Şimdi Ara

Hidrojenli otolar geliyor! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
1
Favori
3.217
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yok Kardeş Neden Araştırsınlarki Yok Yada Var Demek Daha Kolay Haberi veren gazetede özellikle diger firmaları ve çalışmalarını göstermeden Hemen GM Yapıyo Diyo 6 7 sene oldu zaten o teknoloji kullanılmaya başlanalı ha yaygın değildir o ayrı mesele icad edelilelide Kaç sene oldu kim bilir
  • İşte araştırma...

    Ne olacak beş sene sonra? Ne değişecek hayatımızda?
    Bu suale ters bir yanıtla cevap vereyim: "Neler değişmeyecek?" diye sorabilirsiniz aslında. Mesela köklü değişikliklerden iki tanesini ben size söyleye­yim.

    Bu beş senenin de ötesinde, 10 sene sonra konut­larda elektrik tedariki, şehirlerdeki elektrik ihtiyacının sağlanması değişecektir. Şimdi her evde doğalgaz bağlantısı var. Daha önce söylediğim gibi, bir firma evlere konan kombilere taktığı yakıt pili ile doğalgazı ısı ve elektriğe çeviriyor. Bunlar şu an için tecrübe saf­hasında. Ama bunlar yarın, öbür gün pratik hayatımı­za girecek; uygulamaya geçecek.

    Evinize gelen doğal­gazı kullanarak elde ettiğiniz hidrojenle evinizin elek­triğini sağlayacaksınız. O zaman elektrik ihtiyacınızı şebekeden, trafolardan veya enerji nakil hatlarından değil de doğalgaz borusundan sağlamış olacaksınız. Böylece her eve konacak yakıt pili ile evin elektrik ih­tiyacı karşılanacak.

    Artı, bunlara bağlı olarak, hidrojenle çalışan araç almışsanız, akşam eve geldiğinizde yakıtınızı buradan dolduracaksınız. Bakınız ne kadar hayatı kolaylaştıra­cak, insanları bağımsız hale getirecek uygulamalar. Şe­bekeye
    , akaryakıt istasyonlarına bağlı değilsiniz.

    En önemli değişimlerden biri de araç ve otomotiv endüstrisinde yaşanacak. Örneğin benzinli araçlarda yokuş aşağı giderken fren yapmanız gerekir aracınızı yavaşlatmanız için. Fren yapınca balata ısınır, balata ısınınca duman çıkar.

    Ama hidrojenle çalışan elektrik­li araçlarda bu böyle değil. Düğmeye bastığınız vakit, tekerlerdeki elektrik motoru bu sefer jeneratör olarak çalışmaya başlayacak. Yokuş aşağı giderken biriktirdi­ği kinetik enerjiyi yakıt pilinize vererek dolmasını sağ­layacak. Elektrikli araçların bu avantajları da var. De­ponuza doldurduğunuz hidrojenle elektrik üretiyor­sunuz. Bu elektriği tekerlere veriyorsunuz. Bunu elek­tronik kumanda ile kontrol ediyorsunuz. Mükemmel hatasız bir araca sahip oluyorsunuz.

    Yani istasyona mistasyona gerek kalmayacak. Hidrojeni LPG gibi yakıp yürüyen değil hidrojen ve borla elektrik enerjisi üreten araçlar bekliyor bizi. Olay budur. Bilgileri aldığım sitenin linki aşağıdadır. Araştırma sever arkadaşlara saygılarımla...

    http://www.hidrojenforumu.com/default.asp?go=haber&islem=detay&id=59




  • offff offf
  • olur alırız
  • DAHA FAZLA ARAŞTIRMA !!!!!!!!!!


    Sodyum-bor-hidrojen birleşiğinin; hidrojen gazı üretiminde kullanıldığını, belirtmeden geçmeyelim. Söz konusu birleşiğin, bilhassa hidrojen yakıtını kullanarak hareket edecek arabalarda, ya da başka vasıtalarda önemli bir yer tutabileceğine dair öngörüleri anımsatmak, yerinde olacaktır.
    http://bilim.ficicilar.name.tr/sayfa/Tolga_Yarman-Bor_Gizilimiz.html

    Bor, hidrojen ekonomisinin yıldızı

    Türkiye’de bolca bulunan bor hidrojen ekonomisinin kilit mirerali olacak. Prof. Dr. Ersan Kalafatoğlu, borun hidrojene geçişte en büyük engel olan ‘taşınma’ problemine çözüm getirdiğini vurguladı.


    NTV-MSNBC

    24 Aralık 2004 — NTV’de yayınlanan Günün İçinden programında Celal Pir’in sorularını yanıtlayan, Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ersan Kalafatoğlu taşınma sorununun hidrojen verimini düşürdüğü belirtti. Sodyum bor hidrür sulu çözeltisi kullanıldığı zaman, yakıt pilleri için taşınan hidrojeni yüzde 25 oranında depolama özelliğine sahip. Mevcut teknolojilerde hidrojenin taşınması, hidrojenin on katı ağırlıklar kullanılması gerekiyor.
    http://www.ntvmsnbc.com/news/302315.asp

    Bilindiği gibi, günümüzde büyük tutarlarda enerji depolamak için hala uygun bir yöntem bulunmuş değildir. Hidrojen petrole göre 4 kat fazla hacim kaplar; hidrojenin kapladığı hacmi küçültmek için hidrojeni sıvı halde depolamak gereklidir. Bunun için de yüksek basınç ve soğutma işlemine ihtiyaç vardır. Sıvılaştırılmış hidrojen yüksek basınç altında çelik tüpler içinde depolanabilir. Bu yöntem orta veya küçük ölçekte depolama için en çok kullanılan yöntemdir. Ancak büyük miktarlar için oldukça pahalı bir yöntemdir. Çünkü hidrojen enerjisinin yaklaşık ¼'ü sıvılaştırma işlemi için harcanmalıdır.Sodyum bor hidrürde hidrojen depolamanın en önemli üstünlüğü depolanan hidrojenin oda sıcaklığında geri alınabilmesi ve geri alımın katalizör yardımı ile kolaylıkla kontrol edilebilmesidirhttp://www.eie.gov.tr/hidrojen/hidrojen_depolanmasi.html

    Bor içeren kompleks hidrürler sıvı koşullarda kullanılması nedeni ile de önem taşımaktadır. Bor esaslı sistemler sodyum bor hidrürü esas almaktadır. Sodyum borhidrürün diğer hidrojen taşıma yöntemlerine göre pek çok avantajı vardır.

    Bunlardan bazıları şöyle özetlenebilir:

    • Yanıcı/patlayıcı değildir.
    • Hidrojenin yarısı hidrürden, diğer yarısı ise sudan gelmektedir.
    • Reaksiyon kolaylıkla kontrol edilebilir ve reaksiyon sonucu zararlı emisyon yoktur.
    • Reaksiyon sonucu ortaya çıkan sodyum metaborat suda çözünebilen, çevreye zararsız, boraksa yakın bir bileşik olup tekrar sodyum bor hidrür eldesinde kullanılabilir
    Sodyum borhidrür, yakıt pillerinde doğrudan ya da yakıt pili dışında istendiğinde hidrojen üretimi olmak üzere başlıca iki şekilde kullanılabilmektedir.


    Yakıt pilleri, hidrojen molekülünü elektron ve hidrojen iyonlarına parçalamak suretiyle elektrik enerjisi üreten bir aygıttır. Temiz, çevreye zarar vermeyen ve yüksek verime sahip enerji dönüşüm teknolojileri olarak da adlandırılan yakıt pilleri ile bir buhar kazanı veya türbin kullanılmadan, sadece kimyasal reaksiyon ile elektrik enerjisi üretilir. Ulaşım sektöründe, yakıt pili ile çalışan araçların geliştirilmesi, petrol tüketimini azaltacağı gibi, araçlardan kaynaklanan hava kirliliğini de minimum düzeye indirecektir.
    http://www.enerji.gov.tr/belge/HIDROJEN.doc


    Sonuç der ki depolama maliyetindeki yükseklikten ve risklerinden dolayı hidrojen yakıt istasyonları avantajlı değil. Borhidrür bileşikleriyle hidrojenin otomobilde üretilmesi daha avantajlı bir yöntem. Araştırmacı arkadaşlara saygılar




  • rekabet ortamında çoğunlukla gelişmeler tahmin edilen sürelerden daha hızlı gerçekleşmekte
    ciddi araştırmalar sonucu 10 yıl ömür verilmişse bi kaç yıl öne atacaktır benm tahminim
    artık herşey tahmin edilenden çok daha hızlı gelişiyor

    bi elektrik motorunun ömrü kaç km dir acep
    ya da ne tip arızalar çıkartır
    abi yataklar sarmış komple değişçez motoru
    ne kadar usta
    valla 15bine patlar sana
  • pekı bu hıdrojenlı arabalar ne zaman satılacak turkıyede
  • boşverin abi hidrojenli otomobilleri falan biz türkiyede dizel araba alamıyoruz pahalı diye hidronjenlinin ucuzmu olacağını zannediyorsunuz siz bugün mesela yeni golf tdi ler 60000 lira civarında hybrid i çıksa bugün 160000 lira fiyat çekerler kolaymı hidrojenli araba almak ayrıcana motor hacimleride büyük olacak o araçların unutmayalım arkadaşlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet644 -- 21 Eylül 2006; 1:26:49 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mehmet644

    boşverin abi hidrojenli otomobilleri falan biz türkiyede dizel araba alamıyoruz pahalı diye hidronjenlinin ucuzmu olacağını zannediyorsunuz siz bugün mesela yeni golf tdi ler 60000 lira civarında hybrid i çıksa bugün 160000 lira fiyat çekerler kolaymı hidrojenli araba almak ayrıcana motor hacimleride büyük olacak o araçların unutmayalım arkadaşlar


    Motor hacmi diye bir kavram olmayacak ki. Hem hibrid de olmayacak bu hidrojen yakıt hücreli araçlar. Artı dizelden lpg den çok daha verimli ve karlı olacak. Tabi ki ilk başta pahalı olması normal .Yeni çıkan herşey pahalı olur. Sezonun ilk karpuzu bile pahalı olur

    Bu arada ilerde araçlarına istasyonlarda tanklarda depolanan hidrojeni bastıracaklarını iddia eden arkadaşlar sus pus nedense.

    Öyle bir şey olmayacak. Çünkü hidrojen, borlu bileşiklerden aracın içinde kimyasal yollarla üretilecek. Daha sonra hidrojen Kimyasal reaksiyonla elektrik enerjisine dönüştürülecek. Araçtaki elektrik motoruna güç kaynağı olacak. Bizi bekleyen olay budur. Araştırma özürlü arkadaşlara duyurulur.




  • KArdeş Yukarıda Adamlar destan gibi yazmışlar okuyuver bi zahmet Yada öyle bir araba alınca doldurma başka bişey et içine tık mesela adama yaaww
  • Hidrojenli otomobil gelsin istasyonlarda deişir keşke gelse, ama onada zam yaparlar. lpg'ye devam
  • special güzel yamnış ben daha önce bu konunun detaylarını makine mühendisleri neredesiniz topiğinde uzun uzun yazmıştım.Özet olmuş sayılır.

    Ancak şu anda hidrojen yine istasyonlarda satılmakta ,ileride ne olması gerektiğini biliyorum ancak ne olur bunu bekleyerek göreceğiz.Ancak hidrojen yakıt hücreli araçların çalışması için hidrojenin gerektiğini unutmamak gerekli.Bu hidrür şeklinde olacak ama daha ülkelerin belli bir standartı yok. bunu için nejat veziroğlu 30 yıldır uğraşmakta ama daha ancak hidrojen yeni yeni anlaşılmaya başladı sayılır.

    Şu anda istasyonlardan hidrojen satın alınabilir bunu ister LPG gibi yakarsınız(hiçte akıllıca değil), ister yakıt hücreli araçlar için deponuza basarsınız.Her ne olursda olsun bir hidrojen istasyonu ve pompası olacaktır aslında.


    quote:

    Orjinalden alıntı: special123456


    quote:

    Orjinalden alıntı: mehmet644

    boşverin abi hidrojenli otomobilleri falan biz türkiyede dizel araba alamıyoruz pahalı diye hidronjenlinin ucuzmu olacağını zannediyorsunuz siz bugün mesela yeni golf tdi ler 60000 lira civarında hybrid i çıksa bugün 160000 lira fiyat çekerler kolaymı hidrojenli araba almak ayrıcana motor hacimleride büyük olacak o araçların unutmayalım arkadaşlar


    Motor hacmi diye bir kavram olmayacak ki. Hem hibrid de olmayacak bu hidrojen yakıt hücreli araçlar. Artı dizelden lpg den çok daha verimli ve karlı olacak. Tabi ki ilk başta pahalı olması normal .Yeni çıkan herşey pahalı olur. Sezonun ilk karpuzu bile pahalı olur

    Bu arada ilerde araçlarına istasyonlarda tanklarda depolanan hidrojeni bastıracaklarını iddia eden arkadaşlar sus pus nedense.

    Öyle bir şey olmayacak. Çünkü hidrojen, borlu bileşiklerden aracın içinde kimyasal yollarla üretilecek. Daha sonra hidrojen Kimyasal reaksiyonla elektrik enerjisine dönüştürülecek. Araçtaki elektrik motoruna güç kaynağı olacak. Bizi bekleyen olay budur. Araştırma özürlü arkadaşlara duyurulur.




  • aslında bunu enn iyi elektrik mühendisleri yanıtlar ama bakım olarak nasıl bir fark olduğunu bildiğim için kısaca özet geçiyim.

    Bir kere elektrik motoru piston hareketi gibi bir iş yapmadığı için çok verimlidir.Kayıp minimumdur.
    Sürtünen parça sayısı , 4 zamanlı motora göre çok çok azdır. manyetik alan prensibiyle çaıştığı için ömrü çok uzundur. Klasik elktrik motorlarında aşıanan parçalar kömür ve rulmanlarıdır.Bunlar da komik fiyatlardır.Aslında komple elktrik motoru da ucuz bir şeydir.Dizelin turbosunun fiyatı nın çok çok altındadır.Bu sistemler kullanılmaya ve seri üretime geçerse araçların fiyatı 15 milyarı geçmemelidir.Ayrıca araç hafif de olacağı için maliyet çok azalacaktır.Ama merco yine tuzlu olabilir


    quote:

    Orjinalden alıntı: malazlar

    rekabet ortamında çoğunlukla gelişmeler tahmin edilen sürelerden daha hızlı gerçekleşmekte
    ciddi araştırmalar sonucu 10 yıl ömür verilmişse bi kaç yıl öne atacaktır benm tahminim
    artık herşey tahmin edilenden çok daha hızlı gelişiyor

    bi elektrik motorunun ömrü kaç km dir acep
    ya da ne tip arızalar çıkartır
    abi yataklar sarmış komple değişçez motoru
    ne kadar usta
    valla 15bine patlar sana




  • unutma ki kendin de hidrojeni üretebilirsin .ancak LPGyi satın almak zorundasın.


    quote:

    Orjinalden alıntı: cefiro

    Hidrojenli otomobil gelsin istasyonlarda deişir keşke gelse, ama onada zam yaparlar. lpg'ye devam
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    special güzel yamnış ben daha önce bu konunun detaylarını makine mühendisleri neredesiniz topiğinde uzun uzun yazmıştım.Özet olmuş sayılır.

    Ancak şu anda hidrojen yine istasyonlarda satılmakta ,ileride ne olması gerektiğini biliyorum ancak ne olur bunu bekleyerek göreceğiz.Ancak hidrojen yakıt hücreli araçların çalışması için hidrojenin gerektiğini unutmamak gerekli.Bu hidrür şeklinde olacak ama daha ülkelerin belli bir standartı yok. bunu için nejat veziroğlu 30 yıldır uğraşmakta ama daha ancak hidrojen yeni yeni anlaşılmaya başladı sayılır.

    Şu anda istasyonlardan hidrojen satın alınabilir bunu ister LPG gibi yakarsınız(hiçte akıllıca değil), ister yakıt hücreli araçlar için deponuza basarsınız.Her ne olursda olsun bir hidrojen istasyonu ve pompası olacaktır aslında.


    quote:

    Orjinalden alıntı: special123456


    quote:

    Orjinalden alıntı: mehmet644

    boşverin abi hidrojenli otomobilleri falan biz türkiyede dizel araba alamıyoruz pahalı diye hidronjenlinin ucuzmu olacağını zannediyorsunuz siz bugün mesela yeni golf tdi ler 60000 lira civarında hybrid i çıksa bugün 160000 lira fiyat çekerler kolaymı hidrojenli araba almak ayrıcana motor hacimleride büyük olacak o araçların unutmayalım arkadaşlar


    Motor hacmi diye bir kavram olmayacak ki. Hem hibrid de olmayacak bu hidrojen yakıt hücreli araçlar. Artı dizelden lpg den çok daha verimli ve karlı olacak. Tabi ki ilk başta pahalı olması normal .Yeni çıkan herşey pahalı olur. Sezonun ilk karpuzu bile pahalı olur

    Bu arada ilerde araçlarına istasyonlarda tanklarda depolanan hidrojeni bastıracaklarını iddia eden arkadaşlar sus pus nedense.

    Öyle bir şey olmayacak. Çünkü hidrojen, borlu bileşiklerden aracın içinde kimyasal yollarla üretilecek. Daha sonra hidrojen Kimyasal reaksiyonla elektrik enerjisine dönüştürülecek. Araçtaki elektrik motoruna güç kaynağı olacak. Bizi bekleyen olay budur. Araştırma özürlü arkadaşlara duyurulur.




    Hadi saf, gaz halindeki hidrojeni istasyonlarda yüksek basınç veya düşük sıcaklık yardımıyla maliyeti yükselterek büyük depolarda depoladık. eee, bunu nasıl otomobile basacaz. Hidrojenin gaz halinde depolanabilirlik özelliği çok daha kötü. Lpg gibi değil.

    Elbette hidrojen teknolojisinin emekleme döneminde böyle girişimler olacaktır. Otomobillerde kullanılmak üzere hidrojen gazı basan pompalar filan. Ama olay neticede hidrür bileşiklerine gidiyor. Serbest hidrojeni bir otomobilde kullanmanın en verimli yolu gazı depolamak değil, kimyasal reaksiyonlarla elde etmektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi special123456 -- 24 Eylül 2006; 16:21:31 >




  • yalnız bu tür yazılarda ve haberlerde hep gözden kaçırılan birşey var o da hidrojeni üretmeninde bir maliyetinin olduğu ve o maliyetin bildiğim kadarıyla şuanda petrol türevi yakıtların maliyetinden yüksek olduğu, hidrojenle çalışan araba diyince genelde insanların aklına bedavaya araba kullanmak geliyor bunun böyle olmadığını belirtmek istedim.
  • bunu daha önce konuşmuştuk diye hatırlıyorum ancak son aklımda kalan petrol fiyatı 100 usd cıvarında birim kalori açısından kafa kafaya geliyordu.
    Burada unutulmaması gereken şeyler şunlardır;
    Petrol çevreye kirletme maliyeti kullanma maliyetinin çok üstündedir(ayrıca geriye dönüşü de yok). Eğer amerikayı razı edebilirlerse yakında petrol ürünleri kullanmanın bir vergisi olacaktır.Diğer teknolojileri desteklemek için bu şart.

    Bu verilen sayılar petrol ürünleriin amerikadaki satış fiyatlarına göre karşılaştırıldığı için, benim görüşüm türkiyede vergilerden dolayı belki de hidrojen kullanmak daha ucuz olmaktadır.(ama bizim hükümet bundan da vergi olacağı için pratikte ne olur bilemem)

    Hidrojeni herkez kendi çapında üretebilmesi mümkündür.Bunun formüllerini ve yöntemlerini daha önce vermiştimİlgilenenler makine mühendisleri nerdesiniz forumunu incelesinler.Kısaca aklınızda kalması gereken şey şu olmalıdır.Isı farkı olan heryerden hidrojeni sudan üretebiliriz.Gerekn enerji için arayacağımız şey sadece güneş panelleridir.Ayrıca bir sürü de yöntem vardır.tabii ki her yöntemin maliyeti farklıdır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    yalnız bu tür yazılarda ve haberlerde hep gözden kaçırılan birşey var o da hidrojeni üretmeninde bir maliyetinin olduğu ve o maliyetin bildiğim kadarıyla şuanda petrol türevi yakıtların maliyetinden yüksek olduğu, hidrojenle çalışan araba diyince genelde insanların aklına bedavaya araba kullanmak geliyor bunun böyle olmadığını belirtmek istedim.




  • Hidrür konusunda size sonuna kadar katılıyorum.Ancak en basitinden bütün hidrürler katalizördür.Sonuçta hidrojen olmadan hiçbir şey olamayacağına göre ,sistem 2 şekilde çalışacaktır.
    1- istasyonlar hidrojen satacaklar ancak aracımızın deposuna bastıkları hidrojen yüksek başınçla depolanabilmekte , düşük sıcaklıklarda depolanabilmekte vb. yöntemler vardır.ama hiçbiri hidrür şeklinde depolamayla aynı güvenlikte değildir.

    2- İstasyonlar hidrojenden faydalanarak hidrür üreteceklerdir.bundan çıkacak olan hidrojen yakıt hücreli araçlarda güvenlikle kullanılacaktır. Bunu da daha önceleri kartuş şeklinde depo ile eskisini ver yenisini al şeklinde düşünmüştüm.işallah bu yönde ilerlerler.Sanırım lap top larda bunun benzeri kullanılmaya başladı.

    Konu ile alakalı olmayanlar için basitçe hidrür ve hidrojeni söyle anlaşılması için özetleyeyim

    Hidrojeni elektrik , şarjlı pillerin boşunu da bunun kimyasalı olarak düşünürsek.Şarjı elektirk yerine hidrojen ile yaptığınızı düşünün. Elinizdeki dolu pil hidrojenli hüdrür bileşikleri olmakta. Kolayca anlaşılacağı gibi şarjın boşalması gibi hidrojen yakıt pili tarafından kullanıldıkça elimizde boşalmış kimyasal kalmakta bununla istersek evde kendimiz uğraşır doldururuz. veya kısa zamanda paramızla istasyona gier doluşunu alır araca takarız. eskisinide iade ederiz. tabii ielride büyyük rakabetler olacaktır. Her firma kendi kartuşunun satılması ve kullanılması için kampanyalar düzenleyecek bazıları değişik kimyasalllar kullanarak benim kartuşum daha fazla hidrojen alır kardeşim diyerek kampanyalar patlatacaklardır.Bunlar 20-25 sene hayal ettiğim şeylerdi ,ama artık bir 20 sene daha beklemek zorunda kalmayacağımı umuyorum.



    quote:

    Orjinalden alıntı: special123456

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    special güzel yamnış ben daha önce bu konunun detaylarını makine mühendisleri neredesiniz topiğinde uzun uzun yazmıştım.Özet olmuş sayılır.

    Ancak şu anda hidrojen yine istasyonlarda satılmakta ,ileride ne olması gerektiğini biliyorum ancak ne olur bunu bekleyerek göreceğiz.Ancak hidrojen yakıt hücreli araçların çalışması için hidrojenin gerektiğini unutmamak gerekli.Bu hidrür şeklinde olacak ama daha ülkelerin belli bir standartı yok. bunu için nejat veziroğlu 30 yıldır uğraşmakta ama daha ancak hidrojen yeni yeni anlaşılmaya başladı sayılır.

    Şu anda istasyonlardan hidrojen satın alınabilir bunu ister LPG gibi yakarsınız(hiçte akıllıca değil), ister yakıt hücreli araçlar için deponuza basarsınız.Her ne olursda olsun bir hidrojen istasyonu ve pompası olacaktır aslında.


    quote:

    Orjinalden alıntı: special123456


    quote:

    Orjinalden alıntı: mehmet644

    boşverin abi hidrojenli otomobilleri falan biz türkiyede dizel araba alamıyoruz pahalı diye hidronjenlinin ucuzmu olacağını zannediyorsunuz siz bugün mesela yeni golf tdi ler 60000 lira civarında hybrid i çıksa bugün 160000 lira fiyat çekerler kolaymı hidrojenli araba almak ayrıcana motor hacimleride büyük olacak o araçların unutmayalım arkadaşlar


    Motor hacmi diye bir kavram olmayacak ki. Hem hibrid de olmayacak bu hidrojen yakıt hücreli araçlar. Artı dizelden lpg den çok daha verimli ve karlı olacak. Tabi ki ilk başta pahalı olması normal .Yeni çıkan herşey pahalı olur. Sezonun ilk karpuzu bile pahalı olur

    Bu arada ilerde araçlarına istasyonlarda tanklarda depolanan hidrojeni bastıracaklarını iddia eden arkadaşlar sus pus nedense.

    Öyle bir şey olmayacak. Çünkü hidrojen, borlu bileşiklerden aracın içinde kimyasal yollarla üretilecek. Daha sonra hidrojen Kimyasal reaksiyonla elektrik enerjisine dönüştürülecek. Araçtaki elektrik motoruna güç kaynağı olacak. Bizi bekleyen olay budur. Araştırma özürlü arkadaşlara duyurulur.




    Hadi saf, gaz halindeki hidrojeni istasyonlarda yüksek basınç veya düşük sıcaklık yardımıyla maliyeti yükselterek büyük depolarda depoladık. eee, bunu nasıl otomobile basacaz. Hidrojenin gaz halinde depolanabilirlik özelliği çok daha kötü. Lpg gibi değil.

    Elbette hidrojen teknolojisinin emekleme döneminde böyle girişimler olacaktır. Otomobillerde kullanılmak üzere hidrojen gazı basan pompalar filan. Ama olay neticede hidrür bileşiklerine gidiyor. Serbest hidrojeni bir otomobilde kullanmanın en verimli yolu gazı depolamak değil, kimyasal reaksiyonlarla elde etmektir.




  • bilim ve teknik dergisinin ekim sayısında hidrojen ile çalışan araçlar hakkında bilgi ve tübitakın düzenlediği yarışma var.Herkezin okumasında fayda var.
  • Tacarsoy kullanıcısına yanıt

    18 sene oldu hala bir şey yok.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.