Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.199
Cevap
51
Favori
517.067
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ayrıca arkadaşlar şunu söylemeliyim ki Betelguz'un sistemi fiyat performans açısından son derece mantıklı. Çünkü sistemi hobi amaçlı münferit yapmak istediğinizde gerçekten büyük maliyetler kaşınıza çıkıyor ve en önemlisi malzeme temini, zaman ve malzemeyi işleyebilecek imalatçı sıkıntınız var. CNC tergah şart.
    Ki ben sektör içersinde olmama rağmen en uygun fiyatlara malzeme temin etmeme rağmen yaptığım masraf ve geçen zaman yadsınamaz.

    Mesela asidik korozyona ve ısıya dayanıklı malzemeden hazır conta yaptırıp kullanayım dedim. Conta başına 31 tl fiyat aldım. 32 adet contanın maliyetini siz düşünün artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: betelguz

    Selmand arkadaşım Bu sistem şuana kadar gerçek araç kullanıcıları ile 112.000 km ye kadar test edilmiştir ve hücre değişimi gerekmemiştir.Ortalama bir kullanıcı için bu en az 5 yıl hücre değişimi gerekmeyecek anlamınada gelir.Ayrıca sistemde kullanılan kimyasalda çok önemli bir role sahiptir.Marketlerden alınan kalitesiz lavabo aç , soda, tuz gibi kimyasallar kullanıldığında sistem kısa sürede bozulmaya mahkumdur.Fiyata gelince bu kadar uzun ömürlü , kaliteli ve yüksek tasarruf (%40 lardan bahsediyorum) sağlaması açısından fiyat düşük bile sayılır.Bu arada sitemiz yayına girmiştir.Linkten ulaşabilir daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

    www.cyberenerji.com




    Sitenizde bulunan telefon numaralarından bir kaçınnı aradık ama ne yazıkki istenilen verimi alamadıklarını tasarruf miktarının çok düşük olduğunu belirttiler. Bence sizin içim en geçerli referans tübitak yada herhangi bir teknik üniversitede alacağınız rapor olabilir.




  • Sayın akustika;
    Kullandığım malzemelerle ilgili fotoğrafları size yardımcı olması bakımından göndermeye çalışacağım. Umarım würth'ün sızdırmaz malzemesini çelik plakaların izolasyonu için kullanmamışsınızdır. (Würth sabesto yapıştırıcı+sızdırmaz, tarafımdan denemiştir ve uygun görülmemiştir) Elektrolit olarak kullandığımız malzeme ve elektroliz sırasındaki kimyasal tepkime yalıtkan olarak kullanılan malzemeyi bozarak sistemin daha çabuk korozyona uğramasına ve sistemin veriminin düşmesine neden olacaktır. Bu konuda bende çok sıkıntı çektim. Neopren malzeme kullanılıyor normalde. Burada bulmakda zor, bulduğunuzda duyduğunuz fiyatlara inanmak da. Ben size 3mm.lik vinil malzemeyi tavsiye ederim.(fotoğrafını göndereceğim). Hatta pleksiglas yapıştırmada kullandığım japon yapıştırıcı bile pleksiglası yapıştırdığım yerlerde pas rengine dönüşerek kötü bir görüntü vermişti. Bunun yerine pleksiglas yapıştırmada kloroform kullandım. (Gönderdiğim 2. videodaki sistem için).
    Hortum ve otomatik bağlantı aparatlarını hidrolik ve pnömatik malzeme satan yerlerden temin edebilirsiniz. Hortum ve bağlantı malzemelerini ben 8mm olarak kullandım. Bağlantı malzemelerini metrik 12 diş alırsanız pleksiglasa diş çekerken kolaylık olur. Aslında plastık olması daha iyi olurdu ama ben bulamadım.
    Kullandığınız su da önemli. Saf su kullanmanızı öneririm. Bulamazsanız iyi bir arıtma suyu ya da temiz yağmur suyu alternatif olabilir.
    Geri yanmayı önlemek için kendi yaptığım, (yabancıların flashback arrestor dediği) malzemeyi kullanıyorum. Bunun için 2 adet 50mm yuvarlak akvaryum taşını yaklaşık 100mm pvc borunun içine adapte ederek her iki tarafına bağlantı aparatı yapıştırdım. 3 senedir hiçbir problemle karşılaşmadım. Bu sistemin güvenliği için gereklidir. Ya da sağlam bir bubler kullanmalısınız. Yapım aşamasında fotoğraf çekseydim keşke.
    PWM devresini kendim yaptım. 10 Amperden fazla akım çekmek istemediğim için tek mosfet kullandım. Farklı frekanslarda denedim ancak gaz üretiminde pek bir fark gözlemlemedim. Ancak akım ve gerilim ayarlamak için kullanılması gerekiyor.
    Aracın içine koyduğum bir anahtarla sistemi açıp kapatabiliyorum. Ayrıca besleme aldığım kabloya 20Amper sigorta taktım. Sistem aküden 1 metre uzakta ve 6mm2 kesitinde kablo kullandım. Sistemi bagaja kurduğunuzda kablo kesiti önem taşır. Hesaplamakta fayda var. İnce kablo kullanmaktan kaçının. Mesafe uzadıkça kablo kesitini artırmakta fayda var.
    Hoby amaçlı kişisel çalışmalarda maliyetin yüksek olduğu bir gerçektir. Daha kötüsü ise deneme yanılma sonucu tekrar tekrar yapılan harcamalar asıl büyük maliyeti ve zaman kaybını oluşturur. Bu konudaki tecrübeler paylaşıldıkça, deneme yanılmaların ortadan kalkarak, yüksek maliyetin ve zaman kaybının ortadan kalkacağına inanıyorum. Konuya olan ilgi ve sayı arttıkça malzeme konusunda da yardımlaşmaların ve gelişmelerin olacağını ümit ediyorum.




  •  hidrojen yakıt tasarruf sistemi

    Seperatör olarak kullandığım 3mm'lik vinil malzeme. Genişliği en az 15mm tutmanızı öneririm.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi

    Geri yanma önleyici, Flashback arrestor. 2 adet akvaryum taşını pvc borunun içine adapte ederek, uçlarına sun fix ile bağlantı aparatlarını yapıştırdım.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi

    Kullandığım çekvalf ve bağlantı aparatları.




  • Sayın jamel,

    Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Anladığım kadarıyla bende sizin gittiğiniz yoldan gidiyorum.
    Söylediğiniz bir çok şeyi bende araştırdım. Zaten vermiş olduğum adet başına 31 tl olan conta fiyatı neopren malzeme içindi ve fiyatı duyunca benimde dudağım uçuklayacaktı az kalsın.
    Ayrıca söylediğiniz sızdırmazlık malzemesini kullandım maalesef. Bunu da bana wurth'ün teknik koordinatörü önermişti.
    Korozif ve asidik ortamda kimyasal bozulmaya ve 100 derece civarı ısıya karşı kullanılabilecek en uygun malzemenin bu olduğunu söylemişti.
    31 adet plakayı dün gece yapıştırdım bile.... Artık geri dönüş olması çok zor :(
    Bagaja koyacağım sistem için kablo olarakta dediğim gibi ses tesisatçısına yaptıracağım. Malum onların elindeki kablolarda iç direnci düşük yani akım iletimi daha yüksek ve 30 amper taşıyacak kablo kullanacağım.

    Pleksiglasada diş çekilde ve çok tatlı bir bağlantı olacak. Bu arada akvaryum taşıyla yaptığınız sistem gerçekten çok güzel olmuş. Gayet güzel bir ayrıntı.
    Yine su olarakta ütü suyu dedikleri marketlerde satılan saf su kullanacağım ve iletken madde olarak potasyum hidroksit. Tekkim marka 1 kg'lık satılıyor. Laboratuar malzemesi satan yerlerden temin edilebiliyor.
    Yarın geri kalan malzemeleri toparlayıp, mümkünse de cumartesi günü tesisatçıda iş yoksa arabaya montajlatmaya çalışacağım.
    Umarım istenilen sonucu alabilirim. Bu arada bagajdaki gaz yıkama şişelerinden hava filtresine giren hava borusunada iç çap 8mm olan su hortumuyla iletmeyi düşünüyorum.

    Keşke yapıştırıcı konusunda daha erken iletişim kurabilseydik...

    İlginiz için tekrar tekrar teşekkür ederim. Tavsiyelerinizi bekliyor olacağım. Saygılarımla.




  • Evet arkadaşlar bugün hücrenin kuruması sonucu sigara ile yaptığım kaçak testinde bir çok yerden kaçak olduğunu görmüş bulunmaktayım.
    Üstelik sızdırmazlık için kullandığım malzemeden bolbol kullanmama ve onca zaman harcamama rağmen böyle kötü bir sonuçla karşılaşmış olmak cidden hayal kırıklığı.
    Artık sistemin 31 adet tüm plakalarını ayrı ayrı söküp üzerindeki malzemeyi tinerle temizlemem gerekecek ki bu da ciddi bir zaman kaybı.

    Artık alternatif malzeme arayışlarına giricem vede önceliği jamel'in kullandığı vinil malzeme üzerine yoğunlaşacağım. Bu temizlik işi bile baya bir vakit alacağa benziyor.
    Herkese ilgilerinden dolayı teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.
  • Arkadaşlar bu sistemleri verimli olarak kullanmak mümkün. Herşey bilimsel olarak açıklanabilecek durumda aslında.

    Ancak piyasada gezen çoğu ürün hobiden öte bir şey değil. Bunun güç ve kontrol elektroniği var motor devirine adaptif gaz üretimi sağlayacak, sistem sıcaklığını, gaz akışını denetleyecek şekilde. Güvenli işleyiş için kaliteli materyallerle üretilmiş bublerı, filtresi, yoğuşturucusu, basınca ve ısıya dayanıklı bağlantı elemanları, kuru hücre ve hortumları vs. derken evde oturayım yaparım anca hobi olarak kalır.

    Temel enerji kanunlarına göre akaryakıttan elektrik üretirken kayıp yaşarsınız.

    Benzin -(Yanma)-> Eısı + Eharaket , Eharaket -(Alternatör)->Eelektrik . Bakıldığında %70 gibi bir verimlilik ortalaması var diye biliyorum. Yani %30 kayıp yaşadık bile.

    Elektrikten de HHO üretmek için elektroliz yaptık diyelim. Isıyla beraber HHO ortaya çıkıyor HHO yaktık Ehidrojen.hareket elde ettik diyelim. Motor sınırları içinde de %80 verimlilikle HHO yandı diyelim.

    Bu enerji dönüşümleri sırasında azımsanmayacak kayıplar yaşanmaktadır.


    ACABA ?


    95 derece celcius da gerçekleşen elektroliz işlemi ile oda sıcaklığında gerçekleşen elektroliz işlemi arasında (harcanan enerji) / ( elde edilen hidrojen) oran değeri olarak fark oluşur mu?

    Acaba günümüz araçlarındaki radyotör peki ne işe yarar? Atık ısı ne demektir? Atık ısı acaba sisteme (motora) geri kazandırılabilir mi? Yüksek sıcaklık ve basınçta çalışan dry cell üretilebilir mi ? Bu dry cell ler egzost manifoldu veya benzeri atık ısı kaynaklarıa bağlanabilir mi?

    Hmmm? Sorular ... sorular...

    ya birilerinin bunlara verdiği sağlam cevaplar varsa ???

    Araştırmaktan daha iyisini yapıp, bilimsel olarak verimlilik sınırlarını hesaplamak keşke elimde olsaydı, mühendisim ama bu alana yeterli bir branştan değil :(




    Ör : 95 derece celcius ta 10Amper /cm3 yoğunlukta platin elektrotla , %20 oranında SodiumHyroxide(kostik) çözeltisibarındıran, yüksek sıcaklık ve basınçta çalışabilen dry cell bir saatte ne kadar elektrik enerji ile ne kadar Hidrojen gazı üretir?

    Bu hidrojen motora geri döndürülüp yakıldığında ne kadar enerji (mekanik) kazancı üretebilir?

    İlk bir saatte harcadığımız (HHO eldesi için akaryakıt olarak) güç P1 olsun, geri yakılan HHO elde ettiğimiz (mekanik) Güç P2 olsun, P2'nin P1 den fazla olma sınırları nelerdir? veya mümkün müdür?

    Endüstrial materyaller konusunda üretim istenilen seviyede olmadığı sürece biz anca hayal kurabiliriz. Seramiği platini korozyona dayanıklı kimyasalları vs. Lazım bu iş için iki üç ABS plastik ve plexyglassla bu işleri gerçekleştirmek çok zor.




  • Büyük boy yuvarlak contalar var, onlardan niye kullanmıyorsunuz? Plakaları altıgen veya yuvarlak kestirirsiniz, yuvarlak conta da uyar sonuçta.
  • discovery channeli izleyen varsa bilir orda might busters diye bir program var şehir efsanelerini araştırıyorlar adamlar bir bölümde alternatif yakıtları ele aldılar ve pek çok alternatif şehir efsanesi olmuş yakıt denilen şeyleri denediler bunlardan biride hidrojendi ve ilk kendi yapdıkları basit bir hidrojen convertırla suyu hidrojene çevirip araç üstünde benzinsiz sadece hidrojenle çalıştırdılar araba çok güzel sorunsuz çalışdı.. sonra adam içerden gitti sanayide kullanılan hidrojen tankını alıp gazı karbiratör ağzından verdi araba gene biraz çalışdı sonra güm diye bir ses geldi gaz tutuşdu sanırım biraz alev çıkdı ve motor stop etti..
    onlar ilk çok svinmişlerdi hidrojenle çalışıyor diye sonra bu efsanede patladı dediler ama bence orda çok ilkel ve çok kaba bu işi yapdıkları için o patlama oldu.. adam direk hidrojen hortumunu karbiratör ağzına tuttdu.. bence planlı programlı lpg kiti gibi profesyönelce bir kitle lpg gibi hidrojen kullanılabilinir..

    aracın üstündede öyle convert işlemine çevirmeye bir çok masrafa gerek kalmaz..




  • akustika arkadaşım, zaman kaybın ve uğraşın için üzüldüm.
    Çalışmalarınızı fotoğraflarla paylaşırsanız daha iyi olur. Aklınıza takılan şeyleri sormaktan çekinmeyin, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

    Sayın TheRion;
    Yakıtın yanması ile ile haraket kazanan motorda ısı ve sürtünme yoluyla kayıp çok fazladır. Aynı zamanda yakıtın tamamıda verimli bir şekilde yanmamaktadır. Üreticiler, yakıtın verimli ve güçlü yanması için belli bir devirden sonra eksoz basıncından yararlanarak, silindire cebren daha fazla hava göndermek için turbo cihazlarını, bu havanın soğutularak daha da yoğunluk kazanması için intercooler cihazlarını tasarlamışlardır. Her ikisininde amacı silindirlere giren havayı ve yoğunluğu artırıp daha güçlü bir patlama yaratarak motora güç kazandırmaktır. Soğuk havalarda motorunuzdaki performansı hissetmişsinizdir. Ya da uzun yolda daha az yakıt tükettiğinizi.
    Yenilenebilir enerji kaynaklarına ilgim var. 5-6 yıl kadar önce rüzgar, dalga, güneş vb. enerji kaynakları üzerine araştırma yaparken hidrojen ile ilgili konular çıktı önüme. Gözle görülen, kuvvetli patlamasıyla enerji yoğunluğu taşıyan bu sistem bana mantıklı geldi ve deneysel olarak üzerinde çalışmaya başladım.Epey yol katettiğimi düşünüyorum. Her yeni öğrendiğim şeyde ne kadar az bildiğimi bir kez daha anlıyorum.
    Öncelikle; büyük oranda kayıp olan ısının geri kazandırılması konusuna dikkat çekmeniz hoşuma gitti. Bunun için ben de bayağı kafa yormuştum. Mesela;eksoz manifoltunda yaklaşık 750 celciusa varan sıcaklık beynimde fırtınalar estirmişti. Hemen bir su deposu, manifolta bir boru sarılacak, elde edilen basınçlı buhar, bir buhar turbinini, o da axial flux permanent magnet bir alterntörü çevirecek....Hho sistemi besleyecek enerji bulunmuştu. Peltier cihazları yeterli değildi. Ben uğraşamadım henüz. Vakit ve nakit meselesi. Başka projelerim de var devam eden. Biraz fazla meraklıyım, maymun iştahlıyım böyle konularda.
    Hidrojen üretiminde ısı konusuna gelince, benim kullandığım sistemde hücre başına 2V civarında potansiyel fark düşüyor. Hücre başına potansiyel farkı 2 kat artırdığınızda şu an emin değilim ama akım 4 kat kadar artıyordu. Bu da ısınmaya ve verimin düşmesine neden oluyor. Isıyı artırmak için fazladan kalori, dolayısıyla enerji harcamak gerekir. Bu da fazladan enerji kaybıdır. Hücre başına 2V uygulandığında sistem gayet soğuk çalışır. Bu yüzden extra ısıya dayanıklı malzemeye gerek yoktur.
    Oda sıcaklığında 12Voltta 10Amper çeken bir sistemde, uyguladığınız NaOH oranı sabit kalmak koşuluyla elektrolitin ısısını artırdığınızda sistem daha fazla akım çekecektir. Dolayısı ile hidrojen üretimi ve harcanan enerji artacaktır.
    Araçtaki mevcut ısıyı kullanarak elektroliti ısıttığımızı varsayarsak, kullanacağımız NaOH miktarı azalacaktır. Bu da kullandığımız plakaların ömrüne olumlu katkıda bulunabilir. Fakat böyle olunca sistemin bileşenlerini yüksek ısıya dayanıklı yapmak zorunlu olacaktır.
    Sistemin tasarruf yapması için P2>P1 olması gerekiyor zaten. İlk zamanlar ben de şüphe ile yaklaşmıştım. Hidrojen üretimi konusunda yüksek lisans tezleri ve üniversitelere ait bazı kaynakları inceledim. Vakit buldukça da devam ediyorum. Daha uygun metaller üzerine de araştırmalarım devam ediyor.




  • Sayın darkmoon34,
    might busters bu işi yanlış uygulamıştı diye hatırlıyorum. Sonrada hidrojen tankından hidrojeni karbüratöre püskürtmüşler ve aşağıdaki açıklanan problemlere neden olmuşlardı.


    2.6.1.2 İ.Y.M. da hidrojen kullanımında karşılaşılan problemler

    İ.Y.M. da hidrojen kullanımı ile ilgili ilk deneylerde propan ve doğal gaz için kullanılan yakıt - hava karışım cihazları hidrojene uygun olarak geliştirilmiş ve motor üzerinde deneyler yapılmıştır. Hidrojen diğer yakıtlar la karıştırıldığında farklı yanma ve ateşleme karakteristiklerine sahiptir. Başlıca karşılaşılan iki problem şunlardır (Jorach ve ark. 1997).

    Geri yanma (Back flash) problemi: Hidrojen yakıtlı motorlar üzerinde yapılan çalışmalarda karşılaşılan problemlerin başında geri yanma ve erken tutuşma gelmektedir. Geri yanma, yanma odasına gönderilen yakıt - hava karışımının emme tamamlanmadan çeşitli etkenlerle tutuşması sonucu motorun emme manifoldundan geriye doğru alevin ilerlemesidir. Emme sistemindeki elemanların tahrip olmasına yol açabilecek ve emniyet açısından sakıncalı olan bu olayın önlenmesi gerekmektedir.

    Erken tutuşma (Preignition) problemi: Önlenmesi gereken diğer olaylardan biri de erken tutuşmadır. Erken tutuşma yanma odası içinde karışımın hidrojenin tutuşma enerjisinin düşük olması sebebi ile bujide ateşleme olmadan önce tutuşmasıdır.

    Genel olarak geri yanma ve erken tutuşmanın sebepleri şunlardır:

    • Yanma odasındaki sıcak noktalar

    • Supap bindirmesi sırasında sıcak egzoz gazlan ile karışımın temas etmesi

    • Çok fakir karışımlarda yanma hızının düşük olması sebebi ile yanma süresinin artması sonucu yanmakta olan gazlarla yeni karışımın teması,

    • Motor yağından ve yanma ürünü olan sıcak partiküllerin erken tutuşmayı başlatması v.b. dir.

    Geri yanma ve erken tutuşmanın önlenebilmesi için;

    A. Yanma odasının sıcaklığının düşürülmesi, bu amaçla:

    I Karışımın fakirleştirilmesi

    II. Egzoz gazlarının resirkülasyonu

    III. Emme manifolduna veya yanma odasına su püskürtülmesi

    IV. Supap bindirme süresinin azaltılması

    V. Giriş havasının sıvı hidrojen kullanımı ile soğutulması v.b.



    Yoğun olarak karbüratöre püskürtülen hidrojen erken yanmaya yada geri yanmaya sebep olmuştur.
    Hidrojenin tutuşma sıcaklığı benzinden daha yüksek, fakat yanma hızı çok daha hızlıdır.
    Aslında bizim silindire gönderdiğimiz hho gazı hacimce çok azdır, yakıt hava karışımında hızlı ve etkili yanmaya yardımcı olmaktadır.




  • Arkadaşlar 2. gönderdiğim video hakkında yorumlarınızı bekliyorum.
  • hangi video

    bu arada demeye çalışdığım şuydu hidrojen işlenirse bence araçların yakabiliceği kullanabiliceği bir kıvama gelebilir sorunsuzca..
    neticede bugün araçlarımızda kullandığımız benzin yada euro dizelde işlenen yakıt türleri neticede toprakdan çıkdığı ham haliyle kullanmıyoruz petrolü bugün hiç bir araba çalıştıramaz o tip ham petrolü..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 4 Haziran 2011; 22:21:13 >
  • Sonuçta benzin ve ya dizel yakıt olarak kullanılmaya hazır son üründür. Bizim üretmeye çalıştığımız hidrojen gibi.
    Hidrojeni doğal olarak bünyesinde tutan bor ya da sodyum bor hidrür ile ilgili çalışmalar devam ediyor.
    Hatta böyle bir tasarruf cihazı da yapılmıştı. Onun da yüksek oranda tasarruf sağladığı iddia edilmişti. Ben elektroliz kadar etkili olacağını düşünmüyorum.
    Son zamanlarda İngiltere'de bilim adamlarının hidrojeni hapsederek bünyesinde tutmayı başardıkları bir madde (sıvıydı sanırım) ile ilgili haber okumuştum.
    Üzerinde çalışmaların devam ettiğini yazıyordu. Hidrojenin geleceğin yakıtı olduğunu artık herkes söylüyor. Dünya harıl harıl bu konu üzerinde çalışıyor.Hidrojen yakıt pilleri ile tanışmamıza az zaman kaldı.
    Bazı komplo teorilerine göre zaten herşey hazır. Petrol ağalarının baskısı bu teknolojiyi baskılıyor. Suyla çalışan motor yüzünden cinayetler işlendiği, hatta bu işin üstadı Stan Meyer'in zehirlenerek öldürüldüğü konuşuluyor.
    Elektrikli araçların yanlış hatırlamıyorsam 1997 yılında Amerika'da GM tarafından piyasaya bile sürüldüğü, ağaların baskıları nedeniyle, sattıkları insanlardan nasıl geri topladıklarını anlatan belgesel bir film var. İzlemenizi öneririm. ''WHO KILLED THE ELECTRIC CAR''. Aratırsanız bulursunuz, film İngilizce ama bilmeye gerek yok, görüntüler herşeyi anlatıyor. Elektrikli araçlar konusuna sonra değiniriz.




  • Arkadaşlar iki gün önce okuduğum haberi de sizinle paylaşmak istiyorum.
    Elazığlı bir makina teknikeri 10 birim yerine 1 birim enerji haracayan bir mekanizma ile girişimcilik ödülünü kazanmış. İşte inancın ve azmin zaferi.
    İlk zamanlar projesini anlatamamaktan şikayetçi mucit. Jüriye kısa zamanda bir prototip yaparak mekanizmayı anlatabilmiş.
    İşte en büyük engel! Önyargı! Yüzlerce üniversite, binlerce profesör, laboratuvarlar, kamu ve özel sektöre ait ar-ge birimleri.....
    Daha anlayıp dinlemeden önünüze bir duvar gibi koydukları termodinamik yasalar....Bilirkişi olarak başvurulan profesörlerin, diğerlerini kötülemeleri...Bu işin profesörü benim havaları...Bizi yöneten ekonomi profesörlerini de gördü bu ülke. Maalesef hep yurtdışındaki başarıları ile haber aldık Türk bilim adamlarından.
    Amerika'da yaşayan Türk bilimadamı bilmem kim sürtünmeyi bilmem kaç kez azaltan buluşa imza attı....!
    Amerika'daki gururumuz Türk doktorun mucize buluşu....!
    Sorun nedir arkadaşlar? Nerededir?
    Neyse Haberin Linkini veriyorum. http://www.haber3.com/herkesi-sasirtan-turk-mucit--876106h.htm




  • onun who killed hydrogen cars olanı vardır asıl onu izlemenizi tavsiye ederim.. elektrikli araçlar toplatıldığını sanmıyorum çünkü elektrikli araç zaten petrolle çalışan araçdan önce icat edilmişdir.. yani ferdinand porsche nin yani bugünkü porsche markasının kurucusu olan zaatın ilk yapdığı araba elektrikli arabadır ama çok verimsiz ve şarjı çabucak bitiyor diye vazgeçmişdir içden yanmalı motorlara dönmüşdür şu anda ferdinand porsche nin ilk o gençlik yıllarındaki yapdığı elektrikli araç porschenin müzesinde bulunmakda..

    henry fordunda ilk yapdığı araç elektrikli araçdır ama kısa sürede vazgeçmişdir oda içden yanmalı motorlarda devam etmşi sonrada ford markasını kurmuşdur zaten..

    elektrikli arabalar tarih içinde pek çok marka tarafından defalarca denenmiş ancak çok kısa menzili verimsiz son sürati motorun sessiz çalışması yani yoldaki kuşlar bile algılayamıyor arabanın geldiğini sessiz araba iyidir ama o kadarıda iyi değil neyse bu yüzlerden devamlı satamadan çok az marjinal çevrelere satışlarla sınırlı kalıp üretimden kaldırılmışdır.. ben hatırlarım 90 lıların başında renault clio nun ve pegeout 106 nin nun elektrikli araçları vardı seri üretimede kondu fransadada geleceğin aracı dendi işde artık her benzinlikde bir tane elektrik pompası olucak dendi hatta sembolik koydularda bir kaç benzinliğe pegeout jest olsun reklam olsun diye bir düzine elektrikli 106 yı fransız posta teşkilatına hediye etti ne oldu sonuç kimse almadı..

    ben elektrikli araçlarda şahsen gelecek görmüyorum 90 yılındaki clionun menzili 120 km idi bu günkü elektrikli fluence denen araçlarında menzili 180 km topu topu 20 yılda ilerlene bilinnen teknoloji menzili 60 km artmış.. bunu zaten çok rahat bir tane fazladan akü koyarak yapabilirler.. bana göre smart yada reaultnun twizy tarzı mini elektrikli araçları şehir içinde sıfır vergi yada cüzzi vergi politikasıyla düşük fiyatlara satılırsa motorsiklet niyetine araba olarak şehir içinde kısa mesafe semt içi yada bir semtten diğerine gitmek amaçlı kısa mesafe vasıta olarak çok işe yarar ama onun dışında bir elektrikli aracın gerçek bir arabanın yerine geçebiliceğini sanmıyorum..




  • Arkadaşlar şimdi aradım. Çıkan sonuçlar aynen şöyle; Who killed the hydrogen car? Obama did!
    Bunun hikaye olduğunu sanıyorum. Benim söylediğim film gerçek. Aratın bulursunuz.

    O yıllarda 100 mil yapan araçlar şu an iki kat fazla yol yapıyor. Gelişen teknoloji sayesinde bataryalar çok daha kısa sürede şarj olabiliyor. Teknoloji her geçen gün artıyor.
    Sayın darkmoon34; öncelikle filmi izlemenizi tavsiye ediyorum.
    Siyaset demek ki her şeyin üzerinde. Obama da bazı şeyleri aşamamış.

    En kısa zamanda bir tarikata girip huzura ereceğim. Gideceğim yere bundan sonra uçarak gideceğim. Bu işleri bırakıyorum.
    Hoşçakalın.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Arkadaşlar şimdi aradım. Çıkan sonuçlar aynen şöyle; Who killed the hydrogen car? Obama did!
    Bunun hikaye olduğunu sanıyorum. Benim söylediğim film gerçek. Aratın bulursunuz.

    O yıllarda 100 mil yapan araçlar şu an iki kat fazla yol yapıyor. Gelişen teknoloji sayesinde bataryalar çok daha kısa sürede şarj olabiliyor. Teknoloji her geçen gün artıyor.
    Sayın darkmoon34; öncelikle filmi izlemenizi tavsiye ediyorum.
    Siyaset demek ki her şeyin üzerinde. Obama da bazı şeyleri aşamamış.

    En kısa zamanda bir tarikata girip huzura ereceğim. Gideceğim yere bundan sonra uçarak gideceğim. Bu işleri bırakıyorum.
    Hoşçakalın.....





    hikaye değil gerçek hatta who killed electric cars ondan esinlenerek yapılmışdır..

    dediğiniz akü teknolojisi şöyle size anlatıyım en azından renault yetkilisinin bize verdiği verileri söyliyim fluence dolu pille ş.içi-ş.dışı karma 185 km yol yapabiliyor şehir içi 120-130 km ortalama gidebilir.. şarj olayı evdeki normal prizle 8 saat sürüyor türkiyedeki fluencelerde aküleri satın almıyoruz kiralıyoruz ve her ay akü kirası vericez 170tl.. bunun dışında şehiriçi hızlı şarj istasyonlarında bile hızlı şarj 45 dakka sürücek.. yani iki günde bir 45 dakkanızı bu işe ayırıcaksınız heleki birde şarjda kuyruk varsa sıra varsa belki 2-3 saat vakit kaybediceksiniz..

    uzun yola çıkmaya kalksanız 600km lik yolda yüksek hızda yani 120-140 gibi hızlarda şarjın hızlı bitmesi yüksekle kuvvet ihtimal aracın yüklü dolu olmasıda ayrıca bir dezavantaj olabilir.. birde 600km lik ortalama bir uzun yolda 5-6 kez şarj ikmali yapmak gerekicekdir her defasında akü değişimine ek para vericeksiniz her değişimde galiba 25 tl gibi bir paraymış.. eğer mevcut bataryayı şarj ederim deseniz o dahada beter 45 dakkadan 5 kere şarj etseniz 600 km yolu 2 günde biter herhalde..

    ben elektrikli araca ve o teknolojiye karşı değilim şehir içi kısa mesafe çok faydalı olucakdır minik hafif twizy gibi araçlarla ama gerçek bir araba gibi kullanım için ne zaman 900 km menzilli bir elektrikli araç yaparlar elektrikli araçlar o zaman gerçekden bir araba gibi alınıp kullanılabilir bir konuma gelebilir..

    buda who killed hydrogen cars

    http://www.youtube.com/watch?v=BX2RxlXCZKA

    bu tam 6 parttır
    http://www.youtube.com/watch?v=C6473vIl1Us

    http://www.youtube.com/watch?v=BSK4qxb8tCY




  • Sayın jamel,

    Kullandığınız vinil adındaki sızdırmaz malzemenin piyasadaki bilinen adı ne olarak geçiyor ve hangi tip iş yerlerinden temin edebilirim.
    Yardımlarınız için teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.