Şimdi Ara

HD tune programlı ile harddisk testi resimli anlatım (24. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
717
Cevap
26
Favori
250.821
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dopac34 kullanıcısına yanıt
    hocam kusura bakmayın. yüzme hakemiyim ve il dışındayım pazar akşamı eve döneceğim. hdd yanımda olmadığından bişey yapamadım.hdd harici.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi h_tunc -- 11 Mart 2015; 19:24:24 >
  • erkutr E kullanıcısına yanıt
    Hdtune testinde yaptığınız işlemler sonrası disk durumu oldukça iyi görünüyor. Sadece ilk 122 mb bölümünde hafif bir sıkıntı var gibi ancak yukarıda yazdığım gibi bunları gözümüzle göremediğimiz için tam boyutunu bilemiyoruz, s.m.a.r.t değerlendirmesine güvenmek durumunda kalıyoruz. Diskin 0 kafa,0 plaka,1. sektörü hasar almış ise düzeltmenin, kurtarmanın hiç bir yolu yok ancak söylediğim gibi içini açıp gözümüzle kontrol edemediğimiz için bundan emin değiliz. O nedenle Hdregenratörün onardığı sektörleri sormuştum ki sizinde dikkatiniz ve hafızanız fevkâladeymiş, bu bölümde bir onarım yapılmamış. Bu iyiye işaret, şikayetleriniz düzelmediği için yukarıda ki bölme olayını size önerdim. Bu şekilde bozuk veya okuma hızı düşük alanları baypas edip daha sağlıklı bölümler ile yola devam edebilirsiniz, bu olumlu bir katkı yapacaktır. Yukarıda bölümlem anlatınızdan anladığım kadarı ile diski 3 parçaya bölmüşsünüz, 1. bölüm 75 GB ayrılmış alan, 2. bölüm 75 GB sistem için ayrılmış alan, 3. bölüm kalan hacmin toplamı ayrılmış alan şeklinde. Bu bilgisayardan verim almaya çalışan veya öneren biri için iyi bir seçim değildir. Diskin en hızlı yeri en dış kısmıdır, yani 0 plaka,0 kafa, 1. sektör. Hız buradan başlayarak iç kısma doğru düşer (bkz. benchmark test grafiği). O nedenle en iyi verimi almak için diskin en hızlı kısmını sistem için ayırmaya çalışırız ki alınan verimde o denli büyük olsun. Diski 70 GB ilk bölüm - kalanıda ikinci bölüm olarak bölümlemenizi istememin temel mantığı da budur. Sizi biraz yoracağım ancak disk bölümlemesini bu yeni öneriye göre yapmanız gerekiyor (yukarıda bir önceki yazımda belirttiğim şekli ile bölmeye özen gösteriniz lütfen).

    Diski önerdiğim şekilde böldüğünüzde bölümleme yapısı şu şekle yakın olmalıdır;
    1. 100 Mb sağlam birinci bölüm (etkin)
    2. 1.5 Gb ayrılmamış bölüm (
    3. 75 Gb birincil bölüm, ön yükleme kısmı (windowsunuzu bu kısma kuracaksınız, sürücü harfi de doğal olarak C: olacaktır)
    4. Kalanı isterseniz tek parça isterseniz 2 parçaya daha bölebilirsiniz, bu size kalmış. Bana sorarsanız tek parça bu büyüklükteki bir disk için mümkündür, iki parçaya bölmek için yeteri kadar büyük değil. 500 Gb ve üzeri diskleri 3 veya daha fazla bölümleme yapmak daha akla yatkın olacaktır diye düşünüyorum.

    Ayrıca Hwmonitor adlı program ile (indirebileceğiniz link yukarıda mevcuttur) voltaj ve sıcaklık değerlerini kontrol etmenizi istiyorum. Şu anda kullandığınız disk ile sıkıntılar yaşamanız pek normal değil, bu açıdan farklı durumları da değerlendirip gözden kaçan bir konu var mı diye bakmak istiyorum. Ayrıca belirttiğim üzere c:\windows\minidump klasörüne göz atıp içerisinde dump dosyası olup olmadığına bakınız, varsa bunları da gönderiniz ki bunlar mavi ekran hatalarının değerlendirilmesi için olumlu katkı yapacaklardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dopac34 -- 11 Mart 2015; 21:24:28 >




  • dopac34 kullanıcısına yanıt
    şu şekilde hocam
     HD tune programlı ile harddisk testi resimli anlatım
  • erkutr E kullanıcısına yanıt
    Evet, az çok başka sıkıntının da eşlik ettiği belliydi, Hwmonitor taraması iyi olmuş. Bilgisayarınız biraz tozlanmış gibi görünüyor Erkutr Bey. En kısa zamanda bilgisayarınızı temizlemeniz ve termal macunlarını yenilemeniz gerekiyor. Bunlar bilgisayarınızda ki yavaşlamayı-performans yitimini-beklemeleri açıklıyor ancak sıcaklıklar ile ilgili sıkıntılar nadiren mavi ekran hatası verirler. Bilgisayarınızda c:\windows\minidump yolunda ki klasörde dump dosyaları olması gerekiyor. Onları bir upload sitesine yükleyip linki bana da verin (bildiğiniz yoksa tcupload işinizi görecektir). Dump dosyalarına bakmak fikir verebilir, değerlendirmek isterim.

    Yüksek sıcaklıklar bilgisayarınızın erken yıpranmasına neden olurlar, ayrıca en büyük ve istenmeyen yan etkisi mikro lehim çatlaklarıdır. Genelde kuzey köprüsünü aşırı ısıtıp bu köprüye bağlantılı olarak çalışan donanımların arızalanmasına veya tamamen çalışmaz hale gelmesine neden olurlar. Bilinen çözüm yolu ise lehim yenilemedir ki takribi 40-50 TL gibi servis açılışı olur, şayet çipset tamamı ile kullanılamaz hale gelmiş ise 130-140 TL gibi bir fiyattan kapı açılır, bilginize.

    Ayrıca disk bölümlemesini en son önerdiğim şekilde uygulamayı da düşünmenizi istiyorum. İlk 1.5 Gb lık alanı bypas etmek oldukça fayda getirir kanaatindeyim (şahsi fikrimi sorarsanız şu anda yaşadığınız sıkıntının nedeninin disk kaynaklı olma ihtimali son derece düşük. Yinede ilk blokta ki sıkıntıyı yabana atmamak gerekir, ayrıca ilerlemesini yavaşlatmak veya tamamı ile durdurmak için bu yol oldukça etkili olacaktır). Tabi öncesinde fan temizliğini yapıp termal macunları yenilemeniz gerektiğini anımsatmak isterim. Bu temizlik sonrası bilgisayarın son durumunu gözlemleyiniz ki şu anda sıcaklıklar ve diskin ilk 120 Mb kısmı dışında bir problem görünmüyor.

    Piliniz biraz eskimiş ancak bu bir sıkıntı oluşturmaz, voltaj konusunda da hafif bir sıkıntı görünüyor. Normalde 12 V'a göre dizayn edilirler ve nerede ise tamamı 12 V ta stabil çalışırlar, tolerans aralıkları ± %10 dur. 12 V %10 toleransı 10.8 V yapar sizde bir miktar aşağıya düşmüş (10.7 V yani 0.1 V kadar bir sıkıntı), kısa vadede problem oluşturmaz (tabi şu anki değeri ile, daha düşük bir voltaj değeri sıkıntı oluşturacaktır) ancak uzun vadede erken yıpranmaya neden olacaktır. Ayrıca düşük voltaj yavaşlama-donma-kilitlenme-mavi ekran hataları, performans yitimi etkisi gibi problemler meydana getirir. Hemen yarın olmasa da bu sıkıntıyı çok fazla uzatmadan düzeltmeyi de düşünmeniz öneriyorum.

    Sizde durumlar epey karmaşık ve komplike görünüyor, umarım çözümü bu kadar karmaşık ve komplike olmaz. Aslında bir teknik servis için sıradan ve basit bir iş ancak evde ve kullanıcı düzeyinde çözmek biraz sıkıntılı.

    Kabaca toparlar isek;
    1. Bilgisayarınızı, fanları temizleyin. Termal macunları yenileyin. Bu işlem sonrası durumu kontrol etmek için Hwmonitor ile bir kez daha sıcaklık - voltaj değerlerini gözlemleyin. Donma-kilitlenme-yavaşlama-performans düşüklüğü- mavi ekran hataları şikayetlerinin son hali nedir kontrol edin.

    2. Disk bölümlemesinde ilk 1.5 Gb lık kesimi bypas edip, işletim sistemini C: sürücüsüne yükleyin. Donma-kilitlenme-yavaşlama-performans düşüklüğü- mavi ekran hataları şikayetlerinin son hali nedir kontrol edin.

    Bu iki çözümün sizin sıkıntınızı ortadan kaldıracağını düşünüyor ve umuyorum. 3 numaralı çözüm önerisinin aciliyeti olmadığını düşünüyorum, ayrıca adaptör bulmakta çok güç o nedenle uygulamasını da pek olası görmüyorum, ancak çözüm önerisizde geçmemek gerekir.

    3. Bulabiliyor iseniz orjinal adaptörünüzün aynısı ile veya voltaj ve amper değerleri aynı (amper bir miktar düşük veya fazla olabilir ancak voltaj değeri kesinlikle aynı olmak zorundadır) bir muadili ile Hwmonitor yardımı ile bilgisayarda ki voltaj değerlerini kontrol edin. Sıkıntının kaynağı anakart üzerinde ki şarj-besleme devresi midir yoksa adaptör müdür anlamanızda yardımı olur. Sonrasında duruma göre ya yeni bir adaptör veya anakart onarımı-değişimi düşünülebilir. Kolay gelsin.

    NOT: Ben bu önerileri yapıyorum ancak sıkılır, yorulur veya yoğunluk nedeni ile ertelemek isterseniz bir problem olmaz benim açımdan. Bir an için sanki elimde değnek ile sizi zorluyormuşum gibi bir hissiyata kapıldım, öyle yazayım dedim.

    EDIT: Voltaj toleransları olarak ±%10 diye yazdım, ancak şu an düşünüyorum da sanki ±%3 toleransları vardı diye anımsar gibiyim. Çok uzun zamandır bu işlere bakmadığım için bilgilerim eksik, yanlış veya hatalı olabilir. Bu nedenle bu probleme dair bir konuyu forumun elektronik kısmında açmanızın yerinde olacağını düşünüyorum. Orada ki elektronik üzerine bilgili arkadaşlar tam değeri ve sıkıntının kaynağı ile çözümü üzerine benden daha fazla bilgi sahibidirler, fikirleri daha kıymetli ve önerileri daha isabetli olacaktır, bilginize.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dopac34 -- 12 Mart 2015; 2:06:59 >




  • dopac34 kullanıcısına yanıt
    Hocam fanı temizledim termal macunu da yeniledim ama yavaşlık ve donma devam ediyor
     HD tune programlı ile harddisk testi resimli anlatım
  • erkutr E kullanıcısına yanıt
    Harddisk verileri oldukça iyi, sıcaklık değerleriniz normale dönmüş, ayrıca voltaj sıkıntısı da hiç yokmuş gibi görünüyor (bence bu sıkıntı kendiliğinden düzelmiş olamaz, muhtemelen anakart üzerindeki kompanentlerde arıza olmalı ancak bunu anlamak için test edilmesi şart). Belki bu pilden kaynaklı bir durumda olabilir, göz ardı etmemek gerekiyor.

    Bilgisayarınız beni korkutmaya başladı desem yeridir.. Her problem düzeltimi girişiminden sonra yeni bir tanesi ortaya çıkıyor (aslında tam olarak öyle değil, veriler geç geldiği için öyleymiş gibi görünüyor sadece, latife yani...)

    Dump dosyasına göz atma fırsatım oldu. Çok genel bir hata iletisi (genel derken öyle global değil. ya disk arızası veya ram kaynaklı bir arıza olarak dillendirilmiş. tabi disk arızası kendi içerisinde de dallanıp budaklanıyor, ancak sizdeki ramden kaynaklı gibi görünüyor, en azından ben öyle olduğunu düşünüyorum mavi ekran hatası da bu yönde veriler içeriyor, sadece bir düşünce ve sezgi değil yani. Bunun yanında masterboot virüsleride bu konuda etkiliymiş ancak diski yeniden bölümlediğiniz, daha önce mevcut kurulum cd/dvd/usb niz ile kurulum yaptığınızı varsayıyoruz ki bu durumda bu kurulum imajında virüs olma ihtimalide göz ardı edilmiştir). Bunun için;

    1. Notebookunuzda ram kapağını açıyorsunuz. Ram/ramleri çıkartıyorsunuz, ancak çıkartırken bir veya iki modül varsa hangisini hangi slottan çıkarttığınızı işaretliyorsunuz (kağıt şema üzerinde seri noları ile veya ramlerin bir köşesine yalıtkan özellikli bir kalem ile) bildiğimiz bir silgi vasıtası ile altın renkli ayaklarının bulunduğu kısımları güzelce siliyorsunuz. Ardından bir pamuğa koklattığınız kolonya vasıtası ile ramlerimizi güzelce temizliyoruz. Notebook üzerinde ki yuvaları eski ama kuru bir diş fırçamız ile güzelce siliyoruz, ardından elektrikli süpürge ile çekmek iyi olacaktır. Tüm bu işlemler bittiğinde.
    1. a. Şayet 1 adet ram modlümüz var ise çıkarttığımız yuvaya değilde boş olan yuvaya,
    1. b. Şayet 2 adet ram modülümüz var ise. Önce tek tek deneyeceksiniz, Yani Slot 1 den çıkan ram modülünü slot 2 ye takıp bilgisayarınızı açacaksınız. Durumu kontrol edeceksiniz, düzelme var mı? Problem düzelmiş ise bu durumda slot 2 den çıkan ram modülünü tek başına slot 1 e takacak ve bilgisayarı açıp durumu kontrol edeceksiniz. Her iki ram modülüde problemsiz çalışıyor ise bu defa slot 1 den çıkanı slot 2 ye, slot 2 den çıkanıda slot 1 e takıp çalıştıracaksınız. Bu yöntemlerin bir veya bir kaçı ile arızalı ram modülü veya yuvası bulunmuş ise ne ala, yok hala ortaya çıkan bir donanım yoksa devam ediyoruz.
    1. c. Sadece tek bir ram modülü var ve arıza bununla tespit edilemiyor ise mecburen ödünç bir tane bulmanız gerekiyor. a ve b durumlarında ki haller için bu ödünç ram ile test yapıp arızanın kaynağını tespit etmeniz gerekecek.

    2. Memtest86 Bu linkte bulunan memtest86 adlı programı indirip bir usb bellek veya cd ye yazdırıp bilgisayarımızı açıp programı çalıştırıyorsunuz. Umuyorum bu şekilde arızalı ram modülü tespit edilecektir. Benimde içinde bir ekran görüntüsü almayı unutmayın olmaz mı.

    3. Bilgisayarımızı kurulum cd/dvd/usb si ile onarım ekranına girip açıyoruz. Komut ekranı satırında "chkdsk c: /r" yazıyoruz(r'den önce bir boşuk var dikkat lütfen). Bu işlemi sırası ile mevcut tüm sürücülere uyguluyoruz (sizde 3 adet var, hepsi için).

    Sonucu benimle de paylaşın. Muhtemelen bir ram arızası ancak anakart solutundan mı yoksa ram modüllerinden mi kaynaklı belirsiz. Testler ile ortaya çıkarsa ona göre, çıkmazsa da duruma göre yeni bir çözüm önerisinde bulunabilirim. Kolay gelsin.

    NOT: Hwmonitor programınız siz bilgisayarınızı kullandığınız sürece açık olsun. Ara ara hwmonitor programına bakıp 12 V durumunu gözlemleyin, mümkünse de kapatmadan önce bir ekran görüntüsü alıp arşivleyin. Sonrasında bunları toplu bir şekilde bana gönderin (en azından 1 haftalık arşiv olsun).

    EDIT: Buradaki linkten edinebileceğiniz COMBOFIX adlı programı indirip bir tarama gerçekleştirin. Bu işlem takribi 20-30 dakika kadar bir zaman alacaktır, işlem bitinceye kadar bilgisayarınızda başka bir iş yapmayın. İşlem bittiğinde bir adet log dosyası oluşturur, onu silmeyip upload edip linki bana da verin lütfen.

    Ayrıca;
    - Bu bilgisayara takılı fare harici başka bir usb cihazı mevcut mudur?
    - Cihaz kaç yaşındadır
    - Cihazın donanım bilgisinin ayrıntılarını verir misiniz. (Bilginiz yoksa bu linkte bulunan cpu-z adlı programı indirip cpu-mainboard-gpu-ram kısımlarına ait ekran görüntülerini gönderebilirsiniz)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dopac34 -- 13 Mart 2015; 23:55:38 >




  • pc nin garantisi devam ediyor arkadaşlar ne önerirsiniz.
     HD tune programlı ile harddisk testi resimli anlatım HD tune programlı ile harddisk testi resimli anlatım HD tune programlı ile harddisk testi resimli anlatım




  • albatros_55 A kullanıcısına yanıt
    Bir yazı geldi mi uzun uzadıya yazmadan duramıyorum maalesef. "Aldığın yere ver", "at gitsin", "bu adam olmaz", "formatla geçer" gibi basit, sığ cevaplar yazmanın pekte uygun olmayacağını düşünüyorum. Bu manada yazım biraz uzun olabilir.

    End-to-end error dedection hatamızın kabaca Türkçe tanımı "noktadan noktaya hata algılandı" olsa sanıyorum çok da yanlış bir çevirim olmaz. Burada ki noktadan noktaya kısmı diskli hddlerimiz de, ilk noktası diskimiz, yani veri sakladığımız manyetik plaka (disk diyorum şekli itibari ile, bu manada hard disk ile karışmasınlar), son noktası da cache (ön bellek, tampon bellek, eeprom) oluyor.

    Kısaca çalışma prensibine de değinmek lazım ki hatayı normal kullanıcı düzeyi de anlamakta sıkıntı çekmesin. Bizim ön bellek olarak bildiğimiz elektronik literatüründe eeprom olarak geçen bellek modülü kabaca sürekli kullandığımız (erişim sağladığımız) uygulamaları bilgisayarımızı açtığımız andan itibari ile kayıt altında tutar. Kullandığımız uygulamalar süreklilik arz ettikçe akıllı diskimiz bunları ön belleğe kaydeder ve bir daha ki ihtiyacımız olduğunda erişim süresini minimal seviyeye indirger. Ön bellekler bildiğimiz DDR ram modülleri ile aynı prensiple çalışırlar.

    Şöyle diyelim; işe giderken bir bakkaldan her gün klasik bir alışveriş rutininiz var. Her gün işe giderken 1 naneli şeker, 1 ciklet, 1 kola, 1 cips almaktasınız. İlk zamanlar da bu hiç bir önem arz etmez, ancak zaman ilerledikçe ve siz her gün bu ürünleri almaya başladıkça gün gelecek ve bakkal sahibi siz ne istediğinizi söylemeden alacağınız ürünleri hemen size verecektir. Ön bellekte böyle bir şeydir, ilk defa explorer açtığınızda bilgi manyetik disk plakasından çağırılır, ancak explorer'ı kapatıp 20 dakika mp3 dinleyip ardından tekrar explorer açarsanız bu defa manyetik disk plağından değil de veri ön bellekten çağırılır. Buda diskteki veriye erişimde muazzam bir hız getirir. İşte disk üreticilerinin "benim diskim şöyle hızlı, böyle hızlı, fişşek gibi" laf salatalarının altındaki gerçek bu oluyor.

    Umarım bu biraz aydınlatıcı olmuştur.

    Biz hatamıza geri dönersek; manyetik disk plakası ile ön belleğimiz arasındaki bu bilgi alışverişinde bir şeylerin yolunda gitmediği bize ifade edilmiş. Muhtemelen disk plakasında ki veri ile ön bellekte ki veri ya uyuşmuyor ya da ön bellekte tutulan veri bozulmaya uğradığı için okunamıyor, bu nedenle ön bellekte okunamayan bilgi yeniden manyetik disk plağından alınmak sureti ile işlem gerçekleştiriliyor olmalı. Sağlıklı diskteki değeri 100 olarak öngörülmüş, kabul edilebilir eşik değer ise 90 olarak geçiyor. Problemin büyüklüğü ters orantılı olarak hesaplanıyor, yani 100'den 0'a doğru ilerledikçe sorun derecelendirmesi artıyor. Sizde bu değer 86, eşik (kritik değer olan 90'nı geçtiği için) olduğu için kırmızı olarak işaretlenmiş. Bu hata disklerde istenmeyen bir durum, elimize gerekli teknik donanımı alıp ölçüp biçmeden en doğru sonucu bulmak mümkün olmasa da kullanılan tampon belleğin arızalı olduğu düşünülebilir. Buradan da anlaşılacağı üzere bu hatayı düzeltebilmek için çözüm amaçlı kullanıcı düzeyinde herhangi bir girişim, çaba, işlem, yöntem mevcut değildir. Tamamı ile pcb üzerindeki kompanent/lere ait fiziki (donanımsal) bir arızadır ve onarılması mümkün değildir. Ya kart değişimi ya da diskin yenisi ile değişimini gerektirir.

    Bunun haricinde klasik seagate hezimeti olan seek error rate hatalarının sayısı alıp başını yürümüş. Bunun tek başına hiç bir anlamı olmuyor, ancak bazı hatalar ile birlikte ilişkilendirilip problemin nedenine dair tespitte argüman olarak kullanılabilir. Bizim bir işimize yaraması muhtemelmiş gibi görünmüyor.

    Sıcaklık ile ilgili sıkıntıları var. Sıcaklık problemleri seek error rate hatalarını körüklemiş olabilir. Ne sıklık da olduğunu bilemiyoruz (seek error rate hatasının tamamı resimde çıkmamış ancak, sanki buradan aya merdiven olurmuşcasına bir rakam muhteva ediyormuş gibi bir izlenim vermiş) ama sıcaklık disklerimizde istediğimiz ve hoşlandığımız bir durum olmuyor. Bu hata cache bellekteki hatanın nedeni veya yan etkisi de olabilir. Ama bu konuda aydınlatıcı bir veri ortada yok, o nedenle her ikisini birden kabul etmek daha mantıklı bir seçim olacaktır.

    Okuma-yazma-access time- burst rate- cpu muhtaçlığı diskin üreticisinin belirttiği değerler ile uyumlu gibi görünüyor, bu manada bir problem var demek doğru olmaz.


    Kısaca düşüncemi belirtir isem: diskin cache (ön bellek, tampon bellek, eeprom yada siz ne demek isterseniz) belleğinde üretimden kaynaklı bir hata olması muhtemelmiş gibi görünüyor. Hazır garanti kapsamında değerlendirilen bir ürün olduğuna göre garanti hizmetinden yararlanmanız yerinde olacaktır. Göndermeden evvel diskteki verilerinizi yedeklemeyi (hatta özel bilgileriniz var ise uygun bir 3. parti yazılım ile silmeyi), diskin seri nosunu bir yere not ederek göndermeyi ihmal etmeyin. Geçmiş olsun.

    NOT: Yazdığının bir konudan birinin haberdar olmasını istiyorsanız mesajınızın altına "haberdar et" veya doğrudan haber vermek istediğiniz kişinin yazısına cevap yaz olarak yazmanız gerekir ki haberi olsun.


    NOT 2: Bazen yazılarımda belirliyorum ama unuttuğum zamanlarda oluyor, yine belirteyim. Ben yetkili bir kişi değilim, burada yazdıklarım, kişisel çabalarım neticesi elde ettiğim bilgilerden derlediğim birikim neticesi yazılmıştır. Hiç bir şekilde bir hak iddia etme, belge vs amaç ile kullanılamaz. Doğrulukları %100 olmamak ile birlikte belirli bir düzeyde bilgi birikimine dayanması nedeni ile aksi söylenmedikçe veya ıspatlanmadıkça tarafımca doğru kabul edilirler. Pek tabi ki her söylediğim %100 doğrudur diyemem, zaten daha doğrusunu bilen bir arkadaşımın uyarması, ikaz etmesi hatayı düzeltmem için yeterlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dopac34 -- 17 Mart 2015; 13:21:05 >




  • Tesekkur ederim. Son derece aydinlatici oldu. Uyariniz icin de ayrica tesekkur ederim. Tek bir sorum var oda disk seri numarasina nasil ulasacagim. Zira sokersem garanti problem olmazmi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesekkurler. Lenovo musteri hizmetlerini aradim. Sorunu anlattim detaylica. Yorumlari virus bulasmistir oldu . Sonra ikna oldular gonderin dediler. Fakat cihaza bir kez format atilmisti umarim sorun etmezler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  HD tune programlı ile harddisk testi resimli anlatım

    hocam burdaki sonuçlar iyi midir sizce? hız yeterli midir olması gerekenden düşük mü acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpmirza -- 29 Mart 2015; 20:03:21 >
  • alpmirza kullanıcısına yanıt
    Usb 2.0 mı 3.0 bağlantısı mıdır?
  • dopac34 kullanıcısına yanıt
    Sata 3 portuna bağlı dahili Hdd hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alpmirza kullanıcısına yanıt
    Gönderdiğiniz resimdeki verilere göre konuşursak, işlemci muhtaçlığı dışında her şey yolunda görünüyor. Kullandığınız hdtune versiyonu eski, versiyonun eski olması nedeni ile cpu muhtaçlığı değerinni fazla algılanmış olması olasılığı pek mümkün değil ama en güncel versiyonu ile kontrol etmekte fayda var. Normal olarak işlemci muhtaçlığının % - 1 veya 2 ile % + 1 veya 3 arasında olması tercih edilir. Fazlası ise konfigürasyon ve/veya yazılım hatası veya donanım arızası olarak düşünülürse yanlış olmaz.. Bu nedenle biosunuz da sata ahci modu ve uygun sata portu kullandığınızdan, ilgili donanım yazılımlarının en güncel ve doğru sürümlerini yüklediğinizden emin olunuz. Varsa bu konularda ki eksiklik/hata/yanlışları düzeltip, ardından hdtune programının en güncel versiyonu ile bir tarama daha gerçekleştirip gönderirseniz yeniden değerlendirmek isterim.



    Hdtune programının en güncel versiyonunu buradan indirebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dopac34 -- 30 Mart 2015; 5:59:48 >




  • dopac34 kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkürler. İşlemci durumunu Güç Seçeneklerinden %55 e indirmiştim.Bununla alakalı olabilir mi acaba dediğiniz?
  • alpmirza kullanıcısına yanıt
    Ben pek ihtimal vermiyorum. Cpu ile disk arasında cpu muhtaçlığı değerinin bu nedenle yüksek çıkmasına dair bu güne kadar bir yazı okumadım, ama tamamı ile bu ihtimal yoktur diyemem. bunu anlayabilmek için disk cpu kullanımını %100 getirip yeni bir test yapabilirsiniz, sanıyorum bu basit çözüm işinize yarayacaktır.

    Disk bilgiyi değerleme konusunda her türlü fiziksel argümana sahiptir, sağlıklı bir disk bilgiyi arama, bulma, erişim, değerleme, yeniden işleme konularında kendi başına tüm bu işlemleri yapabilecek kapasitededir. Şayet cpu muhtaçlığı artmış ise daha öncede belirttiğim üzere ya konfigürasyon hatası yapmıştır, ya yazılımsal destek olması gerektiği gibi yüklenmemiştir veya disk ve/veya disk verilerinin değerlendirilmesinde anakartta bulunan kompanentlerde fiziksel hasar meydana gelmiştir (diskin kullanımına bağlı yıpranma ile oluşan performans yitimide fiziksel hasar olarak düşünülmüştür).

    Yani disk bilgiyi arama, bulma, erişim, değerleme, yeniden işleme konusunda yetersiz kalır ise kendi yapması gereken bu işlerin tamamını veya bir kısmını işlemciye yaptırmaya başlar. O yüzden işlemcimiz fazla mesai yapar ve kendi asli görevlerini yerine getirirken donma, yavaşlama, takılma gibi performans kayıplarına uğrar, ayrıca aşırı yük nedeni ile ısı artışına neden olup işlemcimizin kullanım ömrünü törpüler . Bu nedenle bu değerin yüksek çıkması olumu karşılanmaz.

    Siz health bölümünü göndermediğiniz için diskin sağlık durumu hakkında bir bilgi elimde yok, bu nedenle fiziksel hasara dair bir veri var mı bilemiyorum (her health değeride bu bilgiyi içermez ama görmek olumlu yönde katkı yapar, bu nedenle göndermenizi öneririm). Ama benchmark değerlerine bakıldığında üreticinin verdiği değerler ve sağlık diskler için öngörülmüş sınırlar dahilinde çalıştığını görüyoruz. Bu nedenle ahci modu kontrol etmenizi, uygun sata bağlantısını kullanmanızı, yazılımları kontrol edip doğru ve en güncel yazılımları kullanmanızı önermiştim. Gerekli kontrolleri yaparsanız eminim ki problem düzelecektir. Kolay gelsin.

    NOT: Kimi durumlar da bu testler yapılırken diskin kapasitesini zorlayan işlemlere maruz bırakılırlar. Örneğin testi yaparken 3-4 Gb değerinde bir rar dosyasının açılımı, veya derinlemesine virüs taraması gibi. Bu nedenle cpu muhtaçlığı kimi zamanlar anlamsız bir yükseliş gösterebilir. Ancak benchmark testinde bu gibi sıkıntılar genelde yansır, sizdeki test temiz olduğu için böyle bir ihtimal üzerinde durmadım, bilginize..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dopac34 -- 31 Mart 2015; 3:39:59 >




  • dopac34 kullanıcısına yanıt
    Ağzınıza saglik uzun uzun yazıp anlatmissiniz cok tesekkur ederim. Anladigim kadariyla diskte çok önemli bir sıkıntı yok diyorsunuz bahsettiginiz diger seylere yarın bakacagim cok tesekkurler tekrar. iyi geceler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpmirza -- 31 Mart 2015; 3:40:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alpmirza kullanıcısına yanıt
    Hdtune testinin health sekmesine ait resmide gönderirseniz olumlu katkısı olur. Gerekli kontrolleri yapıp, cpu gücünü de tam seviyeye çıkartıp yeni bir test yaparak, bu test sonucunu da beraberinde gönderirseniz yeniden durum değerlendirmesi yapabiliriz. Kolay gelsin.
  • @dopac34

    sizce benim hard diskin durumu nedir? notebook hdd si ve alalı çok olmadı. ancak asusun dandik hdd koyduğunu duymuştum bir çok kez. sesli çalışan bir hdd. asus x550jk xo12d


     HD tune programlı ile harddisk testi resimli anlatım
     HD tune programlı ile harddisk testi resimli anlatım
     HD tune programlı ile harddisk testi resimli anlatım
     HD tune programlı ile harddisk testi resimli anlatım
     HD tune programlı ile harddisk testi resimli anlatım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi waterloo -- 31 Mart 2015; 23:42:37 >




  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.