Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (31. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
51
Favori
517.083
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kanber_kav
    TEŞEKKÜR EDERİM.
  • bmw 3 18 aracım var, forumları videoları bir çok konuyu markayı araştırdım, bulunduğum şehir Konya, aracım otomatik teknik verilerde şehir içi ortlama 11-12 lt benzin tüketimi veriyor, lpg de de aynı performans için ortalama 15.5 litre tüketiyor, lpg ile benzin fiyatını kıyasladığımızda çok da bir cazibiyeti kalmıyor, aracım şu an kış şartlarında ortalama benzin+lpg karışık km de 0,40 kuruş yakıyor. Araştırırken burnumun dibinde bu işi yapan bir firma buldum 7 yıldır geliştirerek bu işe devam ettiklerini söylediler, sistemin çalışma mantığı ve kullanıcı yorumları bana mantıklı geldi, daha önce mıknatıslı sistemi motosikletimde kullanmıştım, mıknatısın faydası olsa da bu kadar etkili değil, bakalım şu an aracıma montaj yapılıyor. Tabir düzgün olursa kıl bir adamım, arabadan en ufak bir tıkırtı gelse rahatsız olurum ve sürekli depo bittikten sonra yakıt alırım, kullanımım da standarttır. 650 tl ye montaj yapıyorlar kullanıcı olarak bakar bir iki depo test eder size gerçek verileri sunarım. Şunu da belirteyim, aracım oksijen sensörlü sistemi montaj yapan kişi, ayar yaptırmadan kullanırsanız +hp olarak size dönüş yapacağı için yakıt farkını anlayamazsınız çok fazla, ama ayar yaptırır aracınıza gelen yakıtı kısarak eski performansına çekerseniz aracı her depoda farkı gözlemlersiniz demişti. LPg tankım simit tank ve en fazla 255 km yol yapıyor. Haftada ortalama 1,5 depo harcıyorum. En kısa sürede artılarını eksilerini sizinle paylaşırım. Saygılar.




  • mıknatıs olayını düşünüyorum ama nasıl bir etki eder bilemiyorum. İyi bir araştırma yaptıktan sonra işe girmek istiyorum. Her türlü etki eden malzemeleri kullanmak istiyorum max hho için. Koaly gelsin.

    @chocolateman srkadaşım yorumlarını 4 gözle bekliyorum . Bende aksaraydayım. otomatik vites opel var bendede.

    Düşündüğüm Plaka sistemi

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    Düşüncem hakkında olumlu veya olumsuz yorumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.


    on numara işçilik ben buna derim
    http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=23Jb7JLK7ec



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kanber_kav -- 4 Aralık 2011; 0:44:37 >




  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 14:22:47 >
  • betelguz :

    bahsettiğiniz olayı da ben pek anlamıyorum ecu kendini yeniden otomatik ayarlayabiliyor, tesisat konusunda değişmesi gerekn bir şey varsa, Mustafa Kemal Midilliç kardeşler var, tarif ederseniz onlarla paylaşırım. Bir şey işe yarayacaksa herkes faydalansın.

    bugün ilave olarak araca açık hava filtresi de taktım, dün lpg ayar cihazına bağladık, çok fazla anlamıyorum verilerden fakat cihazı bağlayan arkadaşlar, yakıtın fazla geldiğini göstererek aracın yakıtı kıstığını benzin ve lpg değerinde çok güzel çalıştığını belirtti arkadaşlar. Sonucu hep birlikte göreceğiz, yarın düğün vs var arabayı epey kullanıcam %15 bile olsa 0,378 kuruş dan 0,320 kuruşa düşer hafife alınacak bir rakam değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chocolateman -- 3 Aralık 2011; 14:58:43 >
  • sayın a.aybattı.
    Sanırım sistemle çook meşkulsünüz...Yeni fotolar çekmiştim lakin boyutları aşırı büyük geldiği için bir türlü siteye ekleyemedim..
  • Bugün düğün vardı aracım yarım depoyken bu sistemi taktırdım, geçen sefer 256 km yol yaptım depo 96 tl yakıt almıştı, sabah depoyu tekrar doldurdum 248 km yol yaptım 72 tl yakıt aldı, arada çok fark var işin aslı beni şaşırttı. Şu an görünen oran %25 gibi. Yanılmış olabileceğimi düşünüyorum. Sürekli aynı istasyondan gaz alarak denemelerime devam edeceğim.
  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 14:22:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: betelguz

    Chocalatamen bence doğrudur %25.Biz aynı araçta lpg de uzun yolda %55 şehir içinde %35 tasarrufu sağlayabilmiştik.Çekişte müthiş artmıştı.Sizin aracın çekişinde değişiklik varmı ?


    Ben sistemi taktıktan sonra açık filtre de montaj ettirdim. Çekişte bariz farklılık var. En azından şöyle izah edeyim şehir içi 50-60 km hızla giderken akışmetrede 12 lerde gidiyordu şimdi aynı hıza çabuk ulaşıyorum ve akış km 9 larda seyrediyor bu da aracın aynı hıza ulaşması için daha az gaza dokunduğumu gösterir.

    Bir kaç depodan sonra daha net rakamlar elde edeceğimi düşünüyorum. Bu sistemi kullanmadan önce de sürekli yakıt tüketimini gözlemleyen birisiyim bakalım görelim hep beraber.
  • Sayın Azdaha 53
    Maalesef tatsız bir trafik kazası sonrası aracın derdine düştüm.
    Tam deneme aşamasına gelmişken bu durum yüzünden bir süre ertelemek zorunda kaldım.
    Şimdi parça peşinde koşturmaktayım.
    Alfa 146 ön şase parçası arıyorum.
    Bulamadım şimdilik.
    En kısa zamanda tekrar aranızda olacağım.
  • büyük geçmiş olsun..
    Çok üzücü bir olay ...
    ALLAH KOLAYLIK VERSİN.
  • Arkadaşlar biraz önce üşenmedim aracı dyno testine soktum.

    Bunlar benim aracımın standart fabrika verileri,

    Motor 4 silindir
    Motor hacmi 1796cc 8V
    Eksantrik Üstten tek eksantrikli
    Besleme Motronic
    Maksimum Güç 85 kw /115 HP / 5500 d/d
    Maksimum Tork 167 Nm / 3900 d/d

    Bu da test sonuçları

    5011 rpm de 88,3 kw güç , 2005 rpm de 241,2 tork üretiyor. Sonuçları yanlış okumadıysam.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chocolateman -- 5 Aralık 2011; 16:05:01 >
  • Arkadaşlar özellikle üstatlar size bir sorum olcak;

    bu sistemde kullanılan nötr plakalar sistemde ne işe yarıyor acaba ne elektrik veriliyor nede başka bişey yapılıyor. Elektrolize negibi faydası var anlayamadım.

    Şimdiden Teşekkürler.
  • sayın kanber_kav. aslında şöyle bir şey.
    1. sisteme monteli yedek levha.
    2. levhalar arası mesafeyi koruyor.
    3, sistemde bir odacıktan diğer odacığa elektriği iletmiş oluyor.
    4.ve bence en işe yararlılığı da sistemin ısısını alması.( soğutucu.)
  • @azdaha_53 sağol bilader benimde aklıma sadece sıcaklık düşürmek için kondugu gelmişti.


    bu farday birinci kanunda şöyle demiş

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    Deney : Bir akım devresinde "içinde aynı elektrolit (AgNO3) bulunan- şekilleri, elektrotları arasındaki uzaklıkları, eriyiğinin sıcaklık ve yoğunluğu başka başka olan birçok voltmetreyi seri olarak bağlayalım. Belli bir zaman sonra, bütün voltmetrelerin katotlarında toplanan gümüş miktarlarının aynı olduğu anlaşılır.Demek oluyor ki, toplanan gümüş miktarlarının aynı olduğu anlaşılır. Demek oluyor ki, toplanan gümüş miktarı, ne elektrotların şekil ve uzaklıklarına ve ne de elektrolitin sıcaklığına ve yoğunluğuna bağlıdır. Toplanan gümüş miktarı yalnız, devreden geçen elektrik miktarına bağlıdır. Faraday bu deneye göre şu kanun bulmuştur. // Bir elektroliz olayında ayrışan elektrolitin kütlesi, sadece, voltmetreden geçen elektrik miktarına bağlı ve onunla doğru orantılıdır.



    anladıgıma göre ne plakanın şekli nede Alanına bağlı sadece akıma bağlı demiş.

    Boşamı ugraşırız anlamadım ki :D


    Elektroliz ile ilgili Bir takım hesaplamalar
    http://www.fizik.biz/blogum/monurkar/elektryk-yukunun-olculmesy-ve-elektryk-akimi.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kanber_kav -- 6 Aralık 2011; 16:24:03 >




  • Kanber Kav,
    Metallerin kaplanması işleminde de elektroliz işleminden faydalanılır. Faradayın bu kanunu elektrolizle yapılan kaplama işlemi ile ilgili olup, suyun elektrolizi ile ilgili değildir.

    Nötr plaka sistemde gerilim bölücü olarak kullanılır. Nötr plaka aslında nötr değil, bir yüzü negatif, diğer yüzü pozitif olarak çalışır. Ancak dışarıdan elektriksel bir bağlantı yapılmadığı için nötr plaka denmektedir. İletken sıvı nedeniyle elektriksel olarak bağlantı sağlanmaktadır.Örneğin;
    2 adet plakadan oluşan bir sisteme 12V uyguladık diyelim. Bu bir hücreli bir sistem demektir. Bu plakaları arasına bir plaka daha koyduğumuzu varsayalım. Şimdi 2 hücreli bir sistemimiz oldu ve (12/2=6V), hücre başına 6V düşmüş oldu. 2 adet nötr plaka koyduğumuzda 3 hücre ve hücre başına 4V. düşer.
    Nötr plaka sayısı hücre başına uygulamak istediğimiz voltaja göre değişmektedir. Hücre başına 2V uygulamak istediğimizde 5 adet nötr plaka kullanarak 6 hücreden oluşan sistem yapmalıyız. +nnnnn- şeklinde 7 adet plaka kullanılması gerekecektir. Nötr plaka kullanarak sistemin yüzey alanını da genişletmiş oluruz. azdaha_53 arkadaş kendi tahminlerini yazmış. Kolay gelsin.




  • @jumel arkadaşım aydınlatıcı bilgi için teşekkürlerimi sunarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanber_kav

    anladıgıma göre ne plakanın şekli nede Alanına bağlı sadece akıma bağlı demiş.


    Evet üretilen hidrojen ve oksijen tamamen akıma bağlıdır. Ne kadar akım çekerse sistem o kadar gaz üretimi gerçekleşir. Fakat çektiğimiz akımı en düşük enerji harcayarak çekmek sistemin verimini belirler. 2 voltta 20 amper çekildiğinde üretilen gazla 4 voltta 20amper çekilerek üretilen gaz hacmi aynıdır. Fakar voltaj 2 kat fazla olduğu için aküden çekilen enerji 2 kat artacaktır. Önemli olan çekilen akımı en düşük voltajlarda çekebilmektir.
  • syn jumel çook teşekkür ederim zydınlatıcı bilgilerinizden ötürü.
    yanlız cep numaranızı mı değiştirdiniz.. sizlere ulaşamıyoruz..???
  • SYN JUMEL YAPTIĞIM KARIŞIKLIK İÇİN KUSURA BAKMAYIN. SİZLERİ BİR ARKADAŞLA KARIŞTIRDIM.
    SİZLERE BİR SUALİM OLACAK.
    ELİMDE YAPMIŞ OLDUĞUM İKİ ÇEŞİT ELEKTROLİZ HÜCRESİ VAR. VE DE HEDEFİM ARABAYA MONTE ETMEK.
    SİZCE SİSTEMİ DÜŞÜK VOLTAJ OLAN 12 V GİBİL BİR GERİLİMLE Mİ KURGULAMAK DAHA İYİ YOKSA BİR UPS DEVRESİ KULLANARAK BİR ADET DE 500 W DİMMER YARDIMI İLE İSTENİLEN VOLTAJA AYARLAMAK MI DAHA FAYDALI OLUR.?? BU ARADA SİZLERİN ATEŞİN GERİ GİTMESİNİ ÖNLEYEN AKVARYUMTAŞINDAN İMAL OLANI İLK SİZİN VASITANIZ ARACILIĞI İLE GÖRÜP BU SİTEDEN SONRA DA ONU YAPTIM. DÜN DE DENEDİM HARİKAÇALIŞIYOR. AYRICA BUNUN İÇİN DE TEŞEKKÜRLERİMİ SUNARIM.. EĞER İSTERSENİZ ELİMDEKİ CELLERİN FOTOLARINI BURAYA KOYABİLİRİM.
  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.