDEN BANT ÇEKERLER ,TABİ BUNA DAHA PROFESYONELCE BİR ÇÖZÜM BULUNABİLİR USTA OLMAYAN USTALAR KOLAYINA KAÇIYOR İŞİN

    PEKİ SONUÇ NE ? BANT ÇEKİLEN ARABA DAHA AZ NEFES ALIR VEDE HALİYLE ÇEKİŞ DÜŞER YAKIT ARTAR HARARET ARTAR VS. VS. VS. TÜM BECERİKSİZLERE



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 6 Ekim 2007; 18:13:39 >




  • merhaba,
    evet bant yöntemi sadece beceriksiz ustaların hatalarını kapatmaya yarıyor, bunun dışında sisteme hiç bir faydası yok. lpg ustaları ile boğuşa boğuşa (karbüratörlülerde) kendi yaptığım ayar sonucu yakıtım en aza indi.

    Bir defasında arkadaşımla birlikte bir servise gitmiştim (ayar için veya herhangi bir şikayet için değil tesadüfen). arkadaşım işini hallettikten sonra usta "hocam sizin aracı bi ölçelim yeni bir sistem getirdik" dedii bende olur dedim. ölçtü ve yakıt çok yüksek kaç lira yakıyo dedi. ben de 175 krş dedim. çok fazla olduğunu düşürebileceğimizi söyledi, peki dedim. yaptığı ayardan sonra araç 225 krş yakmaya başladı. acaba benmi yanlış ölçüyorum diye uğraşırken dört ay geçti ve aracın 225 krş yaktığı kesinleşti. durum bayağı can sıkıcı bir hal aldı artık hangi ustaya ne için güveneceğimi bilemez hale gelmiştim. (Burada işini hakkıyla yapan ve KENDİNİ GELİŞTİRME adına hiçbirşeyden kaçınmayan ustalar dahil herkese saygımı ifade edeyim.)İş başa düştü dedim, yapılacak en kötü ayar bundan berbat olmayacağına göre deyip haftasonu kaputu açtım.
    kendim gibi meraklılar için ne yaptığımı şöyle sıralayım, (tavsiye olmayıp, sorumluluk da kabul etmem)

    1-Karbüratöre giren gaz musluğunu, gaza yüklenildiğinde yığılmayacak şekilde en kısık duruma aldım.
    2-Regülatörün üzerindeki küçük sarı vidayı önce sona kadar sıkıp dört tur kadar açtım.(İlk çalıştırmaya katkısı olduğu söyleniyordu.
    3-Regülatördeki plastik rölanti ayar vidasını, motor 800 devir civarına gelecek şekilde sağa sola çevirerek ayarladım.

    Tabi aracın motorunun sıcak olduğunu hatırlatmalıyım (Tempra 1.6 İtalyan 200bin km)

    SONUÇTA NE OLDU,

    1-bir depo ile şehir içi yapılan yolda 70-85 km artış kaydedildi.
    2-yığılma vb sorunlar yok
    3-artık hiç kimseye ayar için ellettirilmiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haakan -- 7 Ekim 2007; 14:25:42 >




  • valla helal olsun banada geçen sene forumda bi arkadaş göstermişti o günden beri kendi aracımı ve etraftaki araçların gaz ayarlarını yapıyorum herkes dua ediyor
  • anakarda en iyi gaz ayarı yapan bı yer var mı guvenmebılcegımız su banttan benı kurtaracak var mı beyler bılen bı yer tek nokta enjeksıyon ıcın
  • o bantın çekilme sebebi benzin ile lpg nin farkılı hava karışımlarına ihtiyaç duyması.
    mesela:
    evimize duoğalgaz geldiğinde lpg ile çalışan ocağımızın enjektörleri değişti çünki ikisi farklı yoğunlukta ve farklı yanma özelliklerine sahip

    haliyle otomobildeki (karbüratör ve tek nota enj) benzinin ve lpg nin yanma karakterleri farklı
    o yüzden motora giren havayı biraz kesmek gerekiyor
    yoksa bu bant meselesi ustaların beceriksizliği değil
  • O zaman zengin karışım olmuyormu? Bant çekilen araç çok yakmazmı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sulphur -- 9 Ekim 2007; 11:50:37 >
  • Mutlaka 1-2 ayda bir ayar yaptırın. Hava filtresi kirlendikçe ayar gerektirir. Hava filtresi değiştirirseniz ayarda söyleyin yeni değiştirdim diye. Ayrıca bilgisayarlı ayar yaptırın. Hani eksoza bişey sokuyorlar ya.
    quote:

    Orjinalden alıntı: zeusma

    anakarda en iyi gaz ayarı yapan bı yer var mı guvenmebılcegımız su banttan benı kurtaracak var mı beyler bılen bı yer tek nokta enjeksıyon ıcın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    O zaman zengin karışım olmuyormu? Bant çekilen araç çok yakmazmı?



    tabiiki zengin karışım oluyor, haliyle fazla gaz sarfiyatına neden oluyor. son dönemde yapılan montajlarda bant kullanana rastlamadım çünkü herkes öğrendi olayı.

    karbüratör rejimi farklı olsa bile, giren havayı azaltmak yerine (lpg de) giren hava miktarına göre gazı ayarlamak mümkün değil mi? O zaman niçin havayı azaltalım ki,

    hava filtresinde bant olan arkadaşlar konfor ve yakıt tüketimi verilerini paylaşırlarsa konu daha iyi anlaşılacaktır diye düşünüyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.