Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
51
Favori
516.374
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 13:41:17 >
  • takipteyim benzinden canım yarıyor böyle bişeye çok ihtiyacım var
  • Yanlış anlamadıysam arabadaki gazın karşılığı sizin cihazınızdaki karşılığı amper.
    Mesela diyelimki otobanda sabit hızda 130'la giderken diyorum ki, şu an biraz daha hidrojen verilebilir motora.
    İşte böyle bir durumda sistemin amperini manuel arttırmaya yarayacak bir donanım var mı?
    Ayrıca da bir iş yeriniz var mı? Sizi yüz yüze görüp aynı zamanda çayınızda içebileceğimzi?
  • Oluşan gazı hava girişinden vermek çok akıllıca bir davranış bu sayede ekstra donanımlar ortadan kaldırılmış oluyor.

    Şimdilik bineç araba için olmasada en azından eski dolmuş, kamyon gibi araçlarda kullanıp test etmek lazım bence geleceği olan bir buluş gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fezalii -- 25 Ocak 2011; 9:48:42 >
  • çok mantıklı geldi takipteyim
  • Sistemle ilgili araçuygulamaları ve son gelişmeler nelerdir?
  • Videodaki kadar gaz üretiyorsa çokda tasarruf sağlamaz.
  • araçlarda bulunan o2 sensör atık gazdaki oksijen miktarına göre karışımı zengin ya da fakir algılar buna göre de benzini artırır ya da kısar.hidrojen olaya iştirak ederse atık gazın o2 içeriği değişebilir bu durumda o2 sensör emülatörü gerekebilir. ayrıca hava akışmetresi olan araçlarda ölçümler değişeceği için aracın parametreleri sapıtabilir.ancak karbüratörlü araçlarda sorun olmaz diye düşünüyorum. gösterilen kitlerde akım şiddeti ve dolayısı ile üretilen hidrojen gazı sabit, bu durumda her devirde yanma kalitesi ve patlama şiddeti istikrarsız olacaktır.yine bazı modellerinde içeriden akım şiddetini manuel ayarlama imkanı veren bir devre mevcut , demek ki değişen motor devrine göre hidrojenin ayarlanması lazım.elle kontrol ancak otobanda el gazıyla sabit hızda giderken kafanıza göre ayarlanabilir ancak...şehir içinde radyo düğmesiyle oynar gibi bir taraftan gaza basıp bir taraftan hidrojeni kontrol etmeye çalışmak telefonla konuşarak araç kullanmadan misliyle tehlikeli.!!! ayrıca bu sistemi sabit gaz çıkışlı olarak kullandığımızı farzedelim; bu durumda araç ecu ları istikrarsız yanmaya karşı adaptasyon yapmaya çalışacak ve benzin veya motorin püskürtme haritası bozulacak .bu durumda ayarları sürekli bozulan bir aracınız olacak. en basit karbüratörlü lpg sisteminde bile aracın hava emişine göre lpg girişini sağlayan mikser vs vardır. modern sistemlerde ise sıralı bir şekilde yakıt silindirlere belirli miktarda hesaplanarak püskürtülür. ayrıca araç yüksek devirde kompresyonla uzun inişlr gibi seyrederken hidrojen aynı şekilde üretildiğinden ve de harcanmadığından manifoldda birikir ve patlatma oluşabilir. biraz daha araştırma ve geliştirme yapılması lazım.bu hali ile deneysel olmadan öteye bir yararı yok gibi. en mühim hususlardan biri de fiyatı ... ebayda araştırırsanız en pahalı modeli bile 200-300 dolar arası satılıyor. bana sorarsanız komle sistem türkiyede üretilirse maliyeti 80-100 lirayı geçmez. isterseniz ebayda inceleyin. saygılar.




  • Takipteyim bende bakalım ortaya ne çıkacak
  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 13:41:25 >
  • heyecanlandım birden, kart eksremdeki 450-500 TL lik yakıt masrafım düşecek hea.. İnşallah stabil, saglam ve düzgün birşeydir bu sistem.
    Test sonuclarını ve bu konuyu araştırmaya devam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: betelguz

    sistemle ilgili son durum şöyle.Bir 1992 renoult brodway araca takıldı.Motor artık daha sesisz ve düzenli çalışıyor.Araç benzin+lpg li. tasarruf testi henüz yapılmadı.Ayrıca 2005 model toyota corolla ventoya takıldı.buda benzin +lpg li. bu araçta çekişte belirgin bir artış hissedildi.yanlız sistemi takan usta su donmasın diye içine etil alkol katmış bu nedenle cihaz 10 amperin üzerinde akım çekemedi.(bizim ustalarda sanki daha önce yapmışlar gibi kafalarına göre ilave yapmaya pek meraklılar).dolayısıyla yeterli gaz çıkışı alınamadı.bu şekilde 1500 km yol yapıldı.şimdi cihazdaki su değiştirilip 20 amper civarı akımla test edilecek.

    ponticek arkadaşım bu cihazın enjeksiyonlu sitemler ile uyumlu çalışmasını sağlamak için OBD-2 çipide ayrıca satılmakta.Cihazdan verim alınamaması halinde bununda kullanılması gerekiyor.



    Afedersiniz ama bu çip nereye takılıyor, ne iş yapıyor, hangi sisteme ne şekilde müdahale ediyor?

    İlginiz için teşekkür ederim. Saygılarımla.




  • Mesajım bulunsun.
  • Bedava verseler takmam..
    O zımbırtıyı hemen gitti gidiyordan satar onun parasıyla benzin alırım, çok güzel tasarruf ederim..
  • Birde verilen ilanda şöyle birşey belirtilmiş.

    "Ürünü beğenmemek gibi sebeplerden dolayı yapılan geri iadelerde geliş ve dönüş kargo ücreti alıcıya aittir"

    Acaba beğenmeme koşulları nedir?
    Montajdan sonra çekişte bir değişiklik görülmediği ve de yakıt sarfiyatı hissedilmediği, ya da arabada çalışırken zorlanmalar, teklemeler gibi şeylerle karşılaşıldığında aynen araçtan söküp iade etmek istesek kabul görür mü?

    Satıcı bu konular hakkında da bilgilendirme yaparsa memnun olurum.

    Saygılarımla.
  • ilginç bir konu, yeni denemeler ve gerçekliğini merak ediyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: betelguz

    sistemle ilgili son durum şöyle.Bir 1992 renoult brodway araca takıldı.Motor artık daha sesisz ve düzenli çalışıyor.Araç benzin+lpg li. tasarruf testi henüz yapılmadı.Ayrıca 2005 model toyota corolla ventoya takıldı.buda benzin +lpg li. bu araçta çekişte belirgin bir artış hissedildi.yanlız sistemi takan usta su donmasın diye içine etil alkol katmış bu nedenle cihaz 10 amperin üzerinde akım çekemedi.(bizim ustalarda sanki daha önce yapmışlar gibi kafalarına göre ilave yapmaya pek meraklılar).dolayısıyla yeterli gaz çıkışı alınamadı.bu şekilde 1500 km yol yapıldı.şimdi cihazdaki su değiştirilip 20 amper civarı akımla test edilecek.

    ponticek arkadaşım bu cihazın enjeksiyonlu sitemler ile uyumlu çalışmasını sağlamak için OBD-2 çipide ayrıca satılmakta.Cihazdan verim alınamaması halinde bununda kullanılması gerekiyor.


    betelgez yok mu hala bir gelişme?




  • güzel konu merak ile takip ediyorum.
  • Ürünün sahibi daha satış aşamasında bile karşımıza çıkmıyor. Ürün satışı hakkında ilgi ve de bilgilendirme yok.

    Oldu ki ürünü aldık, montajladık ve test ediyoruz. Sonuçta araç çekişinde artmayı bırak, hadi çekiş aynı kalsın, yakıt tasarrufuda yok...

    Ozaman ben derdimi kime anlatıcam. Ürünü ne yapıcam.

    Artık su bidonunu televizyonun soluna, filtreleride sağına, yakıt pilinide televizyonun tepesine koydummuydu dolbi dijital hom tiğetır sinir harbi...
    Olmuşken sisteme ilave edilen tuz ilede mısır patlatırım... Olmuşken tam olsun.
  • Beyler hikaye bunlar. Tasarruf yapmak isteyen gider lpg taktirir ya da dizel araba alir. Bunun baska bir alternatifi yok.

    Ben sadece tek birsey soyleyecegim: 1.6 lt hacminde bir motor rolantide 700 d/d de calisiyor diyelim. Bu motora dakikada kac litre hava girecegi, atmosferdeki havanin yuzde kaci hidrojen oldugu ve bu zimbirtinin dakikada kac ml H2 gazi uretecegi hesaplanirsa, bu kite verilen paranin psikolojik etkisinden baska bir etkisi olmayacagi zaten cok rahat anlasilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi catalyst -- 8 Şubat 2011; 19:34:23 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.