Hepsiburda.com Resmi internet web sitesinden Nokia 6300 Cep telefonu aldım... İlk kullanımlarda anlamamıştım. Ekranda Turkcell teması cıkıyor. Ekran koruyucusunda "Turkcell'e bağlan hayata" yazıyor ve ekrandaki tema telefonu açıp kapattığımda Turkcell"in tema ayarlarına geri dönüyordu. Bu durum Nokia telefonda nasıl olabilirdi acaba içine bir program yükledilerde benim hatımda Turkcell onu algıladıda reklam mı yapıyor. İlk başlarda çok garipsemiştim. Sonraları bu durum sinir bozucu bir hal almaya başladı. Temayı değiştiriyorum kendi keyfime göre hoşuma giden tema koyuyordum. Sonra telefonu açıp kapattığımda eski ayarlarına geri dönüyor. Yok yok bu böyle olmuyor bunu telefondan kaldırmalıyım. İnternette araştırdım ve forum sayfalarına yazdım. Bu durumdan nasıl kurtulunur diye? Bazı arkadaşlar yazılımı güncelle gider önemli değil dediler. Bende Nokia 6300 için Usb kablo sipariş ettim. Neyse kablo geldi. Yazlım güncelliyorum ama temanın filan gittiği yok Turkcell-im de duruyor. Artık bu iş sıkıntı yaratmaya başladı.... Bende şu işin aslını araştırıyım dedim. Önce Nokia yetkili servisi aradım. Konuyu anlattım. Bana demesinler mi siz Turkcell Kampayasından mı telefon aldınız? Başımdan aşağı kaynar sular döküldü!... Hayır, dedim Hepsiburada.com dan Kampayasız Olarak yani normal bir cep telefonu satın aldım dedim.Peki, sizin faturanızda turkcell kampanya diye yazıyor mu diye sordu hayır kardeşim ben normal nokia 6300 Cep telefonu aldım. Bu nasıl olur dediğimde.... Operator Nokia ya gelir atıyorum 50 000 telefon ister ve içine kendı yazlımını yükletır sonra da yanında atıyorum 1000 kontor hedıye eder ve telefonu satar; ama içinde reklamını yapıcak yazılımı ile peki benim sucum ne ben niye bundan muzdarıp oluyorum dedım. Haklı olarak sızı anlıyorum ama telefonu bız satmadık satın aldıgınız yerle konusun dedıler. Bende tesekkur ederk ıyıce enıne boyuna konuyu arastırıyım dedım. Evet telefonum KVK distribütörünün garantisinde idi. Kvk yı aradım. Turkcell kampanyasından telefon satın almadım ama bu sekılde bana telefon sattılar ne yapabılırız dedıgımde sız ıcındekı yazılımı guncellesenızde Turkcell im in gitmeyecegını yalnızca kendılerının mudahele ettıklerınde yazılımın normal yazılıma doneceklerı bılgısını verdıler. Bunun ıcınde en yakın MNG kargoya telefonu KVK teknık servısıne yonlendırmemı soyledıler... Bende tamam dıyerek bıraz arastırdım. Arkadaslar telefonu Distibütorde sorgulattıgınız zaman KVK Satışı Cihaz;CTNK6305;6300 ***TRCELL TR**** BLACK-SILVER NOKIA yazıyor. İçindeki ne kadar nokia yazılımı olacak olsada distribütörde Trcell ait telefon olarak görünüyor. Biraz daha derinlere indiğimde Nokia nın orjinal yazılımını yüklemeleri için grey kodu meselesi ortaya cıkıyor kod degısımı fılan.... İşin açıkcası ben bu işten kıllandım... Yarın bir gün klonlar ya da servise gider servis yetkisiz müdahale filan der. Ben nette okuduğumda bir arkadaşın Distribütöre verdiğini telefonun Normale döndüğünü Turkcell-im in gittiğini ama 2 ay sonrakı arıza ıcın gıttıgınde ıcındekı yazılımı degıstıgını garantı kapsamı dısında kaldıgını ve mudahale edemeyeceklerını soylemısler ve adam delı olmus onun ıcın ben ne servıste gun beklerım nede ıcını oynatırım ben neyın parasını verdıysem resmı web sıtesınde bana ne taahhut ettıyse onu vermelıler dıyerek en dogal hakkım olan yasal hakkımı kulandım nasıl mı?
T.C Sanayi ve Ticaret Bakanlığına İnternet üzerinden durumumu güzel bir şekilde yazıya dökerek anlattım... Aşagıda linkini koydum.Buyrun
Şikayet edenin adı soyadına: Kendi Adımı ve Soyadımı yazdım
Adresi: Kendi ikamet ettiğim. Cep telefonunu ***teslim**** aldığım adresi yazdım...
Adres il/ilçe: Kendi adresim devamı olan il ve ilçe
Malın alındığı il/İlçe: İstanbul/Ümraniye seçtim
Telefonu: Malı satan yerin yani satıcının telefonunu yazdım.
Cep telefonu : Boş Bıraktım.
E-Posta : Kendi e-postamı yazdım.
Tc kimlik no: Kendi Kimlik numaramı yazdım.
Malın değeri: Faturada yazan kdv dahil fiyatı/ Burayada TL olarak belirttim.
Malın satın alındığı tarih: Faturadaki tarihi yazdım.
Şikayet yapacağınız Birimde : İstanbul İl STM yi seçtim
Şİkayet konusuna
Hepsiburada.com(D-market) ten almış olduğum Nokia 6300 Cep telefonunun resmi web sitelerindeki taahhüt ettikleri Nokia 6300 olmadığına tarafıma Turkcell Kampanyasına ait Nokia 6300 cep telefonu yolladıklarına bu durumdan dolayı mağduriyet yaşadığıma. Ürünü tam anlamıyla kullanamadığıma. Her açılıp kapandığında telefonumda Turkcell teması cıktıgına bu durumun tarafımdan kabul edilemeyecek olduğuna... Kısacası sitede Turkcell kampanyasına ait 6300 sattıldığı hakkında beni bilgilendirmediklerini söyledim.... Ve hepsiburada.com dan yapmış olduğum alış verişin """sipariş numarasıda""""" yazdım. Altınada Adımı soyadımı Cep telefonu numaramı yazıp saygılarımla... Diyerek bitirdim. Hepsiburada.com tarafından verilen sipariş numarasını mutlaka yazdım ki direk olayla ilgilensinler diye tabi benim yazım bu kadar kısa olmadı. Bundan duyduğum üzüntüyü, mağduriyetimi ve sıkıntımı güzelce yazdım...
ve Aşağıdaki KAYDET butonuna basarak kaydettı. Yukarıda bana bır numara verdı. Sayfa aynen duruyor yukarıya buyuk puntoyla bır numara cıkıyor onu bır kenara yazdım... Neyse bu olaydan yaklasık 9 gün sonra tarafıma bir e-mail geldi... T.C. İSTANBUL VALİLİĞİ Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti Başkanlığı'ndan şu şu tarihli elektronik posta başvurunuz. İlgi'de kayıtlı e-posta mesajınız incelenmiştir. İlgili birime iletilmiştir. Diye tam 9 gün sonra neyse bu mesaj geldikten 16 gün sonra Hepsiburada avukatı bir arkadaş beni aradı. Sanayi Ticaret bakanlığı'na yapmış olduğum şikayet dolayısıyla taraflarına tebligat yapıldığını sorunu okuduğunu söyledi... Demekki benim yazdıkalrımı aynen göndermişler... Neyse Cep telefonunu kutusu ile birlikte eksiksiz olarak yani aldığım gibi taraflarına göndermelerini ve ellerine ulaştıklarında bana Turkcell Kampanyasına ait olmayan cep telefonu yollayacaklarını belirttiler ve benimle cok ıyı bır sekılde ılgılendıler. Bende hepsiburada.com dan degısım ıcın gonderı kodu aldım onu sıteden verıyorlar durumu anlatan sekılde yazı yazınca bana hemen gonderı kodu verdıler yurt ıcı kargo ıle kendılerıne cep telefonunu gonderdım. ılerleyen surecte telefon ellerıne ulastıgını hemen Kampanyasız urunu gondereceklerını bu yasana sorunun Distribütör tarafından kaynaklandıgını uzuntu duyduklarını soyledıler ve kampanyasız urunu gonderdıler bu gonderme degısım olayı 1 hafta gıbı kısa bır surede sonuclandı... Gercekten cok ılgılendıler. Hıc hepsıburada.com musterı hızmetlerını arayıpta 14 .sıradan bekleme ya da 1 mesaj atıpta ıkı gun sonra kalıp cevap verme gıbı ugraslarım olmadı bazı arkadaslar bundan cok yıprandıklarını soyluyor ama Hepsıburada.com da gercekten buyuk bır fırma... Neyse ben şikayetimi bildirdim ve bu şekilde çözüm buldum. Hepsibura.com gercekten guleryuzlu ve sevecen olarak benım problemıme çözüm buldurlar. Sağolsunlar... Ha birde unutuyordum... Telefon geldıkten sonra malum faturasını kontrol ettım yenıden fatura kesmısler mı bırde ustune ımeı numarasını yapıstıracaksınız. Hanı 2 yıl ıcınde telefon bozulursa servıse fatura ıbraz etmek zorundasınız ya KVK olsun genpa olsun vb... gıbı sorun yasamamak ıcın... Son olarakta sıkayet etıgım aynı ŞİKAYETİMİ yazdığım yer aynı yere Tekrar kimlik numaramı diğer bilgileri girerek sorunun çözüldüğünü yazdım ve sıkayetım hemen durduruldu.... Ben problemımı boyle cozdum... Keske kafama takıp durmasaydım onceden telefonu aldıgımda dırek bu ıslemı yapsaydım bu kadar sıkılmazdım. Bır de Turkcell Kampanyasına ait olup olmadığını anlamak için telefonu aldığınızda kutusunu açmadan yan tarafına bakın İmei numaraları kutunun üstünde borkodlu olan yerde yazıyor orda Turkcell TR Black Sılver yazıyor yanı turkcell yazınısını gordugunuzde kutuyu açmayın ve hemen iade edin... Eger kı kampanyadan satın almıyorsanız... Yani normal telefon alıyorsanız kesınlıkle dıkkat edın bazı yerlerde bunları hıc haber vermeden satıyorlarmıs ve kısıler tekrar degıstırmeye gıttıklerınde Yetkılı servıse yollayın ıcıne yazılım atsın dıyorlarmıs bu bızım sorunumuz degılmıs dıyorlarmıs...Boyle bır sey soz konusu degıldır... Yukarıdakı yere sıkayetınızı bıldırıp nerden satın aldıgımı yazdıgımda gereklı ıslemlerımı gerceklestıryorlar.. sonucta vergı verıyorum ve ulkemın bana tanımıs oldugu haklardan yararlanmak benım en temel hakkım...Hem dilekçe ile uğrasmıyorum hem yol parası vermıyorum İnternetten rahatca bilgisayarımın basında hakkımı arıyorum. Devletimin bana vermiş olduğu hizmetten yararlanıyorum. EEE yeri geldiği zamanda bu verdikleri hizmeti hem vatani görevimizi yaparak hemde vergilerimi düzenli ödeyerek yükümlülüklerimi yerine getiriyorum. ALLAH devletimizi başımızdan eksik etmesin...Yanlıs mıyım?
mesajını okumadım.
konu başlığına istinaden: nokia software updater programıyla cihaza son yazılım sürümünü kurarsın ve problem düzelir.
kolay gelsin..
Sorunu çözdüm yukarıda yazıldığı gibi.... içine yazılım filan yüklendiğinde gitmiyor... Herkes öyle sanıyor. Bunun için birde usp kablo parası vermeyin... Ama ilgilenip cvp verdiğin için teşekkür ederim. Dediğim gibi sorun o şekilde çözülmüyor!....
quote:
Orijinalden alıntı: Kombi
Sorunu çözdüm yukarıda yazıldığı gibi.... içine yazılım filan yüklendiğinde gitmiyor... Herkes öyle sanıyor. Bunun için birde usp kablo parası vermeyin... Ama ilgilenip cvp verdiğin için teşekkür ederim. Dediğim gibi sorun o şekilde çözülmüyor!....
Phoenix programı vasıtasıyla cihaza 6300'ın kendi yazılımını atmalısın.