Şimdi Ara

hıza duyarlı hidrolik direksiyon hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
3.030
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaş sorduda sizce ne olabilir diye sorayım dedim.

    arkadaşın aracındaki hıza duyarlı hidrolik direksiyon bir kaç gündür çok sertleşti
    ilk zamanalar düşük hızda hafif olan direksiyon şimdilerde çok sert
    bunun sebebi ne olabilir sizce.?



  • olağandışı bir sertlik varsa birkaç sebepten olabilir. en başta gelen direksiyon hidrolik pompa arızası yada yağ seviyesi ekskliği olabilir

    hayırlı günler.
  • yorum yapacak kimse kalmadı yazmiyim dedim ama yinede arkadaş dinlemedi israr etti
    sizde yorum yapmazsanız darılmam sorun değil.





    edit :
    seni görmedim @tasshelhoff



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 29 Ağustos 2006; 17:13:15 >
  • hidrolik pompa sorunu olabilir araba ne kaç model yazarmısın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi profesör pato -- 29 Ağustos 2006; 19:54:43 >
  • hidrolik direksiyon sertleşmesi lastiklerden başlayıp direksiyon göbeğine kadar gelen düzenek içerisinde herhangi bir yerden kaynaklanabilir..lastiklerden başlarsak normal basınçtan daha az şişirilmiş lastiklerde direksiyonda sertleşme olabilir..yeni takılmış lastik veya eski lastik yer direncinin nispeten fazla olmasından dolayı direksiyonu sertleştirebilir..rot bozuklukları direreksiyonun özellikle rot ayarı bozulmuş kısma doğru turlarında direksiyona karşı kuvvet uygulayarak direksiyonu sert hissetmenize sebep olabilir..bunlar dışında diğer arkadaşların dediği gibi hidrolik sıvısının eksikliği veya hidrolik pompasının bozukluğu sonucu da bir sertlik olmuş olabilir..ayrıca direksiyon kutusunda olası mekanik bir problem sonrası da direksiyonda sertleşme olabilmektedir.buraya kadar dediklerim klasik hidrolik sistemler içindir..eğer arkadaşınızın aracı elektrohidrolik bir sisteme bağlı ise(ki bu düzenekte hidrolik direksiyon servosu gücünü aracın motorundan değil bir elektrik motorundan alır) o zaman ihtimaller arasına elektrohidrolik sistemdeki bir elektrik arızasını da almak gerekir..saygılar




  • türbülans@ arkadaşım değerli bilgilerin için teşekkürler...

    Soruyu bu sefer tersden sormak istiyorum.

    Bir arkadaşımın arabası araba hızlandıkça elektrohidrolik direksiyonde sertleşme yerine yumuşama hissi olursa ne düşünmek gerekir. Bana test ettirdi. Ben öyle bir yumuşama hissi hissetmedim. Ama arabanın kendi sürücüsü daha iyi bilir diye düşünüyorum...

    Araba bir kez sağa çekme nedeni ile rot ayarına girmiş...

    Teşekkürler...

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    hidrolik direksiyon sertleşmesi lastiklerden başlayıp direksiyon göbeğine kadar gelen düzenek içerisinde herhangi bir yerden kaynaklanabilir..lastiklerden başlarsak normal basınçtan daha az şişirilmiş lastiklerde direksiyonda sertleşme olabilir..yeni takılmış lastik veya eski lastik yer direncinin nispeten fazla olmasından dolayı direksiyonu sertleştirebilir..rot bozuklukları direreksiyonun özellikle rot ayarı bozulmuş kısma doğru turlarında direksiyona karşı kuvvet uygulayarak direksiyonu sert hissetmenize sebep olabilir..bunlar dışında diğer arkadaşların dediği gibi hidrolik sıvısının eksikliği veya hidrolik pompasının bozukluğu sonucu da bir sertlik olmuş olabilir..ayrıca direksiyon kutusunda olası mekanik bir problem sonrası da direksiyonda sertleşme olabilmektedir.buraya kadar dediklerim klasik hidrolik sistemler içindir..eğer arkadaşınızın aracı elektrohidrolik bir sisteme bağlı ise(ki bu düzenekte hidrolik direksiyon servosu gücünü aracın motorundan değil bir elektrik motorundan alır) o zaman ihtimaller arasına elektrohidrolik sistemdeki bir elektrik arızasını da almak gerekir..saygılar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    türbülans@ arkadaşım değerli bilgilerin için teşekkürler...

    Soruyu bu sefer tersden sormak istiyorum.

    Bir arkadaşımın arabası araba hızlandıkça elektrohidrolik direksiyonde sertleşme yerine yumuşama hissi olursa ne düşünmek gerekir. Bana test ettirdi. Ben öyle bir yumuşama hissi hissetmedim. Ama arabanın kendi sürücüsü daha iyi bilir diye düşünüyorum...

    Araba bir kez sağa çekme nedeni ile rot ayarına girmiş...

    Teşekkürler...

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    hidrolik direksiyon sertleşmesi lastiklerden başlayıp direksiyon göbeğine kadar gelen düzenek içerisinde herhangi bir yerden kaynaklanabilir..lastiklerden başlarsak normal basınçtan daha az şişirilmiş lastiklerde direksiyonda sertleşme olabilir..yeni takılmış lastik veya eski lastik yer direncinin nispeten fazla olmasından dolayı direksiyonu sertleştirebilir..rot bozuklukları direreksiyonun özellikle rot ayarı bozulmuş kısma doğru turlarında direksiyona karşı kuvvet uygulayarak direksiyonu sert hissetmenize sebep olabilir..bunlar dışında diğer arkadaşların dediği gibi hidrolik sıvısının eksikliği veya hidrolik pompasının bozukluğu sonucu da bir sertlik olmuş olabilir..ayrıca direksiyon kutusunda olası mekanik bir problem sonrası da direksiyonda sertleşme olabilmektedir.buraya kadar dediklerim klasik hidrolik sistemler içindir..eğer arkadaşınızın aracı elektrohidrolik bir sisteme bağlı ise(ki bu düzenekte hidrolik direksiyon servosu gücünü aracın motorundan değil bir elektrik motorundan alır) o zaman ihtimaller arasına elektrohidrolik sistemdeki bir elektrik arızasını da almak gerekir..saygılar




    normal şartlarda hangi düzenek olursa olsun hız arttıkça hidrolik direksiyonun sertleşmesi gerekir..tabii bu dediğim hıza duyarlı hidrolik direksiyonlu sistemler içindir..son yıllarda üretilen tüm araçlarda bu sistem var ama 80 li yıllar,90 ların başı civarında üretilen araçlar ve ülkemizdeki broadway ve kuş serileri hidrolik direksiyona sahip olmalarına rağmen bu sistemler hıza duyarlı değildir..yani hızlandıkça sertleşmezler..sertlikleri hep aynıdır..

    sizin arkadaşınızın aracı elektrohidrolik bir sisteme sahipse ve hızlandıkça sertliği azalıyorsa muhtemelen hidrolik sıvısı eksikliği veya hidrolik pompa arızası vardır..bu durum klasik direksiyonlu araçların,hızlandıkça direksiyonun hafiflemesine benzer..fakat siz kullandığınızda böyle bir problem farketmediyseniz muhtemelen bir ustaya gösterseniz o da hissetmeyecektir bu tip arızalar sürüşü belirgin bir şekilde etkiler ve siz de farkedebilirdiniz..bence endişelenecek bir durum yok..saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 29 Ağustos 2006; 20:33:00 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Airbag'li Direksiyon Değişimi
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Araba 2005 model astra, benim zaten bu konuda mekanik olarak hiç bir bilgim yoktur. 90 km/ h gibi hızlardan sonra direksiyonda boşluk gibi bir his ve eskisine oranla daha yumuşak sertliği azalmış direksiyon hissi...Ben anlayamadım açıkca, söylediğim gibi test ettim de...

    Servise gitti, herşeyine bakılmış, arabayı kaldırıp altına bile bakmışlar. test sürüşü de yapmışlar. Bir şey yok demişler. Daha sonra bir özel servisde arkadaş sormuş. Bakmadan z rotunu değiştirin bir şey kalmaz demişler...

    Bence bir şey yok ,kuruntu sadece

    Siz ne dersiniz?
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    türbülans@ arkadaşım değerli bilgilerin için teşekkürler...

    Soruyu bu sefer tersden sormak istiyorum.

    Bir arkadaşımın arabası araba hızlandıkça elektrohidrolik direksiyonde sertleşme yerine yumuşama hissi olursa ne düşünmek gerekir. Bana test ettirdi. Ben öyle bir yumuşama hissi hissetmedim. Ama arabanın kendi sürücüsü daha iyi bilir diye düşünüyorum...

    Araba bir kez sağa çekme nedeni ile rot ayarına girmiş...

    Teşekkürler...

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    hidrolik direksiyon sertleşmesi lastiklerden başlayıp direksiyon göbeğine kadar gelen düzenek içerisinde herhangi bir yerden kaynaklanabilir..lastiklerden başlarsak normal basınçtan daha az şişirilmiş lastiklerde direksiyonda sertleşme olabilir..yeni takılmış lastik veya eski lastik yer direncinin nispeten fazla olmasından dolayı direksiyonu sertleştirebilir..rot bozuklukları direreksiyonun özellikle rot ayarı bozulmuş kısma doğru turlarında direksiyona karşı kuvvet uygulayarak direksiyonu sert hissetmenize sebep olabilir..bunlar dışında diğer arkadaşların dediği gibi hidrolik sıvısının eksikliği veya hidrolik pompasının bozukluğu sonucu da bir sertlik olmuş olabilir..ayrıca direksiyon kutusunda olası mekanik bir problem sonrası da direksiyonda sertleşme olabilmektedir.buraya kadar dediklerim klasik hidrolik sistemler içindir..eğer arkadaşınızın aracı elektrohidrolik bir sisteme bağlı ise(ki bu düzenekte hidrolik direksiyon servosu gücünü aracın motorundan değil bir elektrik motorundan alır) o zaman ihtimaller arasına elektrohidrolik sistemdeki bir elektrik arızasını da almak gerekir..saygılar




    normal şartlarda hangi düzenek olursa olsun hız arttıkça hidrolik direksiyonun sertleşmesi gerekir..tabii bu dediğim hıza duyarlı hidrolik direksiyonlu sistemler içindir..son yıllarda üretilen tüm araçlarda bu sistem var ama 80 li yıllar,90 ların başı civarında üretilen araçlar ve ülkemizdeki broadway ve kuş serileri hidrolik direksiyona sahip olmalarına rağmen bu sistemler hıza duyarlı değildir..yani hızlandıkça sertleşmezler..sertlikleri hep aynıdır..

    sizin arkadaşınızın aracı elektrohidrolik bir sisteme sahipse ve hızlandıkça sertliği azalıyorsa muhtemelen hidrolik sıvısı eksikliği veya hidrolik pompa arızası vardır..bu durum klasik direksiyonlu araçların,hızlandıkça direksiyonun hafiflemesine benzer..fakat siz kullandığınızda böyle bir problem farketmediyseniz muhtemelen bir ustaya gösterseniz o da hissetmeyecektir bu tip arızalar sürüşü belirgin bir şekilde etkiler ve siz de farkedebilirdiniz..bence endişelenecek bir durum yok..saygılar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Araba 2005 model astra, benim zaten bu konuda mekanik olarak hiç bir bilgim yoktur. 90 km/ h gibi hızlardan sonra direksiyonda boşluk gibi bir his ve eskisine oranla daha yumuşak sertliği azalmış direksiyon hissi...Ben anlayamadım açıkca, söylediğim gibi test ettim de...

    Servise gitti, herşeyine bakılmış, arabayı kaldırıp altına bile bakmışlar. test sürüşü de yapmışlar. Bir şey yok demişler. Daha sonra bir özel servisde arkadaş sormuş. Bakmadan z rotunu değiştirin bir şey kalmaz demişler...

    Bence bir şey yok ,kuruntu sadece

    Siz ne dersiniz?
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    türbülans@ arkadaşım değerli bilgilerin için teşekkürler...

    Soruyu bu sefer tersden sormak istiyorum.

    Bir arkadaşımın arabası araba hızlandıkça elektrohidrolik direksiyonde sertleşme yerine yumuşama hissi olursa ne düşünmek gerekir. Bana test ettirdi. Ben öyle bir yumuşama hissi hissetmedim. Ama arabanın kendi sürücüsü daha iyi bilir diye düşünüyorum...

    Araba bir kez sağa çekme nedeni ile rot ayarına girmiş...

    Teşekkürler...

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    hidrolik direksiyon sertleşmesi lastiklerden başlayıp direksiyon göbeğine kadar gelen düzenek içerisinde herhangi bir yerden kaynaklanabilir..lastiklerden başlarsak normal basınçtan daha az şişirilmiş lastiklerde direksiyonda sertleşme olabilir..yeni takılmış lastik veya eski lastik yer direncinin nispeten fazla olmasından dolayı direksiyonu sertleştirebilir..rot bozuklukları direreksiyonun özellikle rot ayarı bozulmuş kısma doğru turlarında direksiyona karşı kuvvet uygulayarak direksiyonu sert hissetmenize sebep olabilir..bunlar dışında diğer arkadaşların dediği gibi hidrolik sıvısının eksikliği veya hidrolik pompasının bozukluğu sonucu da bir sertlik olmuş olabilir..ayrıca direksiyon kutusunda olası mekanik bir problem sonrası da direksiyonda sertleşme olabilmektedir.buraya kadar dediklerim klasik hidrolik sistemler içindir..eğer arkadaşınızın aracı elektrohidrolik bir sisteme bağlı ise(ki bu düzenekte hidrolik direksiyon servosu gücünü aracın motorundan değil bir elektrik motorundan alır) o zaman ihtimaller arasına elektrohidrolik sistemdeki bir elektrik arızasını da almak gerekir..saygılar




    normal şartlarda hangi düzenek olursa olsun hız arttıkça hidrolik direksiyonun sertleşmesi gerekir..tabii bu dediğim hıza duyarlı hidrolik direksiyonlu sistemler içindir..son yıllarda üretilen tüm araçlarda bu sistem var ama 80 li yıllar,90 ların başı civarında üretilen araçlar ve ülkemizdeki broadway ve kuş serileri hidrolik direksiyona sahip olmalarına rağmen bu sistemler hıza duyarlı değildir..yani hızlandıkça sertleşmezler..sertlikleri hep aynıdır..

    sizin arkadaşınızın aracı elektrohidrolik bir sisteme sahipse ve hızlandıkça sertliği azalıyorsa muhtemelen hidrolik sıvısı eksikliği veya hidrolik pompa arızası vardır..bu durum klasik direksiyonlu araçların,hızlandıkça direksiyonun hafiflemesine benzer..fakat siz kullandığınızda böyle bir problem farketmediyseniz muhtemelen bir ustaya gösterseniz o da hissetmeyecektir bu tip arızalar sürüşü belirgin bir şekilde etkiler ve siz de farkedebilirdiniz..bence endişelenecek bir durum yok..saygılar




    z rotu bu araçların kronik rahatsızlığıdır ve genelde değiştirilmekle bir çok sorun çözülür..dediğim gibi ön takımdaki tüm arızalar bir şekilde kendini direksiyonda belirterek farkedilir..ama rot bozukluklarında araç özellikle frenleme esnasında sağa veya sola çeker..bu arada şunu da belirtmem gerekiyor..elektrohidrolik sistemler her ne kadar klasik hidrolik sistemlerden farklı olarak motordan güç almayıp bir artı sağlıyor olsa da kullanım esnasındaki hissizlikleri ile bir o kadar da eksi alıyorlar...




  • Bilgilerin için tekrardan teşekkürler...
  • türbülans@ bitmedi

    Z rotu bahsedilen problemlere neden olur mu?

    Arabanın altına bakma ile z rotunda sorun olup olmadığı belli olur mu?

    Yani kısacası z rotunun problemli olduğu nasıl anlaşılır, çıkarıp bakmayla mı?
  • z rotu bozukluğu bir türlü tutmayan rot ayarı ile anlaşılır..yani arabanız sağa sola çekiyordur rot balansçıya gidersiniz rot ayarı yapılır..50-100 km gidersiniz ve bakarsınız yine sağa sola çekiyor..z rotu astraların süspansiyon sistemindeki yol tutuşunun sınıf kriterlerini belirlemesine katkı eden bir farklılıktır ve klasik rot balans işleminde ayar görmez..bu parça dediğim gibi astraların kronik sorunudur ve bildiğim kadarıyla sadece türkiyeye ihraç edilen astralarda sorun yaratmaktadır..o da arabadan çok bizim yollarımızdan kaynaklanır..aracın altından girip üstünden çıkmakla anlaşılamaz maalesef dediğim gibi en önemli belirtisi bir türlü tutmayan rot ayarına sebep olmasıdır..fakat z rotunun yenilenmesiyle sorun çözülüyor..fazla bilgim yok ama muhtemelen opel türkiye nin bizim ülkemizdeki astralar için geliştirdiği farklı özellikteki z rotundan kaynaklanıyor..

    sonuç olarak bu parçadaki bozuklukta direksiyondan anlaşılabilir ve bahsettiğiniz sürüş özelliklerine yol açabilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 29 Ağustos 2006; 22:06:30 >




  • Allah razı olsun, mesleğin otomotivle ilgili galiba

    Google aradım, z rotu nedir diye, senin çeyreğin kadar bilgi bulamadım...
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    z rotu bozukluğu bir türlü tutmayan rot ayarı ile anlaşılır..yani arabanız sağa sola çekiyordur rot balansçıya gidersiniz rot ayarı yapılır..50-100 km gidersiniz ve bakarsınız yine sağa sola çekiyor..z rotu astraların süspansiyon sistemindeki yol tutuşunun sınıf kriterlerini belirlemesine katkı eden bir farklılıktır ve klasik rot balans işleminde ayar görmez..bu parça dediğim gibi astraların kronik sorunudur ve bildiğim kadarıyla sadece türkiyeye ihraç edilen astralarda sorun yaratmaktadır..o da arabadan çok bizim yollarımızdan kaynaklanır..aracın altından girip üstünden çıkmakla anlaşılamaz maalesef dediğim gibi en önemli belirtisi bir türlü tutmayan rot ayarına sebep olmasıdır..fakat z rotunun yenilenmesiyle sorun çözülüyor..fazla bilgim yok ama muhtemelen opel türkiye nin bizim ülkemizdeki astralar için geliştirdiği farklı özellikteki z rotundan kaynaklanıyor..

    sonuç olarak bu parçadaki bozuklukta direksiyondan anlaşılabilir ve bahsettiğiniz sürüş özelliklerine yol açabilir...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Allah razı olsun, mesleğin otomotivle ilgili galiba

    Google aradım, z rotu nedir diye, senin çeyreğin kadar bilgi bulamadım...
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    z rotu bozukluğu bir türlü tutmayan rot ayarı ile anlaşılır..yani arabanız sağa sola çekiyordur rot balansçıya gidersiniz rot ayarı yapılır..50-100 km gidersiniz ve bakarsınız yine sağa sola çekiyor..z rotu astraların süspansiyon sistemindeki yol tutuşunun sınıf kriterlerini belirlemesine katkı eden bir farklılıktır ve klasik rot balans işleminde ayar görmez..bu parça dediğim gibi astraların kronik sorunudur ve bildiğim kadarıyla sadece türkiyeye ihraç edilen astralarda sorun yaratmaktadır..o da arabadan çok bizim yollarımızdan kaynaklanır..aracın altından girip üstünden çıkmakla anlaşılamaz maalesef dediğim gibi en önemli belirtisi bir türlü tutmayan rot ayarına sebep olmasıdır..fakat z rotunun yenilenmesiyle sorun çözülüyor..fazla bilgim yok ama muhtemelen opel türkiye nin bizim ülkemizdeki astralar için geliştirdiği farklı özellikteki z rotundan kaynaklanıyor..

    sonuç olarak bu parçadaki bozuklukta direksiyondan anlaşılabilir ve bahsettiğiniz sürüş özelliklerine yol açabilir...




    aslında hiç alakası yok..tıp doktoruyum ama z rotu bozuk astra da dahil bir sürü aracım oldu..insan başına bir iş geldiğinde ancak ayrıntısını öğrenebiliyor..bir de oto dergilerinin hepsini düzenli olarak takip ediyorum..6 ay kadar önce autoshow daki onno usta bu konuda birşeyler yazmıştı bir soru üzerine..tabii z rotu ile ilgili o daha ayrıntılı birşeyler yazmıştı ama ben aklımda kalanları burada size yazdım..saygılar




  • Bir hekime de ancak bir hekim yardım edermiş

    Resimdeki ufaklıklara bakan yeni uzman olmuş hekimim ben de....

    Ufaklık oğlum olur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 29 Ağustos 2006; 22:27:33 >
  • saygılar
  • arkadaşlar bilgiler için teşekkürler.

    türbülans
    bu hıza duyarlı ünite bilgileri nerden alıyor. yeri nerde?
    şimdi arkadaşın aracını bende inceleme şansı bulamadım ama
    benim düşüncem ordaki düzenekte bir sıkıntı olduğu yönünde
  • Elektrik kontrollü hidrolik direksiyonun yani şimdi kullandığımız hıza duyarlı sertleşen, mucidi OPEL dir bunu da buradan söyleyelim
  • ilk uyguladığı araç ve tarih ne?
    biliyormusun
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Elektrik kontrollü hidrolik direksiyonun yani şimdi kullandığımız hıza duyarlı sertleşen, mucidi OPEL dir bunu da buradan söyleyelim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    arkadaşlar bilgiler için teşekkürler.

    türbülans
    bu hıza duyarlı ünite bilgileri nerden alıyor. yeri nerde?
    şimdi arkadaşın aracını bende inceleme şansı bulamadım ama
    benim düşüncem ordaki düzenekte bir sıkıntı olduğu yönünde


    bildiğim kadarıyla bu ünite lastik devirine bağlı olarak aldığı bilgileri hidrolik sıvısının basıncını arttırıp azaltmak suretiyle direksiyonu yumuşatıyor..motor devrine bağlı değil çünkü araba boşta iken deviri arttırdığınızda direksiyonda bir değişiklik olmuyor..motordaki yerini tam olarak bilemiyorum fakat mantıken hidrolik kabı ile pompa arasında biryerlerde olması lazım..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.