Şimdi Ara

Hızır meselesi ... Allah herşeyi biliyor mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
813
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kehf Suresi, 80-81. âyetinin meali şöyle:
    "Çocuğa gelince, onun anne ve babası mü'min kimselerdi. Bundan dolayı, onun kendilerine azgınlık ve inkar sorunu kullanmasından endişe edip ,korktuk.

    Sorun şu: madem Allah geçmiş ve geleceğe dair herşeyi biliyor, neden bu çocuğun gelecekte ailesine zarar vermiyeceğinden emin değil. Endişe edip korktuk dediği zaman çocuğun ne yapacağından emin olunmadığı, bir tereddüt etme durumu var ortada.

    Eğer Allah herşeyi biliyor ise tereddüt etmemesi endişe duymaması lazım değilmi?

    Kimse kalkıp iradei cüzziye demesin, zira her ne olursa olsun Allah herşeyi bilendir der İslâm.

    Burada bir çelişkimi vardır?
    Mantıklı bir açıklaması varmıdır?

    İlla sorulacağı için peşinen yazayım ateist değilim, amacım Allah'a Kur'an'a saldırmak değil. Aydınlanmak ve fikir alışverişi yapmak amacım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dopamine. -- 14 Şubat 2019; 18:52:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yazılanları ve videoları Özetliyorum. Kafanız karışmasın
    Korkup çocuğu öldürüyoruz bu da kaderin olmadığını gösteriyor. Hitlerden korkmuyor ama küçük çocuktan korkuyor. Ama tabi çocuğun değişebileceğini düşünemiyoruz. Sonra yüce yaradan korkuyor. Sonra abdülaziz bey gecesiz güneşler ve güneşsiz gündüzleri anlamazsanız kutupta kafanız karışır diyor. Dünya yuvarlaktır lafı ile heliosentrik yapı sürekli karıştırılıyor. Ve fakat bunlar zaten Arapçadaki kelimelerin otuzbeşinci anlamları alındığında çocuğu öldürmek aslında insanın bekar kalması olduğundan boşandığımızda cinayetle yargılanma durumumuz oluyor, ondan sonra hızır melek mi insan mı tartışmalarının ardından istiklal marşı ve kapanış.
    Ortadoğuda sıradan bir cinnet günü daha böylece sona eriyor. Yarın yeni bir shining gününde görüşmek üzere. Hepimiz cek nikılsınız.
    Dıııııııııııııııııııııııt
  • Allah'ın korkmaması gerektiği fikri tıpkı dekartta ki zorunlu şekilde var olan varlık(zira tanrı sadece var olan varlıktır.form metafiziğinin ters çevrimi) misali ona yüklenen bir zorunluluktur

    Logic yani zorunluluk insanlar içindir.Prometheus boşuna ateşi yeryüzüne indirmedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 14 Şubat 2019; 19:42:28 >
  • Ayetin "endişe ettik, korktukdan" kastı ne onu saygın müfessirlerin tefsirlerine bakarak incelemek lazım. Tanrı'nın bilmemesinden dolayı endişe duyması anlamında kullanılmış gibi durmuyor bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F54F98451 -- 14 Şubat 2019; 19:42:6 >
  • Abdulaziz hoca sorunun cevabını vermiş

  • Bahsettiğin olayı içeren ayetler 60-82 arası tam 23 ayettir. Farklı yorumlansa da senin çok ciddi bir hatan var sen sadece 80. ayeti yazdın ama 80-81 diyorsun.

    Sadece 81i ekleyelim bakalım senin mantık nasıl devam edecek.

    80. Çocuğa gelince, anası babası mü'min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk.

    81. Böylece, Rablerinin onlara, bu çocuğun yerine daha hayırlı ve daha merhametli bir çocuk vermesini diledik.

    Senin bakış açına göre Allah; 80. ayette korkuyor 81. ayette de öldürülen çocuğun anne babasının rabbinin onlara hayırlı yeni bir çocuk vermesini diliyor?

    Ben senin kafa yapını anlayamadım valla.

    Kim korkuyor kim diliyor? Ayetlerde Musa ile ilim verildiği söylenen birinin hikayesi var. Bu cümleleri söyleyen ilim verilmiş olan kişi. Yani korkan da dileyen de o kişi kimse o. Ehli sünnete göre Hızır peygamber denen şahıs yani. Allah nerde?

    Kur'an daki en karışık konulardan biridir bu hikaye de sen resmen uçmuşsun.




  • mr.jk M kullanıcısına yanıt
    Bana kalsa Abdulaziz Hocanız bu konuda konu sahibinden daha fazla uçmuş. Ben Müslümanım ben anlamadım ne dediğini. Hangi soruya ne cevabı vermiş?
  • ilk başta kıssayı bari tam oku ve anlat. bu kadar anlayışsızlık olmaz ki. kuran okuma ve yorumlama diye yapılan şey insanı parmağını kopardıktan sonra parmağa bakarak insan anatomisi dersi vermeye benziyor. lao tzu diye biri var. meşhur bir de anlatısı. islamla ilgisi olmadığı için o kıssayı ballandıra ballandıra anlatırsınız. ama kuran ana fikri aynı olan şeyi anlatınca tu kaka.

    bir de not düşmüş ateist değilim diye. müslümanım diyorsan müslüman kime denir onu bir öğreniver bi zahmet.

    gelelim mantıklı açıklama kısmına

    rab kelimesi neyi ifade eder. terbiye. dedik ki kurana tümden bakmak lazım. kiminizi kiminize üstün kıldık ayetinin aydınlatmasıyla bakalım hızır kıssasına. ve bir de insanın başıboş bırakılmayacağı ayeti var. işte şu iki satırı bir anlamda birleştirelim. insanları terbiyeyle geliştirmek isteyen rab hızır kuluna verdiği ilimle kendi zamanındaki insanlardan üstün kılmış. geleceğe dair bazı bilgileri alan hızır alyhisselam da bazı icraatleri yaparken sonucu kesin olarak bileni unutmadan bir açıklama yapmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhmt042 -- 14 Şubat 2019; 21:38:9 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Dayı, bu ne ya?
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: torlofan

    Bana kalsa Abdulaziz Hocanız bu konuda konu sahibinden daha fazla uçmuş. Ben Müslümanım ben anlamadım ne dediğini. Hangi soruya ne cevabı vermiş?
    abdulaziz hoca Kuran ayetlerine dayanarak geleneksel kabul edilen kader kavramını kabul etmiyor, kader denilen şeye "ölçüt" diyor..Allah herşeyi kadere (ölçüye) göre yarattı diyor, kadere iman diye bir islamın şartı yok ki ben dinledim başka videolarını doğru söylüyor.
    konu ile ilgili abdulaziz hocanın başka videoları var, istersen ordan dinle.
  • mr.jk M kullanıcısına yanıt
    Ben ondan bahsetmiyorum ki korkanın Allah olduğunu söylüyor ama bildiğimiz korkma değilmiş bu. Cümleyi söyleyen belli yani öznesi belli olan cümlede Allah'ı nasıl özne yapar birisi.

    Bu ayetlerden kader konusu çıkartmak da ayrı bir meziyet. Üzerinde ne anlatıldığına dair asla uzlaşının olmadığı bir kıssa/hikaye var ortada. Allah olaya müdahil olup hiç bir şekilde açıklama yapmıyor sadece hikayeyi yaşayanların ağzından cümlelerle Muhammed'e vahyediyor ve Zülkarneyn kıssasına geçiyor.

    65. ayette "Derken kullarımızdan bir kul buldular ki, biz ona katımızdan bir rahmet vermiş, kendisine tarafımızdan bir ilim öğretmiştik." Özne Allah olarak başlıyor kıssa; sonra bir daha Musa dedi, öteki dedi şeklinde 82. ayete kadar kıssa devam ediyor.

    Hee bu kıssa ne diyor diye tartışsa Abdulaziz Bayındır'ın kendi görüşüdür diyeyim; direk 80 ve 81i konuşuyor kaderle ilgiliymiş gibi ayetler. Valla bu din adamları böyle oldukça daha çok insan ateisme geçer bu ülkede.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: torlofan

    Ben ondan bahsetmiyorum ki korkanın Allah olduğunu söylüyor ama bildiğimiz korkma değilmiş bu. Cümleyi söyleyen belli yani öznesi belli olan cümlede Allah'ı nasıl özne yapar birisi.

    Bu ayetlerden kader konusu çıkartmak da ayrı bir meziyet. Üzerinde ne anlatıldığına dair asla uzlaşının olmadığı bir kıssa/hikaye var ortada. Allah olaya müdahil olup hiç bir şekilde açıklama yapmıyor sadece hikayeyi yaşayanların ağzından cümlelerle Muhammed'e vahyediyor ve Zülkarneyn kıssasına geçiyor.

    65. ayette "Derken kullarımızdan bir kul buldular ki, biz ona katımızdan bir rahmet vermiş, kendisine tarafımızdan bir ilim öğretmiştik." Özne Allah olarak başlıyor kıssa; sonra bir daha Musa dedi, öteki dedi şeklinde 82. ayete kadar kıssa devam ediyor.

    Hee bu kıssa ne diyor diye tartışsa Abdulaziz Bayındır'ın kendi görüşüdür diyeyim; direk 80 ve 81i konuşuyor kaderle ilgiliymiş gibi ayetler. Valla bu din adamları böyle oldukça daha çok insan ateisme geçer bu ülkede.
    ayetten zaten bildiğin korkma anlamı çıkmıyor.
    ayrıca ayette kader konusu da akla geliyor, bak yukarıda konuyu açan arkadaş da bahsetmiş, okusan görüsün.
    abdulaziz hoca doğru sandığımız birçok yanlışı ortaya çıkarttı, bunlardan en önemlisi kader konusu, ikincisi de namaz vakitleri konusu, üçüncüsü de oruç vakitler..ben şahsen kendisini beğenerek takip ediyorum




  • mr.jk M kullanıcısına yanıt
    Allah cc razı olsun kardeşim. İslamı bu ataistlerin elinden sen kurtarıyorsun. Helal vallaha

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mr.jk M kullanıcısına yanıt
    Ben Abdulaziz Bayındır'ı genel olarak tartışmıyorum. Bazı hususlarda haklı olması her konuda haklı olacağı anlamına gelmez. Benim de hemfikir olduğum açıklamaları var bazı ayetlerle ilgili. Ama burada 60-64 ve 65-82 arası ayetlerin birlikte değerlendirilmesi gereken bir kıssa var.

    Sen gidip 80in öncesi yokmuş gibi alırsan ondan sonra da bu cümlenin öznesi Allah'tır; anlatılan da kaderdir dersen inanmayan gelir sorar; siz ayetleri tek tek ele alıp işinize geldiğiniz gibi yorumluyorsunuz biz yapınca mı yanlış oluyor.

    Ayetler eğilip bükülürse herkes her anlamı çıkartır özetle.

    Bu ayetlerde Allah'ın bize açıkladığı bir şey yok. Musa ile ilim verilen birinin karşılıklı konuşmalarından ibaret bir hikaye var. Biz bu ayetlerden ancak şunu anlarız Allah'ın ilim verdiği kişi bizim görmediğimiz/anlamadığımız şeyleri bilebilen biri. Küçük bir çocuğun gelecekte anne babasının imanını kötü etkileyeceğinden korkuyor ve onu öldürüyor ama Allah'ın onlara yeni bir çocuk verip vermeyeceğini de bilemeyen ancak öyle olmasını dileyen birisi. Ne ilmidir bu? Nasıl bir ilimdir bu? Tartışılacak mesele varsa bunlardır.

    Benim bilmediğim korkma anlamı ney bu arada?




  • Sorunun cevabı zaten sorunun içinde.Sen kendin bizzat farkındasın ama yediremiyorsun kendine.Hadi bakalım doğru yolu bulacaksın biraz daha detaylı araştır.
  • yaratılış açısından bakarsanız bir kişi bekar ise daha doğmamış kabul edilir. bu esnada anne baba evlat denen unsurlar bizatihi kendisindedir.

    onun anne ve babası mümmin iken onları küfre sürüklemesinden korktuk denirken içredeki evlat denen şeye karşı bir katilden bahsetmek mümkündür. yani kişinin evlat olan yönü mevt ettirilir de denebilir.

    bu açıdan onu bekar bıraktık, evlendirmedik zira o anne ve baba duygusu ile mümminken türeme sonucu küfre dalacaktı gibi düşünebiliriz.

    ...........................

    fiili bir katil değil de denebilir.

    ..........................

    ikinci bakış açısıyla; gemi kıssası(kızıldenizin yarılması), bir kişiyi öldürme( ben de öldürür ben de diriltirim dedi), hz.harun ile birlikte samirinin buzağısı( iki kardeşin define bulması) gibi olaylar bu 3 olayın yani firavunla karşılaşma halinin önceden tecrübe edilmesine benziyor.

    kızıldenizin yarılması ile geminin alıkonulması, firavunun bir mahkumu öldürüp diğerini serbest bırakması ile hızırın bir çocuğu öldürmesi,samirinin altından buzağısı ile karşılaşan iki kardeş rasul. bence firavunla karşılaşma öncesi bir deneme turu denebilir.




  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    ilahi kudretin her şeyi bilmesi ya da kader ile ilgili bir deneme de denebilir. yani 3 olay firavunla karşılaşma anının bilindiğini ancak cereyan ediş şekli konusunda hz.musa aleyhisselama meseleye kendi hıfzı iradesi ile katacağı anlam bakımından sağlanan bir imkan olarak değerlendirilmeli.

    totalde kader boşluğun kişice kendi görgüsü ilmi ile doldurduğu bir şey gibi düşünülmüş. sen bir çocuğun öldürülüşünü gördüğün an, musa aleyhisselam bir mahkumun öldürülüşünü görüyordu ve başka bir kişi de ..... görürken en nihayetinde ilahi katta da kaderin ta kendisi zaten bilinen şekli ile iş yapıyordu diye düşünün.

    ...........................

    bilinen hale karşı bir de musa aleyhisselamdan konunun yorumlanış (hayat kazanmış ) halini görelim mevzuu vardı denebilir. yani bu 3 olayla esasen biz de karşılaştık ya da karşılaşacağız demek bu.

    hepimize rasul olma hali teklif edilmişe benzer.

    ....................

    edit
    bana kalırsa denenen bir varlık varsa bu vahyi getiren melek ve onun tabi olduğu kaynak denenmekte denebilir. yani musayı seçen muhammedi seçen ilahi kudret değil de hz.melekmiş gibi düşünmekteyim. ve bu tercihleri konusunda kendisi deneniyor gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 14 Şubat 2019; 23:58:19 >




  • mr,jk yı bloklamayan kalmış hâla

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ilahi kudretin bilme hali şöyle tasvir edilebilir. k l m gibi 3 harf var diyelim. m l'nin içine çökecek l'de k'nın içine çökecek ve bu hal ses denen şeyi vermeden her şeyi anlatacak.

    bu durum için verilebilecek insanımsı örnek şu. iki kişi türediğinde türetilen varlığın kelimelerle ifade edilmeyen halleri ve yaşam tarzı ilahın bilme dediğimiz haline en yakın haldir.

    yani ben salt yaşam boyutumla ilahça bilinen bir şey olurum ki bunu sözle ifade etmeme gerek kalmaksızın bu hal apaçıktır.

    aklıma gelen ifade gücümün yettiği en üst noktada şimdilik bu şekilde tanım yapabiliyorum. benim konuşmama veya elçi vasfı ile beyanda bulunmama gerek kalmaksızın esasen ben fizik varlığım ve eylemlerim olarak o biliyor demekteyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 15 Şubat 2019; 0:9:5 >
  • mr.jk M kullanıcısına yanıt
    https://youtu.be/1G5xodLW8C8

    Çok güzel açıklamış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • avcılarınavcısı kullanıcısına yanıt
    Son kale

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WILDBOYS

    https://youtu.be/1G5xodLW8C8

    Çok güzel açıklamış
    unutma dünya yuvarlaktır diyen adamla da dalga geçmişlerdi.
    şimdilik alay etmek serbest, ama işin aslı açıklanınca göreceğiz hep birlikte.

    işin aslını öğrenmek istersen izle, 1:22'den başlayabilirsin..
    öğrenmek istemezsen de alay etmeye devam et sorun değil;




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.jk -- 15 Şubat 2019; 1:6:58 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.