Merhaba arkadaşlar. Henüz yeni A2 ehliyetini alan ve 1-2 ay içinde TVS RTR 200 ile aranıza katılacak biriyim. Daha önce bir motosiklet deneyimim olmadı. Ehliyet derslerinden önce de motora oturmuş biri bile değildim. Ehliyet ve motosiklet seçme deneyimim boyunca internet olsun, çevre olsun sürekli olumsuz yorumlar duyuyorum. Örneğin benim x akrabam motorla şöyle bir kaza yaptı, x akrabam motor kazasında öldü, bence alma motor çok tehlikeli vesaire gibi tonlarca yorum aldım ve bu beni de kötü hissettiriyor. Aslına bakarsanız, askerden döneli 2 ay oldu ve döndükten 2-3 gün sonra motosiklet kazasında komutanlarımdan birinin ölüm haberini de aldım. Bu da tuzu biberi olmuştu işin. Ehliyet kursuna kaydolmamış olsaydım ehliyet almaktan vazgeçmeye kadar giderdi muhtemelen. Trafikte araba ile de ekstra dikkatli ve hız yapmayan biriyimdir. Genellikle korumacı davranırım. Ancak motosiklet söz konusu olduğu zaman, sen dikkatli olsan da otomobiller dikkatli olmayabiliyorlar. Sonuç olarak, bu tedirginliği nasıl aşabilirim? Yorumlarınızı bekliyorum. |
Herkes Neden Kötümser?
-
-
Bu tedirginlik hep olmalı zaten, riskleri azaltmış olursunuz. Sürekli olumsuz konuşanlara aşağıdaki istatistikleri verebilirsiniz.
2023 yılında motosiklet kazasında 1301 kişi hayatını kaybetmiş. Türkiye geneli ölümlü kazaların yüzde 20'si motosiklet sebebiyle olan kazalar.
Kusurların dağılımında ise en fazla, yüzde 48,5'i 'aracın hızını yol, hava ve trafiğin gerektirdiği şartlara uydurmamak' kuralını ihlal. 21-30 yaş gurubu gençlerimizin kazalarında 361 can kaybı olmuş.
Yani dikkatli ve kurallara uygun kullanırsanız riskleri ciddi şekilde azaltmış olursunuz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Abi korkuyu insan dikkat ve motoru tecrübe ederek iyi çözüyor bende ilk zamanlarda motoru aldığımda şehrin içinde sürdüm şuan bir motosiklet klübü üyesiyim ve şehirler arası yazları sürüşlerimiz oluyor sürerek bu şekilde kendimi tecrübe ettim illa ki olumsuz yorum yapanlar olacaktır da ama dikkat ve bakış açısı çok önemli hayatta herşeyin bir riski var cesur olup risk almak deneyimi güçlendiriyor.
-
Motosiklet otomobile göre çok daha riskli bir ulaşım aracıdır. Motosiklet kazasında ölme ihtimali otomobil kazasında ölme ihtimalinden 28 kat fazladır.
Motosiklet ile kaza ve ölüm riskini artıran unsurlar:
- çok güçlü spor motorlar
- acemi ve aşırı özgüvenli sürücüler
- genç olmak
- ekipmansız sürmek
- yağmur
- gece
- ileri sürüş eğitimi almamak
- kötü lastikler
Motosiklet kazalarında ölen veya yaralananların ezici çoğunluğu 25 yaş altıdır. Trafik kurallarını pervasızca ihlal edenler de yine bu gruptur. Bu gruptaysanız riskiniz artar.
Peki ne yapmalı?
- Ehliyet yetmez, ileri sürüş eğitimi alınmalı.
- Full ve kaliteli ekipmansız yola çıkılmamalı (kaliteli kask, korumalı mont, pantalon, eldiven, bot)
- Boş alanda bol bol panik fren ve kaçınma pratiği yapılmalı
- ABS'si olmayan motorlardan uzak durulmalı
- Riskli manevralardan kaçınılmalı
- Diğer sürücülerin sizi görmeyebileceği veya fark etmeyebileceğini bilerek sürme alışkanlığı edinmeli.
- Görünürlüğü sarı yelek, reflektörler ve farlarla artırmalı
- Mecbur olmadıkça yağmurda ve gece sürüşlerinden kaçınmalı
- Trafiği okumayı iyi öğrenmeli
- Öfkeliyken, hiddetliyken ya da aşırı duygusallık içindeyken motosiklet sürmekten kaçınmalı.
Bunların hepsini teker teker açar ve nedenlerini resmi istatistiklerle anlatırım ama mesaj aşırı uzar. Yukarıdaki şartlara uyar ve güvenli sürüş bilinci geliştirirseniz motosikletle kaza yapma ihtimaliniz çok çok düşer. Hemen hiç kaza yapmadan 30-40 yıl motosiklet kullanan sürücüler var.
Bir de pazar günleri Youtube'da zafer Akçay videolarını izleyip neden çok motosiklet kazası olduğunu ve nasıl motosiklet kullanılmaması gerektiğini kendi gözlerinizle görebilirsiniz.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X