Boş konuşuyorsun. Paranın hedesi de olsa hödösü de olsa, petrol ile çalışan araçlarla bu düzen devem etmeyecek. Dolası ile para üzerine kurduğun komplo teorisinin doğruluğu veya yanlışlığı bu konuda bizi alakalar etmiyor. Bu videoları ne izliyorum nede kafamı yoruyorum. Burada tartıştığımız konuyla alakalı değil. Boşuna koyuyorsun. Çıktın Hidrojenli araba zart zurt dedin. Hidrojenli araca dönmenin maliyeti nedir diye bir soru sorduk, çevap "BÜYÜK RESMİ GÖR YİĞENİM"... Toyota, 1992 de, elektrikli araçlarla ilgili sorunların çözülemeyeceğine kendini ikna edip, sonra Japon devletinin de desteğini alarak yakıt hücreli araçlar üzerine AR-GE yapmaya başladı. 2011 de tüm sorunların çözüldüğünü bildirdiler. 2003 te Tesla Martin Eberhard ve Marc Tarpenning tarafından kuruldu 2004 te Elon Musk tesla ya dahil oldu. 2008 de Tesla roadster çıktı. 2009 da Tesla 465 milyon dolarlık teşfik paketi aldı 2012 de Tesla Model S çıktı. 2013 te Tesla aldığı 465 miyon dolarlık teşfiği 12 milyon dolar faizi ile birlikte geri ödedi. 2015 te Tesla Model X çıktı. 2015 te Toyota Mirai satışa başladı. 2017 de Toyota %3 oranındaki tesla hissesini 50 milyon dolara sattı. Bu gün satsa 50 milyar dolar edecekti. Neyse. 2017 de Tesla Model 3 satışa başladı 2019 da Tesla Model Y satışa başladı. 2023 te Tesla Model Y 1.2 milyon adet satışla dünyanın en çok satan arabası oldu. 2023 te Tesla 1.84 milyon elektrikli araç sattı. 2024 te Toyota California eyaletinde Hidrojen bulunmadığı için dava edildi. Haticenin neticesi, Toyota yeni nesil araç mevzusunu elektrikli olacağını tahmin edemedi, daha doğrusu Teslayı fazla küçümsedi diğerleri gibi. Hidrojen Fuel Cell elinde patlayacağını anladığı içinde 2020 den beri daimi olarak anti tesla anti EV haberleri yaptırıp, hidrojenli arabalar diye bir hikaye yayınlıyor. İstisnasız her ay youtube da önüme elektrikli arabaları bitirecek yeni bir motor vs teknolojisi düşüyor. Senin verdiğin FT haberine gelince, bilmediğimiz bir şey değil. Çünkü Elon Musk bizatihi kendi beyan etti. Teslanın pandemi öncesi karlılığı neredeyse %30 civarındaydı. Ancak teslanın 4 fabrikası optimizasyona gidip yılda 2 milyon ev basacak kapasiteye geldiği için, az üretip çok kazanmak yerine çok üretip insanların ilk ev markası olup bunu yaparken de kardan kaybetmeyi tercih etti. İşte Elon Musk'ın twitteri almasına karşı çıkan WOKE tayfasının bir elemanı olan FT de, sanki çook mühim bir habermiş gibi bunu veriyor. Tesla ile cümle kurmaya başladığında bilmen gerekenler. 1-) Teslanın en önemli ürünü fabrikasıdır. O fabrikada canı ne isterse onu yapabilir ve herkesten de ucuza mal eder. 2-) Tesla dünyanın en önde gelen Yapay Zeka Üreticisidr. 3-) Marjını düşürmesine rağmen Tesla %15 civarında karla bu konuda halen daha piyasa lideridir. 4-) Tesla nerdeyse hiç reklam vermez. Dolayısı ile düzenin medyası hiç çekinmeden her türlü haberi eğip büyük yazabilir. 5-) Tesla dünyada Karlı bir biçimde elektrikli otomobil üreten tek şirkettir. Çinli BYD devlet desteği olmadan karlı bir ev üretmeyti henüz başaramadı. Ford mesela her ev araç için 60.000 USD zarar yazıyor. 6-) Diğer tüm otomotiv üreticileri borç içinde yüzerken Toyotanın 138 milyar dolar borcu var, VW 198 milyar borç içinde. Tesla cebinde 30 milyar dolar cash para ile oturmakta. Tesla 2030 da yılda 20 milyon elektrikli araç üretecek kapasiteyi hedefliyor. Tesla 2030 Kendi kendine giden araçlardan oluşan bir Über kurmayı hedefliyor. YANİ Sen ne anlatıyorsun kardeşim, hidrojenli arabaymış, Rothschild mış, paranın bilmem nesiymiş. Bunların olup olmamasının elektrikli/hidrojenli araba dönüşümü ile ne alakası var. Tesla hisseleri şu anda 210 dolar civarında 400 olursa Rothschild ailesinin toplamından dan fazla ediyor. Daha SpaceX ce twitteri koymadık. Yarın twitter doge coin kabul ederse görecem ben senin dolarını, euro nu. |
Hidrojenli otolar geliyor! (6. sayfa)



-
-
Senin için koyduğumu nereden çıkardın farklı fikirde olman önemli değil ,seni etiletlemişsem sana cevap veriyorum demektir ,anlamadıysan altını çiziyim .quote:
Orijinalden alıntı: Delifisek.TuxBoş konuşuyorsun.
Paranın hedesi de olsa hödösü de olsa, petrol ile çalışan araçlarla bu düzen devem etmeyecek. Dolası ile para üzerine kurduğun komplo teorisinin doğruluğu veya yanlışlığı bu konuda bizi alakalar etmiyor. Bu videoları ne izliyorum nede kafamı yoruyorum. Burada tartıştığımız konuyla alakalı değil. Boşuna koyuyorsun.
Çıktın Hidrojenli araba zart zurt dedin. Hidrojenli araca dönmenin maliyeti nedir diye bir soru sorduk, çevap "BÜYÜK RESMİ GÖR YİĞENİM"...
Toyota,
1992 de, elektrikli araçlarla ilgili sorunların çözülemeyeceğine kendini ikna edip, sonra Japon devletinin de desteğini alarak yakıt hücreli araçlar üzerine AR-GE yapmaya başladı.
2011 de tüm sorunların çözüldüğünü bildirdiler.
2003 te Tesla Martin Eberhard ve Marc Tarpenning tarafından kuruldu
2004 te Elon Musk tesla ya dahil oldu.
2008 de Tesla roadster çıktı.
2009 da Tesla 465 milyon dolarlık teşfik paketi aldı
2012 de Tesla Model S çıktı.
2013 te Tesla aldığı 465 miyon dolarlık teşfiği 12 milyon dolar faizi ile birlikte geri ödedi.
2015 te Tesla Model X çıktı.
2015 te Toyota Mirai satışa başladı.
2017 de Toyota %3 oranındaki tesla hissesini 50 milyon dolara sattı. Bu gün satsa 50 milyar dolar edecekti. Neyse.
2017 de Tesla Model 3 satışa başladı
2019 da Tesla Model Y satışa başladı.
2023 te Tesla Model Y 1.2 milyon adet satışla dünyanın en çok satan arabası oldu.
2023 te Tesla 1.84 milyon elektrikli araç sattı.
2024 te Toyota California eyaletinde Hidrojen bulunmadığı için dava edildi.
Haticenin neticesi, Toyota yeni nesil araç mevzusunu elektrikli olacağını tahmin edemedi, daha doğrusu Teslayı fazla küçümsedi diğerleri gibi. Hidrojen Fuel Cell elinde patlayacağını anladığı içinde 2020 den beri daimi olarak anti tesla anti EV haberleri yaptırıp, hidrojenli arabalar diye bir hikaye yayınlıyor.
İstisnasız her ay youtube da önüme elektrikli arabaları bitirecek yeni bir motor vs teknolojisi düşüyor.
Senin verdiğin FT haberine gelince, bilmediğimiz bir şey değil. Çünkü Elon Musk bizatihi kendi beyan etti.
Teslanın pandemi öncesi karlılığı neredeyse %30 civarındaydı. Ancak teslanın 4 fabrikası optimizasyona gidip yılda 2 milyon ev basacak kapasiteye geldiği için, az üretip çok kazanmak yerine çok üretip insanların ilk ev markası olup bunu yaparken de kardan kaybetmeyi tercih etti.
İşte Elon Musk'ın twitteri almasına karşı çıkan WOKE tayfasının bir elemanı olan FT de, sanki çook mühim bir habermiş gibi bunu veriyor.
Tesla ile cümle kurmaya başladığında bilmen gerekenler.
1-) Teslanın en önemli ürünü fabrikasıdır. O fabrikada canı ne isterse onu yapabilir ve herkesten de ucuza mal eder.
2-) Tesla dünyanın en önde gelen Yapay Zeka Üreticisidr.
3-) Marjını düşürmesine rağmen Tesla %15 civarında karla bu konuda halen daha piyasa lideridir.
4-) Tesla nerdeyse hiç reklam vermez. Dolayısı ile düzenin medyası hiç çekinmeden her türlü haberi eğip büyük yazabilir.
5-) Tesla dünyada Karlı bir biçimde elektrikli otomobil üreten tek şirkettir. Çinli BYD devlet desteği olmadan karlı bir ev üretmeyti henüz başaramadı. Ford mesela her ev araç için 60.000 USD zarar yazıyor.
6-) Diğer tüm otomotiv üreticileri borç içinde yüzerken Toyotanın 138 milyar dolar borcu var, VW 198 milyar borç içinde. Tesla cebinde 30 milyar dolar cash para ile oturmakta.
Tesla 2030 da yılda 20 milyon elektrikli araç üretecek kapasiteyi hedefliyor.
Tesla 2030 Kendi kendine giden araçlardan oluşan bir Über kurmayı hedefliyor.
YANİ
Sen ne anlatıyorsun kardeşim, hidrojenli arabaymış, Rothschild mış, paranın bilmem nesiymiş. Bunların olup olmamasının elektrikli/hidrojenli araba dönüşümü ile ne alakası var.
Tesla hisseleri şu anda 210 dolar civarında 400 olursa Rothschild ailesinin toplamından dan fazla ediyor. Daha SpaceX ce twitteri koymadık. Yarın twitter doge coin kabul ederse görecem ben senin dolarını, euro nu.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Tesla ve sahibi çok kısa sürede çökecek ve tarih kitaplarında yer alacaktır .Kaydım olsun .Zaman içinde kim haklı zaten görülür. Yanlış yargıya vardığımı düşünmüyorum. Zamana bağlı izleriz olacakları
Dünyadaki parayı yönetenler için sadece bir projedir hissedarlarına bakınca gerçek sahibinin kim olduğu kolayca anlaşılmaktadır. Yukarıda önemli hisseye sahip olan vanguard yatırım firmasının hikayesini koydum.Ama istenirse şirket ortakları google dan bulunur .
Dolar ve sahiplerinin kurmuş olduğu düzen aşırı borçlanma nedeniyle çok ciddi sıkışmış durumdadır .Bu konuda güzel bir özet içeren videoyu buraya ekliyorum
Kısa süre içinde (zaman vermek zor) ancak dünya finans sistemi çökecek ve yeni sistemin kurulması planlanmaktadır .Buna da NEW WORLD ORDER diyorlar .
2030 planı diyorlar ,diyorlarda diyorlar .Paranın hükümdarları için dolar ilerisi için hem kolay bırakılacak bir şey değil hemde yeni yerine konulacak sistem için kendi aralarında ciddi bir çekişme var.Tek bir grup gücü ele geçirmek istese de son 150 yıl içinde bu kavga devam etmektedir.
İpucu olarak vereyim ingiliz ile ABD paranın patronlarının görünmeyen savaşıdır izlediklerimiz ve izleyeceklerimiz .
https://www.youtube.com/watch?si=1ekBFCH7S5u0v8iZ&v=Co_tVd9gA2I&feature=youtu.be
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Sen o zamanda bir şey uydurursun...
-
bbc news türkçe
İtalya’da batan lüks tekneyle ilgili soruşturmada neler öğrenildi? - BBC News Türkçehttps://www.bbc.com/turkce/articles/clyg4nlkyeeo
the guardian
Captain of Mike Lynch’s yacht under investigation for manslaughterhttps://www.theguardian.com/world/article/2024/aug/26/captain-mike-lynch-yacht-investigation-manslaughter-bayesian
Mike Lynch kimdir ?
Microsoft un kurucusu Bill Gates ne ise onun İngiltere deki karşılığı diyorlar
aynı şekilde ne tesadüf ! ki eşzamanlı ortağı da ingilterede kazada öldü veya !
gdh.digital
''İngiltere'nin Bill Gates''i olarak tanınan Mike Lynch ve ortağı Stephen Chamberlain suikaste mi kurban gitti?https://gdh.digital/ingilterenin-bill-gatesi-olarak-taniniyordu-batan-yatta-olen-milyarder-is-insani-mike-lynchin-goze-carpan-gecmisi-125089
abc news
Who is Mike Lynch? A look at the British tech tycoon killed when his yacht sank off Sicilyhttps://abcnews.go.com/US/wireStory/british-tech-tycoon-mike-lynch-bounce-back-hp-112956189#:~:text=Lynch%20was%20science%20and%20technology,platform%20for%20the%20legal%20industry.
şimdi hiçbir şeyden haberi olmayan birisi bile biraz araştırmasında arkada dönen kavgalar hakkında en azından şüphe duyması gerekmez midir ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 26 Ağustos 2024; 21:18:15 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Gelelim finans piyasasının fiğer engüçlü isminin hikayesine
BlackRock ve gerçek superstar Lary Fink
Bu isimlerin medyada fazla duyulmaması belki de kendi stratejileridir .Ama Kukla değil Kuklacılardan önemli olanı olduğunu düşünüyorum .
FINAiUSyoutube
Larry Fink - The Most Powerful Man in Finance | A Documentaryhttps://www.youtube.com/watch?si=DHkz_C4lHhZnwdxq&v=ZO8XGmUA0bM&feature=youtu.be
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Bir firmanın veya teknolojinin yükselişi ve düşüşü arasında bir korelasyon vardır ancak asıl neden finansal kartellerin desteğini alarak ilerlemesidir .
Bütün sistemde parayı üreten Bankacılık ve faliyetleri ,Merkez bankaları ve o dönem kullanılan paranın menşei ile alakalıdır .
En önemli olanı ise menşei sahibinin siyasi ,politik ve askeri gücüdür .
Ekonominin dengeleri sadece arz ve talep ile belirlenmiş olsa idi kolaylıkla yükselen hisselerin adayları belli okur ve aşırı dengesiz bir hisse senedi piyasası oluşur idi .
geriye doğru hangi finansman aktörü ve arkasındaki gücün varlığı izlenerek görülebilir .
www2 sonrası Dolar rezerv para oldu .(savaşın ana nedeninin bu olduğunu öne süren ciddi fikirler vardır)
www1 öncesi Pound rezerv ve ingiliz hakimiyeti söz konusu idi .
Daha önce de ispanyol ,portekiz ve hollanda para birimleri altın olarak basılan Dükalar ,Gulden , osmanlı altını vs diye gider
Daha öncesinde ise daha uzun süre devrede kalan Roma altınları söz konusuydu.Bunlardan zamanına göre en güçlüsü Roma imparatorluğu kullandığı altın ve gümüş paraların gücünü askeri ve siyasi gücü ile yapmış olduğu organizayon ve yönetim becerisi ile sürdürüyor idi .
Konumuzla bu işlerin bağlantısı ise aktör ve gücü elinde tutanların çağlara ,yüzyıllara göre değişim göstermesinden başka bir şey değildir .Şahsi fikrim değil okuyacağınız ve derinlik kazanacağonız bilgiler sizi de aynı fikire götürecektir .
Olaya sadece ulaşım araçları açısından bakmayınız ,enerji için kullanılan ana kaynak açısından bakarsanız
Odun yerine kömürün
Kömür yerine Petrol ve doğalgazın
Petrol sonrası ise hidrojenin geleceği ni tahmin etmek veya öngörmek zor olmasa gerek .
farkı birisi hazır kaynak iken diğerinin yani hidrojenin değerlendirmemiz için hazırlanması gereken bir kaynak olmasıdır .
Yapılacak arge ve yöntem değişiklikleri ile üretim maliyetleri on yıl ve katlarında düşecektir ,düşmesi için insanlığın başka çaresi kalmamıştır .
Kaynaklar kısıtlı ve kişi başı tüketim miktarları sürekli artmaktadır .İnsan sayısı birden aşırı düzeyde düşmez ise teknolojinin enerji ihtiyacı için kaynağı kalmayacak veya sınırlandırılacaktır.
olaya bu gözle bakınız
verim ,kaynak ,para konusu bunların değişiminin önünde bir engel olamayacaktır
https://spectra.mhi.com/6-reasons-why-hydrogen-is-a-fuel-of-the-future
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 28 Ağustos 2024; 14:24:21 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
DW nin Hidrojen enerjisi ve Yenilenebilir enerji için dünyada yapılan bazı çalışmaları bizlere aktardığı video koyuyorum.
Umarım yenilenebilir enerjinin yakın bir gelecekte hedeflerine hızlı bir şekilde ulaşabildiği görürüz .
DW Documentaryyoutube
Global renewables: Pioneering the energy transition | DW Documentaryhttps://www.youtube.com/watch?si=D6SsT4EGZ0jShHFO&v=UVf2Yw7uFoE&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 29 Ağustos 2024; 21:55:37 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Dediğim gibi, kafan sadece komplo teorisine çalıştığı için, gerçeği kabullenmiyorsun.
Bakalım başka şekilde anlatmaya çalışayım.
1904 Jack Fisher, İngiliz kraliyet donanması 1. lordu oldu. Onun düşüncesine göre İngiltere yeni ve daha güçlü savaş gemilerine sahip olmalıydı. 1906 da türünün ilk örneği olan HMS Dreadnought gemisi onun direktiflerine göre yapıldı.
Bu gemi diğerlerinden o kadar ileri ve o kadar güçlüydü ki, bir anda dünyadaki tüm savaş gemileri eskimiş oldu. O zaman kadar İngilterenin donanma stratejisi, kendisinden sonraki iki donanma ile aynı anda baş edebilecek güçte bir donanmaya sahip olmaktı.
Ancak Fisherin bu yeni gemisi tüm gemileri demode yapınca, dünyadaki tüm güçler benzer gemileri yapmaya başladı ve 10 sene sürmeden 1. dünya savaşı çıktı.
Tesla, model S ile birlikte pratik olarak kullanılabilir bir elektrikli otomotivin yapılabileceğini, model 3 ve y ile bunların ucuza üretilebileceğini ve içten yanmalı motorlu araçlardan çok daha iyi olduğunu tüm dünyaya ispatladı.
Dolayısı ile içten yanmalı motorlar demode oldu bitti. Bir sefer elektrikli araç kullanan artık normal aracı kullanmak istemiyor. İçten yanmalı motorlu araçlar, artık meraklısının oyuncağı.
Elektrikli otomobil üretiminde en ileri teknoloji Tesla nın, arkasından çinliler geliyor. Yere göğe sığdıramadığımız Toyota, Mercedes, BMW Tesladan daha iyi elektrikli araç üretemiyor. Hatta Çinliler ile bile rekabet edemiyor.
Yani, bu gün Elon ölse, tesla batsa arkasından Çinliler geçecek.
Sen ve senin gibi düşünenler. İçten Yanmalı Motor teknolojisinde söz sahibi olup da düzgün elektrikli araç üretemeyen büyük firmaların propagandalarına maruz kalmışsınız, ortada bir sürü hidrojen video su. Kimse teknikten, efendim maliyetten konuşmuyor.
Söyle olacak, böyle olacak.
Tesla ve diğerleri, milyarlarca dolarlık pil yatırımı yapıyorlar, tesla ve diğerleri milyarlarca dolarlık şarz istasyonu yatırımı yapıyorlar. Ekonomik olarak kalınmış bölgelerden başlayarak elektrifikasyona geçiş tüm hızı ile sürüyor. Bu gün dünyanın belli bölgelerinde (mesela kaliforniya) elektrikli araç kullanmak, hem daha ucuz hem daha kolay. Çoğu insan evine güneş paneli taktırdığı için, aracını direk güneşten dolduruyor.
Ve Toyota'ya güvenip Mirai alan insanlar, Kaliforniyada hidrojen bulamadıkları için Toyota'ya dava açtılar.
Sen burada sağdan soldan topladığın videolarla hayır hidrojen diyorsun. Neye dayanarak ? Youtube daki videolara dayanarak. Bu videoları kim neden yapıyor, neden içinde hiç mühendislik bilgisi yok ?
Basit bir soru sordum cevabını veremedin, Dünyadaki tüm araçları hidrojen ile çalıştırmak için gerekli altyapı, üst yapı, hidrojen üretimi ve bu hidrojen üretiminin olması için gerekli enerjiyi üretecek santrallerin toplam maliyeti nedir ?
-
Dünyadaki tüm araçları hidrojenle çalıştırmak için gerekli altyapı, üst yapı, hidrojen üretimi ve bu üretimi destekleyecek enerji santrallerinin toplam maliyeti, birçok değişkene bağlı olarak karmaşık bir hesaplama gerektirir. Aşağıda bu hesaplamayı etkileyen bazı temel faktörler ve genel çerçeveye dair bilgiler verilmiştir:
1. Hidrojen Üretimi
Yeşil Hidrojen: Suyun elektrolizi yoluyla yenilenebilir enerji kaynaklarından (güneş, rüzgar) üretilir. En pahalı ancak en temiz yöntemdir.
Mavi Hidrojen: Doğal gazdan üretilir, ancak karbon yakalama ve depolama (CCS) teknolojileri kullanılarak karbon emisyonları azaltılır.
Gri Hidrojen: En ucuz ve en yaygın kullanılan yöntem olup, doğal gazdan üretilir ancak karbon emisyonlarını yakalamaz.
2. Hidrojen Depolama ve Dağıtım Altyapısı
Depolama: Hidrojenin sıvı veya gaz formunda güvenli bir şekilde depolanması için büyük depolar, basınçlı tanklar ve yer altı depolama tesisleri gereklidir.
Dağıtım: Hidrojenin taşınması için boru hatları, taşıma tankerleri ve hidrojen dolum istasyonları inşa edilmelidir.
3. Enerji Üretimi
Yenilenebilir Enerji Santralleri: Yeşil hidrojen üretmek için büyük ölçekli rüzgar, güneş ve diğer yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı santrallerin inşası gereklidir.
Fosil Yakıtlı Santraller ve CCS Teknolojileri: Mavi hidrojen üretimi için fosil yakıtlı santrallerin karbon yakalama teknolojileri ile donatılması gerekir.
4. Araç Teknolojisi ve Dönüşüm
Araç Üretimi/Dönüşümü: Mevcut araçların hidrojen yakıt hücreli veya hidrojen içten yanmalı motorlarla donatılması ya da yeni hidrojenle çalışan araçların üretilmesi gereklidir.
Bakım ve Servis: Hidrojenle çalışan araçlar için bakım ve servis altyapısının geliştirilmesi.
Maliyet Hesaplama
Araç Dönüşüm Maliyeti: Mevcut araçları dönüştürmek ya da yeni araçlar üretmek.
Üretim ve Dağıtım Altyapısı: Hidrojen üretimi, depolaması ve dağıtımı için altyapı yatırımları.
Enerji Üretim Maliyeti: Yenilenebilir enerji santralleri ve diğer enerji üretim tesislerinin maliyeti.
Bu maliyetleri hesaplamak için aşağıdaki verilere ihtiyaç vardır:
Dünya genelinde hidrojenle çalıştırılacak araç sayısı.
Hidrojen üretim yönteminin seçimi (yeşil, mavi, gri).
Gerekli enerji üretim kapasitesi.
Altyapı maliyetleri (depolama, dağıtım, dolum istasyonları, vs.).
Tahmini maliyet, trilyonlarca dolar seviyesinde olabilir ve bölgeye, teknolojiye ve uygulama hızına bağlı olarak değişir. Ayrıca, bu geçişin gerçekleşmesi onlarca yıl sürebilir. Net bir maliyet çıkarmak için ayrıntılı ekonomik, teknik ve çevresel analizlerin yapılması gerekir.
Bu konuda yapılmış bir çalışma var mı ?
Hidrojen ekonomisine geçişin küresel maliyeti üzerine yapılan birkaç çalışma ve rapor mevcuttur. Bu çalışmalarda, hidrojenin enerji sistemlerinde geniş çapta kullanımı için gereken altyapı, üretim, dağıtım ve enerji kaynaklarının maliyetleri analiz edilmiştir. İşte bu konuda öne çıkan bazı raporlar ve çalışmalar:
1. International Energy Agency (IEA) – "The Future of Hydrogen" (2019)
Bu rapor, hidrojenin enerji sistemlerindeki potansiyel rolünü ve bunun gerçekleştirilmesi için gereken yatırımları inceler. Rapor, hidrojen üretimi, taşınması, depolanması ve kullanımının maliyetlerini detaylandırır.
İEA, hidrojen üretim kapasitesinin artırılmasının ve altyapının kurulmasının, trilyonlarca dolar yatırım gerektireceğini tahmin etmektedir.
2. Hydrogen Council – "Path to Hydrogen Competitiveness: A Cost Perspective" (2020)
Hydrogen Council, hidrojenin rekabetçi hale gelmesi için küresel ölçekte hangi adımların atılması gerektiğini ve maliyetlerin nasıl düşeceğini inceleyen bir rapor hazırlamıştır.
Rapor, hidrojen altyapısına yapılacak küresel yatırımların 2030 yılına kadar 280 milyar dolara ulaşabileceğini öngörmektedir.
3. BloombergNEF – "Hydrogen Economy Outlook" (2020)
BloombergNEF'in bu raporu, hidrojenin küresel enerji sistemlerine entegrasyonunun maliyetini ve potansiyel faydalarını analiz eder.
Rapor, hidrojen üretimi ve altyapısı için milyarlarca dolar yatırım gerektiğini belirtir ve bu yatırımların ölçek ekonomileri ve teknoloji gelişimi sayesinde zamanla azalacağını öne sürer.
4. McKinsey & Company – "Hydrogen Insights 2021"
McKinsey, Hydrogen Council ile birlikte hazırladığı bu raporda, hidrojenin enerji geçişindeki rolünü ve bunun için gereken yatırımları değerlendirir.
Rapor, 2050 yılına kadar hidrojen altyapısına yapılacak küresel yatırımın 6-7 trilyon dolar arasında olacağını öngörmektedir.
5. European Commission – "A Hydrogen Strategy for a Climate-Neutral Europe" (2020)
Avrupa Komisyonu, Avrupa'da hidrojen ekonomisine geçiş için gerekli stratejileri ve maliyetleri ele alan bu raporu yayımlamıştır.
Rapor, AB genelinde hidrojen üretimi ve altyapısı için 2030'a kadar 180-470 milyar euro arasında yatırım gerektiğini tahmin ediyor.
Bu çalışmalar, hidrojen ekonomisine geçişin küresel çapta büyük yatırım gerektirdiğini ve bu yatırımların doğru şekilde yönlendirilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Gelecekte hidrojenin enerji sistemlerinde daha büyük bir rol oynaması beklenirken, bu konuda yapılan araştırmalar sürekli olarak güncellenmekte ve detaylandırılmaktadır.
-
Belki de gerçeği görmek için neden elektrikli araçların çin tarafından ele getirileceğini irdelemek gerekiyor. Ben bunları kendi fikrim olarak yazarsam belki kabul görmez ama video gerçekleri BUGÜNE KADAR analiz eden bir belgesel analizi yapmış
Ben ise geleceğin nasıl geleceğini yorumluyorum veya anlamaya çalışıyorum diyeyim
DW Newsyoutube
Why the big car companies are losing China | Business Beyondhttps://www.youtube.com/watch?si=jxYQ4c7oTx_kheWI&v=VKvLM6MS6WI&feature=youtu.be
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Kafayı devamlı para konusuna takan forumdaşlar için yukarıda paranın nasıl üretildiği ve yönetildiği konusunda çıkarım yapabilecekleri bazı linkler verdim.Çözümü anlamak için önce sistemin nasıl döndüğünün ve yönlendirildiğinin altını çizmeye çalıştım."Anlamayana davul zurna az demişler "atalarımız
Yeşil hidrojen konusunda güzel bir yazı var içinde aradığımız bazı cevaplar bulunmaktadır.
Mesela elektriği fazla ürettiğimiz ve teknolojik olarak maliyetlerini aşağı çektiğimiz bir gün bunun fazlasını ne yapacağız.Buna kafa yormak yerine yok şu adam bu adam boş ise bu bakış tarzı yanlış olan .
Amaç doğruyu bulmak takım tutar gibi kişi ,firma ,kartel ,ülkeler gibi destekçisi olmak uzaktan bakıldığında fanatiklik ile aynı bakış açısını getirir ,diyorum
yeşil hidrojen çılgınlığı - petroturkpetroturk
Yeşil hidrojen çılgınlığıhttps://www.petroturk.com/makale/yesil-hidrojen-cilginligi
Özellikle bu konuda hidrojen ekonomisinin fikir babası olan Prof Dr.Nejat hocamızın fikirlerinin bu günlere akratılmasında çok büyük çabası vardır. Onun hakkında araştırma yapmadan fikir üretmek ,benim görüşüme göre başta saygısızlık sonra da yapılanlar ve Emek hakkında bilgisiziğin daniskasıdır. Bilgi sonradan tamamlanarak açıklar telafi edilebilir ama vizyon üretmek öyle herkesin harcı olmayan bir şeydir.
Ülkemizin yarattığı en büyük Vizyoner ATATÜRK tür bunu tartışmaya çalışmak bile fanatikliğin bitmez çarklarının içine bizleri sürükler.
Burada hidrojen enerjisi ve ekonomisinin babası olan hocamızın hakkında araştırma yapmadan ,bilgi ve fikir üretmeden ,Elon gibi ne üdüğü belli olmayan kişilerin arkasına düşen mühendislerimizin veya genç nesillerin önce kendi değerlerimizi araştırmalarını ve anlamaya çalışmalarını öneririm .
Nejat hoca bu hidrojen konusunu ilk olarak dünyaya sunduğunda Mr Elon sadece 3 yaşında gezen bir çocuk idi .Umarım ki sonuçta herkes enerji ve dünyanın geleceği konusunda aynı bakış tarzını yakalayabilir .Hidrojen Teknolojileri Derneğiyoutube
Hidrojen Sohbetleri - 4: Nejat Veziroğlu Hocamız ve Hidrojen Enerjisihttps://www.youtube.com/watch?si=Iq2zfZy-DIWakmL8&v=rcx9LPNqqkw&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 30 Ağustos 2024; 16:7:22 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Fed in sadece covid zamanı basılan veya yaratılan parası hakkında yazı linkte
Madem bu kadar kısa sürede böylesine bir para yaratılabiliyor ve sistem kör topal da olsa işletebiliyorsa [bu durum uzun bir süre sürmeyecektir ,herhangi bir nedenden finansal borsalar şişen balonu ,ani ve sert şekilde söndürmesi gerekiyor ]
Hidrojen geçişi için yapılacak yatırımlar tüm dünya ölçeğinde daha yavaş kararlı ve düzenli olarak yapılabilir .Zaten ani bir geçişin kendi kanaatimce de uygun olmadığını defalarca ifade etmiştim .çeşitli tarihler ve hedefler var
https://techstartups.com/2021/12/18/80-us-dollars-existence-printed-january-2020-october-2021/
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
2.hidrojen forumunda tyssen satış müdürünün büyük miktarlarda hidrojen üretiminin yapılan anlaşma detayları hakkında açıklamalarına bakabilirsiniz .
Bartın Üniversitesiyoutube
2. HİDROJEN FORUMU - 2th HYDROGEN FORUMhttps://www.youtube.com/live/C6nFp5oy9ZU?si=JBcgcRCoLErOm_bF
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 31 Ağustos 2024; 13:2:47 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Lityum batarya teknolojisinde farkı açmış olabilir ancak yerli kaynak açısından ve büyük enerji depolama açısından Na ion teknolojisi de uzun zamandır yerini almayı bekliyor ,bilginiz olsun
Dolubataryayoutube
LİTYUMUN Sonunu Getirecek BATARYA?https://www.youtube.com/watch?si=SbTF0mw_gSQUXWCA&v=OBMIi8AWuvU&feature=youtu.be
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Teknik kişiler hidrojenin kafalarındaki bildikleri sistem ile kıyası ,eksi yönlerini abartarak artı yönlerini küçülterek veya verileri bilmeyerek capex cost veya dağıtım işletme gibi maliyetlerini istemekte veya görmeyi arzu etmektedirler .
Armut piş ağzıma düş yapmayı alışkanlık yapmak yerine daha fazla belge okuyarak bu konuda tarafsız yazıların derinliklerine zaman harcımak zorundalar .
aşağıda istedikleri verileri bulabilecekleri bir kaynak veriyorum
www.sciencedirect.com
On the future relevance of green hydrogen in Europehttps://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0306261923019505
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 30 Ağustos 2024; 21:42:7 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Finansal dünyanın nasıl yönetildiğini kavrayamadan yapılan yorumlar yüzeysel kalıyor .Medyada sadece figürlerin yüzlerini görüyor ve tüm fikirlerin de kendi başarıları olduklarını zannediyor olabilirsiniz diye paranın tepedeki yöneticilerin bağlantılarının nasıl olduğunu kısa ve çok detaya girmeden anlatan son bir video daha koyuyorum .
Kusura bakmayın biraz parça parça tanıtım gibi oldu ama forumdaşların yukarılarda vermiş olduğum piramidin en tepesindeki baronlarının kim oldukları ve kendi aralarındaki ilişkilerinin de ne derece çarpık ve medyada görünmediğini , şirket yapılarını araştırmak isteyen alternatif kanallarda da bunları bulabilir .
Belki rakip zannetiğiniz dünya çapındaki firmalar aynı finans çetesinin bir tarafı veya ortağı olduğunu kavrayabildiğiz zaman paranın bankalar ve merkez bankaları tarafından yaratılarak (Bu sistemin nasıl çalıştığını da kısmi rezerv bankacılığı sistemi videosu ile anlaşılabilir) finans piyasası ,tahviller ,borsalar ile katlanarak balon olarak şişirilerek ,dünyanın gerçek fiziksel emek ile çalışarak tüm insanlıktan zaman içerisinde toplanarak yönetildiğini anlayacağınızı umuyorum .Sistem her çöküşünde finans piyasalarınına trilyonlarca dolar pompalanarak şirketlerin veya büyük bankaların yüzdürülmesi sağlanmış ama zaman içinde daha büyük çöküşler ile tıkanan sistem aşılmaya çalışılmış ,aşılamadığında ise dünya savaşları ile daha büyük yönlendirme ve rezerv paranın türü değiştirilerek ilerleme yapılmıştır .
Yine bir büyük çöküşün beklendiği zamanın kıyısındayız ne zaman tetiklenir ve hangi olay bunu başlatır bilemiyorum ama sistem 4.evre kanserdir ve hastalık tüm organlara yayılmış ve beklenen son kaçınılmazdır .
Sadece süreç ne kadar sürer ,nasıl başlar , hangi adımlar neyi ortaya çıkarır ,onu söylemek en tepedeki kuklacılar için bile zor olduğunu düşünüyorum .
The Global Capitalyoutube
Who Controls Global Economy? BLACKROCK - VANGUARD - STATE STREEThttps://www.youtube.com/watch?si=9DhpUVI7rBfbSRUd&v=2bOtyHCtItc&feature=youtu.be
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
paranın nasıl üretildiği,kaynakların nasıl dağıtıldığı ,enflasyon kavramının diğer iktisat kavramlarıyla nasıl açıklandığı konusında bilgi sahibi olmadan ,fikir sahibi olmak sadece piramitin tepesindekilerin ekmeğine yağ sürer .
Bu konuda büyük iktisatçıların bile açıklamaları arasında ,matematiksel olarak belki doğru ancak sonuç olarak yanlış ilerleyen bir sürü profil bulunuyor .Konuyu güzelce anlatan ve mevcut iktisatçıların yorumlarını da eleştirirebilen bir videoyu aşağıya koyuyorum .
önce bilgi, sonra fikir sonra da yorum sıralamasının aksatılmadan uygulanması tüm halkların kurtuluşunu sağlayacaktır .
adem erkoçakyoutube
🔴 "MAHFİ EĞİLMEZ ve ÖZGÜR DEMİRTAŞ TEPEDEN TIRNAĞA HAKSIZ" - Dr. İlhan Döğüşhttps://www.youtube.com/watch?si=Qy2kg00BkdjDmF3L&v=MaSUM8tzSj0&feature=youtu.be
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X