Hikâye Odaklı, İnteraktif, FMV Oyunlar ve Senua's Saga Hellblade (1 ve 2) Hakkında Değerlendirmeler Oyunlar hakkında zaman içinde farklı bir yaklaşım tarzım oluştu. Öncelikle bu tarz yapımlara film veya yürüme simülatörü denilmesi çok isabetli değil kanaatimce. Haklılık payı olmakla beraber yaşanan deneyimi doğru olarak ifade etmiyor. Bir kere bizzat oynadığınız zaman yapımın kalite ve tarzına göre eğer size içinde yaşadığınız hissini verebiliyorsa film diyerek geçmek çok yanlış olur. Çünkü film olarak izlediğinizde o hissi alamayacak ve o deneyimi tadamayacaksınız! Diğer taraftan da yapım eğer ciddi anlamda oynanış ve etkileşimli öğeleri de barındırıyorsa ve yine o gerçekçilik hissini başarılı bir şekilde veriyorsa, içinde yoğun olarak bulundurduğu sinematik öğelerden dolayı film diyerek geçmek çok hatalı bir yaklaşım olur ve harika bir deneyimden mahrum kalınmasına sebeptir. Aslında basitçe şunu demek istiyorum: Neden oyunları severiz? Filmler yerine neden oyun oynarız? Daha zevkli diye... Kendimiz bir şeyler yapıyoruz diye... Birşeylere etki edebiliyoruz diye... Etkileşimde bulunuyoruz diye... Tüm bunların bağlandığı nokta bence hayalen bir gerçekçilik hissi yaşayıp bir haz almak, bir heyecan ve keyif duymaktır... Şimdi kanaatimce oyun oynamaya sebep olan en temel tetikleyici hissi, eğer bir hikâye odaklı, interaktif, FMV oyun verebiliyorsa hatta bunu kimi zaman diğer alışılagelmiş oyun türlerinden daha etkileyici, gerçekçi bir deneyim şeklinde sunabiliyorsa, elbette bu oyun türleri de oyun olarak görülmeli ve onlara da hatırı sayılır bir kıymet verilmelidir. Senua's Saga Hellblade 2 İlk oyundan önemli ölçüde farklıymış. Ve gameplay eksikliğinin bu oyunda çok daha fazla olduğunu ve etkileşimde bulunmadan uzun uzun yürüdüğümüz sahneleri görünce kanaatim şu oldu: Evet etkileyici bir deneyim ama interaktif yanı zayıf, daha çok sinematik bir deneyim. Biraz bulmaca, biraz aksiyon var. Ama oynanış ve interaktiflik açısından Detroit Become Human'dan çok geri. Fakat deneyimlemek gerekir mi ve bizzat oynamak fark eder mi derseniz her iki sorunun da cevabı: Kesinlikle evet!!! Oyun anlamında 6.5 dan 7, sinematik deneyim anlamında 8.5 dan 9 ve interaktif deneyim anlamında 3.5 dan 4 verilebilir. Oynanış 2.5 dan 3, gerçekçi hissettirme anlamında yine 7.5 dan 8 verilebilir. İlk oyundan bazı açılardan ileri bazı açılardan geri. Teknik ve görsel kalite anlamında ileri, oynanış ve etkileşim, interaktiflik anlamında geri. Bende Sony Wh-1000xm4 kulaklık var ve farklı yönlerden gelen sesler bambaşka bir deneyim sunuyor. Yukarıda da ifade ettiğimiz gibi bu ve bunun gibi teknik sebeplerden dolayı içinde yaşama hissini bizzat oynamadan almanın imkansız olduğunu düşünüyorum. O yüzden "filmini seyret oynamaya ne gerek var!" diyenler çok vahim bir yanılgı içerisindeler. Yukarıdaki tespitlerimiz özellikle Detroit Become Human için en tepe noktada geçerli. Bu oyunu sadece bir film olarak görenler çok hata ediyorlar. Bir oyunda hissedilebilecek en gerçekçi interaktif deneyimi sunuyor Detroit. Biz de insanlarımızı haberdar etmek ve bilgilendirmek maksadıyla kaleme aldık bu ifadeleri. Tabii en son noktada deneyimler kişiye özeldir ve kişiye göre şekillenir. İlk oyunla ilgili önemli bilgileri içeren ve ikinci oyuna başlamadan okunması ve izlenmesi büyük fayda verecek değerlendirmemiz, inceleme ve yapımcı videolar en aşağıda aktarılmıştır. Hikâye Odaklı, İnteraktif, FMV Oyunlar Zaten hikaye odaklı oyunlarda zordur bu işler. Ama bence bunun kusursuz olmasa da imkan nispetinde en iyi kıvamını Detroit Become Human oyununda gördüm. Birşeyler yapma (oynanış) ve hikaye ve akışa etki etme (interaktiflik, etkileşimde bulunma) öğelerini sinematik unsurlarla en iyi harmanlayan yapımdı deneyimlediğim. Hikaye odaklı ve anlamlı, kayda değer, tekrar etmeyen, özgün, sürükleyici, eziyet etmeden oynanabilir ve akıcı olarak ilerlenebilir ve sizi heyecan ve merakla sürükleten bir içerik sunan ve zihninizde, kalbinizde, ruhunuzda iz bırakan ve içinize işleyen yapımları seviyorum. Bu nedenle bazılarının film diye geçtiği ve oyun yerine bile koymadığı Detroit Become Human, benim için en iyi oyun deneyimi olmuştur. Çünkü bir oyunda ne hissetmek istemişsem onu hissettirip yaşattırmayı başarabilmiştir. Tabi bir aksiyon fps gibi değil, o anlamda eksik kalıyor, yani tamamen serbest kontrol anlamında ama o kadar dolu ve tamamen interaktif bir deneyim sunuyor ki, tekrar eden ve anlamlı, kayda değer bir içerik sunmayan FPS oyunlarına bin kat daha tercih ederim. Bu tarz oyunlarda iki aşırı ucun ortasında bir kıvam tutturulması gerektiğini düşünüyorum. Şöyle ki: Hem "E, biz bir şey yapmıyoruz ki, bize film seyrettiriyorsunuz!" denilmemeli. Yani interaktif, etkileşimli yönü fazla zayıf kalmamalı. Hem de akış, ikide birde etkileşimli seçeneklerle aşırı bölünmemeli. Özellikle olumsuz ve çabuk sonlanan etkileşimlerin dozu fazla olmamalı ki, tatmin edicilik ve süreklilik zayıf kalmasın. Şimdi takdir ediyoruz elbette, bu tarz oyunları oluşturmak, birçok alternatif senaryo üretmek gerektiği için belli bir zorluğu vardır. Fakat eğer bu tarif ettiğimiz kıvam iyi tutturulursa, çok fazla sayıda alternatif senaryo ve sahne üretmek gerekliliği zaten olmayacak. Bu nedenle hem zorluğu azaltmaya yardımcı olacak, hem de oyuncunun daha çok tatmin olabileceği bir kaliteli deneyim kazandırmayı sonuç verecek bu dengeli kıvam üzerinde iyi çalışılmalı. Evet, bu kıvam yurtdışı büyük FMV yapımcılarında bile o kadar iyi işlenmiş vaziyette değil ne yazık ki. En azından çoğunda bu dengeli kıvam problemi var diyebiliriz. Fakat bu kıvam tutturulduğunda o kadar iyi sonuçlar çıkıyor ki. Detroit Become Human gibi. Adeta sizi içinde yaşadığınız hissini başarılı bir şekilde verebiliyor. Bu nokta üzerinde durulmaya gerçekten değer... Hellblade: Senua's Sacrifice (Normal ve VR Edition) Oyun Değerlendirmesi, İnceleme ve Yapımcı Videoları Gerçekten bambaşka etkileyici bir atmosferi olan bir oyun. Bulmacalarda zorlanırsanız internetteki gameplay videolarından yardım alabilirsiniz ve trainer kullanarak oyunu hızlı ve kolay bir şekilde oynayabilirsiniz. Tecrübe edilmesi gereken bir deneyim... VR versiyonu ise zaten apayrı bir güzellik... VR Edition İçin: Kısa ve öz. VR olarak oynadığım en etkileyici oyun deneyimlerinin başında geliyor. Her zaman top 10 içinde yeri sabit. Türkçe alt yazı olması ve 25 saatlik harika bir oyun deneyimi de cabası. Zaten VR dışında normal versiyonu olan bir oyunun VR versiyonunu oynamak çok tatmin edici oluyor. Aksiyon sahneleri özellikle VR deneyiminde çok etkileyici. Bambaşka ve gerçekçi. Benzersiz... Deneyin ve kendi gözlerinizle görün! Bazı insanlar bu oyunu sıkılıp oynamayı bıraktıklarını yazmışlar. Herkesin farklı şekilde deneyimleyebilmesi çok normal ve dikkat ederseniz ben de sıkılmamak için gameplay ve trainer kullandığımı özellikle vurguladım. Size atmosferi hitap ederse o çekiyor zaten. O olmazsa evet sıkıcı olur doğrudur. Bu konuda size bir şey söyleyeyim. Zihnin beklentileri ve ön şartlanmaları algıyı çok etkiler. Mesela sizin de başınıza gelmiştir belki. Bazen olur ki örneğin bir limonatayı kola diye zannederek içtiğinizde alışık olduğunuz limonata tadını alamazsınız. Bir değişik gelir tadı size ve aslında içtiğinizin kola değil limonata olduğunu anlayana kadar bir afallama yaşarsınız. İşte bu oyunu da mesela bir puzzle veya aksiyon oyunu diye zannederek ve o şartlanma ve beklentiyle oynarsanız yani zihniniz o beklentiyle dolu olarak oyunu karşılarsa, oyunun verdiği gerçek tadı alamayabilirsiniz ve alamazsınız muhtemelen. O nedenle neyle karşı karşıya olduğunuz hakkında doğru bir beklenti için ön hazırlık mahiyetindeki yapımcı ve inceleme videoları çok faydalı... Ben böyle biraz oyunun psikolojik gerilim ve bunalım yönünden etkilendim... O yönüyle başka bir deneyim. O kişinin yasadığı duygu durumları, korkusu, duyduğu fısıltılar, gördüğü halüsinasyonlar... Kişisel bir yolculuğa eşlik etme hissi... Yoğun ruh hali bozukluğu olan bir psikoz deneyime eşlik etmek... Bunun için oynadım... Bu yönüyle eşsiz bir yapım... Bu oyunu belli bir kategoriye sokmak haksızlık olur. Puzzle var, aksiyon var demek doğru ama eksik. Benzersizliği bu öğeler değil ki. Ve tavsiye ve oynama sebebimiz bunlar hiç değil! Eğer yakalayabilir ve duygusuna girebilirseniz hissettirdiği heyecan ve gerilimli ve etkileyici atmosfer. Yani puzzle var ama bu oyunu tanımlayan bir kelime değil. Ki ben özellikle yoğun puzzle hiç sevmem ama sonuna kadar heyecanla oynadım. O bulmacalara takılmadım. Gameplay den izleyip kolayca çözüp geçtim. Bana verdiği başka şeylere odaklandım. Hatta aksiyon sahnelerinde bile çok zahmet çekip zaman harcamamak için trainer kullandım. Hikâye ve atmosfere odaklandım sadece. Oyunun hangi yönlerden mükemmel ve eşsiz bir oyun olduğunu ortaya koyan bir inceleme videosu: ShiftDelete.Netyoutube http://shiftdelete.net/hellblade-senuas-sacrifice-inceleme-85098
Hellblade: Senua's Sacrifice inceleme videosu ile karşınızdayız. Viking efsaneleri tam bir kabusa dönüyor ve Senua büyük bir fedakarlık için kendini Nors tanrılarının karşısında buluyor. Peki, Hellblade nasıl bir oyun? Vaat ettiklerini ne kadar gerçekleştirebiliyor?
Not: Oyunun incelemesi Ninja Theory tarafından bize sağlanan inceleme versiyonu ile yapılmıştır. Biraz gecikmesinin sebebi de şirketin biraz geç geri dönüş yapması oldu.
Hellblade nasıl bir oyun?
Öncelikle oyunun geliştiricisi Ninja Theory'den kısaca bahsetmek gerekiyor. Geçtiğimiz yıllarda yenilenmiş DmC: Devil May Cry ile hayli beğeni toplayan Ninja, çok daha farklı bir işe girişmek için Epic'in desteğini ardına alarak bağımsız bir AAA oyun için kolları sıvadı.
Hellblade birçok açıdan sıra dışı bir deneme. Öncelikle daha önce hiçbir yapım Hellblade kadar hassas bir konuya bu kadar derinden girişmedi. Evet, akıl hastalıkları yıllardır oyunlarda kullanılıyor. Hatta onlarca kült yapımda piskoz durumlarının işlendiğini gördük.
Peki, Hellblade: Senua's Sacrifice neden bu kadar farklı? İşte o farklı görmek için sizleri video incelememize davet ediyoruz. İyi seyirler.
Hellblade: Senua's Sacrifice sistem gereksinimleri
İşletim Sistemi: Windows 7, 8, 10
İşlemci: Intel i5 3570K / AMD FX-8350
Bellek: 8 GB RAM
Ekran Kartı: GTX 770 2GB VRAM / Radeon R9 280X 3GB
DirectX: Sürüm 11
Depolama: 30 GB kullanılabilir alan
:: Yapımı nasıl buldunuz? Fikirlerinizi alalım!
Teknoloji videoları ve teknolojiye dair her şey için kanalımıza ABONE Olun ►►https://goo.gl/ylUFmZ
Tüm İnceleme videolarımızı buradan izleyebilirsiniz
►► https://goo.gl/IIKYIK
ShiftDelete.Net‘i tüm sosyal ağlarda takip edin ;
Facebook ►► https://goo.gl/UINJGO
Twitter ►►https://goo.gl/ASvKP2
Google+ ►► https://goo.gl/BMUPvn
ShiftDelete.Net YouTube hesabı, Türkiye'nin en büyük teknoloji sitesinin video kanalıdır.
ShiftDelete.Net ile en yeni teknoloji haberlerine, videolu olarak ulaşabileceksiniz. https://www.youtube.com/watch?si=A58hQ0tp_w1YHSB7&v=ZIRA40Y8kGc&feature=youtu.beAşağıda da yapımcı videosu var. Türkçeye altyazı olarak otomatik çevirterek izleyebilirsiniz. Oyun kendilerinde mevcut olanlar önce yapımcı videosunu izlesinler muhakkak. PlayStation Europeyoutube A Hellblade Development Diary video that showcases a world-first: a new technology that allows the Senua actress to perform a scene live and in real-time directly within the game world.
www.Hellblade.com https://www.youtube.com/watch?si=PX0x7o4N6kFGToE5&v=OdQpJgLs51w&feature=youtu.beSteam Tanıtım Metni: (Hellblade: Senua's Sacrifice VR Edition) Çok sevilen ve BAFTA ödülü kazanan Hellblade: Senua's Sacrifice'ın VR Sürümü. Heavenly Sword, Enslaved'in yapımcılarından: Odyssey to the West ve DmC: Devil May Cry, bir savaşçının mitlere ve çılgınlığa olan acımasız yolculuğu. Bu Oyun Hakkında Çok sevilen ve BAFTA ödülü kazanan Hellblade: Senua's Sacrifice'ın VR Sürümü. Heavenly Sword, Enslaved'in yapımcılarından: Odyssey to the West ve DmC: Devil May Cry, bir savaşçının mitlere ve çılgınlığa olan acımasız yolculuğu. Viking çağında kalbi kırık bir Kelt savaşçı, gördüğü akıldan çıkmayan önseziler ardından ölü sevgilisinin ruhu için savaşmak adına Viking Cehennemine giden bir göreve çıkıyor. Nörologlar ve ruh hastalığı yaşayan kişilerin katkılarıyla oluşturulan oyun, Hellblade: Senua'nın Kurbanı, seni Senua'nın zihninin melankolik öfkesinin derinlerine çekecek. Lütfen Hellblade'in hareketle kontrolü desteklemediğini göz önünde bulundurun. Steam Tanıtım Metni: (Hellblade: Senua's Sacrifice Normal Versiyon) İncelemeler "Atmosfer, hikaye anlatımı ve mekanik ile kavramsal tasarımın evliliği konusunda ustalık sınıfı." 90 – IGN "Hellblade: Senua's Sacrifice hem harika hem de ürkütücü, oyuncuyu deliliğe doğru bir yolculuğa çıkarıyor." 95 – GamesBeat "Ninja Theory, son derece yetkin bir aksiyon oyunu ve ruh sağlığının incelikli, güçlü bir keşfini yaratıyor." Essential – Eurogamer Bu Oyun Hakkında Heavenly Sword, Enslaved'in yapımcılarından: Odyssey to the West ve DmC: Devil May Cry, bir savaşçının mitlere ve çılgınlığa olan acımasız yolculuğu. Viking çağında kalbi kırık bir Kelt savaşçı, gördüğü akıldan çıkmayan önseziler ardından ölü sevgilisinin ruhu için savaşmak adına Viking Cehennemine giden bir göreve çıkıyor. Nörologlar ve ruh hastalığı yaşayan kişilerin katkılarıyla oluşturulan oyun, Hellblade: Senua's Sacrifice, seni Senua'nın zihninin derinlerine çekecek. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lostideas -- 17 Eylül 2024; 15:59:37 > |
Hikâye Odaklı, İnteraktif ve FMV Oyunlar Hakkında Değerlendirmeler
-
-
Senua's Saga Hellblade 2 Görsel Kalitesi ve Optimizasyonu Hakkında
Oyunun görsel kalitesinin çok yüksek olduğu ve optimizasyonun da çok iyi yapıldığı hakkındaki ifadelere bir de bilinçli bir gözle bakmakta fayda vardır. O nedenle şu aşağıda ifade ettiğimiz iki noktaya dikkat çekmek istiyoruz. Tabi bu mesele diğer oyunlar için de geçerlidir.
Bu arada yanlış anlama olmasın, oyunun grafikleri kötüdür, kaliteli değildir demiyoruz. Ortada olan bir şey ama bununla birlikte bazı ek noktalar da yok değil.
1- Özellikle korku oyunlarında genelde karanlık ortam kullanılması, üzerinde çalışılması gereken detay az olacağından, ekranda işlenecek verinin azlığından optimizasyon derdinden kurtulmak için kullanışlı ama ahlaksız bir taktiktir. Hatta bir oyunda fenerin ışığının aydınlattığı görünen alanı iyice küçültmüşlerdi ve dairesel bir alana hapsetmişlerdi. Böyle şeylere hiç de iyi gözle bakmamak gerekiyor.
Dolayısıyla çoklukla oldukça karanlık ortamlarda geçen Senua's Saga Hellblade 2’nin optimizasyonun çok iyi olduğu düşüncesine de, bu edindiğiniz bilgiden sonra acı bir tebessümle bakabilirsiniz!
2- Karanlık ortam kullanılması sadece bir optimizasyon taktiği değil. Bir şeyin görsel olarak kalitesi aydınlıkta ve detaylarda görünür. Bu bence çok önemli bir noktadır. Böyle karanlık ortamlar göstererek, yapımcı firmalar yapacakları işin büyük kısmını yapmaktan kaçınmış oluyorlar! Gerçek anlamda kaliteli olan AAA oyunun çoğunun apaydınlık ortamlarda geçmesi bir tesadüf değil! Bu dediğimin ne demek olduğunu tam anlayabilmek için lütfen "Ratchet & Clank: Rift Apart 4K Gameplay" videosuna bakın. Tabi youtube'daki 4K görüntüsü gerçek oyun esnasında çok daha net ve harika. Google'da aratın. Detroit Become Human da bu konuda harika bir örnektir. Aydınlık, ışıltılı ve ekrandaki her alanın göründüğü ve her detayda işlenmiş görsel kalitenin ne demek olduğunu bu yapımlarla takdir edebilirsiniz. Bu oyunda dikkat ettim, aydınlık ve her detayı belli bir oyundan çok daha farklı olarak yeterli detay görünmüyor. Bu eksikliği hissettim, belki siz de hissetmiş olmalısınız. Hatta güya aydınlık ortamlarda geçen sahnelerde bile karakterlere baktım, nispeten loş bir ışık var ve o derece detaylı görünmüyor. Evet çok detaylı görünen sahneler mevcut fakat bunun oyunun her bir sahnesine yayıldığını iddia edecek kimse yoktur herhalde! Bazı arkadaşlar, görüntüyü bulanık bulduklarını yazmış, bazıları da film efekti etkisinden öyle olduğunu ve keskin olması için bu efekti ve film şeridini kaldıran ayarları kullanmasını tavsiye etmiş. Evet faydalı ama aslında bence o bulanıklık hissi sadece o sebepten değil, aydınlık sahnelerde bile hatırı sayılır bir loşluk olmasından kaynaklanıyor. Loş ve karanlık bir ortamda yeterli detay ve keskinlik olmaması elbette çok tabi bir hadisedir!
Bu bilgilendirmelerden sonra, Senua's Saga Hellblade 2’nin görsel kalitesinin yüksekliği konusundaki sözlerin bir noktadan sonra önemli bir abartıyı ifade ettiğini rahatlıkla düşünebilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lostideas -- 23 Mayıs 2024; 12:16:12 >
-
OYNANIŞ DA OYNANIŞ!
Her şeyin herkese hitap etmesi gerekmediği hem de bir tarzın diğer bir tarzın özelliklerine sahip olmasının gerekmediği nedense unutuluyor. Mesela tiyatrodan film özellikleri istenmez. Fragmana neden uzun metrajlı film gibi değilsin denilmez! Zaten her öğeyi bir arada bulunduran bir şey yapmak çok zordur veya imkansızdır. Bunun bence şu ana kadarki en iyi kıvamını (Senua's Saga Hellblade 2'nin kısmen haklılık payı olan eleştirilerde belirtilen eksiklerine kıyasen) Detroit Become Human tutturmuş ama tabi onun da zayıf yanları var ama diğer yapımların zayıf yanlarını (çok daha fazla) tercih etmeyeceğim bir şey olarak görüyorum.
Oynanışı da gözümüzde fazla büyütmemeliyiz o derece. Evet önemli bir unsur ama saçma sapan, sıkıcı, tekrara düşen, vakit kaybı olan, hammallık işi olan oynanış gerçekten de oynanış mı saçmalık mı?! Bunun uzerinde iyi durmak gerek. Bence ana nokta, içinde hissettirme ve iyi bir deneyim yaşatmasıdır. Oynanış da oynanış... Gördük oynanışı Witcher 3'de. (Oyunun hikaye anlatımının bir hayranıyım o ayrı.) Ne oynanışı var kayda değer anlamda. At sürmek sıkıntı, bir yerden diğer yere uzun uzun gitmek monoton, manasız şeyleri topla ondan sonra iki cümle diyalog duyacağım diye bir sürü yol katet! Bu mudur yani oynanış! Zaten mücadele kısımları hep birbirinin tekrarı, hantal ve gereksiz şekilde zor ve zevk vermiyor. Hatta o derece ki çocuklarla saklambaç oynayıp, fare peşinde koştuğumu biliyorum yahu! Alone in the Dark'da gördük oynanışı. 5 saatlik oyunda belki 50 yerde kilitli kapı açmaya, anahtar bulmaya çalışıyoruz. Bulmacalar cabası, tam bir akış kırıcı. Bunlar mıdır oynanış? Biz bunları istemiyoruz oynanış diye, eksik olsun böyle oynanış! Böyle manasız ve gereksiz şeyler yerine oynanış ve interaktif öğeleri sinematik unsurlarla birlikte kıvamında barındırabilen hikaye odaklı bir oyunu çok daha iyi bir deneyim olarak görüyorum. Senua's Saga Hellblade 2 tam öyle mi, degil. Ama tamamen filmden ibaret mi. O da değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lostideas -- 24 Mayıs 2024; 22:35:58 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Şimdi demiyeyim diyorum ama diyeceğim, yahu God of War'da basit bir iş için 10 dk. yürütüyor ya! Ve bunun gibi güya oynanış odaklı oyunlarda ne kadar çok manasız, gereksiz, tekrara düşen, sıkıcı, manasız hammaliye var?! Hesap edilmeli değil mi? Azıcık insaflı olunmalı. Evet uzun yürüyüşler ve bazı yerde üst üste bulmacayla bunaltma var evet ama alıp da yere çarpacak kadar mı?! Nasıl görmek ister ve neye odaklanırsan onu görürsün ve çoğu zaman da gördüğün şey gerçeğin kendisini doğru olarak yansıtmaz. Ayıptır yürümekten ibaret olduğunu yazanlar hiç mi ilerlememiş oyunda, güya oynamayan da gerçek sanacak! Sanki sadece L tuşuyla yürümekten ibaret gibi. İlle yazalım mı? A ile tırmanma, inme ve etkileşim, R1 ile atağı savuşturma, A ile kaçınma, X ve Y ile hafif ve ağır atak yapma, R ile kamera açısı değiştirme. L1 ile koşma, L2 veya R2 ile odaklanma. E ayıp ve çirkin bir yalandır bu kadar basite indirgemek! Gerçek çoğu zaman iki aşırı ucun ortasında bir yerlerdir. Ve zaten aslında sizin için önemli olan kişisel deneyiminizin ne olduğu ve size keyif verip vermediğidir. Keyif alanlara ne mutlu. Beğenmeyenlerin bir menfaati ve kazançları yok. Sinir olduklarıyla ve sıkıntıdan patladıklarıyla kalıyorlar! Yani beğenmemenin övünülecek ve üstün bir yanı yok, belki keşke bana da hitap etseydi de zevk alabilseydim demeli!
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lostideas -- 24 Mayıs 2024; 22:37:2 >
-
OYUNUN NASIL YAPILDIĞINI VE SENUA’NIN PSİKOZUNUN ÖZELLİKLERİNİ ANLATAN YAPIMCI VİDEOLARI
Bu harika yapıma “boş!” diyenlerin de kulakları çınlasın ve utansınlar.
Aşağıdaki videoları Türkçe altyazı olarak (Youtube’un otomatik çevir özelliğini kullanarak) izleyebilirsiniz. Oyun kendilerinde mevcut olanlar önce bu videoları izlemeyi tercih edebilirler.
1- Senua'nın Psikozunun Özelliğini anlatan ve ikinci oyunun ekstralar bölümünde Türkçe altyazı olarak yer alan bir video.
Senua's Saga Hellblade II - Senua's Psychosis Feature | Extras | 1440p | No Commentary
TheTourystyoutubeSenua's Saga Hellblade II - Senua's Psychosis Feature | Extras | 1440p | No Commentary | Hellblade 2 This video is part of the extras in Senua's Saga Hellblade II, titled "Senua's Psychosis feature" It is a feature-style video explaining psychosis, featuring an expert's insights, and delving into how the main character, Senua, deals with this condition. The video is recorded in 1440p for a high-quality viewing experience. The game is on PC but is also available on Xbox and included with GamePass. Discover the depth of Senua's journey and the accurate portrayal of psychosis in this compelling feature. #hellblade2 #senuassaga #psychosishttps://www.youtube.com/watch?si=VkOW_kEbLsnoiARQ&v=xGaQnBtr8AQ&feature=youtu.be2- “Geliştirme günlüğü: Sanal bir insan yapmak” isimli yapımcı videosu var. Bu video da ilk oyunda Türkçe altyazılı olarak mevcut.
Hellblade | Development diary: Making a virtual human | PS4
PlayStation EuropeyoutubeA Hellblade Development Diary video that showcases a world-first: a new technology that allows the Senua actress to perform a scene live and in real-time directly within the game world. www.Hellblade.comhttps://www.youtube.com/watch?si=YJrKwP5Hvq-nG7sn&v=OdQpJgLs51w&feature=youtu.be
-
Aslında basitçe şunu demek istiyorum:
Neden oyunları severiz? Film seyretmek yerine neden oyun oynarız?
Daha zevkli diye... Kendimiz bir şeyler yapıyoruz diye... Birşeylere etki edebiliyoruz diye... Etkileşimde bulunuyoruz diye...
Tüm bunların bağlandığı nokta bence hayalen bir gerçekçilik hissi yaşayıp bir haz almak, bir heyecan ve keyif duymaktır...
Şimdi kanaatimce oyun oynamaya sebep olan en temel tetikleyici hissi, eğer bir hikâye odaklı, interaktif, FMV oyun verebiliyorsa hatta bunu kimi zaman diğer alışılagelmiş oyun türlerinden daha etkileyici, gerçekçi bir deneyim şeklinde sunabiliyorsa, elbette bu oyun türleri de oyun olarak görülmeli ve onlara da hatırı sayılır bir kıymet verilmelidir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lostideas -- 24 Mayıs 2024; 23:0:53 > -
Aslında hani Senua için değil genel anlamda diyorum, o oynanış mekaniği talebi var ya ilk bakışta haklı gibi görünen. Tatlı ve gerçekçi olmayan bir hayalden ibaret belki de önemli ölçüde. Çünkü bu işin gerek malî gerek teknik olarak zorluklari düşünüldüğünde her unsurun aynı oranda bulunması ne derecede mümkün bu kategorideki oyunlar için?! (Senua için demiyorum.) Kimsenin bunu sorgulamak aklına geliyor mu? Detroit'in yapim aşamalarını ve ne kadar devasa bir senaryo ve muazzam bir işçilik ve maliyetle ve ne sürede yapıldığını bir izlesinler bakalım yapımcı videolarından. Bu tür yapımların bambaşka bir kategori olduğunu ve yapılmalarının ne kadar zor ve karmaşık olduğunu bir görsünler! İnsan onun üzerine utanır buna film demeye veya "daha fazla oynanış mekaniği eklemeliydiler! Böyle olmamış!" demeye! O iş o kadar kolayca mümkün olabilen bir iş olsaydı bu insanlar istemezler miydi her kesime hitap edecek ve çok daha fazla satacak bir yapım ortaya koymayı. Şımarık çocuk gibi istiyorlar ama ne kadar gerçekçi? Tiyatronun içinde aksiyon filmi de olsun gibi bir talep belki de bu. Onda sunulan içerik ve deneyimi başkasında bulamıyorsun ve tersi de doğru. İkisini bir arada sunmak ise ne kadar mümkün?!
Halbuki detroit kadar hemen hemen hiçbir interaktif oyunda o kadar çok oynanış mekaniği yok. Birkaç mükemmel istisna hariç. Yine de film denilmesinde ısrar ediliyor. En mükemmel emsallerinden biri oynanış, sinematik ve etkileşimin harika bir birleşimi olan eşsiz bir deneyim olan Beyond Two Souls yapımıdır.
Böyle olmasının bilmediklerinden, zihnin şartlanmasından, beklenti farklılığından doğru algılamamalarından ve keşfedememeleri nedeniyle olduğunu düşünüyorum. Yani hatırı sayılır kişi için böyledir şüphesiz. Çünkü kendi iç şartlanmışlıkları ve dış dünyadan yapılan propagandalarla oluşan olumsuz ön yargılar temiz bir zihinle deneyimlemeye manidir.
Ben sadece hikaye odaklı oyunların gerçekçilik hissini verme kabiliyetlerine yoğun vurgu yapıyorum. Senua hakkındaki izlenimlerim zaten ortalamaydı. Bu oyunun üzerine pek de fazla bir sey yazmayı bile düşünmedim ilk etapta. Çünkü Detroit'deki kıvamı tutturamamış hatta yer yer yorucu ve sıkıcı olmuş. Grafikler evet güzel ama hep belli mekanlarda ve çoğu karanlıkta olduğundan abartıya kaçıyor aşırı övmek. Bunu da belirtmiştik.
Aslında bu tarz yapımlar eksik ve kusurları sebebiyle tutup aşağıya çekilmek yerine, daha iyisinin yapılması için takdir ve teşvik edilse çok daha iyi yapımlar önümüze gelebilir.
Aşağıdaki videoları Youtube/Ayarlar/Altyazılar/Otomatik Çevir bölümünden Türkçeyi seçerek Türkçe altyazılı olarak izleyebilirsiniz.
The Making of Detroit Become Human (Behind the scenes)
Phillip Chu JoyyoutubeA look at what it took to make "Detroit: Become Human" that comes out May 25th exclusively on PS4.https://www.youtube.com/watch?si=nvElg7D0teF-Ifak&v=ZZBsWCJhkyk&feature=youtu.beBehind The Scenes - Detroit: Become Human [Making of]
NeoGamer - The Video Game ArchiveyoutubeThe making of Detroit: Become Human. Motion capture and development footage at Quantic Dream.https://www.youtube.com/watch?si=ZA_BU9fNkZeEJhSz&v=nd61kWiyvuE&feature=youtu.beDetroit: Become Human – An Interactive Drama
Quantic DreamyoutubeIn this video series, we want to take you behind the scenes of Detroit: Become Human. Watch now the first episode: An Interactive Drama Subscribe on YouTube: https://bit.ly/2kFt1FE Subscribe to our newsletter: https://bit.ly/2UW2hTr Facebook: https://www.facebook.com/officialquanticdream Twitter: https://twitter.com/quantic_dream Instagram: https://www.instagram.com/quanticdreamgames/https://www.youtube.com/watch?si=B9n-p3me7_aB7T94&v=Ssc6Is2N9vs&feature=youtu.beDetroit: Become Human – Behind the technology
Quantic DreamyoutubeIn this video series, we want to take you behind the scenes of Detroit: Become Human. Watch now the fourth episode: Behind the technology. Subscribe on YouTube: https://bit.ly/2kFt1FE Subscribe to our newsletter: https://bit.ly/2UW2hTr Facebook: https://www.facebook.com/officialquanticdream Twitter: https://twitter.com/quantic_dream Instagram: https://www.instagram.com/quanticdreamgames/https://www.youtube.com/watch?si=WGxHAu-w5I2bOH0V&v=rFgsDvqOIz4&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lostideas -- 27 Mayıs 2024; 1:21:39 >
-
İşte bu da Senua's Saga: Hellblade II'ye ait bir yapım videosu:
How Ninja Theory fuses narrative and technology for Senua's Saga: Hellblade II | BAFTA
Ninja Theory Senua's Saga: Hellblade II için anlatı ve teknolojiyi nasıl birleştiriyor
BAFTAyoutubeIt's all about the narrative... Take a dive into the narrative rich world of Ninja Theory; go behind the scenes of the Cambridge based studio to see how it comes together to create the incredible journey of Senua's Saga: Hellblade II; how motion capture was used to enhance Melina Juergens performance; how the studio sensitively approached mental health and psychosis; and what the future holds for the storied studio from Dom Matthews and the rest of the dev team. BAFTA in The Studio with Ninja Theory Senua’s Saga: Hellblade II - behind the scenes with Ninja Theory and BAFTA Subscribe to BAFTA ⏩ https://youtube.com/user/BAFTAonline ⏬ Stay up to date ⏬ Twitter: @BAFTA: https://twitter.com/BAFTA @BAFTAGames: https://twitter.com/BAFTAGames Facebook: https://www.facebook.com/bafta Instagram: http://instagram.com/bafta TikTok: https://www.tiktok.com/@bafta Twitch: https://www.twitch.tv/bafta sign up for our newsletter: https://www.bafta.org/newsletter visit our websites to find out more: http://www.bafta.org #BAFTA #NinjaTheory #Hellblade #Hellblade2https://www.youtube.com/watch?si=oGkRTG_nM56YM_qL&v=DxQOO5zTIPA&feature=youtu.beBu eserlerin yapım aşamalarını ve ne kadar devasa bir senaryo (Detroit senaryosunu kastediyorum: 2000 sayfa!) ve muazzam bir işçilik ve maliyetle ve ne türden teknolojiler kullanılarak, ne şekilde yapıldığını yapımcı videolarından izlemek ve ondan sonra bir kıymet takdir etmek ve oynanış yönündeki talepleri de buna göre yapmak gerek! Bu tür yapımların bambaşka bir kategori olduğu ve yapılmalarının ne kadar zor ve karmaşık olduğu bir görülsün! Onun üzerine bu yapımlara film olarak görenler veya "daha fazla oynanış mekaniği eklemeliydiler! Böyle olmamış!" diyenler, belki bir daha düşünürler. Ama şu da iyi bilmek gerekir ki: O iş o kadar kolayca mümkün olabilen bir iş olsaydı bu insanlar istemezler miydi her kesime hitap edecek ve çok daha fazla satacak bir yapım ortaya koymayı. O talepler acaba ne kadar gerçekçi? Tiyatronun içinde aksiyon filmi de olsun gibi bir talep belki de bu. (Teşbih gereği, yoksa bu tür yapımları tiyatro olarak gördüğümüzden değil.) Onda sunulan içerik ve deneyimi başkasında bulamıyorsun ve tersi de doğru. İkisini bir arada sunmak ise ne kadar mümkün?! Halbuki detroit kadar hemen hemen hiçbir interaktif oyunda o kadar çok oynanış mekaniği yok. Birkaç mükemmel istisna hariç. Yine de film denilmesinde ısrar ediliyor. En mükemmel emsallerinden biri oynanış, sinematik ve etkileşimin harika bir birleşimi olan eşsiz bir deneyim olan Beyond Two Souls yapımıdır.
Aslında bu tarz yapımlar eksik ve kusurları sebebiyle tutup aşağıya çekilmek yerine, daha iyisinin yapılması için takdir ve teşvik edilse çok daha iyi yapımlar önümüze gelebilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lostideas -- 27 Mayıs 2024; 2:36:44 >
-
Senua's Saga Hellblade (1 ve 2) hiçbir zaman interaktifliği ve oynanışının zenginliği ile öne çıkmadı kanaatimce. Belki hikayesinin ve anlatım tarzının özgünlüğü ve etkileyiciliğiyle ön plandaydı her zaman. Hikaye odaklı interaktif yapımların azlığından ve pek nadir çok kaliteli yapım çıkmasından son dönemde hiç adetim olmadığı halde önceden deneyimlediğim yapımları yeniden oynamaya karar verdim. En iyiden daha az iyiye doğru kendi sıralamam şu şekilde:
Evet, benim için hiç şüphesiz zirvedeki değişmez yerini halen koruyan üç yapım var:
Detroit Become Human, Beyond Two Souls ve Heavy Rain. (yapımcı firma Quantic Dream)
Quantic Dream’in geliştirmeye devam ettiği yeni bir Star Wars oyunu var: Star Wars Eclipse. Bu oyunu takip etmenizi tavsiye ediyoruz. Tabi daha yayınlanmasına uzunca bir süre var. Detroit Become Human’ın geliştirilmesinin dört sene sürdüğünü ve şu an geliştirme sürecinin başında olduğunun ifade edildiğini nazara almak gerekiyor.
https://www.quanticdream.com/en/star-wars-eclipse
Bu üçünden hemen sonra Until Dawn gelir ve halen yapımcı firma Supermassive Games’in en iyi oyunudur.
Until Dawn’dan hemen sonra Life is Strange oyun serisini özgün ve keyifli yapımlar olarak yer vermek gerekiyor. Serinin yeni oyunu olan Life Is Strange: Double Exposure, şu an ön satışta ve 29 Ekim 2024’de yayınlanması planlanıyor. Paralel zaman çizgileriyle, üst düzey görsellerle Max geri dönüyor.
store.steampowered.comPre-purchase Life is Strange: Double Exposure on Steamhttps://store.steampowered.com/app/1874000/Life_is_Strange_Double_ExposureBunlardan sonra ise The Dark Pictures Anthology serisinin oyunları geliyor. Man of Medan, Little Hope, House of Ashes ve The Devil in Me. Bu seride şu ana kadar dört oyun yayınlandı ve serinin yeni devam oyunu bir korku bilim-kurgu olacak. Directive 8020. Steam istek listesine eklemenizi tavsiye ederiz. 2025 yılında yayınlanması planlanıyor.
store.steampowered.comDirective 8020 on Steamhttps://store.steampowered.com/app/2255370/Directive_8020The Quarry ise The Dark Pictures Anthology serisine göre daha az başarılı bulduğum bir yapım. Aslında bu firmanın tüm oyunlarında ortak bir kötü özellik şu ki, oynanış hantal ve kurgu yer yer oldukça ağır ve durağan olması. O nedenle çok keyifli ve sürükleyici oyun akışı nedeniyle Life is Strange oyun serisini daha yukarıda yer vermeyi uygun gördüm. Oyun süresini uzatma gibi istenmeyen tatsızlıkları ve lüzumsuz içerikleri kendisinde hiç bulundurmaması ve harika bir sürükleyici kıvam tutturması nedeniyle Quantic Dream yapımları zirvedeki yerini başkasına hiç kaptırmıyor.
Supermassive Games’in en son yayınlanan oyunu The Casting of Frank Stone, büyük oranda hayal kırıklığı oldu ve sıralamada bana göre en sonda yerini alıyor.
Bu üst düzey oyunlardan sonra diğer FMV tarzı interaktif ve hikaye odaklı oyunlar geliyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lostideas -- 16 Eylül 2024; 1:46:48 >
-
Life is Strange: Double Exposure 29 Ekim'de Geliyor!
Max yeni Life is Strange oyunuyla geri dönüyor. Yüksek görsel kalite ve fantastik hikayesiyle çok yakında bizlerle.
Ne yazık ki, Türkçe altyazı desteği içermiyor ve durumda Türkçe yama ihtiyacı doğuyor, talebimizi şimdiden yapmış olalım. Oyun ön satışta ve ne yazık ki Denuva korumalı. Bu nedenle oyunu deneyimlemek isteyenlerin vakit geçirmeden (dolar yükselmeden) ön satın alım yapmalarını tavsiye ediyoruz.
Steam Tanıtım Metni Çevirisi:
Prestijli Caledon Üniversitesi'nde misafir fotoğrafçı olarak çalışan Max Caulfield, en yakın arkadaşı Safi'yi karda ölü bulur. Öldürülmüştür. Onu kurtarmak için Max, yıllardır kullanmadığı bir güç olan zamanı geri sarmaya çalışır... bunun yerine Max, Safi'nin hâlâ hayatta ve tehlikede olduğu paralel bir zaman çizgisine giden yolu açar! Max, katilin yakında her iki gerçeklik versiyonunda da tekrar saldıracağını fark eder. Max, iki zaman çizgisi arasında geçiş yapabilme gücüyle aynı cinayeti çözebilecek ve önleyebilecek mi?
SIRADAN KIZ, OLAĞANÜSTÜ GÜÇ
Max, her zamankinden daha tehlikeli, heyecan verici bir doğaüstü cinayet gizeminin içine sürükleniyor!
IKI ZAMAN ÇIZGISI ARASINDA GEÇIŞ
Gerçekliğin iki versiyonunda müttefikler kurun ve şüphelilerin peşine düşün, unutulmaz seçimlerle her iki zaman çizelgesini de şekillendirin.
ZAMANA KARŞI YARIŞ
Acımasız bir dedektif Max'i gözüne kestirmiştir ve Safi'nin katili ortaya çıkarılan her ipucuyla daha da yaklaşmaktadır. Max imkansızı başaracak kadar uzun süre hayatta kalabilecek midir?
CALEDON'UN KADERİNE KARAR VERİN
Her biri ipuçları, sırlar ve zorlu kararlarla dolu, canlı bir kış kampüsünün iki versiyonunu keşfedin.
Life is Strange: Double Exposure Türkçe Altyazılı Fragman
Türkçe Oyun FragmanlarıyoutubeSaygın Caledon Üniversitesi'nde fotoğrafçılık yapan Max Caulfield, yeni en yakın arkadaşı Safi'yi karın içinde ölmüş olarak bulur. Öldürülmüş. Max, onu kurtarmak için yıllardır kullanmadığı gücünü kullanıp zamanı geri almaya çalışır ancak onun yerine Safi'nin hâlâ hayatta ve tehlikede olduğu bir paralel zaman akışına giden bir yol açar! Max, katilin her iki gerçeklikte de yakında tekrar saldıracağını fark eder. İki zaman akışı arasında geçiş yapabilmesini sağlayan yeni gücüyle birlikte Max aynı cinayeti hem çözüp hem de önleyebilir mi? SIRADAN KIZ, SIRA DIŞI GÜÇ Max, kendini hiç olmadığı kadar tehlikeli ve nefes kesici bir doğaüstü cinayet gizeminin içinde buluyor! İKİ ZAMAN AKIŞINDA GEZİN Gerçekliğin iki versiyonunda müttefikler edin, şüphelilerin peşinden git ve unutulmaz seçimlerle iki zaman akışını da şekillendir. ZAMANA KARŞI YARIŞ Amansız bir dedektif, Max'i gözüne kestirdi ve bulunan her ipucuyla Safi'nin katili bir adım daha yakınlaşıyor. Max imkânsızı başarmaya yetecek kadar hayatta kalabilecek mi? CALEDON'UN KADERİNİ BELİRLE Hayat dolu kış kampüsünün her biri ipuçları, sırlar ve zorlu seçimlerle dolu iki versiyonunu deneyimle.https://www.youtube.com/watch?v=-xpWZehKDCQLife is Strange: Double Exposure – Genişletilmiş Oynanış
Youtube otomatik çeviri özelliği kullanarak Türkçe altyazılı olarak izleyebilirsiniz.
Life is StrangeyoutubePre-Order Now: https://sqex.link/0fba41 Developed by Deck Nine Games, LIFE IS STRANGE: DOUBLE EXPOSURE is an all-new supernatural murder mystery that will excite both new and returning players. LIFE IS STRANGE: DOUBLE EXPOSURE will launch on Xbox Series X|S consoles, PlayStation 5®, and PC on October 29, 2024, and is also coming to Nintendo Switch. LIFE IS STRANGE: DOUBLE EXPOSURE will be available in three editions; Standard, Deluxe, and Ultimate. Players can pre-order the Ultimate Edition now to gain Advanced Access to Chapters 1 and 2 on October 15 2024, two weeks ahead of the release of the full game. Full details on each Edition can be found at http://lifeisstrange.com Max Caulfield, photographer-in-residence at the prestigious Caledon University, discovers her closest new friend, Safi, dead in the snow. Murdered. To save her, Max tries to Rewind time – a power she’s not used in years… instead Max opens the way to a parallel timeline where Safi is still alive, and still in danger! Max realizes the killer will soon strike again – in both versions of reality. Only Max can Shift between the two parallel timelines to solve and prevent the same murder. Follow us on: Twitter: https://twitter.com/LifeIsStrange TikTok: https://www.tiktok.com/@lifeisstrangegame Facebook: https://www.facebook.com/LifeIsStrangeGame Instagram: https://www.instagram.com/lifeisstrangegame Discord: http://discord.gg/lifeisstrange Spotify: https://open.spotify.com/user/officiallifeisstrangehttps://www.youtube.com/watch?si=ffPiuXsJdvXx1gGk&v=Tduc_auVpeo&feature=youtu.be
-
The Dark Pictures Anthology: Directive 8020 Türkçe Altyazılı Duyuru Fragmanı
Directive 8020, The Dark Pictures Anthology korku oyunu serisinin (Supermassive Games tarafından geliştirilen ve 2025 yılında yayınlanacak) yeni bilim kurgu- korku hayatta kalma oyunudur. Hikaye odaklı, interaktif bir oyundur.
Konu: Dünya'nın öldüğü ve insanlık için zamanın daraldığı bir evrende, evden 12 ışık yılı uzaklıktaki Tau Ceti f, insanlık adına küçük bir umut ışığı. Koloni gemisi Cassiopeia gezegene çarptığında, mürettebatı çok geçmeden yalnız olmadıklarını fark eder. Uzayda ölüm birçok biçime bürünür.
Türkçe Oyun FragmanlarıyoutubeKonu: Dünya'nın öldüğü ve insanlık için zamanın daraldığı bir evrende, evden 12 ışık yılı uzaklıktaki Tau Ceti f, insanlık adına küçük bir umut ışığı. Koloni gemisi Cassiopeia gezegene çarptığında, mürettebatı çok geçmeden yalnız olmadıklarını fark eder. Tür: Hayatta Kalma Korku Oyunu Çıkış Tarihi: 2025https://www.youtube.com/watch?si=T2SjU_5E0umOD_dE&v=M4EihOFova0&feature=youtu.be
-
UNTIL DAWN REMAKE: ŞİMDİ HER ŞEY ÇOK DAHA GERÇEKÇİ!
Kadı Kızında da Olan Küçük Kusurları Dışında Harika ve Bulunmaz Bir Deneyim
Bafta ödüllü Until Dawn’ın Hayden Panettiere (Heroes) ve Rami Malek (Mr. Robot) gibi Amerikan dizi-film yıldızlarını barındıran oyuncu kadrosuna sahip olması... Atmosferi ile bizi içine çekmesi… Tanınmış oyuncuların yüzlerinin birebir yansıtılması… Korku gerilim sinemasının tüm klişelerini oyuna başarılı bir şekilde yedirmesi… Verdiğimiz her kararın bir şeyleri değiştirdiğini hissetmemiz ve sonucunu hemen görmemiz, merak uyandıran hikayesi, gerilim dolu ve oturduğumuz yerde zıplatan anları, başarılı ses ve müzik kullanımı… Oyunun içine girmemizi kolaylaştıran ve inandırıcılığı arttıran ultra gerçekçi Unreal Engine 5 grafikleri… İşte yeni Until Dawn tüm ihtişamıyla yeniden sahnede…
Until Dawn, eski versiyonunda bile, hala kendi kategorisinin en iyilerinden biriydi ve zirvelerde yer alıyordu. Çok beğenmeyenlere tarz olarak hitap etmemiş olabilir ya da tam olarak keşfedememiş olabilirler. Hikâyeye kusur bulanlar tam algılayamamış olabilir, senaryo gayet iyi başlıyor ve harika bir şekilde genişliyor ve sonlanıyor. Bu oyun dışında korku oyunu kategorisinde olmayan bazı mükemmel oyunlar da var. Detroit Become Human, Heavy Rain ve Beyond Two Souls. Hikâye odaklı interaktif oyun kategorisinde bence bunlar üç büyük, harika oyun. Bu tarz oyunlarda iki aşırı ucun ortasında bir kıvam tutturulması gerektiğini düşünüyorum. Şöyle ki: Hem "E, biz bir şey yapmıyoruz ki, bize film seyrettiriyorsunuz!" denilmemeli. Yani interaktif, etkileşimli yönü fazla zayıf kalmamalı. Hem de akış, ikide birde etkileşimli seçeneklerle aşırı bölünmemeli. Özellikle olumsuz ve çabuk sonlanan etkileşimlerin dozu fazla olmamalı ki, tatmin edicilik ve süreklilik zayıf kalmasın. Bence Until Dawn bu anlamda çok iyi hazırlanmış ve kurgulanmış bir oyun ama yine de benim gözümde yukarıda saydığım üç büyük oyunun altında yer alıyor.
Until Dawn Remake, eskisine göre pek çok açıdan geliştirilmiş, bunun detaylarını bonus içerik videolarında tek tek anlatıyorlar (belki bazılarını biz oyun esnasında o kadar dikkatimizi vermediğimiz için çok fark etmemiş olabiliriz, algıda seçicilik gereği. Alıcı gözle bakmayınca öyle olur.) Gerçi görsel kalite dışında birçok şeyi geliştirip hatta bazı diyalogları genişletme ve ortamlarda değişiklik yaptıklarını ifade etmelerine rağmen bana öyle gelmedi. Belki bana öyle gelmiştir bilemiyorum. Ortamlarda, diyaloglarda bir farklılık ve bambaşka bir derinlik hissetmedim. Müzikler konusunda çok çalışmışlar ama ona odaklanmadığım için mi bilmiyorum, onda da bir fikrim yok. (Belki benim oynadığım versiyonda müzikleri duyamamam ile ilgili bir sorun olup olmadığı konusunda şüphem var. Garip ama müzikleri hiç hatırlamıyorum.) Herkesin algı düzeyi farklı. Ama zaten pek de kayda değer bir şey olmayan toplanabilir eşyalar açısından da bir fark göremedim.
Eski oyunda da, bunda da eleştirilebilecek ve kusur bulunabilecek bir-iki husus var bence ama bunlar diğer niteliksiz yapımlara kıyasla (benim gibi fazla sıkılgan kişilere göre bir kusur) o kadar kusur kadı kızında da olur cinsten kusurlar. Temel olarak aslında oyunun temposu, gerilimi, diyalogları, oynanış dinamikleri çok iyi düzeyde. Ve evet yeni görsel kalite ile çok daha gerçekçi hissettiriyor. Ama işte sıkılmamı ve hatta biraz bunalmamı sağlayan bence önemli bir nokta, oyunun birçok sahnelerinde yürüyüş anlarının bir parça uzun sürmesi (çok uzun değil ama bir parça uzun) ve rahatça koşamıyor olmamız. Evet bu yürüme sahnelerinin az bir bölümüne otomatik olarak koşma koymuşlar ama o da bence çok yetersiz kalıyor, birkaç adım koşup hemen duruveriyor yine. Madem sürekli koşamıyoruz, o zaman o süreyi kısaltmaları gerek veya mutlaka koşma fonksiyonu eklenmesi gerekli. Özellikle daha önce deneyimlemiş olanlar için katlanması zor, bunaltıcı ve tempo düşürücü oluyor. Diğer taraftan toplanabilirler (okunabilen belgeleri demiyorum) çok bir mana ifade etmiyor. Böyle kayda değer olmayan şeyler keşke hiç olmasa. Bir faydası da pek yok. (Totemleri kastediyorum.) Fakat tüm bunların ilk defa oynayacaklar için hiçbir sorun teşkil etmeyeceği kanaatindeyim.
Özellikle ikinci defa oynayacaklar ve riske girmeden konforlu bir şekilde hikayeyi deneyimlemek için bir çok özelleştirme mevcut. Bu da çok güzel. Darısı benzer kategorideki tüm oyunların başına. Örneğin en önemlisi, bir tuşa çok kısa süre içinde basmanızı gerektiren QTE (Quick Time Event) anları için çok sayıda seçenek geliştirmişler ve bunlardan size uygun olanını seçebiliyorsunuz. Süre dolunca otomatik olarak başarılı olması seçeneği, rahat bir deneyim için harika. Ayrıca sürekli farklı tuş kombinasyonlarının çıkması ile kaçırmanız veya yanlış tuşa basmanız muhtemel olan zorlayıcı deneyimi, sürekli aynı tuş ile işi halletme seçeneğinin sunulması da deneyimi oldukça kolay hale getiren çok iyi bir seçenek.
Son olarak, hikâye odaklı interaktif oyunlar hakkındaki önemli değerlendirmemizi de tekrar aşağıya almak istiyorum:
Oyunlar hakkında zaman içinde farklı bir yaklaşım tarzım oluştu. Öncelikle bu tarz yapımlara film veya yürüme simülatörü denilmesi çok isabetli değil kanaatimce. Haklılık payı olmakla beraber yaşanan deneyimi doğru olarak ifade etmiyor. Bir kere bizzat oynadığınız zaman yapımın kalite ve tarzına göre eğer size içinde yaşadığınız hissini verebiliyorsa film diyerek geçmek çok yanlış olur. Çünkü film olarak izlediğinizde o hissi alamayacak ve o deneyimi tadamayacaksınız! Diğer taraftan da yapım eğer ciddi anlamda oynanış ve etkileşimli öğeleri de barındırıyorsa ve yine o gerçekçilik hissini başarılı bir şekilde veriyorsa, içinde yoğun olarak bulundurduğu sinematik öğelerden dolayı film diyerek geçmek çok hatalı bir yaklaşım olur ve harika bir deneyimden mahrum kalınmasına sebeptir.
Aslında basitçe şunu demek istiyorum: Neden oyunları severiz? Filmler yerine neden oyun oynarız? Daha zevkli diye... Kendimiz bir şeyler yapıyoruz diye... Birşeylere etki edebiliyoruz diye... Etkileşimde bulunuyoruz diye... Tüm bunların bağlandığı nokta bence hayalen bir gerçekçilik hissi yaşayıp bir haz almak, bir heyecan ve keyif duymaktır... Şimdi kanaatimce oyun oynamaya sebep olan en temel tetikleyici hissi, eğer bir hikâye odaklı, interaktif, FMV oyun verebiliyorsa hatta bunu kimi zaman diğer alışılagelmiş oyun türlerinden daha etkileyici, gerçekçi bir deneyim şeklinde sunabiliyorsa, elbette bu oyun türleri de oyun olarak görülmeli ve onlara da hatırı sayılır bir kıymet verilmelidir.
Until Dawn Türkçe Bonus İçerik videolarının tamamına aşağıdan ulaşabilirsiniz.
Kırmızı KepyoutubeUntil Dawn bitti ve sıra Bonus İçerikte. Bonus içerinin 1. bölümünde ekiple tanışıyoruz. İyi seyirler. ► SONRAKİ VİDEO https://www.youtube.com/watch?v=PEigi1EZ0L4 "Bugün kanatlarını çırpan küçük bir kelebek, haftalar sonra yıkıcı bir kasırgaya yol açabilir. Verdiğin küçük bir karar geleceği ciddi anlamda değiştirebilir..." Until Dawn işte bu cümlelerle başlıyor. Oyunu sizlere uzun uzun cümlelerle anlatmayacağım zira oyuna başladığımız an o atmosfer bizi hemen içine çekmeyi başarıyor. PS4'e özel olarak üretilen bu oyunu Kırmızı Kep kanalının başyapıtlarından biri olarak adlandırmak istiyorum. Kısaca açıklamak gerekirse; bir dağ evinde bulunan bir grup arkadaşın başından geçen esrarengiz olayları konu alıyor Until Dawn. Ama hikayenin öyle bir işlenişi var ki akıllara zarar. Verdiğiniz kararlar, yaptığınız ufacık tercihler bu hikayeye bambaşka boyutlar katabiliyor. Lafı hiç uzatmadan sizleri bu harika seriyle başbaşa bırakayım. Bu senenin en çok beklenen oyunlarından biri olan Until Dawn Kırmızı Kep'te başlıyor! Herkese iyi seyirler... Until Dawn Türkçe Bonus İçeriği Serisi Until Dawn Türkçe Altyazılı Seri Kırmızı Kep © 2015 KAYIT DETAYLARI 1920 x 1080 ÇÖZÜNÜRLÜK 30 FPS FACECAM AKTİF ► FACEBOOK | http://www.facebook.com/kirmizikep ► TWITCH | http://www.twitch.tv/kirmizikep ► TWITTER | http://www.twitter.com/kirmizi_kep ► STEAM TOPLULUĞUMUZ | http://steamcommunity.com/groups/kirmizikep ► WEB | http://www.kirmizikep.com ► BAĞIŞ YAP | https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=PZJL3Q6JHPY5G BURAK'IN ÖZEL PROFİLLERİ ► INSTAGRAM | http://www.instagram.com/raptorap ► TWITTER | http://www.twitter.com/raptorofficialhttps://www.youtube.com/watch?si=DT8s1OvnTz1p8eLE&v=vnpUh6ZXbqw&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lostideas -- 8 Ekim 2024; 11:58:47 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X