Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (28. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
51
Favori
517.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu işlem indüksiyon ısıtma işlemidir. Çıkan kabarcıklar da su buharıdır. Emin olmadığımız bilgileri paylaşıp yanıltıcı olmamak gerekir.
  • MERHABALAR.

    Benim demek istediğimi tam olarak gerçekleştirmiş bir vidyo buldum. bir de buna göz atmanızı rica ediyorum.


    http://www.youtube.com/user/Tatopower77#p/search/0/QWmYwp0cb2o
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azdaha_53

    MERHABALAR.

    Benim demek istediğimi tam olarak gerçekleştirmiş bir vidyo buldum. bir de buna göz atmanızı rica ediyorum.


    http://www.youtube.com/user/Tatopower77#p/search/0/QWmYwp0cb2o

    Arkadaşım tekrar söylüyorum, emin olmadığımız bilgileri paylaşmayalım. Her videoya da inanmayınız. Bu video şaka yada kandırmacadır. HHO gazı o şekilde üretilemez ve o şekilde yanmaz. Adam su koyduktan sonra video kesintiye uğruyor. Bu arada kavanoza alkol doldurup, bakır boruyu ısıtarak, alkol buharını yakıyor. Yanan alkol buharıdır.
    Merak edenler ''jet alcohol stove'' olarak youtube da aratabilir.




  • Hocam bu dikkatiniz için teşekkür ederim. hiç de bunu düşünememiştim..
  • Sistemi sabah işe gelirken sanayide hava filtresi hortumuna bağlattım.
    Çekişte bir artış var gibi. Psikolojikte olabilir belki...
    Bunu neye dayanarak söylüyorum? Scangauge yol bilgisayarına göre.

    Ama yapılması gereken bir kaç şey var. Mesela Su deposundan gaz yıkama şişelerine giden hortum ve hava filtresi borusuna giden hortumun iç çapı daha büyük bir hortumla değişmesi gerekiyor.
    Yanı sıra geri alev önleyici olarakta gaz yıkama şişeleri ve hava filtresi hortumu arasına benzin filtresi koymuştum.

    Gerek hortum çapı gerekse benzin filtresi sanki o bölgede bir direnç oluşturuyor. Gaz akışını rahatlatacak birşeyler yapmalıyım.

    Bu arada sistemi 20 amperde çalıştırdım. Max ise 254 amper çekecek şekilde çözelti hazırladım.
    Bir sorun çıkmaz ise ya bu gece yada yarın sabah uzun yola çıkacağım. Bakalım sonuçlar ne gösterecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akustika

    Yanı sıra geri alev önleyici olarakta gaz yıkama şişeleri ve hava filtresi hortumu arasına benzin filtresi koymuştum.

    sayın akustika, benzin filtresi yerine, akvaryumcularda satılan ve suyun kompresöre kaçmasını önleyen plastik çek-valf'lardan alıp taksanız da olabilir.selamlar

    ve herkese sağlıklı,mutlu,huzurlu bayramlar..
  • Ben bir önceki soruma tam cevap alabilmiş değilim acaba betülgaz ve jümel cevaplayabilirlermi birikimlerine ve deneyimlerine bağlı olarak daha iyi açıklayabileceklerini sanıyorum. Diğer bir sorum pwm güç kaynağı, direk doğru akımdan ne kadar fark ediyor aynı güçle ne kadar fazla gaz üretimi söz konusu. En uygun frekans nedir, çünkü frekans aralığı var bunu kafamıza göre ayarlamak mantıklı değil. Aynı akım değerinde pwm ile doğru akım arasında ne kadarlık fark var?
  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 14:20:09 >
  • Sn. forum takipçileri, değerli arkadaşlar.
    Dün yaptığım uzun yol testi sonrası aldığım karar üzerine hidrojen sevdası benim için bitmiştir.
    Herkese çalışmalarında başarılar diler, tüm paylaşım ve yardımlar için teşekkür ederim. Saygılarımla.
  • Geç oldu ama kusura bakmayın.

    TÜM MÜSLÜMAN ALEMİNİN KURBAN BAYRAMINI TEBRİK EDER, HAYIRLI BAYRAMLAR DİLERİM.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akustika


    Sn. forum takipçileri, değerli arkadaşlar.
    Dün yaptığım uzun yol testi sonrası aldığım karar üzerine hidrojen sevdası benim için bitmiştir.
    Herkese çalışmalarında başarılar diler, tüm paylaşım ve yardımlar için teşekkür ederim. Saygılarımla.

    Sn, akustika ayrıntı verirseniz iyi olur, niçin böyle bir karar verdiniz?

    Ayrıca; tüm arkadaşların bayramını kutlar, sağlık ve mutluluklar dilerim.
  • Pwm veya diğer prensiple çalışan güç kaynakları iki prensiple çalışmaktadır. Akım sabitlemeli veya voltaj sabitlemeli prensip üzerine çalışmaktadır. özel amaçlı imal edilmiş olanlar ve laboratuvar kullanım amaçlı güç kaynaklarıiki prensiple çalışabilmektedir. Tabiki akım sınırlandırılırken voltajın çıkabileceği maksimum değer vardır, voltaj sabitlenirkende akımın çıkabileceği maksimum değer bu cihazın kapasitesini belirlemektedir. Piyasada bulunan pwm cihazları akım sabitleme üzerine çalışmaktadır, yani akım ayarı potansiyometreden yapıldığında cihaz akımı sınırlar örneğin 20 amperde sınırladığımızı düşünelim, cihazımızında verebileceği maksimum voltaj değerini 20 volt olsun. Elektroliz başladığında akım göstergemiz 20 amperi gösterirken voltaj 18 volt göstersin, plakalarda korozyon meydana geldiğinde akım değeri sabit kalmaya devam edecektir. Voltaj değeri yavaş yavaş yükselip maksimum değer olan 20 volta çıkacaktır. Bozulma daha fazla oldu takdirde voltaj daha fazla artamayacağı için akım düşmeye başlayacaktır. Ve artık akım gittikçe düşmeye başlayacaktır. Tam anlamıyla akım sabitlemeli pwm devrelerinde elektroliz işlemi böyle gerçekleşmektedir.




  • Arkadaslar
    yaklasik bir haftadir en bastan itibaren konuyu okudum.

    yakit tasarruf sistemleri ile ilgili bir cok urun denedim. (devamli uzun yola gittigimden ve arastirmaci bir yapim oldugundan)
    miknatistir katkilardir, sivi ve tablet olanlar dahil ..
    hic birisi bir ise yaramiyor
    sadece :
    borsilk denen yesil kutulu yag katkisi cok faydali (araci 100.000km ustunde olanlara kesinlikle tavsiye ederim ) borla ilgili diger urunler de bir ise yaramiyor.. sadece bu ..
    digerleri sadece psikoljik etki yaratiyor.
    bide chip tuning yapiyorlar.. aracin gucu artiyor gercekten ama yakita bir faydasi olmuyor (daha fazla yakiyor cunki guc artinca daha fevri kullaniyorsunuz istemeden ) ve aracta bazi sorunlara neden olabiliyor. cunki belli bir guce gore tasarlanmis parcalari zoruyorsunuz.

    HHO yakit sistemlerinide uzun amandir inceliyorum yaklasik 4-5 senedir. bu sene cok yogundum arastiramadim cok ama 1 haftadir bu foruma denkgeldim ve okumayi bugun bitirdim.

    sonuc :
    Jumel arkadsimiz Turkiyede satilan sistemi test etmis ve sonuc negatif cikmis. buna hala bir cevap verilmemis. bende kendisini aradim montajini yapmadiklari soyledi o yuzden araca taktiramiyorum. montajini yanlis yapmissiniz diyip sorunu tuketiciye yansitma olasiligi oldugu icin bu uygun degil.

    fakat :
    Jumel arkadasimiz bu sisteme inandigini belirtmis. bende kesinlikle inaniyorum. ideal olarak uretilen bir sistemin profesyonel birisi tarafindan montaji yapilirsa sonuc verecegi inancindayim. sonucta bu kendin yap sistemleri bile amerikada insanlar yillardir deniyorlar ve kullaniyorlar. bir asparagas ole 3-4 sene surmez ...

    benim tavsiyem cok iyi arastirma yapip bunlari insanlarimizla paylasmak. somut cozumleri ve cevaplari su ana kadar arkadaslarin buyuk bir ozveri ve paylasimla yaptigi gibi burada paylasmak.

    hayirli bayramlar, saygilar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fdagdelen

    Arkadaslar
    yaklasik bir haftadir en bastan itibaren konuyu okudum.

    yakit tasarruf sistemleri ile ilgili bir cok urun denedim. (devamli uzun yola gittigimden ve arastirmaci bir yapim oldugundan)
    miknatistir katkilardir, sivi ve tablet olanlar dahil ..
    hic birisi bir ise yaramiyor
    sadece :
    borsilk denen yesil kutulu yag katkisi cok faydali (araci 100.000km ustunde olanlara kesinlikle tavsiye ederim ) borla ilgili diger urunler de bir ise yaramiyor.. sadece bu ..
    digerleri sadece psikoljik etki yaratiyor.
    bide chip tuning yapiyorlar.. aracin gucu artiyor gercekten ama yakita bir faydasi olmuyor (daha fazla yakiyor cunki guc artinca daha fevri kullaniyorsunuz istemeden ) ve aracta bazi sorunlara neden olabiliyor. cunki belli bir guce gore tasarlanmis parcalari zoruyorsunuz.

    HHO yakit sistemlerinide uzun amandir inceliyorum yaklasik 4-5 senedir. bu sene cok yogundum arastiramadim cok ama 1 haftadir bu foruma denkgeldim ve okumayi bugun bitirdim.

    sonuc :
    Jumel arkadsimiz Turkiyede satilan sistemi test etmis ve sonuc negatif cikmis. buna hala bir cevap verilmemis. bende kendisini aradim montajini yapmadiklari soyledi o yuzden araca taktiramiyorum. montajini yanlis yapmissiniz diyip sorunu tuketiciye yansitma olasiligi oldugu icin bu uygun degil.

    fakat :
    Jumel arkadasimiz bu sisteme inandigini belirtmis. bende kesinlikle inaniyorum. ideal olarak uretilen bir sistemin profesyonel birisi tarafindan montaji yapilirsa sonuc verecegi inancindayim. sonucta bu kendin yap sistemleri bile amerikada insanlar yillardir deniyorlar ve kullaniyorlar. bir asparagas ole 3-4 sene surmez ...

    benim tavsiyem cok iyi arastirma yapip bunlari insanlarimizla paylasmak. somut cozumleri ve cevaplari su ana kadar arkadaslarin buyuk bir ozveri ve paylasimla yaptigi gibi burada paylasmak.

    hayirli bayramlar, saygilar
    borsilk denen yesil kutulu yag katkisi cok faydali (araci 100.000km ustunde olanlara kesinlikle tavsiye ederim ) borla ilgili diger urunler de bir ise yaramiyor.. sadece bu ..

    Öncelikle KURBAN BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN.

    Bu ürün ile ilgili araştırma yaptım ama çeşit çeşit kutular çıktı yeşili yok.
    Nereden temin edebilirim ?Bilgi verebilirseniz sevinirim.

    Bir çok forum ve video sonrası kafamda binlerce soru ile dolanıp duruyorum.
    Benim paslanmaz malzeme konusunda sıkıntım yok.Gerekirse dublex (sadece boru olarak) malzeme dahi temin edebilirim.
    Şimdi sıra geldi elektronik olayına..
    Burada duruyorum ..Fakat bir devre şeması olur ise onuda yaptıracak arkadaşlarım var.
    Ee ne kaldı geriye der gibisiniz.
    Arkadaşlar yüzlerce sayfa yazı okudum aynı şekilde video izledim.
    Verimli çalışacak bir sistem bulamadım.
    Herkes benim tasarımım daha verimli diyor.
    Ticari yaklaşanları kastetmiyorum bile.
    Varsa bir tasarımı olan verimli çalışacağına inanan beraber yapalım.
    Ben teknikerim Autocad ve Solidworks biliyorum .Malzemeleri istediğim ölçüde lazerde kestirebilirim.
    Elim anahtar tutar azda olsa elimde takım taklavat var.Argon kaynak matkap vs.
    Sadece benden istesin şu ölçülerde şu kalınlıkta şu malzeme .
    İstanbul üsküdar veya ümraniye civarında
    Haydi bir ortak arıyor
    um.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi a.aybatti -- 9 Kasım 2011; 22:27:10 >




  • sayin Aybatti,
    bahsettigim urun bu sitede : http://www.motorsilkturkey.com

    reklam yapiyor gibi oluyor ama gercekten su ana kadar isime yarayan bir tek bu urun var. cakmak gozune takilan alet haric herseyi denedim .. o cok ucuk bir iddia cunki..

    bence ihtiyaciniz olan bilgilerin cogu Jumel arkadasimizdadir. onun yazdiklarini okursaniz bi sonuca ulasabilirsiniz. uretim konusunda benimde calismalarim var su an. bir sonuc cikarsa haberdar ederim.

    saygilar
  • sayın a.aybatti

    Acaba sen 'ortak arıyorum' derken bu işi ticari anlamda mı yapmayı düşünüyorsun??
    Yoksa yardımmı istiyorsun??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    quote:

    Orijinalden alıntı: akustika


    Sn. forum takipçileri, değerli arkadaşlar.
    Dün yaptığım uzun yol testi sonrası aldığım karar üzerine hidrojen sevdası benim için bitmiştir.
    Herkese çalışmalarında başarılar diler, tüm paylaşım ve yardımlar için teşekkür ederim. Saygılarımla.

    Sn, akustika ayrıntı verirseniz iyi olur, niçin böyle bir karar verdiniz?

    Ayrıca; tüm arkadaşların bayramını kutlar, sağlık ve mutluluklar dilerim.


    Bende siz değerli forum okuyucularının geçmiş bayramlarını kutlar esenlikler dilerim.

    Sn Jumel,

    Ölçülerini daha önceki sayfalarda da aktardığım üzere benim sistemim +nnnnn-nnnnn+nnnnn-nnnnn+nnnnn- şeklinde olup 31 adet 316L plakadan oluşmaktaydı.
    Bu plakalar arasında 3 mm kalınlıktaki PVC conta olarak görev yapmaktaydı. Bu plakalar birbirlerine de elektrik aktarımı olarak bakır borular ile bağlı idi.
    Uzun sözün kısası sistemin çözeltisini KOH ile 25 amper çeker hale ayarlayıp betelguz'den satın aldığım 30 amperlik PWM ile yola koyuldum.
    Kablolarda da ısınma sorunu, enerji kaybı olmasın diye ses tesisatlarında kullanılan 4 awg'lik bakır kablo kullandım.

    Öncelikle amaç ne idi. Araçta yanmaya tam katılamayan yakıtında yanmaya katılması ve yanma verimini arttırmak idi.
    1.6 lt 100 bg'lik ford focusa hava filtresi borusundan verdiğim gaz ile rampalarda olsun düşük hızlarda olsun hissedilir bir çekiş artışı gördüm.

    Ama scangauge yol bilgisayarından takip ettiğimde düz yolda sistem devre dışı iken diyelim ki anlık 8,5 lt/ 100 km yakıt verisi gösterirken sistemi devreye alınca yol bilgisayarı 10,3 lt/ 100 km gösteriyor.
    Bunun gibi artışları gözlemledim. Zaten bu da sürüş halinde %20 kayıp demek.
    Aynı şekilde Araba rolanti halindeyken 1 lt/saat yakıt tüketimi gösterirken sistemi açtığımda 1,26 lt/saate çıkıyordu.
    Ve tam depo lpg ile son ışık 200 km yanık kalırken sistemle beraber 160 km dayanabilmişti.

    Hadi dedim pes etmek yok. Belki ölçümlerde bir sorun vardır. Bu işe zaman, emek ve para harcanmıştı.
    Neyse derken birden bir koku. Yanık kokusu....
    Elimi PWM'e bir attım. Ateş gibi ısınmış. Hemen kenara çektim. Işığı açtığımda ne göreyim.
    Cihaz o kadar ısınmış ki, kutunun üstünde eriyerek bombelik oluşmuş ve arkasındaki kablo bağlantı kelebeklerinin olduğu bölüm şekil değiştirmiş.
    Bende lanet olsun diyerek sistemi kapattım. Ve 260ncı km'de testi bitirdim. Araç hem fazla yakmış hem de yangın tehlikesi ile karşı karşıya kalmıştım.

    Bunun yanısıra artık yoluma bozulan moralim ile müzik açarak devam ettim ki, test boyunca hiç teybe bile dokunmadım akım çekip yanıltmasın diye.
    Memlekete varınca ne göreyim. Sistemin subwoofer titreşiminden dolayı vidaları tekrar çözülmüş.

    Buradan çıkacak en önemli ders; Vida sistemi kontra olarak atılan fiberli çift somun ve yanısıra kontra somunlarda hem fiberli hemde loctite 270 ile sabitlenmişti.
    Yinede banamasın demedi. Contalardan su sızıntısı meydana gelmiş. İyiki yaptığım havuz işe yaramış. Yoksa korozif suyun varın siz düşünün ne yapacağını.

    Sabah memlekete varınca da kablolarıda elektrikçide söktürdüm. Sistemi de alıp dükkanın depoya kaldırdım.
    Heralde yakın zaman içerisinde pek bakacağa benzemiyorum.

    Bu sistem 1:11 sıkıştırma oranlı zetec-se motorda pek beklenen bir sonuç veremedi. Ama eminim turbosuz dizel araçlarda ciddi farklar ortaya koyacaktır.
    Gerçi bunuda denemeden birşey dememek gerek.

    Herkese çalışmalarında başarılar diler, Saygılarımı sunarım.




  • Sayın azdaha_53

    Kesinlikle ticari bir düşüncem yoktur.
  • ok. ben sana bütün bildiklerimi anlatacağım.
    ikinci hücremi bitirmek üzereyim
    ama denemedim.onun şemasını ve pwm devre şemasını da göndeeceğim. buraya koyarım eve gidince bu akşam inşallah.
  • BAKAR İNCELER HOŞUNA GİDER İSE SENDE BİR İKİ DEĞİŞİKLİK YAPAR VE KURGULARSIN.
    NASIL İSTERSEN. NE GÜZEL BİR BİLGİ PAYLAŞIMI OLUR.
  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.