Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
51
Favori
516.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 13:53:34 >
  • Sayın jumel anladığım kadarı ile bukonuda bilginiz var ikitelliye yakınsanız aracı yanınıza getirip bilgilerinizden faydalanmak isterim betülguz arkadaşın gönderdiği ilk radyötörün 12 cm me 12 cm yarısı plastik yarısı bakır hortum girişyerleri aleminyum asiti görünce aleminyum ve pilastik kısmı eridi gönderdiği kurulum kılavuzu internetten indirme ingilizce bir klavuz türkçeye çevirmeyi bile becerememiş firma dediği yerde evi oluyor gönderilen malzemenin hepsini toplasan 200 tl yapar yapmaz görünüşe dolandırıcılıktan başka bir niyetiyok sistemin resmini ve vidyosunu yüklemeye çalıştım ama beceremedim resmin büyük olduğunu söyleyip kabul etmiyor vidyo yüklerkende kayıtol diyor onuda becere miyorum bukonuda bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim
  • Arkadaşlar, bu tür anlaşmazlıkların önüne geçmek için sistemi alacak yada kullanacak kişilerin bu konuda yeterli bilgiye sahip olması gerektiğini, ya da ilk montajın satıcı ya da yetki verilen kişilerce takılıp sistemin sağlam ve sorunsuz çalıştığı test edilip teslim edilmesinin daha uygun olacağını düşünüyorum. Betelguz'un dediği gibi kullanılan malzemeler gerçekten sistemin sorunsuz çalışması için önemlidir ve değiştirilmemesi gerekir. Daha önce de bahsettiğimiz gibi sistem basit gibi gözükmekle birlikte bazı hassas detaylara dikkat etmek gerekmektedir. Sayın Günay Ben İstanbul'da yaşamıyorum. Ancak Betelguz sistemi tarafıma gönderdiğinde, zaten etraflıca bir değerlendirme yapacağım ve bunları sizlerle paylaşacağım. Ayrıca 12V 30Amperlik bir sistem için 3m. mesafeye kadar 6mm2 kesitinde kablo yeterli olacaktır. Bakınız:http://www.gunespazari.com/tr/kablo-kesit-hesabi




  • üstad fotoğrafı picasa adlı programda küçültüp buraya yükleyebilirsiniz.
    ikinci bir seçenek olarak dawww.tinypic.com adresine yüklersiniz.
    burada da o sayfa da yükledikten sonra çıkan linkleri paylaşırsınız.
    bu şekilde fotoğraflar görülebilir.
  • Orijinalden alıntı: mhmtabi


    Sistemdeki elektroliz kabında suyun Hidrojen ve Oksijen elementlerine ayrıştırılması için en uygun voltaj 1.24 volt ile 1.48 volt arasındadır, bu voltajın üzerine çıkıldığında kullanılan fazla enerji ısıya dönüşmekte ve sistemin sıcaklığını artırmaktan başka bir işe yaramamaktadır. Otomobil akü sistemleri 12 volt olduğundan dolayı gerilimi bahsedilen seviyeye düşürmek için çok plakalı elektroliz kabı kullanılmakta ve anot-katot arasına nötr levhalar yerleştirilmektedir. Bu levhalar genellikle 1 mm kalınlığında ve 316L paslanmaz çelikten yapılmaktadır.





    Sayın mhmtabi'nin yazdığı gibi metallere göre farklılık göstermekle birlikte, hatırladığım kadarıyla 316L çelik plaka için teorik olarak KOH'te 1,69V- NaOH'te 1.70V elektroliz işlemi için yeterlidir. Ancak pratikte elektrolizi hızlandırmak için 2V önerilmektedir. Bunun üzerinde uygulanacak gerilim elektrolizi hızlandırmakla birlikte ısıya dönüşeceği için sistemin verimini düşürecektir.
    mhmtabi, ayrıca sistemin mantığını takrar vurguladığınız için teşekkür ederim. (Mesajım buraya nasıl girdi anlamadım:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 8 Ağustos 2011; 12:44:37 >




  • http://www.flotronicpumps.co.uk/templates/page_01.php?cfp=page:0004S
    Verdiğim linkte bazı kimyasal maddelerin, bazı metaryeller için etkileri verilmiş.
    Örneğin bakır %20 NaOH çözeltisi için kullanılabilirken, %80 NaOH çözeltisi için kullanılamaz demiş.
    KOH için bakırın dayanımı iyi olarak değerlendirilmiş. Merak edenler için bilgi olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    http://www.flotronicpumps.co.uk/templates/page_01.php?cfp=page:0004S
    Verdiğim linkte bazı kimyasal maddelerin, bazı metaryeller için etkileri verilmiş.
    Örneğin bakır %20 NaOH çözeltisi için kullanılabilirken, %80 NaOH çözeltisi için kullanılamaz demiş.
    KOH için bakırın dayanımı iyi olarak değerlendirilmiş. Merak edenler için bilgi olsun.



    Sayın jumel, verdiğiniz bağlantı çok işe yarar, teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Arkadaşlar, bu tür anlaşmazlıkların önüne geçmek için sistemi alacak yada kullanacak kişilerin bu konuda yeterli bilgiye sahip olması gerektiğini, ya da ilk montajın satıcı ya da yetki verilen kişilerce takılıp sistemin sağlam ve sorunsuz çalıştığı test edilip teslim edilmesinin daha uygun olacağını düşünüyorum. Betelguz'un dediği gibi kullanılan malzemeler gerçekten sistemin sorunsuz çalışması için önemlidir ve değiştirilmemesi gerekir. Daha önce de bahsettiğimiz gibi sistem basit gibi gözükmekle birlikte bazı hassas detaylara dikkat etmek gerekmektedir.


    gerçekten de burada işaret edilen husus işin can alıcı noktasıdır. Sistem hakkında yeterli bilgi ve tecrübeye sahip olmadan DIY yani Kendin Yap mantığı ile amatörce çalışmak genellikle bir çok sorunu da beraberinde getirmektedir.
    Bu arada Sayın Betelguz verdiğiniz bağlantıdaki resimlere bakarken dikkatimi çekti ikinci araca (arazi aracına) ait montajda hatalı bir yerleşim var gibi, eğer sistemde devir-daim motoru yok ise sıvının kendi cazibesi ile dolaşımı için reservoir ile elektroliz kabı arasında yaklaşık 20-30 cm düşey mesafe olması gerektiğini biliyorum, orada ise bu üniteler hemen hemen aynı hizada gözüküyor, bir sorun olmuyor mu acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhmtabi -- 8 Ağustos 2011; 16:02:20 >




  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 13:53:40 >
  • 200 TL etmez lafı bence çok insafsızca olmuş.
    evet beteguz'ün sattığı ürünün aynısını 220 dolara satıyorlar ebay'de 68 dolarda kargo eder 288 dolar x 1,75 eşittir = 504 TL vergisi mergisi karı 650 TL makul fiyattır.

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HYDROGEN-GENERATOR-5-DRY-CELL-FUEL-SYSTEM-FULL-KIT-/160630851586?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2566584802#ht_5149wt_1165



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi substation -- 8 Ağustos 2011; 17:07:16 >




  • http://library.cu.edu.tr/tezler/7998.pdf

    Şimdiye kadar hidrojen üretimi ve içten yanmalı motorlarda kullanımı ile ilgili pek çok tez çalışması gördüm. Ancak bu linkte ilk defa hho gazı ile ilgili bir tez çalışmasına rastladım. Bana göre çok da verimli olmayan bir elektroliz ünitesi ile dizel ve benzinli motorda hho ilavesi ile elde edilen değerler açıklanmış.
    Uygulanan akım ve gerilime bakıldığında bu değerlerin elde edilmesi beni şaşırttı açıkçası. Kullanılan hho gazı hacim olarak verilmemiş, anladığım kadarıyla PWM devresi ile birlikte test için 7,1V ve 5,4 A kullanılmış.
    Kısaca her iki motorda da tork artışı ve yakıt ekonomisi (dizelde %14, benzinlide %16,3) sağlanmış, ekzost emisyonlarında düşüş kaydedilmiş.
    Değerler tablo ve grafiklerle açıklanmış.
    İyi ingilizce bilen arkadaşlar okuyup enterasan gelen bilgileri paylaşırlarsa faydalı olur.




  • hidrojeni sıvı likit hale getirmek zormudur..
  • -250 dereceye kadar soğutmak ya da çoook yüksek basınç altında depolamak gerekiyordu bildiğim kadarıyla. Zaten uzay araştırmaları dışında likit hidrojen çok pahalı kaçar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    -250 dereceye kadar soğutmak ya da çoook yüksek basınç altında depolamak gerekiyordu bildiğim kadarıyla. Zaten uzay araştırmaları dışında likit hidrojen çok pahalı kaçar.


    Linde firmasının bir takım çözümleri var, bir tank yapmışlar kendi içindeki hidrojeni kullanarak kendini kabını soğuk tutuyor ama bu arada bir miktar hidrojen harcanıyor, sanırım 2-3 gün içinde araç kullanılmazda tüm hidrojen bitiyor :-)) böyle acayip bir şey için adamlar milyon dolarlar harcayıp alet icad ediyorlar ya. Reklama baksana " Hidrojenle çalışan araba yaptık ama 2-3 gün içinde arabayı sürdün sürdün yoksa garajda kalır ......"

    Jumel Bey , Betelguz size HHO kiti kargoladımı durum nedir? eğer hala kargolamadıysa bu işte bir iş var diyeceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    http://library.cu.edu.tr/tezler/7998.pdf

    Şimdiye kadar hidrojen üretimi ve içten yanmalı motorlarda kullanımı ile ilgili pek çok tez çalışması gördüm. Ancak bu linkte ilk defa hho gazı ile ilgili bir tez çalışmasına rastladım. Bana göre çok da verimli olmayan bir elektroliz ünitesi ile dizel ve benzinli motorda hho ilavesi ile elde edilen değerler açıklanmış.
    Uygulanan akım ve gerilime bakıldığında bu değerlerin elde edilmesi beni şaşırttı açıkçası. Kullanılan hho gazı hacim olarak verilmemiş, anladığım kadarıyla PWM devresi ile birlikte test için 7,1V ve 5,4 A kullanılmış.
    Kısaca her iki motorda da tork artışı ve yakıt ekonomisi (dizelde %14, benzinlide %16,3) sağlanmış, ekzost emisyonlarında düşüş kaydedilmiş.
    Değerler tablo ve grafiklerle açıklanmış.
    İyi ingilizce bilen arkadaşlar okuyup enterasan gelen bilgileri paylaşırlarsa faydalı olur.




    çok güzel bir şey bulmuşsunuz teşekkür ederim.

    sayfa 57'de HHO sisteminin özelliklerini yazmış 5 lt/d gaz akışı varmış. 7,1 V ortalama değer, aslında 12V veriyor PWM'den dolayı ortalama 7,1V eder diyor (sayfa 54). Dizelde %19 tork artışı diyor.

    Bu konuda şöyle bir şey dikkatimi çekti o kadar çok bilimsel araştırma, bilgi ve bu işle uğraşan kişi var ki internette , o kadar çok seri üretimde cihaz varki, yani bunun feyk olması akla çok uzak geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: substation


    quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    http://library.cu.edu.tr/tezler/7998.pdf

    Şimdiye kadar hidrojen üretimi ve içten yanmalı motorlarda kullanımı ile ilgili pek çok tez çalışması gördüm. Ancak bu linkte ilk defa hho gazı ile ilgili bir tez çalışmasına rastladım. Bana göre çok da verimli olmayan bir elektroliz ünitesi ile dizel ve benzinli motorda hho ilavesi ile elde edilen değerler açıklanmış.
    Uygulanan akım ve gerilime bakıldığında bu değerlerin elde edilmesi beni şaşırttı açıkçası. Kullanılan hho gazı hacim olarak verilmemiş, anladığım kadarıyla PWM devresi ile birlikte test için 7,1V ve 5,4 A kullanılmış.
    Kısaca her iki motorda da tork artışı ve yakıt ekonomisi (dizelde %14, benzinlide %16,3) sağlanmış, ekzost emisyonlarında düşüş kaydedilmiş.
    Değerler tablo ve grafiklerle açıklanmış.
    İyi ingilizce bilen arkadaşlar okuyup enterasan gelen bilgileri paylaşırlarsa faydalı olur.




    çok güzel bir şey bulmuşsunuz teşekkür ederim.

    sayfa 57'de HHO sisteminin özelliklerini yazmış 5 lt/d gaz akışı varmış. 7,1 V ortalama değer, aslında 12V veriyor PWM'den dolayı ortalama 7,1V eder diyor (sayfa 54). Dizelde %19 tork artışı diyor.

    Bu konuda şöyle bir şey dikkatimi çekti o kadar çok bilimsel araştırma, bilgi ve bu işle uğraşan kişi var ki internette , o kadar çok seri üretimde cihaz varki, yani bunun feyk olması akla çok uzak geliyor.


    Vakit bulabilirsem bir iki hafta içinde istanbula gidip bizzat taktırıp deneyeceğim sağolsun berkan bey 30gün iade garantisi verdi.Bende denemeye değer buldum hemde istanbul ankar arası sistemli ve sistemsiz denemiş test etmiş olurum dedim jumelden belki önce belki sonra resimli bir anlatım açıklama yaparım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: substation


    quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    http://library.cu.edu.tr/tezler/7998.pdf

    Şimdiye kadar hidrojen üretimi ve içten yanmalı motorlarda kullanımı ile ilgili pek çok tez çalışması gördüm. Ancak bu linkte ilk defa hho gazı ile ilgili bir tez çalışmasına rastladım. Bana göre çok da verimli olmayan bir elektroliz ünitesi ile dizel ve benzinli motorda hho ilavesi ile elde edilen değerler açıklanmış.
    Uygulanan akım ve gerilime bakıldığında bu değerlerin elde edilmesi beni şaşırttı açıkçası. Kullanılan hho gazı hacim olarak verilmemiş, anladığım kadarıyla PWM devresi ile birlikte test için 7,1V ve 5,4 A kullanılmış.
    Kısaca her iki motorda da tork artışı ve yakıt ekonomisi (dizelde %14, benzinlide %16,3) sağlanmış, ekzost emisyonlarında düşüş kaydedilmiş.
    Değerler tablo ve grafiklerle açıklanmış.
    İyi ingilizce bilen arkadaşlar okuyup enterasan gelen bilgileri paylaşırlarsa faydalı olur.




    çok güzel bir şey bulmuşsunuz teşekkür ederim.

    sayfa 57'de HHO sisteminin özelliklerini yazmış 5 lt/d gaz akışı varmış. 7,1 V ortalama değer, aslında 12V veriyor PWM'den dolayı ortalama 7,1V eder diyor (sayfa 54). Dizelde %19 tork artışı diyor.

    Bu konuda şöyle bir şey dikkatimi çekti o kadar çok bilimsel araştırma, bilgi ve bu işle uğraşan kişi var ki internette , o kadar çok seri üretimde cihaz varki, yani bunun feyk olması akla çok uzak geliyor.


    Sayın substation; 5lt/d sistemin üretebileceği max. hho gazı olarak yazılmış. Zaten pwm'li 7.1V*5,4A=38,34W'lık bir sistemin üreteceği gaz miktarı %100 verimle bile olsa 300ml'nin altında olacaktır.
    Tez çalışması Çukurova Üniversitesine ait, tez sahibi araştırma görevlisi halen orada bu tür projelerle ilgili çalışıyormuş. İsminden aratıp baktım.


    Burada dikkat çekmek istediğim konu hho gazının, hidrojenden çok daha fazla yanma hızı ve içerdiği daha yüksek enerjidir. Bu konuda yabancı forumlarda kaynağı belli olmadığı için pek güvenli olmayan bilgiler mevcut. Hidrojenin yanma alev hızı 2,6-3,2m/s, hho'nun bundan 8 kat hızlı olduğu ve 6 kat fazla enerji taşıdığı yazılmış. Ne derece doğru bilemiyorum.

    Betelguz sistemi bu hafta içinde göndereceğini bildirmişti, haber bekliyorum.

    Sayın Rockboy; test konusunda paylaşımlarınızı bekliyoruz. Ne kadar çok değerlendirme yapılırsa artısıyla, eksisiyle o kadar çok bilgi sahibi oluruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rockboy


    quote:

    Orijinalden alıntı: substation


    quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    http://library.cu.edu.tr/tezler/7998.pdf

    Şimdiye kadar hidrojen üretimi ve içten yanmalı motorlarda kullanımı ile ilgili pek çok tez çalışması gördüm. Ancak bu linkte ilk defa hho gazı ile ilgili bir tez çalışmasına rastladım. Bana göre çok da verimli olmayan bir elektroliz ünitesi ile dizel ve benzinli motorda hho ilavesi ile elde edilen değerler açıklanmış.
    Uygulanan akım ve gerilime bakıldığında bu değerlerin elde edilmesi beni şaşırttı açıkçası. Kullanılan hho gazı hacim olarak verilmemiş, anladığım kadarıyla PWM devresi ile birlikte test için 7,1V ve 5,4 A kullanılmış.
    Kısaca her iki motorda da tork artışı ve yakıt ekonomisi (dizelde %14, benzinlide %16,3) sağlanmış, ekzost emisyonlarında düşüş kaydedilmiş.
    Değerler tablo ve grafiklerle açıklanmış.
    İyi ingilizce bilen arkadaşlar okuyup enterasan gelen bilgileri paylaşırlarsa faydalı olur.




    çok güzel bir şey bulmuşsunuz teşekkür ederim.

    sayfa 57'de HHO sisteminin özelliklerini yazmış 5 lt/d gaz akışı varmış. 7,1 V ortalama değer, aslında 12V veriyor PWM'den dolayı ortalama 7,1V eder diyor (sayfa 54). Dizelde %19 tork artışı diyor.

    Bu konuda şöyle bir şey dikkatimi çekti o kadar çok bilimsel araştırma, bilgi ve bu işle uğraşan kişi var ki internette , o kadar çok seri üretimde cihaz varki, yani bunun feyk olması akla çok uzak geliyor.


    Vakit bulabilirsem bir iki hafta içinde istanbula gidip bizzat taktırıp deneyeceğim sağolsun berkan bey 30gün iade garantisi verdi.Bende denemeye değer buldum hemde istanbul ankar arası sistemli ve sistemsiz denemiş test etmiş olurum dedim jumelden belki önce belki sonra resimli bir anlatım açıklama yaparım.


    Bu da güzel bir haber.
    Birkaç kişinin değerlendirmesi gerçekten daha iyi olur.
    Sabırsızlıkla bekliyorum. :)




  • Arkadaşlar yeni öğrendiğim birşeyi paylaşmak istiyorum.

    " We do not sell PWM units because they are not needed for dry cell HHO systems. These are only needed for overheating wet-cell generators and "mason jars" which have a problem with overheating. Our dry cell systems maintain their amperage, so there is no need to spend money on a PWM. Let us know if you have any additional questions and we will be glad to assist.
    Thanks."

    Yani diyorki dry cell kullanacaksanız PWM güç kaynağına ihtiyacınız yok, o sadece ıslak hücreli ve kavanozlu sistemlerin aşırı ısınma problemine karşı kullanılır. DRY cell kendi amperini kendisi ayarlar ısınmaz diyor.
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi substation -- 11 Ağustos 2011; 12:12:34 >
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.