Otomobile çıkma parça takmayın! Kasko sigortalarına gelen şikâyetler nedeniyle Hazine sigortacıları uyardı
Sigorta şirketlerinin çıkardığı güçlükler nedeniyle vatandaşlardan çok sayıda şikâyet gelmesi üzerine Hazine Müsteşarlığı sigortacılara genelge gönderdi. Hazine, hasarlı araçlara, aracın değerini düşürecek şekilde yan sanayi ürünü veya ‘çıkma’ parça taktırılmamasını istedi. Genelgede eşdeğer parça takmanın mevzuata uygun olduğu ancak bunun ötesine geçilerek ‘çıkma’ parça takıldığına dikkat çekildi. Hazine, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve sigorta şirketlerine gönderdiği genelgede trafik sigortası ve kasko sigortası yapan sigortacıları tüketici haklarını ihlal edici nitelikte uygulamalar konusunda uyardı. Çıkma parça takılmaması ile ilgili uyarı “Mevzuatın izin verdiği sınırlar dışına çıkılarak araç değerini düşürecek nitelikte parça takılması uygulamasından vazgeçilmeli” cümlesiyle yer aldı.
‘ÖNCE TAZMİNATI ÖDE SONRA DAVA AÇ’
Sigortacılık Kanunu’nun 35’inci maddesi de düzenleniyor. Maddede adli para cezası ve işlemi yapanlara hapis cezasına varan yaptırımlar mevcut. Diğer uyarılar ise şunlar:
Hasarın giderilmesini veya tazminini geciktirecek uygulamalar tedbir alınıp önlenmeli.
Hak sahibinin eksper talep etmesi durumunda, gecikilmeksizin eksper tayini yapılmalı.
Hak sahiplerinin anlaşmalı servislere ya da belli servislere gitmeye ve belirli bir tazminatı kabule zorlanması önlenmeli.
Yeterli maddi delil olmadığı durumlarda tazminat ödemesinin reddinden kaçınılarak, gerekirse ödeme sonrası yargıya başvurulmalı.
BELLİ SERVİSLERE GİTMEYE ZORLANIYORUZ
Hazine’ye iletilen şikayetler şu noktalarda yoğunlaştı:
Hasar tespitini yapan eksperlerden birden fazla tamirhaneden uygun fiyat almaları isteniyor. Bu da tamirin gecikmesine yol açıyor.