Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
51
Favori
517.067
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu arada, sistemi ticari olarak pazarlamaya çalışan arkadaşların da mesajları kesildi. Yöneltilen sorulara da cevap vermiyorlar.
    Neden acaba? Seçimlerden sonra diyordu bir arkadaş. Bekliyoruz.
  • takipteyim.Ebaydan bir tane almayı düşünüyorum ama arabaya takmak için değil(arabam yok) Geliştirmek için.mantığını çözmek.gerçekten geleceğin tek yakıtı olma ihtimali yüksek.
  • aslında bir motorsiklet alınıp ucuza plakasız falan üstünde kobay olarak testler uygulanabilinir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    aslında bir motorsiklet alınıp ucuza plakasız falan üstünde kobay olarak testler uygulanabilinir..


    youtube'da izledim.adamlar benzinli çim biçme makinasına takmışlar.
  • benim dediğim yalnız komple hidrojenle çalıştırması yoksa diğer normal kitler zaten benzinle dizelle çalışıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    benim dediğim yalnız komple hidrojenle çalıştırması yoksa diğer normal kitler zaten benzinle dizelle çalışıyor..


    komple hidrojen için biliyorsunuz tank olmalı oda kimsenin işine gelmiyor tehlike ve agırlık açısından. diğer türlüde enerjinin yasasına aykırı oluyor. tek çözüm yine güneş panellerinin veriminin artması olabilir.güneş panelinden gelen enerjiyi depolayıp onunla elektroliz yapıldığında olur tamamen hidroenli.Bu işlerden anlayan arkadaşlar bir şeyler deniyor ama malum ekonomik olarak bir güç lazım.mevcut panellerin durumu ve fiyatı ortada.90wattlık bir laptobu 24saat güneşle açık tutmak için panel parası biriktiriyorum şuan sonraki uğraşım hidrojenle olacak.Piyasada satılan 180liraya benzinli jenaratörler var bunları hidrojenle besleyip çalıştırmayı deniyecem.




  • Sadece hidrojenle çalıştırmak için motorda ciddi modifikasyonlar gerekir. Hele ki çim biçme makinasında denemek, çok kısa sürede motoru bitirir. Bu tür motorların birçoğu benzin yağ karışımı ile kullanılır. Yağ koymadığınızda bile kısa sürede bozulur. Hho ilave olarak kullanılabilir.
    Aracımda 5 yıldır kendi hho sistemimi kullanıyorum. Çok yol yaptığım söylenemez. Yılda 5000 km. civarında. Bu sistemler, kullandığınız ana yakıtın daha verimli yanmasına yardımcı olur. Bu şekilde kullanıldığında motora da bir zarar vereceğini düşünmüyorum, aksine faydalı olduğu yönünde bir çok yazılar var. En azından benim aracım 5 yıldır sorunsuz çalışıyor. Sadece hidrojenle çalışan bir motor bizi aşar.
  • Önce sistemin mantığını kavramak lazım. Kullandığımız motorlar direk hho ile çalışmaya uygun değildir. Bu tür denemelerle paranıza yazık etmeyin. Bu sistem kullandığınız yakıtın daha iyi yanmasını sağlayarak ekonomi ya da performans sağlar.
    Güneş panelleri enerji sağlamak için bir çözüm olabilir ama 100 Wattlık paneller şu an 600TL civarında. Eğer aracımla hergün hatırı sayılır yol yapsaydım düşünürdüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 19 Haziran 2011; 23:48:47 >
  • O zaman gaz formunda değilde likit olarak sıvı halde hidrojeni kullanmak gerek sadece yakıt olarak kullanabilmek için bunu normal araçlarına yapan bir kaç birey var avrupa amerikada.. zaten bmw nin yapdığı 7 kasa araçda likit hidrojenle çalışıyor..

    belki hidrojeni gaz formunda kullanmakdansa onu likit forma çevirip araçda kullanmak daha avantajlı olucakdır..

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 20 Haziran 2011; 0:23:32 >




  • darkmoon34;
    Gaz ya da likit farketmez, bizim motorlar sadece bunu yiyemez.
  • Görüyorum ki konu tekrar ateşli hale gelmiş. Bu kıvılcım gerçekten heyecan verici ve en büyük desteğimiz.
    Apartman dairesinde oturmamdan dolayı halen tırın tırın çalışmalarımı sürdürmekteyim.

    Bu arada dikkatimi çektide kalsik kullanılan içten yanmalı motorlar korozyona açıktır.
    Hidrojenin yanma ürünü sudur ve korozyon sebebidir. Bu nedenle suyu kullanabilir durumda olsak bile ilerisi için malzemeden dolayı sıkıntı yaşanması muhtemeldir, bence.
    Mesela ben ford focus kullanıcısı olarak, hho sistemden çıkan oksijen gazını direk vereceğim emme manifoldumun plastik olmasından dolayı kendimi şanslı görüyorum.
    Fosil yakıtla ortaya çıkan ısınında yanma sırasında ortaya çıkan suyun kısa sürede su buharına dönüştürüp hızlı şekilde eksozdan atılmasının bir zararı olmaz diyede düşünüyorum.
    Asıl bu sistemi daha verimli kılmak için şunu yapmayı da düşünmüyor değilim.
    Aracıma ekstradan akülerle takviye ilaveler yapıp, bu aküleri zaman zaman öğleyin güneş panelleriyle şarj etmek.

    Ama daha öncesinde de ilk yapmayı düşündüğüm proje de kontrolör olacak. Öyle ki bu kontrolör araç mesela 20 km/s hıza gelmeden devreye girmesin ve frene bastığım anda da hidrojen jeneratörüne giden akımı kessin.
    Bunu yaptıktan sonra da diğer aşamada gaz kelebek sensöründen ve hızdan gelecek veriye göre akım ve frekansla oynayarak çıkış ile sisteme istenen akımı göndermesi.
    Tabi tecrübe arttıkça kontrolörün karakteristiğini oluşturan input ve outputlar da değişebilir.
    Gerçekten güzel bir hobi oldu bu iş.

    Herkese ilgilerinden dolayı teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim. Saygılarımla.




  • Evet arkadaşlar bende bugün çalışmamı tamamladım ve ilk kez test etme imkanı buldum.
    Bir piknik alanında test etme imkanı buldum. Çünkü gerekli olan enerjiyi aracın aküsünden almak zorundaydım.
    Sistemin elektrik çekmesi için KOH kullandım. Neredeyse 2 plastik bardak dolusu KOH'u 3 lt saf suya ilave ettim ve sistem 35 amper elektrik çekti.
    Ayrıca gazın yanma aşamasında da küçük çaplı bir patlama yaşadık, her yer su oldu ve bardağın tümü dolu iken bardağın yarısına kadar olan su etrafa dağıldı.
    Bununla beraber dikkat edilmesi en önemli olan konu o kadar yükü kaldırabilecek kablo kullanmak.
    Sistem sıcaklığı 30 santigrat derecede seyrederken ampermetreye bağlı olan kablo 65 santigrat dereceye çıktı ve kablodan duman çıkmaya başladı.
    Şunuda söylemeliyim ki sistem 35 amper çalışırken araçtan küçük bir vıyıltı geliyor. Alternatörü zorladığı gayet açık.
    Video çekmek istiyordum fakat malum açık havada çok ani gelen sağanak yağmur nedeniyle apar topar zor toparlandık. Bu nedenle daha sonra video gelecek.

    Herkese çalışmalarında başarılar diler, ilgilerinizden dolayı teşekkür ederim. Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akustika -- 27 Haziran 2011; 12:33:02 >




  • Patlama için geçmiş olsun. Çalışmalarınızı, kendinize ve sisteme zarar vermemesi için gerekli emniyet tedbirlerini almadan yapmayın lütfen. Kablo kesiti ve elektrolit hazırlama konusunda sizi uyarmıştım. Ayrıca alternatöre de 10 amperden fazla yüklenmenin doğru olmadığını da söylemiştim. Mutlaka çekeceğiniz akıma uygun sigorta kullanmalısınız. Emniyetsiz yapılan çalışmalar büyük zararlara neden olabilir. Sigorta kullansaydınız, kablonuz yanmazdı.
    Artık eminim sizde bu sistemde kullanılabilecek alternatif enerji sağlayabilecek projeler için kafa yoracaksınız.

    http://www.gunespazari.com/tr/kablo-kesit-hesabi
    Verdiğim linkten kullanmanız gereken minimum kablo kesit hesabını yapabilirsiniz.
    Başarılar dilerim, kolay gelsin.




  • geçen gün pişti diye bir tv programına birisi çıktı mucitmiş. %40 hidrojenli araç yapmış 1 yıldır kullanıyorum diyor.forumdaki arkadaşlarımızdan birisimi acaba merak ettim
  • Siz kafa patlatmaya devam edin Erzurumlu bir mucit yapmış hatta haberi abartıp sadece suyla çalışan araba diye verilmiş :)

    http://www.gelecekonline.com/metin/1_lt_su_ile_5000_km_giden_yerli_otomobil-3596



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marcopasha01 -- 4 Temmuz 2011; 20:00:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: marcopasha01

    Siz kafa patlatmaya devam edin Erzurumlu bir mucit yapmış hatta haberi abartıp sadece suyla çalışan araba diye verilmiş :)

    http://www.gelecekonline.com/metin/1_lt_su_ile_5000_km_giden_yerli_otomobil-3596


    aynen bende bu adamı diyorum.suyla çalışan diyor ama tamamen değil.bide ayı savar yapmış.ağlamak istiyorum mucit diye tv ye çıkarıyorlar




  • HFuel-systems
    Haziran diyoruz seçimler bitecek ve Hidrojen hayatımıza girmeye başlıyacak ee normal Şirket prensibi plitik olarakta bazı olayları görmemiz lazım.


    Hfuel-systems NERDESİN haziran demiştin hala ses seda yok....
    senin birseyler yazman için hergün foruma uğruyom ama yoksun.......
  • sadece ilk mesajı okudum diğer mesajları okuyacak vaktim olmadı. Biz babamla taktırdık 2 yıl önce. Hiç bnirn faydasını görmedik. Çıkarttık attık çöe 2 ay sonra. Tabi 200 TL ile beraber çöpe gitti nalet olası .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet3582

    HFuel-systems
    Haziran diyoruz seçimler bitecek ve Hidrojen hayatımıza girmeye başlıyacak ee normal Şirket prensibi plitik olarakta bazı olayları görmemiz lazım.


    Hfuel-systems NERDESİN haziran demiştin hala ses seda yok....
    senin birseyler yazman için hergün foruma uğruyom ama yoksun.......


    +1
  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 13:49:38 >
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.