Şimdi Ara

Her açıdan iyileştirilmiş AMD Fluid Motion Frames 2 yayınlandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
403
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Her açıdan iyileştirilmiş AMD Fluid Motion Frames 2 yayınlandı
    AMD, bu yılın başında RX 7000 ve RX 6000 serisi ekran kartları için Adrenalin yazılımını güncelleyerek AMD Fluid Motion Frames (AFMF) adında sürücü tabanlı bir kare oluşturma teknolojisi sunmuştu. Herhangi bir oyunda açılabilen AFMF, yapılan kalite, gecikme süreleri ve performans geliştirmelerinin ardından Fluid Motion Frames 2 (AFMF 2) olarak karşımıza çıkıyor.



    AMD Fluid Motion Frames 2 yayınlandı



    Her açıdan iyileştirilmiş AMD Fluid Motion Frames 2 yayınlandı
    AFMF, tüm DirectX 12 ve DirectX 11 oyunlarıyla uyumluydu ve kare oluşturma etkinleştirildiğinde performansı potansiyel olarak iki katına çıkarabiliyordu. Firma ilk olarak bunu Eylül 2023’te duyurmuştu ancak rafine edilmiş hali Ocak 2024’te sürücüye dahil edildi. AMD şimdi ise iyileştirilmiş kalite, daha düşük gecikme süresi ve daha iyi performans için yapay zeka ile optimize edilmiş geliştirmeler içeren Fluid Motion Frames 2'nin beta önizlemesini başlattı.



    Her açıdan iyileştirilmiş AMD Fluid Motion Frames 2 yayınlandı
    AFMF 2 ile ilk dikkat çeken detaylar görüntü kalitesini korumak için yüksek hareketli sahnelerde AFMF 2'yi geçici olarak devre dışı bırakan sistem ve güncellenmiş kare oluşturma algoritması. AMD bunları yapay zeka ile optimize ettiğini söylüyor. Ancak yanlış anlaşılmasın; AMD, çerçeve oluşturma teknolojisinde doğrudan yapay zekayı kullanmamaya devam ediyor, Nvidia’nın aksine.



    Her açıdan iyileştirilmiş AMD Fluid Motion Frames 2 yayınlandı
    Bir diğer geliştirme ise daha çok kontrolün kullanıcıya sunulması. İlk nesilde AFMF, Adrenalin yazılımında sadece açılıp kapatılabiliyordu. Ancak şimdi çözünürlüğe uygun olarak Standart (1080p) ve Yüksek (1440p) modları ile Kalite veya Performans modları kullanılabilecek. AMD ayrıca AFMF 2 ile teknolojinin neden olduğu gecikmeyi de azaltacak. Firmaya göre Cyberpunk 2077'de yüzde 28, Counter-Strike 2'de ise yüzde 12'lik bir azalma sağlanıyor yeni AFMF 2 ile.



    Ayrıca Bkz.AMD'nin RDNA 3.5 tabanlı Radeon 890M GPU'su performansta iddialı



    Her açıdan iyileştirilmiş AMD Fluid Motion Frames 2 yayınlandı
    Ek olarak AMD, daha fazla uyumluluk da getiriyor. RX 7000 ve 700M serisinde çerçevesiz tam ekran desteğinin yanı sıra Vulkan ve OpenGL oyunları için de destek eklendi. Ayrıca AFMF 2 şimdi Radeon Chill (bir FPS sınırlayıcı) ile birlikte çalışabiliyor, bu da yırtılmaları azaltmak için faydalı.




    Kaynak:https://www.techpowerup.com/325019/amd-rolls-out-fluid-motion-frames-2-technical-preview-with-significant-upgrades
    Kaynak:https://community.amd.com/t5/gaming/amd-fluid-motion-frames-2-technical-preview-now-available/ba-p/697448







  • AMD olsmasa oyunda oynanmıcak .

  • Biraz deneme fırsatım oldu şunu söyleyebilirim ki ilk haline göre gerçekten fark edilir miktarda iyileşen taraflar var. Mesela ilk sürümde kamerayı hızlı şekilde çevirdiğinizde olan yazılımın kendini kapatması olayı çoğunlukla gitmiş. Gecikmelerde de fark edilir bir azalış var. Loseless scaling yerine kesinlikle kullanılır, neredeyse her güncel oyun ve emülatörde çalışması da harika.



    Özellikle el konsolları bundan baya yararlanır.

  • Eğer AMD bu sistemi daha da geliştirirse oyundan bağımsız yapısı sayesinde DLSS'nin de FSR'nin de boşa çıkmasını sağlar. Hele her yeni DLSS sürümü için yeni mimariye zorlayan NVidia'ya da güzel bir tokat olur.

  • Father Torque kullanıcısına yanıt
    Kullanılan teknik gereği oyun motoruna erişimi olmadığından bu pek mümkün değil.

    DLSS önceki karelerden faydalandığı gibi oyun motorundan hareket vektörü, derinlik tamponu gibi bilgilere de erişebildiğinden kalite ve gecikme bakımından çok daha iyi sonuçlar veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 30 Temmuz 2024; 16:11:04 >
  • Özellikle gecikme sürelerinin iyileşmesi umut verici.

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    DLSS donanımsal, fsr gibi teknolojiler yazılımsal.Söyledikleriniz gayet normal

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • DeepestSea kullanıcısına yanıt

    FSR de donanımsal. amd 6000 7000 ve nvidia 2000 3000 yani yapay zeka çekirdekleri olan serilerde çalışıyor. AFMF de 6000 7000 serisinde var 5000 serisinde yok çünkü 5000 serisinde yapay zeka çekirdekleri yok. nvidia RT için bu çekirdekleri yapıp tensor cores dedi 4000 serisinde daha kuvvetlisini yapıp 2000 3000 serisinde çalışmaz DLSS3 dedi halbuki yalan gayet de çalışırdı verseydi. madem o kadar eski ve güçsüz yapay zeka çekirdekleri var 2000 3000 serisinde amd'nin FG'si nasıl çalışıyor? senin için söylemiyorum amd bizim de yapay zeka çekirdeklerimiz şöyle böyle diye caka satmadığı için ve nvidia serisinde de çalıştığı için herkes yazılımsal zannediyor.

  • Jake Lockley kullanıcısına yanıt

    FSR donanımsal olsa gtx1650'de çalışmaz.FSR yazılımsal bir teknolojidir.FG donanımsal sanırım.FG için net bir fikrim yok


    DLSS tensor core üzerinden çalıştığı için donanımsal bir teknolojidir

  • DeepestSea kullanıcısına yanıt

    1650'de çalışmıyor zaten. biraz eskide kalmışsın fsr2 değil FG diyorum yani aynı 4000 serisine özel DLSS3 FG gibi ama amd'ninki nvidia'da da çalışıyor ama her oyunda yok. ben aşağıdaki linkteki 3 oyunda denedim 3080'le. fps'yi ikiye katlıyor çözünürlükle oynayıp görüntüyü bozmuyor. AFMF ki yenisi çıktı dün amd 6000 7000 serisinde çalışıyor bütün oyunlarda FSR3 FG gibi oluyor yani sürücü içindeki yazılımsal olan bile belli donanım istiyor yapay zeka çekirdekleri olan. FSR3'ün oyun desteği ile değil bütün dx11-12 oyunlara sürücü içine konan açık kaynak hali yani. nvidia istese bütün kartlarına getirebilir ama böyle yaparsa 5000 serisini nasıl satar?


    https://community.amd.com/t5/gaming/amd-fsr-3-1-now-available-fsr-3-available-and-upcoming-in-60/ba-p/692000


    https://www.amd.com/en/products/software/adrenalin/afmf.html





  • Jake Lockley kullanıcısına yanıt

    RDNA 1 ve 2'de (yani 5xxx ve 6xxx serisinde) AI cores yok.Bende 6700 vardı, 7700XT'ye geçtim FG açabiliyorum.Sanırım AI core sayesinde.Attığım linkte "Comparison of RDNA chips" bölümüne gidin


    AFMF bildiğin FSR.FSR desteği olmayan oyunlarda sürücü üzerinden FSR yapabiliyorsun.En basidi ben arada Division 2 oynuyorum.Oyunda hiçbir upscaling teknolojisi yok.AFMF'yi açtığımda fps 2'ye katlanıyor.Aslında hareketli görsellerde görüntüyü bozuyor ama işini güzel yaptığı için fark etmiyorsun


    4xxx'de ki FG sanırım tensor core v2 sayesinde.Nvidia teknolojiyi açık açık paylaşmadığı için bilemiyoruz


    https://en.wikipedia.org/wiki/RDNA_(microarchitecture)





  • RDNA 1.0’lı RX5000 serisi üvey evlat. Varsa yoksa RX6000 ile RX7000’e ekliyor Amd.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DeepestSea kullanıcısına yanıt

    6000 serisinde ai cores var daha zayıf hali ama sen kullanırken yazılım teknolojisi yoktu bu ocakta ön gösterim olarak başladı işte mart nisan gibi mi ne geldi? işte o hareketli durumlarda görüntü bozması bu ikinci AFMF'de yokmuş ama bunun için beta sürücü kurma bir sonraki sürücüye getiriyor olmaları lazım.


    4000 serisindeki ai cores illa ki daha yeni ve daha iyi ama bunun yaptığını önceki nesil ai cores yapamaz diye vermezsen olmaz. ver de yaptığı kadar yapsın yani millet sana dava mı açacak 4000 serisinde FG açtık ikiye katladı 2000 3000 serisinde niye tam tamına katlamadı diye? kullanıcı haline şükrederdi işte işlerine gelmedi eski serileri bu kadar kuvvetlendirmek. düşünsene 3060 3080 alıyorsun birden iki katı hıza çıkıyor bunu vermemiş ki ben de diyorum 2000 3000 4000 serisine bütün dx11-12 oyunlarda iki katı güç verse sürücü bazında açık kaynak FSR3 kullanarak.


    şu oyuna DLLS3 desteği verdim öyle mi ben de buna FSR3.1 desteği verdim diye kavga edeceklerine sürücü bazında bu AFMF teknolojisinde yarışsalar daha iyisini yaptım bütün oyunlarda diye aslında en güzeli olur ama kime anlatırlar ve nasıl reklam yaparlar? avatar mesela FSR3 FG diye çıktı adamlar hala yama yapıyor deli gibi bir türlü tam entegre edemediler FSR3'ü yani o kadar uğraşıp para harcayacaklarına belki sürücü çıkınca AFMF2 açsak ondan iyi olacak?





  • Valla geçen AFMF'yi kullandım. Gamepad ile oynuyorum oyunları genelde. Cidden açık mı kapalı mı ayırt edemedim. Bence tek sorun gecikmeyi biraz arttırması. Açtığınızda oyunu GeForce Now'dan oynuyormuşsunuz gibi oluyor. Yani gecikme olayını çözseler "fps indirme" gerçeğe dönüşecek.

  • RX 5700 XT kartı içinde gecerlimi

  • AI var ya da yok XeSS bile FSR'ı tokatlıyor reis kusura bakma yani. Hem donanımsal olsa bu teknoloji ekran kartı kullanımına yük bindirir. Söylüyorsun ama eksik ve kantı olmayan şeyler söylüyorsun.

    Mesela XeSS teknolojisi yapay zeka kullanıyor. İntel hariçi diğer grafik kartlarına XeSS açtığın zaman işlemci veya ekran kartı kullanımının arttığını görürsün. Eeee bu ne demek oluyor? İntel donanım kullanıyor demek.

    AMD'de ise ister İntel ister NVIDIA ister kendinde aç donanıma yük bindirmiyor çünkü yazılımsal bir teknoloji.

    FSR 3.1 çıktı helen daha bir sürü hata var. XeSS 1.2 sürümünde bile yeri geliyor DLSS'e fark atıyor, hatta geçiyor bile.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.