Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (27. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
51
Favori
516.915
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende o yüzden sordum. Dişli sistemleri ile dinamo devir sayısı artırala bilir ama bu şekilde bir dinamo bulabilirmiyiz cevirebilirmiyiz bilemiyorum. en azaından 10 amper gibi bir ampere ihtiyac var bu pwm vs.. ile olurmu acaba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanber_kav

    Bende o yüzden sordum. Dişli sistemleri ile dinamo devir sayısı artırala bilir ama bu şekilde bir dinamo bulabilirmiyiz cevirebilirmiyiz bilemiyorum. en azaından 10 amper gibi bir ampere ihtiyac var bu pwm vs.. ile olurmu acaba.

    Araçların aküsünden yeterli akım alınabiliyor diye biliyorum. Daha fazla ek olarak mı düşünüyorsunuz. Bidiğim kadarıyla alternatörün kapasitesine bağlı çekebileceğimiz maksimum güç. Eğer alternatörün kapasitesi yetmiyorsa daha yüksek kapasitelisi taktırılabiliyor.
  • ek olarak düşünmüyorum. sadece aküyü tehlikelerden uzak tutmaya çalışıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanber_kav

    ek olarak düşünmüyorum. sadece aküyü tehlikelerden uzak tutmaya çalışıyorum.

    Akünün kapasitesinin sınır değerleri dışına çıkılmadığı müddetçe tehlikeli durum söz konusu olmaz bence. Ama yinede konuyla ilgili çalışma yapan diğer arkadaşların düşüncelerinden faydalanmak gerek.
  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 14:16:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hidro Tekno

    Merhaba aranıza bende yeni katılıyorum. Hidrojen enerjisi üzerine araştırmalarım var. Burdada beyin firtinası güzel paylaşımları görünce slm vereyim dedim.

    Araçlarda uygulanan bu sistemde akımı mı sabitlemek yoksa voltajımı sabitlemek mantıklı? Eğer akımı sabitlersek korozyon ve diğer kötü şartlara bağlı olarak voltaj artacaktır ve dolayısıyla aküden çekilen güç zamanla artacaktır. Üretilen hidrojen ve oksijen debi değeri sabit olmasına rağmen çekilen güç aratacaktır. Biz farkında olmadan akünün bitme durumu meydana gelecektir.

    Sizin bu konudaki düşünceleriniz nelerdir acaba?

    ???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hidro Tekno

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hidro Tekno

    Merhaba aranıza bende yeni katılıyorum. Hidrojen enerjisi üzerine araştırmalarım var. Burdada beyin firtinası güzel paylaşımları görünce slm vereyim dedim.

    Araçlarda uygulanan bu sistemde akımı mı sabitlemek yoksa voltajımı sabitlemek mantıklı? Eğer akımı sabitlersek korozyon ve diğer kötü şartlara bağlı olarak voltaj artacaktır ve dolayısıyla aküden çekilen güç zamanla artacaktır. Üretilen hidrojen ve oksijen debi değeri sabit olmasına rağmen çekilen güç aratacaktır. Biz farkında olmadan akünün bitme durumu meydana gelecektir.

    Sizin bu konudaki düşünceleriniz nelerdir acaba?

    ???

    Araçta kullandığımız gerilim (voltaj) sabittir. Akımı sabitlediğimizde voltaj artmaz, korozyon da buna bağlı olarak artmaz. Yapmamız gereken, kullandığımız voltaja göre, daha önce bahsettiğimiz şekilde hücre başına 2V olacak şekilde hücreleri oluşturarak, elektrolit miktarını, çekmeyi düşündüğümüz akıma göre ayarlamaktır.


    Temel elektrik, kimya ve motor bilgisi olmayan arkadaşları da, bilgisi olanlardan yardım almaya davet ediyorum. Yapılan çalışmalar temel bilgileri eksik olan kişiler için tehlike yaratabilir. Sağlığımız herşeyden önemlidir. Lütfen yanlış anlaşılmasın.




  • Benzin buharı ile ilgili çalışmalar da yakıt tasarrufu konusunda sıkça denenmektedir. Ben de hho sistemi ile beraber kullanmayı düşünerek yaptığım çalışmayı paylaşmak istedim. Denemede çift kademeli akvaryum hava motoru kullanılmıştır. Yaptığım ölçüme göre tahminen yüksek kademede çalıştığında yarım litre benzin 3 saat yetecektir. Tabii sıcaklığa bağlı olarak bu miktar değişebilir. Araçta inverter ile hava motoru çalıştırılabilir. Hho sistemi kullanılması şart değil, yalnız bu sistem denenebilir.Bu sistemle birlikte karbüratör ayarları ile oynayarak tasarruf sağlanılabilir.

    Borunun ucunda (yanan kısımda) güvenlik olarak, musluklarda kullanılan çelik filtre vardır. Şişeye bir miktar, akvaryum hava taşının seviyesini aşıncaya kadar su koydum. Hava taşı benzinde erimektedir. Ayrıca şişenin içindeki hortum benzine dayanıklı olmalıdır. Ben teflon hortum kullandım.Deneyecek arkadaşlar güvenliğe lütfen dikkat! Kolay gelsin...
    İşte video:


    http://www.youtube.com/watch?v=Z-zEF0-7j28



    HHo konusu maalesef diğer forumlarda haksız ve bilgisizce eleştirilmektedir. Bence gerekli önlemler alınarak uygulandığında herhangi bir zararı olmayacaktır. Motora gönderilen, zaten yakıtta bulunan bolca hidrojen ve havadan alınan oksijenden başka birşey değildir. Hidrojenin yanmasıyla ortaya zaten bir miktar su çıkmaktadır. Bu da ısı ile buhar olarak eksozdan atılacaktır...




  • Hocam merak ettim girdim girmez olaydım neler yazmışsını kafamı karıştırdınız adımı unutturdunuz. Ama gerçekten tebrik ettim sizi kimse birbirine ne küfür nede bir kötü laf söylemiş herkez deneysel, bilgisel konuşmuş gerçekten gurur duydum sizin gibilerin olması beni çok sevindirdi. Umarım konunun devamında da birbirinizi kırmadan böyle güzel konuşarak anlaşırsınız. İyi akşamlar beyler.
  • İlgilendiğiniz için teşekkürler jumel bey. Elektoliz ile ilgili şunu demek istiyorum, güç kaynağını akım sabitlemeli mi yoksa voltaj sabitlemeli mi seçmeliyiz. Bunu sormaktaki amacım şu voltajı sabitlediğimiz zaman kullanıma bağlı olarak plakaların üzerinde meydana gelen korozyondan dolayı çekilen akım azalacaktır ve gaz üretim kapasitesi azalacaktır. 2. durum ise akım sabitlemek, bu durumda akım sabitlendiği zaman korozyona bağlı olarak gaz üretimi ekilenmeyecektir fakat hücre başına düşen voltaj artacaktır. Zaten korozyonun önüne geçilmek istenmesinin başlıca sebebi performansı eksi yönde etkilemesidir. Yanlışmı düşünüyorum acaba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hidro Tekno -- 31 Ekim 2011; 1:04:39 >
  • boş icat
  • Öncelikle selamlar arkadaşlar.
    Bu kısımdan bayağı bilgi sahibi olduğum için emeği gçen arkadaşlara ( hepinize ) teşekkürü bir borç biliyorum. ve ediyorum.
    Benim nacizhane bir iki fikrim var.
    yapmış olduğum araştırmalarda bence
    1: Taşıtların şarj dinamolarının çıkışını kontrol eden ŞARJ KONJEKTÖRÜ denilen devre otomatik olarak akü dolumunu algıladıktan sonra şarjı kesmenin dışında bu akımıda sınırlandırmaktadır. Bunu açarak fazladan akım elde edebiliriz... Böylece 90 A. lik kaliteli bir akü işimizi görebilir. Ben ise 2 adet 200 amperlik akü kullanmayı düşünüyorum.
    2: PWM (Pulse-width modulation ) kesinlikle kullanılmalı diyorum. çünkü verimi öyle böyle değil. BEN KULLANIYORUM: hee bir de isteyen arkadaş olur ise çook kolay bir şemasını koyacağım.
    3:gerçek düşüncem şudur ki eğer suda Paramagnetik ozellikten dia magnetik ozellige geçersek suyu mıknatıslarla bile ayrıştırabiliriz. ( birazcık hayal ama olsun )
    4: biz sürekli olarak hep bu tarz yöntem kurgulamaya çalışıyoruz. bir de çeşme suyunu denemekte fada var.( hiç bir şey katmada )buyurun bu da linkleri. umarım bilgi alışverişimiz hayırlı olur.

    linklri gönderiyorum..




  • http://www​.youtube.c​om/watch?v​=FYuwY_PSm​gg&feature​=related
  • http://www​.youtube.c​om/watch?v​=yjqkHhWUK​OU&feature​=related
  • Bir de araca haricen bir dinamo bağladığımızı ve bununla sadece hidrojen ünitemizi beslediğimizi düşünürsek gaza ne kadar basılır ise üretilen akım o kadar fazla olacağundan bunun ile doğru orantılı olarak hidrojen de o kadar fazla üetilecektir... ( sadece bir bilgi.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hidro Tekno

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hidro Tekno

    Merhaba aranıza bende yeni katılıyorum. Hidrojen enerjisi üzerine araştırmalarım var. Burdada beyin firtinası güzel paylaşımları görünce slm vereyim dedim.

    Araçlarda uygulanan bu sistemde akımı mı sabitlemek yoksa voltajımı sabitlemek mantıklı? Eğer akımı sabitlersek korozyon ve diğer kötü şartlara bağlı olarak voltaj artacaktır ve dolayısıyla aküden çekilen güç zamanla artacaktır. Üretilen hidrojen ve oksijen debi değeri sabit olmasına rağmen çekilen güç aratacaktır. Biz farkında olmadan akünün bitme durumu meydana gelecektir.

    Sizin bu konudaki düşünceleriniz nelerdir acaba?

    ???

    Araçta kullandığımız gerilim (voltaj) sabittir. Akımı sabitlediğimizde voltaj artmaz, korozyon da buna bağlı olarak artmaz. Yapmamız gereken, kullandığımız voltaja göre, daha önce bahsettiğimiz şekilde hücre başına 2V olacak şekilde hücreleri oluşturarak, elektrolit miktarını, çekmeyi düşündüğümüz akıma göre ayarlamaktır.


    Temel elektrik, kimya ve motor bilgisi olmayan arkadaşları da, bilgisi olanlardan yardım almaya davet ediyorum. Yapılan çalışmalar temel bilgileri eksik olan kişiler için tehlike yaratabilir. Sağlığımız herşeyden önemlidir. Lütfen yanlış anlaşılmasın.


    BU SUALİN CEVABI BENCE AYARLANABİLİR BİR PWM DİR. İSTERSENİZ ŞOFÖR TARAFINDAN HEM GENLİĞİ HEMDE FREKANSI AYARLANARAK BU İŞLEMLER KOLAYLIKLA HALLEDİLECEKTİR.
    SAYGILAR.




  • ARKADAŞLAR SON BİT BİLGİ VERMEK İSTİYORUM.
    . BU SİSTEMİN ARABALARIMIZA UYGULANDIĞI ZAMAN MEVCUT YAKITI (BENZİN,MAZOT VEYA GAZ)KISTIKTAN SONRA İLAVE OLARAK GÖNDERİLEN OKSİJEN İLE KARIŞIK HİDROJEN YAKITIMIZ HAVA FİLTRESİNDEN GİRDİKTEN SONRA FİLİTREYİ SÖKÜNÜZ. PİYASADA SATILAN ( SADECE BASİT BİR SÜNGERDEN MEYDANA GELİR ÇÜNKÜ TOZU ENGELLEMEK İÇİN DİYEBİLİRİM ) PERFORMANS FİLİTRESİ DENİLİYOR SANIRIM, İSTERSENİZ SİZDE BİR SÜNGERLE YAPABİLİRSİNİZ.

    DAHA DA FAZLA TASARRUFU GÖREBİLİRİZ DİYE DEDİM.

    ÇÜNKÜ BİLDİĞİM KADARI İLE
    1. NORMAL YAKIT İÇİN YANMA ODACIKLARINDAKİ ORAN 1 BİRİM YAKIT 15 BİRİM FİLİTREDEN ÇEKİLEN HAVA.
    2: HİDROJEN KARIŞIMLI YAKITTA İSE 1 BİRİM YAKIT KARIŞIMINA 20 BİRİM HAVA BİLE AZMIŞ.
    YANİ MOTORUN HAVA GİRİŞİNİ GÜVENLİKLİ BİR ŞEKİLDE AÇMALIYIZ SANIRIM.
  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 14:16:33 >
  • UCUZ REZİSTANSIZ SU ISITICILAR İÇERİSİNDE BİRBİRİNDEN BAĞIMSIZ İKİ METALE VERİLEN ŞEBEKE GERİLİMİ İLE SU KAYNATILIYOR BUNUN SONUCUNDE METAL YÜZEYLER ÜZERİNDE HAVA KABARCIKLARI OLUŞUYOR. BU DA SUYUN ELEKTROLİZ YOLU İLE BİLEŞENLERİNE ( 2 HİDROJEN BİR OKSİJEN )AYRILMIŞ OLUŞUYOR. ZATEN SU DA ELEKTRİK VERMEDEN YÜKSEK ISIYA MARUZ KALDIĞI ZAMAN DA BİLEŞENLERİNDEN AYRILIYOR..
    SUYUN BUHARLAŞMASI HARİCİNDE İÇİNDE OLUŞAN HAVA KABARCILKARI SUYUN BUHARI DEĞİL DE AYRIŞMASI ( HİDROJEN İLE OKSİJEN ) OLMUYORMU????
    VİDYODA DA DİKKAT EDİLİRSE O METALİN HER YERİNDE DEĞİLDE MANYETİK ALANA MARUZ KALAN BÖLÜMÜNDE HAVA KABARCIĞI OLUŞUYOR. BU OLUŞAN DA HİDROJEN VE OKSİJENDİR DİYE BİLİYORUM..
    YADA BU HAVA KABARCIKLARI NEYY????
  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.