Şimdi Ara

HAYALİMDE Kİ OTO BAKIM SERVİSİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
2.285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyler sadece bir düşünün. Aracınızın 50.000 bakımı geldi. Gönlünüzün rahat etmesi için servise götürmek istiyorsunuz ancak bir yandan da bile bile 2 katı fazla fark ödemek istemiyorsunuz.

    Servislerin bakım için yazdığı fiyat ortalama: 1000 TL.
    Oto sanayi'nin bakım için yazdığı fiyat ortalama: 500 TL. (Güncel 2018)

    Çok kararsız kaldınız..

    Aracınızla gezinirken bir dükkanın önünden geçtiniz üzerinde "Garantili Oto Bakım" tarzı ibareler var.. Aracınızı önüne park edip içeri girdiniz. Gayet güzel bir ofis güler yüzlü personel karşıladı sizi.. Aracınızın bakımını normal sanayi fiyatı olan 650 TL'ye yapabileceklerini, kullanılacak yağ ve filtreleri hemen yanınızda duran reyondan seçip ustaya kendi elinizle teslim edebileceğinizi ve bekleme salonunda ki camın arkasından çayınızı yudumlarken aracınızın bakımını hızlı bir şekilde yapabileceklerini söylediler. Ayrıca ustaya özellikle yapmasını istediğiniz bir şey varsa bakım kağıdında belirtebileceğinizi ilettiler.

    Personelin tüm söyledikleri harfiyen oldu, siz daha fincanın dibini görmeden usta temiz ve titiz bir şekilde aracınızı gözünüzün önünde yaptı ve teslimat kağıdı gönderdi.

    Kağıdın üzerinde ustanın notları var. Şu yapıldı, bu yapıldı tarzında ve son olarak "aracın bakımları x firması tarafından kullanıcının isteği doğrultusunda eksiksizce yapılmıştır. Bu malzemelerden veya işçilikten yana doğabilecek tüm sorunlar şirketimiz tarafından karşılanır" tarzı bir ibare yer alıyor. Ayrıca bakım sırasında aracın alttan ve üstten olmak üzere 2 farklı açıdan video görüntüleri kağıtla birlikte size geliyor işçilikte ki özeni görmeniz açısından.

    Daha sonra dükkandan çıktınız, aradan aylar geçti siz aracınıza sorunsuz bir şekilde binerken yeni bakımınız geldi. Ne yapardınız?

    Böyle bir servis olsa aracınızı kendi bayilerine bakıma götürür müydünüz?







  • İşçilikten yada parçadan doğacak zararları hiçbir şirket üstlenmez. Bazı markaların parçalarının garantisi vardır. Bu garantiler üretim hatalarına karşıdır ve yenisi ile değişim şeklindedir. Bu parçayı usta yada dükkan/servis satın alıp getirirse aynı şekilde götürüp değiştirir. Siz getirirseniz ve parçanın sorunlu olduğu araca takıldıktan bir süre sonra belli olursa yeniden işçilik ücretini öderseniz, parçayı da siz değiştirirsiniz. Onu da değiştirebilirseniz. Hareketli bir parçanın işçiliği için garanti söz konusu olmaz. Sadece işçilikten doğan hatalar için garanti olur. Vidanın gevşek kalması, kelepçenin sıkılmaması vb. şeylerdir bunlar. Hayal güzel ama çok ütopik. Ayrıca bu ayardaki servisler, yetkili servisle yarışıyor fiyat konusunda.

    Ayrıca iki çay içmelik vakitte yapılan işten hayır gelmez. Anca yağ ve filtreler değişir o zaman aralığında. Her servis periyodunda vakit alan gözle ve elle kontroller vardır. Birçok aracın servis kitapçığında aracın tüm vidalarının bile belli aralıklarda kontrol edilip sıkılması tembihlenir.
    Fincanın dibini görmeden "bakım tamam" diye gelen bir usta varsa;

    0- Çayın içerisinde başka birşeylerde içmiş olabilirsiniz
    1- Bir kazan çay içmişsinizdir, gördüğünüz kazanın dibidir
    2- Çayı Durmuş'a söylemişsinizdir 1 saat sonra gelmiştir
    3- Çayı serumla en kısık ayarda kanınızdan veriyorlardır

    Sanayide bir özel servise gidiyorum, randevu ile gitmeme rağmen bana sıra gelmesini illa bekliyorum (Hatta hanımla en son gittiğimizde, meşhur sanayii tostlarından -yumurtalı, tulum peynirli, kavurmalı- birer gömmüştük sıra gelene kadar. Bizi orda gören elemanları büfeciye bizim hesaba yaz diyerek bir jestte yaptı, ısrarıma rağmen ödettirmedide ). Sıra geldiğinde aldığım çay daha ustalar arabanın içerisine naylon kılıf serip, far sinyal kontrolleri yapıp, kaputu açıp, motora kompresör tutarken bitiyor. 1 saatten kısa sürdüğünü görmedim.

    Yetkili servise artık fiyat bile sormuyorum 70.000km dir. 440TL'ye yağ, hava, polen, yakıt filtrelerini değiştirdiler (3 ay önce 300 lira felandı). Kaliteli malzeme kullanırlardı, şimdi yakıt filtresini Bosch taktılar. Diğerlerinden yok mu dedim ustaya, cevabı : "Artık onlar ateş pahası oldu özellikle isteyen için depoda bile bulunduramıyoruz" oldu.

    Bu bahsettiğim servis, 2 farklı kazadan sonra kaporta için gittiğimde sonradan çıkan hatalar ve nazım için 5 krş para almamıştır. Şanzuman indirdiğimde kaç bin km sonra tekrar sorun çıktığında 3 saat uğraşmış yine 5 krş para almamıştır. Samimi servistir, etiktir. Bir kere tokatlarsa müşterinin tekrar gelmeyeceğinin farkındadır.

    Forumlarda görüyorum haklarında "her gidişimizde fren balatası değiştiriyorlar v.s." diye. Ben 70.000km dir balatalarımı nolur değiştirin diye rica ediyorum. 3 yıldır 7 seferdir 10.000km daha garanti gider diye değiştirmiyorlar.

    Bana özel ilgi alaka gösterdiklerinide zannetmiyorum.
  • upupup
  • zaten var honda magdurlari grubunda gormustum
  • İşçilikten yada parçadan doğacak zararları hiçbir şirket üstlenmez. Bazı markaların parçalarının garantisi vardır. Bu garantiler üretim hatalarına karşıdır ve yenisi ile değişim şeklindedir. Bu parçayı usta yada dükkan/servis satın alıp getirirse aynı şekilde götürüp değiştirir. Siz getirirseniz ve parçanın sorunlu olduğu araca takıldıktan bir süre sonra belli olursa yeniden işçilik ücretini öderseniz, parçayı da siz değiştirirsiniz. Onu da değiştirebilirseniz. Hareketli bir parçanın işçiliği için garanti söz konusu olmaz. Sadece işçilikten doğan hatalar için garanti olur. Vidanın gevşek kalması, kelepçenin sıkılmaması vb. şeylerdir bunlar. Hayal güzel ama çok ütopik. Ayrıca bu ayardaki servisler, yetkili servisle yarışıyor fiyat konusunda.

    Ayrıca iki çay içmelik vakitte yapılan işten hayır gelmez. Anca yağ ve filtreler değişir o zaman aralığında. Her servis periyodunda vakit alan gözle ve elle kontroller vardır. Birçok aracın servis kitapçığında aracın tüm vidalarının bile belli aralıklarda kontrol edilip sıkılması tembihlenir.




  • Burası Türkiye, rüyanızı bozmak istemem ama dürtüp uyandırasım geldi.
  • sonra bir ıslaklık hissi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    sonra bir ıslaklık hissi...


    Ülkede iyi bir şey yapmak iyice hayal olmuş desene gelen tepkilere bak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boss Boost



    Ülkede iyi bir şey yapmak iyice hayal olmuş desene gelen tepkilere bak

    Alıntıları Göster
    maalesef öyle. amacım sizle dalga geçmek değil keşke dediğiniz şeyler olsa ama maalesef hayal..



    anca sanayide tanıdığınız usta olur başında durur sohbet ede ede yaparsınız bakımını. usta kısmının da çoğu müşteriyi yanında istemez işine karışılmasın, kazık atacaksa farkedilmesin diye




  • Fincanın dibini görmeden "bakım tamam" diye gelen bir usta varsa;

    0- Çayın içerisinde başka birşeylerde içmiş olabilirsiniz
    1- Bir kazan çay içmişsinizdir, gördüğünüz kazanın dibidir
    2- Çayı Durmuş'a söylemişsinizdir 1 saat sonra gelmiştir
    3- Çayı serumla en kısık ayarda kanınızdan veriyorlardır

    Sanayide bir özel servise gidiyorum, randevu ile gitmeme rağmen bana sıra gelmesini illa bekliyorum (Hatta hanımla en son gittiğimizde, meşhur sanayii tostlarından -yumurtalı, tulum peynirli, kavurmalı- birer gömmüştük sıra gelene kadar. Bizi orda gören elemanları büfeciye bizim hesaba yaz diyerek bir jestte yaptı, ısrarıma rağmen ödettirmedide ). Sıra geldiğinde aldığım çay daha ustalar arabanın içerisine naylon kılıf serip, far sinyal kontrolleri yapıp, kaputu açıp, motora kompresör tutarken bitiyor. 1 saatten kısa sürdüğünü görmedim.

    Yetkili servise artık fiyat bile sormuyorum 70.000km dir. 440TL'ye yağ, hava, polen, yakıt filtrelerini değiştirdiler (3 ay önce 300 lira felandı). Kaliteli malzeme kullanırlardı, şimdi yakıt filtresini Bosch taktılar. Diğerlerinden yok mu dedim ustaya, cevabı : "Artık onlar ateş pahası oldu özellikle isteyen için depoda bile bulunduramıyoruz" oldu.

    Bu bahsettiğim servis, 2 farklı kazadan sonra kaporta için gittiğimde sonradan çıkan hatalar ve nazım için 5 krş para almamıştır. Şanzuman indirdiğimde kaç bin km sonra tekrar sorun çıktığında 3 saat uğraşmış yine 5 krş para almamıştır. Samimi servistir, etiktir. Bir kere tokatlarsa müşterinin tekrar gelmeyeceğinin farkındadır.

    Forumlarda görüyorum haklarında "her gidişimizde fren balatası değiştiriyorlar v.s." diye. Ben 70.000km dir balatalarımı nolur değiştirin diye rica ediyorum. 3 yıldır 7 seferdir 10.000km daha garanti gider diye değiştirmiyorlar.

    Bana özel ilgi alaka gösterdiklerinide zannetmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antor -- 21 Eylül 2018; 9:39:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    maalesef öyle. amacım sizle dalga geçmek değil keşke dediğiniz şeyler olsa ama maalesef hayal..



    anca sanayide tanıdığınız usta olur başında durur sohbet ede ede yaparsınız bakımını. usta kısmının da çoğu müşteriyi yanında istemez işine karışılmasın, kazık atacaksa farkedilmesin diye

    Alıntıları Göster
    en iyisi temel bakımları yapacak kadar anlamak. motor yağı,filtreler,şanzıman yağı değişimleri zor şeyler değil. her türlü de sanayiden kaliteli yaparsınız. balata değişiminde bağlantı elemanları şu kadar tork ile sıkılacak deniyor. sanayide çırağın eline veriyorlar adam eşek gibi asılıyor,en sonunda da ya diş kapıyor ya bir yerler kopuyor zaten. ayrıca sanayie de akü kapağı ve demirini çalan orul orul esnafımıza sevgiler saygılar iletiyorum.




  • Antor kullanıcısına yanıt
    Hocam gittiğiniz yer doğru dürüst bi yermiş ama bu işin cuma ile alakasını çözemedim?
  • Aracımı sanayide bilmediğim bir ustaya teslim edecek kadar zengin değilim maalesef. Araç fiyatları bu kadar artmışken gerekirse 500 fazla verir yetkili servisten şaşmam artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01tuğra01

    Hocam gittiğiniz yer doğru dürüst bi yermiş ama bu işin cuma ile alakasını çözemedim?
    Forumda sanayii esnafının cumaya gidip gitmediği eleştiriliyor sürekli. Ben hangi esnafın cumaya gidip gitmediğini bilmiyorum. Çünkü cuma vakti sanayii ye gitmiyorum. Ancak mesajı editledim. Ben yanlış anlaşılabiliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antor -- 21 Eylül 2018; 9:39:59 >
  • yurdum insani o iyi niyetli servisin/esnafin a...na koyar batirir adami cok afedersin.

    insanimiz insan degil abi.
    adamin taktigi parcayi baskasi ile degistirip bu bozuldu der bizim insanimiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 21 Eylül 2018; 11:40:56 >
  • Antor kullanıcısına yanıt
    Hocam neresi bu servis. Bizede lazım böyle biryer. Paylaşırsanız sevinirim.
  • y.tubede "japonic" diye bir kanal var japonyada yaşayan bir Türke ait.

    Orada daimi gittiği NİSSAN servis var bir seyredin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antor

    Fincanın dibini görmeden "bakım tamam" diye gelen bir usta varsa;

    0- Çayın içerisinde başka birşeylerde içmiş olabilirsiniz
    1- Bir kazan çay içmişsinizdir, gördüğünüz kazanın dibidir
    2- Çayı Durmuş'a söylemişsinizdir 1 saat sonra gelmiştir
    3- Çayı serumla en kısık ayarda kanınızdan veriyorlardır

    Sanayide bir özel servise gidiyorum, randevu ile gitmeme rağmen bana sıra gelmesini illa bekliyorum (Hatta hanımla en son gittiğimizde, meşhur sanayii tostlarından -yumurtalı, tulum peynirli, kavurmalı- birer gömmüştük sıra gelene kadar. Bizi orda gören elemanları büfeciye bizim hesaba yaz diyerek bir jestte yaptı, ısrarıma rağmen ödettirmedide ). Sıra geldiğinde aldığım çay daha ustalar arabanın içerisine naylon kılıf serip, far sinyal kontrolleri yapıp, kaputu açıp, motora kompresör tutarken bitiyor. 1 saatten kısa sürdüğünü görmedim.

    Yetkili servise artık fiyat bile sormuyorum 70.000km dir. 440TL'ye yağ, hava, polen, yakıt filtrelerini değiştirdiler (3 ay önce 300 lira felandı). Kaliteli malzeme kullanırlardı, şimdi yakıt filtresini Bosch taktılar. Diğerlerinden yok mu dedim ustaya, cevabı : "Artık onlar ateş pahası oldu özellikle isteyen için depoda bile bulunduramıyoruz" oldu.

    Bu bahsettiğim servis, 2 farklı kazadan sonra kaporta için gittiğimde sonradan çıkan hatalar ve nazım için 5 krş para almamıştır. Şanzuman indirdiğimde kaç bin km sonra tekrar sorun çıktığında 3 saat uğraşmış yine 5 krş para almamıştır. Samimi servistir, etiktir. Bir kere tokatlarsa müşterinin tekrar gelmeyeceğinin farkındadır.

    Forumlarda görüyorum haklarında "her gidişimizde fren balatası değiştiriyorlar v.s." diye. Ben 70.000km dir balatalarımı nolur değiştirin diye rica ediyorum. 3 yıldır 7 seferdir 10.000km daha garanti gider diye değiştirmiyorlar.

    Bana özel ilgi alaka gösterdiklerinide zannetmiyorum.
    Neredeymiş bu servis işini hakkıyla yapan yerlerin ismini verebilirsiniz.




  • Hepsi tamam da video kaydetmek nedir Youtuber mı bu adamlar

    Şaka bir yana parçacıdan parçayı alıp ustaya taktırabiliyorsun zaten. Gözünün önünde takıyor görüyorsun kısaca. Parça da kul yapısı sorun olursa onu da değiştiriyorlar. Sanayi ustalarını herkes "öcü" olarak biliyor çözemedim gitti.
  • Antor kullanıcısına yanıt
    Hocam bahsettiğiniz servis nerede?
  • Oradaki 'ki' birleşik yazılır. Bir önceki ve bu cümlede olduğu gibi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.