Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (29. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
51
Favori
517.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sayın akustika

    sizlere bir şey sormak istiyorum.
    Acaba sisteminizi denedinizmi? dakikada ürettiği gaz miktarı ne kadardı??

    Benim sistemim tam bir litre ürtemiyor. ( inşallah yeni yaptığımın üretimi fazla olacak )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akustika

    quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    quote:

    Orijinalden alıntı: akustika


    Sn. forum takipçileri, değerli arkadaşlar.
    Dün yaptığım uzun yol testi sonrası aldığım karar üzerine hidrojen sevdası benim için bitmiştir.
    Herkese çalışmalarında başarılar diler, tüm paylaşım ve yardımlar için teşekkür ederim. Saygılarımla.

    Sn, akustika ayrıntı verirseniz iyi olur, niçin böyle bir karar verdiniz?

    Ayrıca; tüm arkadaşların bayramını kutlar, sağlık ve mutluluklar dilerim.


    Bende siz değerli forum okuyucularının geçmiş bayramlarını kutlar esenlikler dilerim.

    Sn Jumel,

    Ölçülerini daha önceki sayfalarda da aktardığım üzere benim sistemim +nnnnn-nnnnn+nnnnn-nnnnn+nnnnn- şeklinde olup 31 adet 316L plakadan oluşmaktaydı.
    Bu plakalar arasında 3 mm kalınlıktaki PVC conta olarak görev yapmaktaydı. Bu plakalar birbirlerine de elektrik aktarımı olarak bakır borular ile bağlı idi.
    Uzun sözün kısası sistemin çözeltisini KOH ile 25 amper çeker hale ayarlayıp betelguz'den satın aldığım 30 amperlik PWM ile yola koyuldum.
    Kablolarda da ısınma sorunu, enerji kaybı olmasın diye ses tesisatlarında kullanılan 4 awg'lik bakır kablo kullandım.

    Öncelikle amaç ne idi. Araçta yanmaya tam katılamayan yakıtında yanmaya katılması ve yanma verimini arttırmak idi.
    1.6 lt 100 bg'lik ford focusa hava filtresi borusundan verdiğim gaz ile rampalarda olsun düşük hızlarda olsun hissedilir bir çekiş artışı gördüm.

    Ama scangauge yol bilgisayarından takip ettiğimde düz yolda sistem devre dışı iken diyelim ki anlık 8,5 lt/ 100 km yakıt verisi gösterirken sistemi devreye alınca yol bilgisayarı 10,3 lt/ 100 km gösteriyor.
    Bunun gibi artışları gözlemledim. Zaten bu da sürüş halinde %20 kayıp demek.
    Aynı şekilde Araba rolanti halindeyken 1 lt/saat yakıt tüketimi gösterirken sistemi açtığımda 1,26 lt/saate çıkıyordu.
    Ve tam depo lpg ile son ışık 200 km yanık kalırken sistemle beraber 160 km dayanabilmişti.

    Hadi dedim pes etmek yok. Belki ölçümlerde bir sorun vardır. Bu işe zaman, emek ve para harcanmıştı.
    Neyse derken birden bir koku. Yanık kokusu....
    Elimi PWM'e bir attım. Ateş gibi ısınmış. Hemen kenara çektim. Işığı açtığımda ne göreyim.
    Cihaz o kadar ısınmış ki, kutunun üstünde eriyerek bombelik oluşmuş ve arkasındaki kablo bağlantı kelebeklerinin olduğu bölüm şekil değiştirmiş.
    Bende lanet olsun diyerek sistemi kapattım. Ve 260ncı km'de testi bitirdim. Araç hem fazla yakmış hem de yangın tehlikesi ile karşı karşıya kalmıştım.

    Bunun yanısıra artık yoluma bozulan moralim ile müzik açarak devam ettim ki, test boyunca hiç teybe bile dokunmadım akım çekip yanıltmasın diye.
    Memlekete varınca ne göreyim. Sistemin subwoofer titreşiminden dolayı vidaları tekrar çözülmüş.

    Buradan çıkacak en önemli ders; Vida sistemi kontra olarak atılan fiberli çift somun ve yanısıra kontra somunlarda hem fiberli hemde loctite 270 ile sabitlenmişti.
    Yinede banamasın demedi. Contalardan su sızıntısı meydana gelmiş. İyiki yaptığım havuz işe yaramış. Yoksa korozif suyun varın siz düşünün ne yapacağını.

    Sabah memlekete varınca da kablolarıda elektrikçide söktürdüm. Sistemi de alıp dükkanın depoya kaldırdım.
    Heralde yakın zaman içerisinde pek bakacağa benzemiyorum.

    Bu sistem 1:11 sıkıştırma oranlı zetec-se motorda pek beklenen bir sonuç veremedi. Ama eminim turbosuz dizel araçlarda ciddi farklar ortaya koyacaktır.
    Gerçi bunuda denemeden birşey dememek gerek.

    Herkese çalışmalarında başarılar diler, Saygılarımı sunarım.

    Alıntıları Göster
    quote:


    Bende siz değerli forum okuyucularının geçmiş bayramlarını kutlar esenlikler dilerim.

    Sn Jumel,

    Ölçülerini daha önceki sayfalarda da aktardığım üzere benim sistemim +nnnnn-nnnnn+nnnnn-nnnnn+nnnnn- şeklinde olup 31 adet 316L plakadan oluşmaktaydı.
    Bu plakalar arasında 3 mm kalınlıktaki PVC conta olarak görev yapmaktaydı. Bu plakalar birbirlerine de elektrik aktarımı olarak bakır borular ile bağlı idi.
    Uzun sözün kısası sistemin çözeltisini KOH ile 25 amper çeker hale ayarlayıp betelguz'den satın aldığım 30 amperlik PWM ile yola koyuldum.
    Kablolarda da ısınma sorunu, enerji kaybı olmasın diye ses tesisatlarında kullanılan 4 awg'lik bakır kablo kullandım.

    Öncelikle amaç ne idi. Araçta yanmaya tam katılamayan yakıtında yanmaya katılması ve yanma verimini arttırmak idi.
    1.6 lt 100 bg'lik ford focusa hava filtresi borusundan verdiğim gaz ile rampalarda olsun düşük hızlarda olsun hissedilir bir çekiş artışı gördüm.

    Ama scangauge yol bilgisayarından takip ettiğimde düz yolda sistem devre dışı iken diyelim ki anlık 8,5 lt/ 100 km yakıt verisi gösterirken sistemi devreye alınca yol bilgisayarı 10,3 lt/ 100 km gösteriyor.
    Bunun gibi artışları gözlemledim. Zaten bu da sürüş halinde %20 kayıp demek.
    Aynı şekilde Araba rolanti halindeyken 1 lt/saat yakıt tüketimi gösterirken sistemi açtığımda 1,26 lt/saate çıkıyordu.
    Ve tam depo lpg ile son ışık 200 km yanık kalırken sistemle beraber 160 km dayanabilmişti.

    Hadi dedim pes etmek yok. Belki ölçümlerde bir sorun vardır. Bu işe zaman, emek ve para harcanmıştı.
    Neyse derken birden bir koku. Yanık kokusu....
    Elimi PWM'e bir attım. Ateş gibi ısınmış. Hemen kenara çektim. Işığı açtığımda ne göreyim.
    Cihaz o kadar ısınmış ki, kutunun üstünde eriyerek bombelik oluşmuş ve arkasındaki kablo bağlantı kelebeklerinin olduğu bölüm şekil değiştirmiş.
    Bende lanet olsun diyerek sistemi kapattım. Ve 260ncı km'de testi bitirdim. Araç hem fazla yakmış hem de yangın tehlikesi ile karşı karşıya kalmıştım.

    Bunun yanısıra artık yoluma bozulan moralim ile müzik açarak devam ettim ki, test boyunca hiç teybe bile dokunmadım akım çekip yanıltmasın diye.
    Memlekete varınca ne göreyim. Sistemin subwoofer titreşiminden dolayı vidaları tekrar çözülmüş.

    Buradan çıkacak en önemli ders; Vida sistemi kontra olarak atılan fiberli çift somun ve yanısıra kontra somunlarda hem fiberli hemde loctite 270 ile sabitlenmişti.
    Yinede banamasın demedi. Contalardan su sızıntısı meydana gelmiş. İyiki yaptığım havuz işe yaramış. Yoksa korozif suyun varın siz düşünün ne yapacağını.

    Sabah memlekete varınca da kablolarıda elektrikçide söktürdüm. Sistemi de alıp dükkanın depoya kaldırdım.
    Heralde yakın zaman içerisinde pek bakacağa benzemiyorum.

    Bu sistem 1:11 sıkıştırma oranlı zetec-se motorda pek beklenen bir sonuç veremedi. Ama eminim turbosuz dizel araçlarda ciddi farklar ortaya koyacaktır.
    Gerçi bunuda denemeden birşey dememek gerek.

    Herkese çalışmalarında başarılar diler, Saygılarımı sunarım.






    Yeni nesil araçlarda yakıt yönetimi tamamen sensörler tarafından kontrol edilmekte olup, aracın beyni tarafından haritalarda belirlenerek yakıt gönderilmektedir. Benzinli araçlarda özellikle motor çıkışında oksijen sen sörleri yer almaktadır. Oksijen sensörleri ölçüm yaparak araç beynine karışımın fakirmi zenginmi olduğu hakkında bilgi vermektedir. Hidrojen sistemini aktifleştirdiğinizde eksoz emisyon değerleri oldukça düşmektedir, beyinde karışım çok fakir olduğunu algılamakta ve daha fazla yakıt göndermektedir.

    Yapacağınız şey OBDII girişinden aracınıza uygun chip takmak, oksijen sensörü simulatörü kullanmak veya oksijen sensörü sökülüp uzatma adoptörü ile tekrar montajını yapmak. Sistemin tamamen güvenlik tedbirleri alınarak yapılmalı aracınıza, motorunuza ve size zararı olmaması için.

    Aracınızdaki çekişin artması motorunuza olan katkının en açık göstergesidir. Oksijen sensöründen yakıtı kısarak aracınızın çekişi normal hale gelecek ve tasarrufu açıkça göreceksiniz. Pwm cihazına gelince geçmiş olsun yangın tehlikesi atlatmışsınız. Ama pwm cihazı satın aldığınız kişi gerekli uyarıları yapmalıydı.

    Türkiyede bu sistemler amatörce yapılmakta ciddi olarak üzerine eğilen yok, buda bu sistemin işe yaramadığı izlenimi uyandırmakta ve hayati tehlikeler oluşturmaktadır. Ciddi araştırma ve elektroliz sistemleri hakkında bilgi gerektirmektedir.

    Ben ufak bir kaç soru sordum ve hiç tatmin edici cevap alamadım, türkiyede bu sistemlerle uğraşanların yeterli bilgisi yok. Bunu kötülemek için demeiyorum kesinlikle. İnancım şu yönde bizler yani türkler en iyisini yapabiliriz ama malesef kolaya kaçıyoruz. incelediğim sistemlerde hortumlardan tutunda filtre sistemleri, soğutma sistemi, sirkülasyon sorunu, potasyum hidroksit derişimi hepsi bilimsel verilerden uzak yapılmakta. Pwm devresini bile öyle kullanıyorlar diye taklit ediyoruz. En basitinden Potasyum hidroksitin (KOH) saf su içindeki iletkenlik değerinin hangi karışım oranında maksimum olduğunu biliyormuyuz. Hayır sadece şunu diyoruz yeterli akım çekemiyorsan biraz daha katabilirsin, bu en basitiydi bu tip uygulamalar motora ciddi zararlar verebilir.

    Ben bu sistemi yapmadım ama yeterince bilgim var, aslında bu elektroliz yöntemi en bilinen yöntem araştırmaları hala devam etmekte. ticari uygulamalarıda mevcut. Ama onlar karışık halde değilde saf hidrojen ve saf oksijen çıkışına olanak sağlayan alkali elektolizörler imalatı yapıyor.

    Daha ileri elektroliz sistemelri mevcut, saf suyun elektrolizi ve bu sistemde verim % 90lara erişiyor. Çıkış olarak %99,99 oksijen ve hidrojen çıkışı ayrı ayrı alınabiliyor. Çalışmalarınızda başarılar.




  • SAYIN a.aybatti SİZLERE EN SON YAPIM AŞAMASINDA OLAN HÜCRELERİN BİLGİSİ VE FOTOĞRAFLARINI GÖNDERİYORUM UMARIM BENİM BEKLEDİĞİM PERFORMANSI SERGİLER DE HEPİMİZ FAYDALANABİLİRİZ.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


     hidrojen yakıt tasarruf sistemi




  • İLKLER PWM DEVRESİ OLDU.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


     hidrojen yakıt tasarruf sistemi
  • BUYURUN.
  • DİĞERLERİ.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


     hidrojen yakıt tasarruf sistemi
  • DİĞERLERİ.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


     hidrojen yakıt tasarruf sistemi
  • BUNLARDA PWM.
    10 Khz e KADAR OSC DE KONTROL EDİP YÜKDE DENEDİM. ( PROJEYİ İSTEYEN VARSA BUYURUN ) SADECE 56 nf yerine 47 nf taktım. bir de çıkış gerilim ayarını yapan potun girişine + 12v direk verdim ve mosfetleri 3 er tane bağladım...şimdilik çook güzel frekans ayarı yapabiliyorum.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


     hidrojen yakıt tasarruf sistemi








  • buyurun.
  • Sayın azdaha_53

    İlginiz ve paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim.

    Malzeme olarak sanırım 1.5 mm kullanmışsınız .
    Cıvatalarda yanılmıyorsam M8 veya M10 .Kullandığınız contalar 6 mm kalınlığında.

    Birde tecrübeleriniz arasında varmıdır bilemiyorum ama 310 S olarak bilinen rezistans malzemesi olarakta kullanılan paslanmaz malzemeyi denedinizmi ?
    Bu malzemenin iletkenlik değerleri çok yüksektir.Fakat kimyasal dayanımı hakkında bir araştırma yapmadım.
    Yarın bunuda öğrenip sonucu buradan paylaşırım.

    Tekrar teşekkürler.

    316L Nikel oranı : 12,50 ‐ 15,00 arası
    310s Nikel oranı : 19,00 ‐ 22,0 arası
    Elektrik direnci [(Ω*mm2)/m]

    316L 0.75
    310S 0.85
    Yanlışım varsa düzeltin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi a.aybatti -- 10 Kasım 2011; 20:52:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azdaha_53

    buyurun.

    Paylaşımlarınız için tşkler, emeğinize sağlık.
  • Sn. akustika, aracım karbüratörlü olduğu için oksijen sensörü ile ilgili tecrübem yok. Ancak sn, Hidro Tekno' gerekli açıklamayı yapmış. Aracınızın oksijen sensörü daha fazla hava aldığını zannederek, silindirlere daha fazla yakıt göndermektedir. Bunu önleyen chip vb. elektronik devreler var. Isınma sorununa gelince, ben pwm devresinde 2 adet irf 3205 mosfet kullandım ve küçük fanlı bir ekran kartı soğutucusuna bağladım. Çok fazla akım çekmediğimi söylemiştim. Ancak 15A. ile çalıştırdığımda dahi ne pwm devresinde ne de cihazımda aşırı ısınma ile karşılaşmadım. Cihazdaki bağlantıların da uygun kablo ile sıkı şekilde bağlı olması şartıyla böyle bir sorun yaşamamanız gerekirdi. İnanın böyle bir sorun yaşadığınıza üzüldüm. Ayrıca yaylı rondela, somun ve kontra kullanarak sıktığım civatalar da bana sıkıntı yaşatmadı. Yalnız plakaların temizliği zaman zaman beni yıldırmıştı. Negatif elektrot için bu yüzden nikel öneriyorum.
    Sn. Hidro Tekno, önceki mesajları gözden geçirmenizi tavsiye ederim. Verilen bilgiler gerek teorik, gerekse deneysel olarak bilimsel verilerdir. KOH derişimi ile ilgili bilgiler de önceki mesajlarda verilmiştir. Daha önce de söylediğim gibi bu oranlar plaka yüzey alanı, plakaların birbirinden uzaklığı, hücre başına uygulayacağınız voltaja göre değişkenlik göstermektedir. Sistem araçta kullanılacağı için, kullanılan voltaj sabittir diyebiliriz, bu yüzden akım sınırlamalı pwm kullanılmalıdır. Plakalarda oluşan korozyon gerilimi etkilememektedir, çekilen akım azalmaktadır. Voltajı sabitlemeye gerek olduğunu ya da buna yarayan bir cihaz kullanmak gerekeceğini düşünmüyorum.
    Diğer arkadaşlara da çalışmalarında başarılar dilerim.




  • Ben testi LPG'li araçta yaptım. Aracımdaki regülatör tekrar programlamaya kadar yeni harita yazamıyor.
    Benim civata somun bağlantılarındaki çözülmede subwoofer titreşiminden kaynaklanıyor. Ki bağlantı için kullandığım loctite 270 ürünüde bu işte son nokta artık...
    200 km'de sönen lpg ışığıda 160 km'de söndü. TÜm bunlar bir araya gelince benim arabada kurtarmadı diyebilirim.
    Yanısıra betelguz iyi okusun. 30 amperlik diye gönderdiği ve sattığı sitede fanlı resimle gösterdiği fansız ürün 25 amperlik işletme şartlarında eriyor.

    Belki de o duyduğum koku yanık kokusuydu. Başka birşey demiyorum artık.
  • EVET ÜRÜN 1,5 MM 316L .CONTALAR 3 MM VİDALAR M5 , 6 MM HORTUMA GEÇİRİLMİŞTİR. MALZEMEDEKİ DELİKLER 7 MM.

    310 S LER HAKKINDA HİÇ BİR BİLGİM YOK. SANIRIM DAHA İYİ OLACAKTIR.??????
  • SAYIN a.aybatti

    BÜYÜK BİR ZEVKLE PAYLAŞIRIM. ARKADAŞLAR ELEŞTİRİLERİNİZİ VE DÜŞÜNCELERİNİZİ BEKLİYORUM.
    ARALARDA KULLANILAN PVC MALZEME 8 MM.
    ÜRÜNÜ BİTİRİR BİTİRMEZ LİTRE BAŞINA 35 GR POTASYUM HİDROKSİT KOYARAK DENİYECEĞİM. LAKİN BU KİMYASAL BAKIRDAN MEYDANA GELEN RADYATÖRÜ BİR ZAMAN SONRA DELDİĞİNİ GÖRDÜM. YANİ SU HAZNESİNİN SAYISINI ARTTIRARAK BİRİNDEN ÖTEKİNE BOŞALTARAK AZ DA OLSA SUYU SOĞUTABİLECEĞİMİ DÜŞÜNÜYORUM . BU SİSTEMDE İKİ AYRI SU ÜNİTESİ VE BİRİBİRNE KARIŞMAYAN SİSTEM KURMAYI PLANLIYORUM. 12/220 V INVERTOR DEVRESİNİN PWM İ DE KOYDUMMU ALLAHIN İZNİ İLE SİSTEMİM İYİ BİR PERFORMANS VERİR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.
    BU ARADA BEN BUNU ÖNCE UFAK BİR JENERATÖRE KURGULAYIP DENEMEK DÜŞÜNCESİNDEYİM.
    SONRA KOMBİLER VE BENZİNLİ SU POMPALARI FALAN ...NASİP KISMET.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azdaha_53

    şema da buyurun..
    http://www.****.com/about45106.html


    sayın azdaha_53 çalışmalarınızda başarılar dilerim, vermiş olduğunuz invertör'e ait bağlantı adresi tam çıkmadığı için yazıyorum,belki açıklamaları okumak isteyen arkadaşlarımız olabilir,
    elektrotekno.com/about45106.html
    ayrıca invertörü niçin kullanacaksınız? sadece pwm ile çalışsanız olmuyor mu? veya invertör kullanımı ayrıca bir avantaj mı sağlıyor?
    ilgilenenler için pwm örnekleri
    www.320volt.com/tl494-pwm-20-amper-12v-24v-dc-motor-hiz-kontrolu/
    www.pwm.blogcu.com/
    www.elektrotr.com/forum/showthread.php?tid=15

    edit:metin düzeltme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhmtabi -- 11 Kasım 2011; 23:41:21 >




  • Arkadaşlar Merhaba,

    Aranıza konyadan katılıyorum ve 2 gündür tüm sayfaları ve tüm mesajları tek tek okudum.
    Böylesine ilgi çekici bir konuda böylesine değerli bilgilerin tek konu altında olması gerçekten çok sevindirici.
    HHO konusunda farklı bir isim altında 3 yıl önce bir arkadaşım bahsetmişti.
    Nasıl ve ne olduğunu sorduğumda bana suyu elektrolize ettiğini ve sudan çıkan gazın yandığını bahsetmişti.
    Bunu duyduğumda ilk aklıma gelen akücünün çırağının kontrol için kutupları kısadevre yaptığı anda akünün açık olan hücre kapaklarından alev (patlama) alması olmuştu.
    Demekki bu buhar yanıcı ki patlamış demiştim kendimce.
    O zaman bu zamandır hep aklımdadır böyle bir deney yapmak vardı ve sayenizde birçok konuda bilgi sahibi oldum.
    Bu değerli bilgiler için başta Jumel arkadaşımız olmak üzere değerli bilgilerini paylaşan tüm arkadaşlarımıza sonsuz teşekkür ediyorum.

    Yukarıda da bahsettiğim gibi bu sistemden haberdar olduğumda ilk aklıma gelen sarjdan yeni çıkmış akünün patlaması olmuştu.
    Konu içerisinde hücrelerin birleşiminde fazladan akım tüketildiği bahsedilmiş.
    Bildiğiniz üzere akülerde diyelimki 12v bir aküde 6 hücre var ve 6 adet sıvı ilave kapağı.
    Hazır teknoloji bir akü üzerinde doğrudan 12v ile 6 hücre arasında sıvı sirkülasyonu ile daha pratik bir çözüm olurmu.
    Neticede aküler bu yüksek amperlere ve ısılara dayanıklılar ve yıllarca araçlarımızda kullanıyoruz.
    Devridaim için ucuz silecek motarları buldum.
    Araştırdım biraz ve hepsiburada sitesinde fiyatları 5 lira altı ile 11 lira arası.

    http://www.hepsiburada.com/Liste/carub-cam-su-motoru-universal-12-volt-kablolu-br4607054/productDetails.aspx?productId=brkbr4607054&categoryId=20019477&SKU=BRKBR4607054

    cam su motoru olarak aratırsanız diğer seçeneklerde var.
    Diyeceğim akü hücreleri arasında böyle bir motor ile sıvıyı dolaştırır ve hücre sıvı ilave yerlerinden oluşan gazı toplayıp filtre edip motora göndersen sonuç nasıl olur.
    öküler içindeki kurşun plakalar bu iş için uygun değil derseniz akü parçalanıp plakalar uygun metal ile değiştirilir.
    Piyasada birçok akü seçeneği var 7 amper UPS aküsünden tutun diğer birçok çeşidi var.
    Bu akülerin yapıları ve kutuları bu işler için bence çok uygun görünmekte.
    Tekrar tüm arkadaşlarımıza karşılıksız bilgi paylaşımları için kutluyor ve teşekkür ediyorum.

    Ayrıca konyadan katılan ve PWM konusunda yardım isteyen arkadaş için yardımcı olmak isterim.
    Mesleğim elektronik ve bu konuda yardımcı olmak isterim belkide malzeme vs. konularında birlikte alım yapar ve ekonomi sağlarız.
    Yanlış anlaşılmasını istemem asla ticari bir amaç ile değil bu iş benim hobi alanıma girmiş durumdadır ve mesleğimin elektronik olması kendime iş aradım şeklin de algılanmasın.

    Yine bir önerim daha olacak.
    Denemeler yapan ve bu konuda artık araştırmayı bırakacak arkadaşlar olduğunu okudum.
    Bu arkadaşlarımız bu uğurda para ve zaman harcadılar testlerinde kullandıkları malzeme ve ekipmanları bu testleri devam ettirmeyi düşünen arkadaşlara satabilirler.
    Böylece hem bu projeye gönül verenlere destek olur hemde projesini/deneylerini tamamlamış arkadaşlarımızın harcamaları bir miktar azalmış olur.
    Sözün özü profe aynı mantık aynı sizin bıraktığınız yerden bir başkasının devam ediyor oluşu da ayrıca bir keyif olabilir belki.

    Selam ve saygılarım ile
    Ali Kemal




  • Belirtmeyi unuttum sistemi denemek istediğim araç Suzuki maruti.
    Meşhur 3 silindirli 800cc bir araçtır.
    Asıl amacım ekonomiden fazla çekiş artırımı sağlamak ancak mevcut yakıt oranından asla fazlasını düşünmüyorum.
    Beraberinde ekonomide olursa daha iyi olur :)
  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.