Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (35. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
51
Favori
517.181
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 14:26:25 >
  • İŞTE JUMEL'İN KATKILARIYLA YAPTIĞIM JENERATÖR.
    http://www.youtube.com/watch?v=T2pwPzCU7Hk
  • Sn, altıncıyıl;
    Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Birçok katılımcının gerekli malzemeleri bulamama nedeniyle deneysel çalışmaya geçemediğini düşünüyorum. Kısa zamanda küçükte olsa gerekli malzemeleri bularak bir sistem oluşturduğunuz için sizi tebrik ederim. Böyle bir sisteme dahi sahip olmak bu konuda deneysel olarak büyük aşama kaydetmenizi sağlayacaktır. Başarılar dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Sn, altıncıyıl;
    Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Birçok katılımcının gerekli malzemeleri bulamama nedeniyle deneysel çalışmaya geçemediğini düşünüyorum. Kısa zamanda küçükte olsa gerekli malzemeleri bularak bir sistem oluşturduğunuz için sizi tebrik ederim. Böyle bir sisteme dahi sahip olmak bu konuda deneysel olarak büyük aşama kaydetmenizi sağlayacaktır. Başarılar dilerim.

    Bir elin nesi iki elin sesi... Sizin yardımınız olmasaydı zaman,emek,para kaybım olacaktı çünkü deneme yanılma en pahalı öğrenme yöntemi.
    Bu arada değişik bir sistem tasarladım. Tek tek anlatmaktansa, malzemelerim gelince yapıp paylaşacağım. Özetle: Bütün sistemi yekpare olarak düşünüyorum.
    Sisteme +- elektrik girip bir tek hho hortumu çıkacak.Oradan buradan hortum girip çıkmayacak.




  • selam arkadaşlar sizinlerin olumlu ve olumsuz görüşlerinizi beyeniyle takip ediyordum ben de kendimce uğraşıyorum hho sistemiyle benim görüşüm olumlu sizi bir süre daha takip ettikten sonra yaptıklarımı yayınlamak istiyorum tartışmalar çok güzel bilgi alış verişi harika ben yapmışmmış oldugum sistemı traktörüme uyguladım olumlu sonuclara ulaştım ve dahada fazlasını yapmak çabasındayım allahın izniyle sizlerle paylaşacagım kullandıgım plakalar 316 ti bu arada
  • 316 ti bizim kullandığımız 316L malzemeye titanyum eklenerek 400 derecede stabil çalışmaya dayanıklı hale getirilmiştir.
    Yani sistem su sayesinde hiç bir zaman 100 dereceyi geçmeyeceği için gerek yoktur. ekstra para harcamayınız. Beleş bulduysanız no problem.
  • İlk sayfaları okudum ve onlara istinaden belirtmek isterim ki termodinamiğin basit yasaları vardır. Enerji yoktan varedilemez, var olan enerji yok edilemez, dönüşür.

    Hidrojenin elde etmenin en verimsiz yolu elektrolizdir. Siz elektriği yenilenebilir bir enerji kaynağından (güneş gibi) elde edip, sırf mobil kullanım için bu enerjiyi hidrojene çeviriyorsanz (suyun elektrolizi) bir anlamı vardır. Ancak bu dönüşümün ilk cümlede de belirttiğim gibi verimi düşütür. Ancak depolanması avantajdır. Yani güneşin olmadığı-yer ve zamanda mobil enerji kullanımı sağlar. ve güneşten birim zamanda elde edilen enerjiden daha fazlasını depolama sayesinde elde edebilirsiniz.

    Araçta suyu elektroliz etmek için benzinden faydalanıyorsanız; nasıl tasarruf edeceğinizi düşünebilirsiniz? Aksine enerjinin her dönüşümünde sarfiyatınız daha da artacaktır. Siz yakıttan elde ettiğiniz mekanik enerjiyi suyun elektrolizi için harcayıp sonra da buradan açığa çıkan hidrojeni yaktığınızda kar değil zarar edersiniz.

    Basit termodinamik kuralları bile bilmeyen, eline bir tornavida alıp icat yaptığını sanan eğitim seviyesi düşük kişilere tamah etmenizi tavsiye etmem. Hatta bunlara inanan ne yazık ki eğitim seviyesi yüksek kişiler bile var...Örneğin mıknatısla tasarruf yaptığını iddia eden bir zımbırtıyı pazarlayan yüksek mak. mühendisi....Ama sattığı ile ilgili bir cacık bile bilmiyor.

    Siz siz olun milyar dolarlık arge'leri olan, bünyelerinde 1.000'lerce mühendisi çalıştran otomobil üreticilerinin kullanmadığı bir şeye para vermeyin.




  • @trimaxsahinabi arkadaşım dedikleriniz dogrudur.
    Ama burada yapılmak istenilen başka bir iştir.

    şimdi kafama takılan soruları size sorayım sizde buna bir cevap verirseniz burda herkes faydalanır.

    şuan böyle bir çalışma içine girmedim ama girmek istiyorum sonuçlarını şuan için bir değerlendirme yapmadım bunu söyleyerek
    sorularım ve burda yapılmak istenen şunlar.

    Birincisi burda yapılmak istenen motoro giren yakıtın çig olarak atılmasını engelleme yanmamış yakıtı yakmaya çalışıyoruz.

    bu durumda elektroliz için harcadıgımızdan daha çok yanmamış yakıtı yakıp verim elde edilme yoluna gidiliyor.

    sorum ise
    akuyu şarz eden bir sistem arabada bulunmaktadır (dinamo) bu şarz aleti devamlı bu akımı üretiyormu üretmiyormu ?
    yani aku şarz edilecek durumda devreye girip edilmeyecek durumda devreden çıkıyormu (mekanik olarak) yani şarz için ayrıca bir yakıt kullanılıyormu?

    cevabınız için şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trimaxsahinabi

    İlk sayfaları okudum ve onlara istinaden belirtmek isterim ki termodinamiğin basit yasaları vardır. Enerji yoktan varedilemez, var olan enerji yok edilemez, dönüşür.

    Hidrojenin elde etmenin en verimsiz yolu elektrolizdir. Siz elektriği yenilenebilir bir enerji kaynağından (güneş gibi) elde edip, sırf mobil kullanım için bu enerjiyi hidrojene çeviriyorsanz (suyun elektrolizi) bir anlamı vardır. Ancak bu dönüşümün ilk cümlede de belirttiğim gibi verimi düşütür. Ancak depolanması avantajdır. Yani güneşin olmadığı-yer ve zamanda mobil enerji kullanımı sağlar. ve güneşten birim zamanda elde edilen enerjiden daha fazlasını depolama sayesinde elde edebilirsiniz.

    Araçta suyu elektroliz etmek için benzinden faydalanıyorsanız; nasıl tasarruf edeceğinizi düşünebilirsiniz? Aksine enerjinin her dönüşümünde sarfiyatınız daha da artacaktır. Siz yakıttan elde ettiğiniz mekanik enerjiyi suyun elektrolizi için harcayıp sonra da buradan açığa çıkan hidrojeni yaktığınızda kar değil zarar edersiniz.

    Basit termodinamik kuralları bile bilmeyen, eline bir tornavida alıp icat yaptığını sanan eğitim seviyesi düşük kişilere tamah etmenizi tavsiye etmem. Hatta bunlara inanan ne yazık ki eğitim seviyesi yüksek kişiler bile var...Örneğin mıknatısla tasarruf yaptığını iddia eden bir zımbırtıyı pazarlayan yüksek mak. mühendisi....Ama sattığı ile ilgili bir cacık bile bilmiyor.

    Siz siz olun milyar dolarlık arge'leri olan, bünyelerinde 1.000'lerce mühendisi çalıştran otomobil üreticilerinin kullanmadığı bir şeye para vermeyin.

    Sayın kullanıcı yeterince takip etmemişsiniz.
    Sebepler;
    1-Buradaki herkes sayın diye söze başlar! Diğer üsluplar itibar görmez.Kimse kimsenin fikrine zımbırtı demez.Hepimiz çoluk çocuk ve kariyer sahibi yetişkin insanlarız.
    2-Elbetteki fikrinizi yada araştırmanızı paylaşabilirsiniz. Ama buradaki sayın kullanıcılar akşama kadar kahvede okey oynamak yerini müspet olabilecek şeyler için kafa yoruyorlar, sonuç menfi olabilir. Thomas A. Edison iyi ki bu ülkede doğmamış, 50. yada 100. başarısız deneyden sonra tımarhaneye kapatılırdı. Şimdi biz (bize göre tımarhanelik) 2000 den fazla deney yapmış adamın bulduğu ampulü kullanıyoruz.
    Erzurum ve Sivas Kongrelerinde Amerikan mandası ve İngiliz himayesi isteyenlere karşı mücadele edip Cumhuriyeti kuran Atatürk, manda-himayeyi kabul mü etseydi.
    Konuyu bilerek genişlettim. Çünkü her yazan;
    -''Bu konu ile ilgili tüm yazılanları okudum.'' Diye başlıyor.
    Bir daha böyle başlayan olursa bu yazıyı da okumuş olur...
    3-Milyar dolarlık AR-GE'lerin herkes farkında, kimse buluş yapmaya çalışmıyor. %28 lik fosil yakıt verimini artırma derdinde herkes.
    3-Türkiye'deki yakıt pahalılığının insanları getirdiği nokta bu maalesef.
    4-Sizin gibi yüz bin kişi %28 i % 29 yapamaz ama bizim gibi ''boşa uğraşan'' birileri bir şeyler başarırsa bundan en başta sizin gibiler nemalanır.

    Lütfen zamanımızı ve enerjimizi almayınız,kendi işinize bakınız!




  • Bu arada yılda en az 20.000 km yapan biri olarak yarın arabamı az yaksın diye nefesi kuvvetli bir hocaya götüreceğim.
    Okusun üflesin belki işe yarar!
    Her şeyi deneyeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altıncıyıl

    Bu arada yılda en az 20.000 km yapan biri olarak yarın arabamı az yaksın diye nefesi kuvvetli bir hocaya götüreceğim.
    Okusun üflesin belki işe yarar!
    Her şeyi deneyeceğim.

    Altıncıyıl sana katılmamak elde değil

    dediğin gibi kahvede okey oynamak yerine birşeyle uğraşmak daha mantıklı
    Kaldı ki eğer herkes Edison ampulü buldu diye onun üzerine birşeyler araştırmamış olsa idi şu an hayatımızda Floresan ve son Nokta artık Led ışıklar olmazdı
    Kahvede ampul altında Okey Tavla oynar olacaktık ama ne hikmetse kahveye gitmiyoruz da Okey oynayanlar bizim gibiler sayesinde Floresan Lambalar altında Okeyle keyif sürüyorlar :)
  • Termodinamiği biliyorum deyip burda yorum yazıyor ya, yurtdışında yüzlerce sitede satışa sunulmuş ürün için bilgin olmayıp yorum yazıyorsun, bide burdaki insanları aşağılıyorsun.
    Bende okudum termodinamik, teknik detaylara bakılırsa aracın alternatörü sürekli çalışıyor ve elektrik üretiyor. Üretilen elektriğin tamamı kullanılmadığıiçin bu enerji elektrolizle hidrojen ve oksijen olarak araca veriliyor buda tasarruf sağlıyor.

    Kimisi çıkıp termodinamik anunlarına aykırı der, kimisi elektroliz çok elektrik harcadığı için faydası yok der. Herkes bişeyler diyor. Bilimsel düşünüp bişeyler yapanları bari küçük görmeseler. Ama herzaman olduğu gibi çalışan kazanacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hidro Tekno -- 9 Ocak 2012; 20:35:43 >
  • selamlar arkadaşlar bukonu hakkındaki fikrim araç dakı şarz dinamosu evet devamlı çalışır vaziyetdedir yani devamlı güç harcama gayreti içindedir bu yüzdende bir kayıp söz konusu deyildir zaten kullandığımız en yüksek amper 20....25 gibi buda şarz dinamosu için çok kolaydiır akla gelebilir klimalı araçlarda klima acıldığı zaman araçdaki çekiş düşer fakat klima çekdiyi güç mikdarı yaklaşık 60 ... 75 amper dir buda dogal olarak güç kaybına yol açar fikrim budur eleştirilere açıgızz ama kırıcı yıpratıcı olmadan İLİM İLİM İLİM BİLMEKDİR İLİM İSE KENDİN BİLMEKTİR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: satocan19

    selamlar arkadaşlar bukonu hakkındaki fikrim araç dakı şarz dinamosu evet devamlı çalışır vaziyetdedir yani devamlı güç harcama gayreti içindedir bu yüzdende bir kayıp söz konusu deyildir zaten kullandığımız en yüksek amper 20....25 gibi buda şarz dinamosu için çok kolaydiır akla gelebilir klimalı araçlarda klima acıldığı zaman araçdaki çekiş düşer fakat klima çekdiyi güç mikdarı yaklaşık 60 ... 75 amper dir buda dogal olarak güç kaybına yol açar fikrim budur eleştirilere açıgızz ama kırıcı yıpratıcı olmadan İLİM İLİM İLİM BİLMEKDİR İLİM İSE KENDİN BİLMEKTİR

    İlk kısımdaki dediğine katılıyorum, klimaya gelince; araçtaki klima elektrik tüketimi ile değilde mekanik kompresör mantığı ile çalışmaktadır. Klima açıldığında mekanik olarak motordan aldığı hareket enerjisini kullanmaktadır. Elektronik olarak kavrama sistemi devreye sokulmaktadır. Böylece motora ekstra yük binmektedir.




  • selamlar arkadaşlar bilenler yada bilmeyenler için kafalardan konu silinsin diye yazmak istedim elektiroliz için kullanacagımız akım kaybı kesinliklee yoktur bunu beynimize yerleştirelim zaten devamlı şarz dinamosu yük halindedir aküyü beslemek için hemen akla gelen de şudur bunuda cevaplayım akü doldugunda ne olur ozaman yükte ise dersenizzz onada konjektör vardır araçlarda akü doldugunda akımı otomatik keser ne derseniz deyin araçda güç kaybı yoktur bunu bir daha belirmemin sebebi sisdemi geliştirelim sıkıntılarımız oralarda hücre katolizer jenaratör her ne derseniz deyin başlıca sorunlarımız sudaki elektiroliz sırasında tepkimeye giren suyun tortular bırakması bunu bir şekilde aşılması lazım artık otomasyon sistemimi kurarsınız yoksa manuel olarak musluklu temizlemeyimi tercih ederiz otomasyanda aynı zamanda amper akımı voltaj ve sisdemin devreye girme anıı gerek yag müşürüne baglayarak araç çalıştıktan sonra başlaması bu konuları geliştirelim eleştirileri göz önüne alarakdan allahın izniyle başarıya ulaşılacak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: satocan19

    başlıca sorunlarımız sudaki elektiroliz sırasında tepkimeye giren suyun tortular bırakması bunu bir şekilde aşılması lazım artık otomasyon sistemimi kurarsınız yoksa manuel olarak musluklu temizlemeyimi tercih ederiz otomasyanda aynı zamanda amper akımı voltaj ve sisdemin devreye girme anıı gerek yag müşürüne baglayarak araç çalıştıktan sonra başlaması bu konuları geliştirelim eleştirileri göz önüne alarakdan allahın izniyle başarıya ulaşılacak

    Merhaba Suyun tortu olmaması için saf su (damıtılmış ütü suyu da derler) kullan karışım için de lavabo açıcı kullandım ben üstteki mesajlarıma bakarsan fotograflarda suyun temiz olduğunu göreceksin fotodaki hali 8 veya 10 saat kadar çalıştıktan sonra devamında toplamda 30 saat kadar çalıştı su hala aynı değişme yok hafif kirli gibi biraz ancak oda ilk başta kireçlenmeye neden olan contalardaki iplerden zaten hücreyi pvc contalarla yeniden toparladım aynı suyu kullanmaya devam ediyorum

    Birde iş yerimde inverter kaynak makinesi var burdakine benzer :http://phelum.net/info/Mini142 bendeki 160 amper 10 senedir kullanıyorum
    eski sargili kaynak makinelerini bilmiyorum ama bu tipler DC volt çıkışlı bende bunu bağladım hücreye tabi amperi alt seviyeden yavaş yavaş arttırdım 25 amperlere kadar hortumun ucunda takılı olan bekte 20 veya 25cm civarlarında alev gordum kaç volt bilmiyorum amperite cevirdiğim potun üzerindeki rakamlara dayanarak verdim ölçü aleti bağlamadım zamanla sargili bir kaynak makinasına bağlamıştım ölçü aleti duman çıkarmişti

    nette bulduğum benzer bir kaynak makinasının özellikleri

    Input Voltage ~ 240 Volt
    Fitted with a 15 amp plug
    Fan Cooled
    Handpiece
    On - Off Switch on amperage adjustment
    Thermal Overload
    Includes Tig Torch, ARC Electrode Holder, Earth Clamp and Lead
    Amperage Range ~ 10 to 80 Amps
    Duty Cycle 60% @ 22.6v 65 Amps
    Duty Cycle 100% @ 22v 50 Amps
    Duty Cycle 35% @ 23v 75 Amps

    1.6 mm & 2 mm Rods 100% duty cycle
    2.5 mm Rods 30% duty cycle & Max 100 Amps
    Cast Brass Earth clamp (not pressed steel)
    Welds 1.5mm to 5mm Plate
    Uses 1.6mm - 2.5mm electrodes
    Inverter technology for welding in DC current
    Weld Mild Steel, Stainless Steel & Cast-Iron with basic electrodes
    High welding current stability
    Immediate starting due to a high open voltage (70V)
    Very soft fusion due to its DC current
    Very good penetration and perfect stability of the arc
    Features: ARC force, Hot Start & Anti Sticking
    Includes Blow Moulded case and carry Strap
    Weight approx 2.8 Kg

    renkle belirtiiğim özelliklere bakılırsa yabanci sitelerde bahsedilen devrelere benzer özellikleri olduğunu gördüm Duty Cycle özelliği HHO yakıt cihazlarında sğrekli kullanılan ozellik sanırım bu devrelerden mutlaka yapılması gerekiyor




  • selamsayın gümülcine bende saf su kullandım ve ptasyum hidroksit kullandım ama suyun kirlenmemesini çözemedim birde lavabo çözücü kulanayım belki o şekil fayda alabilirim tek sorunum sudaki kirlilik yok tasaruf yönünden ben mennunum he bu arada kullandıgım plaka 316 ti biginiz varmı? 316 l de kullandım gerci bu işe devam arkadaşlar ben olumluyum bu işde allah hepinizin yardımcısı olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: satocan19
    başlıca sorunlarımız sudaki elektiroliz sırasında tepkimeye giren suyun tortular bırakması bunu bir şekilde aşılması lazım artık otomasyon sistemimi kurarsınız yoksa manuel olarak musluklu temizlemeyimi tercih ederiz otomasyanda aynı zamanda amper akımı voltaj ve sisdemin devreye girme anıı gerek yag müşürüne baglayarak araç çalıştıktan sonra başlaması bu konuları geliştirelim eleştirileri göz önüne alarakdan allahın izniyle başarıya ulaşılacak

    Tortuları tutabilen gözenekli bir filtre kullanmayı dene, yabancı sitelerde benzer uygulamalar vardı.
  • 1-Potasyum hidroksit ile lavabo açıcı aynı şeydir.
    2- 12 volt 15 amper çeken bir sistem için 12 volt ile 15 amperi çarparsak çektiği watt'ı buluruz bu da 12x15=180 watt eder

    Şimdi basit bir bakkal hesabı yapalım;

    70 beygirlik bir araç bile 70x 0,7457 kw =52,199 kw güç üretir.
    52 kw'a yuvarlarsak ve watt'a çevirirsek
    52.000 watt eder (52 bin watt)
    52 bin watt enerji üreten bir araç için 180 watt devede kulak demektir.
    52000/180=288,8888888888889
    motor gücünün sadece 288,8888888888889 /1 kadarını kullanır.
    yuvarlarsak
    289/1 DEVEDE KULAK YANİ...

    Yanlışım varsa lütfen düzeltiniz.


    Başka bir deyişle 289 litre yakıt harcadığınızda sadece 1 litreyi de hidrojen jeneratörü için harcayarak 290 litre harcamış oluyorsunuz.

    Önemli: Motor içinde yakıtı çok kısa bir sürede yakmaya çalışırız. Yakıtın fiziki yanma hızı ile motorun özellikle yüksek devirlerde Yakıta tanıdığı yanma süresinin kısalığı arasında negatif bir orantı vardır. Hidrojen ise fosil yakıtlardan en az 10 kat daha hızlı yandığı için; fosil yakıtın fiziki yanma hızının/kabiliyetinin artmasını sağlayıp maksimum yanma=patlama sağlayarak yakıtın verimliliğini arttırıyor.

    Duymayan yoktur; ''Abi valla 130 dan sonra ikiye katlıyor derler''. Nedeni işte budur.



    "termodinamik"çileri bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altıncıyıl -- 12 Ocak 2012; 3:20:52 >




  • sayın altıncıyıl,
    Kullandığımız yakıtın, sadece %22 ila %28' faydalı enerjiye dönüşmekte ve geriye kalan bölümü termodinamik kayıplara gitmektedir. Alternatör de yaklaşık %50 verimle çalışmaktadır. Bu da demek oluyor ki çok daha hassas hesaplar gerekmekte, bu konuda yeterli bilgiye sahip olmak için araştırmak ve uzmanlara danışmak gerekmektedir. Ancak bu bilgiler ışığında, verimi artırmak için yaratıcı fikirler üretilebilecektir.
    Temel olarak hho'nun yakıta ilavesi, sizin yazdığınız gibi; yanma hızını artırmak ve yakıtın verimli yanmasına yardımcı olmaktır. Keşke yeterli teknik imkanlarımız olsada, belirli sıkıştırma oranlarında ve avans açılarında, hangi miktarda yakıta, ne oranda hho ilavesi ile ne oranda kuvvet değişikliği olduğunu araştırabilseydik. Bunun için test düzenekleri bile düşündüm ama imkanlar el vermiyor maalesef.
    Hız konusuna gelince, aerodinamik etki yakıtın yanma hızından daha önemlidir. Çok ayrıntıya girmeden; 90 km/h ile giden bir araca karşı koyan hava direnci 50kg/f olduğunu varsayarsak, 120km/h ile giden bir araca etkiyen hava direnci yaklaşık iki katı kadardır. Havanın direnci, hızın karesiyle doğru orantılı olduğundan hız arttıkça hava direnci çok daha hızlı aratacaktır. Hız, bu yüzden fazla yakıt harcamanıza neden olur. Bu durumu azaltmak için, aracın hava direnç katsayısını düşürmek, yani aracın aerodinamik yapısını mükemmelleştirmek gerekir. İmkanı olanlar bu konuda da modifiye yaparak fayda görebilirler. Ama yine de hız, hem tehlikeli hemde pahalıdır. Amaç ekonomi olmalıdır.
    İyi çalışmalar dilerim.




  • 
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.