Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (34. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
51
Favori
517.181
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altıncıyıl

    Yazmayı unuttum
    Bu arada plakalar arasını 2mm olarak düşünüyorum.
    Düşük amper vereceğim için daha verimli olur diye düşündüm.
    Bilmem doğru mu düşündüm.

    Soğutma için düşündüğünüz alan, plakaların çalışma alanından fazla yer tutuyor, bence buna gerek yok. 2mm conta uygundur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    quote:

    Orijinalden alıntı: zıva

    -n+n- yapılan bir hücre 6 volta çalışırsa artısı eksisi ne olur hücre başına 1.5 volt mu düşer.

    Bu 2 adet, 2 hücre demektir. Kullanılan voltaj, hücre sayısına bölünerek hücre başına voltaj bulunur. Bu sistemde 6V kullanıldığında hücre başına 3V düşer.

    teşekkürler verdiginiz bilgiler için hayırlı cumalar
  • sayın jumel verdiğiniz bilgiler içinçok teşekkür ederim.
  • Arkadaşlar, vaktim oldukça ve bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım. Çalışmalarınızda başarılar dilerim.
  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 14:26:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: betelguz

    6 volt aküsü olan motorsiklet için alelacele bir hücre yapmıştım.-n+ şeklinde. bu şekilde 6 amper akım çekiyordu.Motorsiklet karbüratörlü java ceylan 250cc idi. sonuç mükemmel oldu.1.vites zor çıktığı yokuşu 2. vites rahat çıkar hale gelmişti.

    Ben motosikletteki uygulamamda sadece bir adet sirkeli filtre kullanacağım.
    Nasıl bir sonuç olur acaba?
    Flashback koymayacağım.
    Gazı deve boynundan vermeyi planlıyorum. (karbüratörden sonra)
    kalın hortum yerine yazıcılarda kullanılan sürekli besleme sistemi hortumu kullanacağım gibi.
    Hortum iç çapı 2mm olduğundan geri kaçaklarda etkisiz bir patlama yapar. Hem de kaba saba hortum görüntüsü olmaz.
    Hortumu da fren dış halatının içinden geçirirsem hem dış etkilerden korumuş olurum hemde görüntü kirliliği olmaz.
    Benim motosiklet 200cc cross bakalım nasıl sonuçlanacak.Bütün aşamalarını anlatacağım.




  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 14:26:22 >
  • Güvenlik için mutlaka bubler ya da geri yanmayı önleyecek bir emniyet sistemi kullanılmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Güvenlik için mutlaka bubler ya da geri yanmayı önleyecek bir emniyet sistemi kullanılmalı.

    Sayın jumel sizin bubler yaparken kullandığınız akvaryum taşının özelliğini ve buradaki işlevini anlayamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altıncıyıl

    quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Güvenlik için mutlaka bubler ya da geri yanmayı önleyecek bir emniyet sistemi kullanılmalı.

    Sayın jumel sizin bubler yaparken kullandığınız akvaryum taşının özelliğini ve buradaki işlevini anlayamadım.

    Akvaryum taşı çok ince gözeneklere sahip olduğundan, herhangi bir geri yanma durumunda, alev buraya kadar gelir ve burada sönümlenir. Sisteminizi bu şekilde korur. Kullanılan akvaryum taşı gaz geçişini çok fazla zorlaştırmayacak, aynı zamanda geri yanmada alevi sönümleyecek kadar ince gözeneklere sahip olmalıdır. Taşlamada kullanılan, matkaplara takılan uygun taşlama uçlarını da bu işlem için kullanabilirsiniz. Daha başka yaratıcı düzenekler de geliştirilebilir.




  • Herkese merhaba
    Bubbler geri yanma durumunda patlayacaktir patlamanin onune gecmek icin benim duzenek gibi biseyler kullanilmali mutlaka
    veya benim ornek aldigim alttaki video

    http://www.youtube.com/watch?v=JcVH5HmQj4U&feature=relmfu&fb_source=message

    benim denemelerimde asagida gozden gecirip yorumlarinizi yazarsaniz sevinirim

    Daha once hucresiz biseyler denemistim hucreyi yaptim neyseki para konusunda kurtardim bizim kamil abi bende var dedi 2mm kalinliginda
    sac parcalarini verdi 15*100 cm 2 paslanmaz celik plakayi getirdi bana hemen miknatis aldim cok az yapisiyordu yani hafif bir direnc vardi sanirim tam temiz degiller ancak bedava olmalari iyi :)
    aluminyum dogramaci oldugum icin bunlari kesmek sorun olmadi
    o isi de malzeme aldigimiz yerde hidrolik makasta 16cm bi guzelce kestirdim elimde 15*16 boyutlarinda 12 plaka oldu yetmezdi -nnnnn+nnnnn- seklinde yapabilmek icin bir plaka daha gerekiyordu onuda kesen yerden parasiyla aldim :) kullandigim yesil renkteki plastik malzeme bende vardi
    ancak yumusak bir plastik oldugu icin bukulmelere neden oldu biraz onlem aldim bu konuda ancak bubbler de ve su tankinada onlem almak gerekli diye dusunuyorum hucre aralarinda 3mm kalinlliginda ici iplikli bir lastik conta kullandim 15mm genisliginde kestim suyun dolasimi icin kalan alan
    15*16cm den her kenarindan 1.5cm kuculdugune gore hucremizdeki elektroliz alani 12*13 oldu 156 santimetrekate

    bu sekli ile hucreyi olusturdum

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    Sustali valf yaptim bubbler ayrica su tankina bile once guvenlik dedik cunku ne gozlerimiz ne ellerimiz nede baska bir yerimizden degerli degil bu hidrojen istersede dunyada cag degistirecek bir bulus olsun ALLAHIN yarattigi bir goz bile tum dunya buluslarindan daha degerlidir

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    detaylar bir resim daha ve sonrasinda videodaki deneylerle devam ediyor
    ancak alttaki resimde celik plakalarda bir kireclenme gordum su sizdigini gormedim hatta hava basinci ile tabi asiri degil en fazla 2 bar basinc altinda denemistim sizma yoktu sonradan lastik contalar yatisti sizma mi oldu acaba?
    yada cozelti ekleyince lastik icindeki iplikten disariya dogru lavabo acici bunu yapabilir anlamadim

    10A cekebilmek icin saf su icine iki tane lavabo acici kattim tabi daha once toz halindeki lavabo aciciyi iyice suda erittikten sonra dikkat edin asiri isinma oluyor eritme asamasinda azar azar katin lavabo aciciyi her biri toz halinde 80g olan 2 tane attim ancak 10 amper cekebildi hucre

    bu arada hucre ve su tankindaki su ile toplam 2 litre su var cihazimda yani 2 litre suya 2 lavabo acici erittim NaOH(sodyum hidroksit) yaziyordu lavabo acicinin uzerinde yani 1 litre suya 80g bir lavabo acici denk geliyor cok fazla degilmi? banami oyle geldi yani okadar olmasi mi gerekli

    ve plakalardaki kirec konusunda bilgisi olan varsa yazsin lutfen

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    buda video icinde aciklamalarda var

    http://www.youtube.com/watch?v=1FrQdHu4lJc&list=UUdGgKoRWpJ1rWOI2AfZDiaA&index=1&feature=plcp

    calismalarinizda basarilar




  • Sn, gümülcine diğer forumda yorum yazdım (hohhoh). Tekrar tebrik eder başarılar dilerim. Bu sistemi araçta kullandığınızda hücre başına voltaj biraz artacak ve belkide düşündüğünüzden fazla akım çekecektir. Araçta kullanmayı düşünüyorsanız NaOH oranını tekrar ayarlamanız gerekebilir. 12V bir trafo kullandığınız için bir miktar gerilim düşümü olur ve bu NaOH miktarını biraz fazla kullanmanızı gerektirir. Bu normaldir. Ancak bu şekilde daha verimli çalıştığını söylemeliyim.
    İyi çalışmalar dilerim.
  • Teşekkürler jumel evet diğer forumda da yazdım aynı yazıyı burayada paylaşmak amacımız bilirsin video hazırlamak resim ve birşeyler anlatmak bir hücreyi toplamak çalıştırmak kadar zor nerdeyse.

    Evet bir akü ile kullanılınca mutlaka değerler kacınılmaz olur zaten trafoya kondansatör eklediğimde yani akım düzeldikçe amper çekiminde azda olsa farklılık gösteriyor
    akü ile daha da büyük farklar çıkacaktır mutlaka. Şu an için daha denemelerdeyim araç işini daha ertelemeyi düşünüyorum araştırmalarım devam ediyor

    Aklımda olan jeneratörde denemek bunu flashback yapmam gerekli öncekikle bugün biraz deneme fırsatım oldu contalardaki iplikten sızan az miktardaki nem kireçlenmeye neden olan olay sanırım şu şeffaf olan contalardan bulmam gerekecek

    Ayrıca araçta kullanmadan pwm devresi olursa fazla çekilecek akım ayarlanabilir NaOH miktarını ayarlamak yerine devreden ayar yapılabilir
    merak ettiğim bir olayda hangi devre olayı birçok devre şeması var benim için daha kolay ve basit ama etkili görünen şu 2 tane 555 li devre

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    bu devre tek mosfetli alttaki fotografta aynı devreye 3 mosfet eklemişler acaba doğrumu eklenmiş

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    eğer doğru ise 3 veya 2 veya 1 tane olmasının amacı ısınma sorunu ile mi ilgili tahmin ettiğim gibi başka sebebi mi var
    Bide mosfet şemada BUZ350 verilmiş bunun yerine başka herhangi bir mosfet kullanılsa mesela IRFP252 sorun olurmu.
    datasheet lerine baktım Power MOSFET, 200V, TO-220, RDSon=0.12 Ohm, 22A, NL gibi değerler veriliyor bu değerler BUZ350 nin değerleri buradaki 22A amper olayı herhalde yani bu en fazla 22A akım çekilebilir anlamında mı acaba

    çok fazla elektronik bilgim yok sadece bazı terimleri anlayabiliyorum gördüklerimi uyguluyorum araştırmalarımın sonucu bir şeyler yapabiliyor kendimi geliştiriyorum elektr sazım için tda entegresi ile amplifier yapmışlığım bile var ancak eğitim olmadığı için sıfırdan öğrenip yapıyorum bunları malum okumadık zamanında doğramacı olduk merak ve istek yaptırıyor bunları ama eğlenceli uğraşmayı seviyorum

    bilen arkadaşlar düşündüklerini yazarsa herkes için faydalı olacağı kanaatindeyim
    Teşekkür ediyorum




  • Aynı devre için iki adet IRF3205 kullandım. Soğutucu olarak fanlı bir ekran kartı soğutucusu kullandım. Datasheet'teki değer max. akım değeridir. Kolay gelsin.
  • SYN betelguz
    sanırım telefon numaranızı değiştirdiniz. sizlere nasıl ulaşabiliriz bilemiyorum???
  • şimdi hho kit benzinsiz olarak bir motorsikleti çalıştırabilicek konuma geldimi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 26 Aralık 2011; 13:14:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gumulcine

    Teşekkürler jumel evet diğer forumda da yazdım aynı yazıyı burayada paylaşmak amacımız bilirsin video hazırlamak resim ve birşeyler anlatmak bir hücreyi toplamak çalıştırmak kadar zor nerdeyse.

    Evet bir akü ile kullanılınca mutlaka değerler kacınılmaz olur zaten trafoya kondansatör eklediğimde yani akım düzeldikçe amper çekiminde azda olsa farklılık gösteriyor
    akü ile daha da büyük farklar çıkacaktır mutlaka. Şu an için daha denemelerdeyim araç işini daha ertelemeyi düşünüyorum araştırmalarım devam ediyor

    Aklımda olan jeneratörde denemek bunu flashback yapmam gerekli öncekikle bugün biraz deneme fırsatım oldu contalardaki iplikten sızan az miktardaki nem kireçlenmeye neden olan olay sanırım şu şeffaf olan contalardan bulmam gerekecek

    Ayrıca araçta kullanmadan pwm devresi olursa fazla çekilecek akım ayarlanabilir NaOH miktarını ayarlamak yerine devreden ayar yapılabilir
    merak ettiğim bir olayda hangi devre olayı birçok devre şeması var benim için daha kolay ve basit ama etkili görünen şu 2 tane 555 li devre

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    bu devre tek mosfetli alttaki fotografta aynı devreye 3 mosfet eklemişler acaba doğrumu eklenmiş

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    eğer doğru ise 3 veya 2 veya 1 tane olmasının amacı ısınma sorunu ile mi ilgili tahmin ettiğim gibi başka sebebi mi var
    Bide mosfet şemada BUZ350 verilmiş bunun yerine başka herhangi bir mosfet kullanılsa mesela IRFP252 sorun olurmu.
    datasheet lerine baktım Power MOSFET, 200V, TO-220, RDSon=0.12 Ohm, 22A, NL gibi değerler veriliyor bu değerler BUZ350 nin değerleri buradaki 22A amper olayı herhalde yani bu en fazla 22A akım çekilebilir anlamında mı acaba

    çok fazla elektronik bilgim yok sadece bazı terimleri anlayabiliyorum gördüklerimi uyguluyorum araştırmalarımın sonucu bir şeyler yapabiliyor kendimi geliştiriyorum elektr sazım için tda entegresi ile amplifier yapmışlığım bile var ancak eğitim olmadığı için sıfırdan öğrenip yapıyorum bunları malum okumadık zamanında doğramacı olduk merak ve istek yaptırıyor bunları ama eğlenceli uğraşmayı seviyorum

    bilen arkadaşlar düşündüklerini yazarsa herkes için faydalı olacağı kanaatindeyim
    Teşekkür ediyorum



    Sayın Gümülcine; Cam mutfak masalarında örtü olarak kullanılan kalın (2mm) pvc ler var 105 dereceye dayanıklı üzerine sıcak çaydanlık koysanız bile deforme olmuyor.
    Hatta bu pvc den nihale yaptım. Ben contaları bu malzemeden kestim. Sistemi toplayacak fırsatım olmadı ama işe yarar gibi geliyor bana.




  • slm arkadaşlar 1 litre su için ne kadar koh katmalıyız? yani oran nedir?
  • SLm
    KOH bilemem ben NaOH(sodyum hidroksit) kullandım lavabo açıcı suda önceden eritip sonra kattım cihaza 1 litre suya 80g lavabo açıcı kattım ancak 10 amper çekebildim
    ampermetreyi bağla saf su ile dene önce hiç karışım yapmadan bak bakalım kaç emper çekiyor sonra azar azar kat KOH veya NaOH isteğine göre kat çekmek istediğin ampere ulaşınca kattığın karışımı yaz bir yerlere her zaman aynı karışımı tutturabilmen için.
    her cihaz farklı karışım gerektiriyor plakaların santimetrekaresine bağlı birbirlerine olan yakınlıklarına baglı birde uyguladığın gerilime plakaların bağlı -n+n- seklındeki hücre daha az KOH gerektirir -nnnnn+nnnnn- seklindeki hücre daha çok gerektirir deneme yolu ile bulacaksın.

    birde hücreleri korumak için mutlaka saf (ütü suyu) su kullanın aksi halde suda tortular oluşmakta ve bu tortular plakaların bir nevi birbirine elektrik geçirmesine sebep oluyor paslanmaz çeliklere yaralar açıyor eritiyor

    altinciyil PVC konusunda haklısın mutlaka daha iyi contalar olacaktırlar ben ilk etapta bulamamıştım sen tekrar hatırlatınca aklıma geldi ağbeyim soğutma isleri ile uğraşıyor onların soğutma odalarında kullandıkları PVC Şerit Perde kapıları aklıma geldi :)

    varmı diye sorduğumda sipariş verdikleri bir kapı yüksekliğinden uzun gelince kesmiştik dedi parçaları bulmuş sağolsun getirdi onları zamanım olunca kullanacağım kalınlıkları 2,5mm
    benımde karışım burda yeniden ayarlanması gerekecek eski contalarım 3mm idi şimdi daha çok amper çekecek karışımı yedekleyip kullanırsam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gumulcine -- 28 Aralık 2011; 0:04:15 >




  • SYN betelguz ......................................
  • 
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.