Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (36. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
51
Favori
517.181
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    sayın altıncıyıl,
    Kullandığımız yakıtın, sadece %22 ila %28' faydalı enerjiye dönüşmekte ve geriye kalan bölümü termodinamik kayıplara gitmektedir. Alternatör de yaklaşık %50 verimle çalışmaktadır. Bu da demek oluyor ki çok daha hassas hesaplar gerekmekte, bu konuda yeterli bilgiye sahip olmak için araştırmak ve uzmanlara danışmak gerekmektedir. Ancak bu bilgiler ışığında, verimi artırmak için yaratıcı fikirler üretilebilecektir.
    Temel olarak hho'nun yakıta ilavesi, sizin yazdığınız gibi; yanma hızını artırmak ve yakıtın verimli yanmasına yardımcı olmaktır. Keşke yeterli teknik imkanlarımız olsada, belirli sıkıştırma oranlarında ve avans açılarında, hangi miktarda yakıta, ne oranda hho ilavesi ile ne oranda kuvvet değişikliği olduğunu araştırabilseydik. Bunun için test düzenekleri bile düşündüm ama imkanlar el vermiyor maalesef.
    Hız konusuna gelince, aerodinamik etki yakıtın yanma hızından daha önemlidir. Çok ayrıntıya girmeden; 90 km/h ile giden bir araca karşı koyan hava direnci 50kg/f olduğunu varsayarsak, 120km/h ile giden bir araca etkiyen hava direnci yaklaşık iki katı kadardır. Havanın direnci, hızın karesiyle doğru orantılı olduğundan hız arttıkça hava direnci çok daha hızlı aratacaktır. Hız, bu yüzden fazla yakıt harcamanıza neden olur. Bu durumu azaltmak için, aracın hava direnç katsayısını düşürmek, yani aracın aerodinamik yapısını mükemmelleştirmek gerekir. İmkanı olanlar bu konuda da modifiye yaparak fayda görebilirler. Ama yine de hız, hem tehlikeli hemde pahalıdır. Amaç ekonomi olmalıdır.
    İyi çalışmalar dilerim.

    Sayın jumel konu dışı olduğu için aerodinamik konusuna girmedim.
    Dediğinizi anlıyorum ama eldeki imkanlarla mızrak ucu gibi bir araç yapamayacağımıza göre, değiştirebileceğimiz şeyde motorla ilgili olunca sadece o konudan bahsetmek istedim.
    Kaldı ki atelyelerde sabitlenmiş motorlar bile yüksek devirlerde fazla yakıt tüketir. Oradan yola çıkarak bu tespiti yaptım.

    motor+otomotiv eğitimim var. Ama uzun yıllar oldu başka alanda çalışıyorum. Ana prensiplere hakim olduğumu söyleyebilirim.
    Araçtaki zorunlu ısıdan elektrik üretebilecek peltier sistemi üzerine de araştırma yapıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altıncıyıl -- 12 Ocak 2012; 23:54:51 >




  • Sayın altıncıyıl,
    Düşünen ve düşündüğünü uygulama cesareti gösteren insanlara ihtiyaç var. Sadece bu konuda değil, bilimin her konusunda, nice meraklı ve yaratıcı insanın imkansızlıklar nedeniyle unuttuğu birçok proje vardır eminim. Böyle insanlara toplumda uçuk gözüyle bakıldığı da bir gerçektir. Bu yüzden bazı projeler alay edilme korkusu ile kimseye bahsedilmez bile.
    Araçta ısı olarak kaybedilen enerjinin ekonomik ve verimli bir şekilde faydaya dönüştürülmesi çok önemli bir gelişme olacaktır. Ancak bu konuda peltier modüllerin yeterli verim sağlayacağını düşünmüyorum. Bunun yerine atıl ısıyı geri kazanacak yöntemleri araştırmak gerekir. Mesela stirling motorlar, buhar basıncı ile çalışabilecek verimli sistemler vb. Tüm bunların ekonomik, emniyetli ve küçük boyutta tasarlamak, epey kafa yormak gerekir.
  • takipte
  • Sn. altıncıyıl,
    Sabit çalışan motorlar için düşüncenizde haklısınız. Bu arada termoelektrik modüllere tekrar bir bakayım dedim. Daha önceki bilgilerime göre peltierden ancak bir ve ya birkaç led yakacak kadar faydalanıldığını hatırlıyorum. Ancak son yaptığım araştırmalarda termoelektrik modüllerin geliştirilerek, seri ve paralel bağlantılarla yüksek güç elde edilebildiğini gördüm. Ne var ki; 200 Watt'lık bir sistem için 1.900 dolar fiyattan bahsediliyor. Bu durumda ya daha beklemek ya da başka sistemler geliştirmek gerekiyor. BMW'de bu konuyla ilgili çalışma yapmış. Bu konu ile ilgili aşağıdaki linkleri veriyorum.
    http://www.youtube.com/watch?v=yY0SAzs1LJw
    http://www.youtube.com/watch?v=3eHqlsvGmLc&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=6RSg5yZJ5wk&feature=related
    Son link tesla türbini ile ilgili. Tesla türbini; su, buhar ve hava ile çalışabilen, büyük dahinin buluşlarından biridir. Kolaylıklar dilerim.




  • sayın jumel
    gittigidiyor sitesindeki h**p://urun.gittigidiyor.com/bilgisayar/sogutucu-tec1-12709-137watt-peltier-termal-macun-48533797 bu ürün iş görürmü
    normalde 16 Volt ile sogutma yapıyormuş işlemi terse cevirebilirmiyiz sizce kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanber_kav

    sayın jumel
    gittigidiyor sitesindeki h**p://urun.gittigidiyor.com/bilgisayar/sogutucu-tec1-12709-137watt-peltier-termal-macun-48533797 bu ürün iş görürmü
    normalde 16 Volt ile sogutma yapıyormuş işlemi terse cevirebilirmiyiz sizce kolay gelsin.

    Görmez. 400watt'lık 10 tanesi belki...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanber_kav

    sayın jumel
    gittigidiyor sitesindeki h**p://urun.gittigidiyor.com/bilgisayar/sogutucu-tec1-12709-137watt-peltier-termal-macun-48533797 bu ürün iş görürmü
    normalde 16 Volt ile sogutma yapıyormuş işlemi terse cevirebilirmiyiz sizce kolay gelsin.

    sn, kanber kav,
    http://www.biltek.tubitak.gov.tr/gelisim/elektronik/dosyalar/26/termoelektrik.pdf
    Bu linkte düşük güçte bir peltier ile bir çalışma yapılmış. Peltier modüller soğutma için tasarlanmışlardır. Tersine çalıştırldığında, yani iki yüzüne yaklaşık 70 derecelik ısı farkı uygulandığında bir miktar enerji üretebilirler. Ancak linki okursanız bu ancak 1-1.5V civarında olacaktır.
    Çok güçlü peltierleri çok sayıda kullanarak yeterli enerji üretilebilir. Ancak bu çok pahalı olacaktır. Şimdilik bu teknolojinin gelişmesini beklemekten başka çare yoktur.




  • Merhabalar arkadaşlar.
    saygıdeğer arkadaşlar sizlere bir iki akıl danışmak isterim.
    Benim bir hedefim var.
    Elimde 2kwa lık küçük bir benzinli jenaratör var. hava filitresinin olduğu yeri söküp hho vererek çalıştırmayı düşünüyorum ve de ürettiği enerjiyi tekrar elektroliz için kullanarak su ilaveli bir sistem yapmayı planlıyorum ve neredeyse bitti.
    deneme aşamasına geçmeden önce tavsiyelerinizi almak istedim biter bitmez sonuçları kesinlikle paylaşacağım...


    BU ARADA BU FİKRİMİ PAYLAŞTIKTAN SONRA ÇOOK SEVDİĞİM VE ENGİN BİLGİLERE SAHİP OLAN ABİMEDE BURADAN TEŞEKKÜRLER EDİYORUM.

    Arkadaşlar bir hayal etsenize su ile çalışan su pompası , veya su ile çalışan kombi , veya su ile çalışan jeneratör vb...
    Bunların sağladığı faydaları????Çiftçiden tut da seracıya nakliyecilere vb...

    Bu elektronik kaynak makinalarının çıkış voltajları tam benim sistemime göre. ( 24 v ).. sanırım bir de PWM yerine de kullanılabilir galima?çıkışta yüksek fekans var diye biliyorum? Ne dersiniz??
    220 v luk bir cell yapmak çook maliyetli olacağını düşündüğümden sormak istedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: azdaha_53

    Merhabalar arkadaşlar.
    saygıdeğer arkadaşlar sizlere bir iki akıl danışmak isterim.
    Benim bir hedefim var.
    Elimde 2kwa lık küçük bir benzinli jenaratör var. hava filitresinin olduğu yeri söküp hho vererek çalıştırmayı düşünüyorum ve de ürettiği enerjiyi tekrar elektroliz için kullanarak su ilaveli bir sistem yapmayı planlıyorum ve neredeyse bitti.
    deneme aşamasına geçmeden önce tavsiyelerinizi almak istedim biter bitmez sonuçları kesinlikle paylaşacağım...


    BU ARADA BU FİKRİMİ PAYLAŞTIKTAN SONRA ÇOOK SEVDİĞİM VE ENGİN BİLGİLERE SAHİP OLAN ABİMEDE BURADAN TEŞEKKÜRLER EDİYORUM.

    Arkadaşlar bir hayal etsenize su ile çalışan su pompası , veya su ile çalışan kombi , veya su ile çalışan jeneratör vb...
    Bunların sağladığı faydaları????Çiftçiden tut da seracıya nakliyecilere vb...

    Bu elektronik kaynak makinalarının çıkış voltajları tam benim sistemime göre. ( 24 v ).. sanırım bir de PWM yerine de kullanılabilir galima?çıkışta yüksek fekans var diye biliyorum? Ne dersiniz??
    220 v luk bir cell yapmak çook maliyetli olacağını düşündüğümden sormak istedim.

    Merhaba

    evet ben kaynak makinasini HHo hücrede denedim muazzam bir gaz çıkışı aldım kullandığım Oksijen Kaynak ucu 1,5mm yaktıgımda cıkan gözle görülebilen alev uzunluğu 20 veya 25cm ydi

    kaynak makinasındaki pot sadece 25 ampere kadar açtım bir süre sonra su ısınmaya başladı

    eğer kullanacağın kaynak makinesi inverterse kullan sargılı tipler yapmaz gibime geliyor ac çıkışlı diye biliyorum onları
    birde kullanacağın kabloları sakın ince kullanma araç akülerine bağlanan kablolar kadar kalın kullanmaya bak yoksa kablolar ısınıp erimeye başlayacaktır

    iyi çalışmalar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: azdaha_53

    Merhabalar arkadaşlar.
    saygıdeğer arkadaşlar sizlere bir iki akıl danışmak isterim.
    Benim bir hedefim var.
    Elimde 2kwa lık küçük bir benzinli jenaratör var. hava filitresinin olduğu yeri söküp hho vererek çalıştırmayı düşünüyorum ve de ürettiği enerjiyi tekrar elektroliz için kullanarak su ilaveli bir sistem yapmayı planlıyorum ve neredeyse bitti.
    deneme aşamasına geçmeden önce tavsiyelerinizi almak istedim biter bitmez sonuçları kesinlikle paylaşacağım...


    BU ARADA BU FİKRİMİ PAYLAŞTIKTAN SONRA ÇOOK SEVDİĞİM VE ENGİN BİLGİLERE SAHİP OLAN ABİMEDE BURADAN TEŞEKKÜRLER EDİYORUM.

    Arkadaşlar bir hayal etsenize su ile çalışan su pompası , veya su ile çalışan kombi , veya su ile çalışan jeneratör vb...
    Bunların sağladığı faydaları????Çiftçiden tut da seracıya nakliyecilere vb...

    Bu elektronik kaynak makinalarının çıkış voltajları tam benim sistemime göre. ( 24 v ).. sanırım bir de PWM yerine de kullanılabilir galima?çıkışta yüksek fekans var diye biliyorum? Ne dersiniz??
    220 v luk bir cell yapmak çook maliyetli olacağını düşündüğümden sormak istedim.

    Yalnız su ilemi çalıştırmayı düşünüyorsun???




  • selam fikrimi söyleyeyim bence olur çalıştıra bilirsin bir sorun sadece hho verdiyinde motora piston sekmen subab ları eritebilir gibi düşünüyorum devamlı çalışır vaziyette dayanmaz gibime geliyor motor içindeki patlama kuvetli olaçağından dolayı başarılar arkadaşım
  • tarafımdan silinmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 21 Ocak 2012; 17:33:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azdaha_53

    Merhabalar arkadaşlar.
    saygıdeğer arkadaşlar sizlere bir iki akıl danışmak isterim.
    Benim bir hedefim var.
    Elimde 2kwa lık küçük bir benzinli jenaratör var. hava filitresinin olduğu yeri söküp hho vererek çalıştırmayı düşünüyorum ve de ürettiği enerjiyi tekrar elektroliz için kullanarak su ilaveli bir sistem yapmayı planlıyorum ve neredeyse bitti.
    deneme aşamasına geçmeden önce tavsiyelerinizi almak istedim biter bitmez sonuçları kesinlikle paylaşacağım...


    BU ARADA BU FİKRİMİ PAYLAŞTIKTAN SONRA ÇOOK SEVDİĞİM VE ENGİN BİLGİLERE SAHİP OLAN ABİMEDE BURADAN TEŞEKKÜRLER EDİYORUM.

    Arkadaşlar bir hayal etsenize su ile çalışan su pompası , veya su ile çalışan kombi , veya su ile çalışan jeneratör vb...
    Bunların sağladığı faydaları????Çiftçiden tut da seracıya nakliyecilere vb...

    Bu elektronik kaynak makinalarının çıkış voltajları tam benim sistemime göre. ( 24 v ).. sanırım bir de PWM yerine de kullanılabilir galima?çıkışta yüksek fekans var diye biliyorum? Ne dersiniz??
    220 v luk bir cell yapmak çook maliyetli olacağını düşündüğümden sormak istedim.

    Kullandığımız motorlar sadece hho ile kullanılmaya uygun değildir. Buradaki amaç ana yakıtın yanmasını iyileştirerek tasarruf etmeye yöneliktir. Ama kararlı iseniz sonuçlarını bekliyoruz. İyi çalışmalar.




  • evet sayın Hidro Tekno .
    yanlızca su ile kesinlikle fosil yakıt kullanmaksızın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azdaha_53

    evet sayın Hidro Tekno .
    yanlızca su ile kesinlikle fosil yakıt kullanmaksızın.


    Sadece suyla çalıştırmanın ne teknik ne teorik hiçbir açıdan imkanı yok. Sadece tasarrufa yönelik yapabilirsiniz. üretilen tüm elektriği elektrolizle hidrojene dönüştürüp kullansanız bile yeterli olmayacaktır, ki bu motora kısa sürede zarar verecektir. Yani hiçbir eneji çıktısı almasanız bile kayıplardan dolayı kendi içinde döngüsel olarak mümkün değil.
  • PEKİ NEDEN MÜMKÜN DEĞİL??
    KÜÇÜK DE OLSA BİR AÇIKLAMA YAPARMISINIZ??
  • yaratanın kuralı yada fizik kuralı de. hiç bir şey yoktan var olmaz var olanda yok olmaz.
    jeneratorunuzun elektırık üretmesi için yakıta ihtiyacı olacak ( hho ) bunu üretmek içinde elektiriye ihtiyacınıç olacaç ( jenerator )
    şimdi sizin elinizdeki jenerator 100 de 100 verımlı olmadıgından verdiğiniz her yakıt monekülünden enerji elde edemeyeceksiniz.
    bu ançak bilinen elektirik üretim ve hareket üretim tekniklerinin dışındfa yeni teknikler bulunması ve bu tekniklerin verimliliğinin 100 de 100 un üzerinde oldugu durumlarda hayata gecer.
  • Yapmayın arkadaşlar, lütfen....
    Benim anladığım kadarı ile suyu yakıttan saymıyorsunuz. ben kısır döngü yapmaya falan çalışmıyorum..
    Sisteme su veriliyor vede bildiğimiz gibil içerisindede dünyanın en iyi yakıtlarından ikisini içerisinde barındırıyor...
    Bu aynı araç icat edilmeden önce yağın yakılması için kullanılmak istenilen enerjinin üretimini ( 15000 v sanırım hani ateşleme bobininin çıkışındaki goltaj ) bile ele edemeyeceğini savunmak gibil bir şey bence.
    Elbetteki ilk başlangıç enerjisini dışarıdan almak zorunda. İster ek olarak bir marş motoru gibil bir şey, istenir ise küçücük bir hho deposu ile çalışması içinjeneratörün ipini çekme, istenir ise harici bir besleme neden yapmak istersen yap ama sonunda sistemden üretilen elektriğin bir kısmı geri dönüşüm için elektrolizde kullanıldıktan sonra herhangi bir sorun görmüyorum.
    Tamam %100 verim alamazsın, yada piston o kadar güce fazla dayanma de anlarım .

    ÖR. 2kva lık bir jeneratörden 1 kva ve üstü elektrolize gitsin ( 1200 w diyelim.) geri kalan 800 w dan 300 w da hidrojen ile çalıştığından performans düşüklüğü diyelim ( her ne kadar da yüksek güçte olsa hho sonuçta benzin ile çalışmak için tasarlanmış değil)500 w sudan elde edilmiş olmazmı???
    Saygıdeğer büyüklerim yanlışmıyım????




  • Bencede Mümkün değil ancak sen aklında olanları yinede dene derim ben

    Neden mumkün olmadığına gelince örneğin jeneratör çalıştığında dakikada 2L HHO ile ürettiği elektrik 2kva olsun sen bunun toplamını HHO üretmek için kullansan 2kva ile 2L HHO üretemezsin

    örneklemede 2L HHO ile 2kva belki üretemezsin sadece örnek olsun diye yazdım

    Ama yinede imkanların varsa aklında olandan vazgeçme dene diyorum sonuç ne olursa olsun zira Edison da ampulü bulurken kimbilir kaçtane deneyinde lamba patladı direnç teli yandı cam eridi v.s denemeden olmaz olumsuzda olsa fizik kurallarına aykırı da olsa herkez aklına gelen en ufak bir deneyi imkanları varsa olmaz deyip bir kenara itmesin

    benim kaynak makinası gelmisti aklıma hemen denedim elbet birileri farklı bişeyler deneyerek daha kullanışlı bir buluşa imza atacak

    Bilim imkansızlıkları denemektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gumulcine -- 16 Ocak 2012; 16:52:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azdaha_53

    Yapmayın arkadaşlar, lütfen....
    Benim anladığım kadarı ile suyu yakıttan saymıyorsunuz. ben kısır döngü yapmaya falan çalışmıyorum..
    Sisteme su veriliyor vede bildiğimiz gibil içerisindede dünyanın en iyi yakıtlarından ikisini içerisinde barındırıyor...
    Bu aynı araç icat edilmeden önce yağın yakılması için kullanılmak istenilen enerjinin üretimini ( 15000 v sanırım hani ateşleme bobininin çıkışındaki goltaj ) bile ele edemeyeceğini savunmak gibil bir şey bence.
    Elbetteki ilk başlangıç enerjisini dışarıdan almak zorunda. İster ek olarak bir marş motoru gibil bir şey, istenir ise küçücük bir hho deposu ile çalışması içinjeneratörün ipini çekme, istenir ise harici bir besleme neden yapmak istersen yap ama sonunda sistemden üretilen elektriğin bir kısmı geri dönüşüm için elektrolizde kullanıldıktan sonra herhangi bir sorun görmüyorum.
    Tamam %100 verim alamazsın, yada piston o kadar güce fazla dayanma de anlarım .

    ÖR. 2kva lık bir jeneratörden 1 kva ve üstü elektrolize gitsin ( 1200 w diyelim.) geri kalan 800 w dan 300 w da hidrojen ile çalıştığından performans düşüklüğü diyelim ( her ne kadar da yüksek güçte olsa hho sonuçta benzin ile çalışmak için tasarlanmış değil)500 w sudan elde edilmiş olmazmı???
    Saygıdeğer büyüklerim yanlışmıyım????

    Arkadaşım, hidrojenin hacim ve kütle olarak Kalori değerlerini, benzin ile karşılaştırın. Bu araştırma size niçin olamayacağı hakkında bir fikir verecektir. Bence çalışmanızı hho ilaveli benzin buharı şeklinde sürdürürseniz daha faydalı olur. Bunun için ultrasonik soğuk buhar yapıcı cihazları da benzin buharı elde etmekte kullanabilirsiniz. Aynı zamanda geet sistemleri de araştırmanızı öneririm. Kolay gelsin.




  • 
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.