Şimdi Ara

Honda 6 Yıllık 150.000 km. Garantisi Hikaye (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
10.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • honda arıza yapmıyorki garantiyi ne yapacan

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben üretici olsam araca ömür boyu garanti veririm.. Daha güzel bi kar kapısı olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    10 gun sonra arabayi ilk bakimina sokucam. Yetkili servis 430 lira fiyat verdi ama bence cok yuksek sadece yag ve filtreler degisecek ozel serviste max 200 lira tutar. Sirf garanti muhabbeti var diye de fazladan para bayilmak mantikli mi?

    Eray, el kitabında 15.000km/1 yıl için sadece yağ ve yağ filitresi var, gerisi aslında hikaye...türk servislerinin uydurması.

    aslında polen 2yıl, hava 4yıl, buji 4yıl gibi durumlar var. ama buradaki servisler "türkiye şartlarına göre" diye bir şey tutturmuşlar. öyle gidiyor.

    sadece bakım kitapcığında yazanları değiştirin desek, garanti de sorun çıkacağını hiç sanmam...
    chevrolet türkiyeyi arayıp "sadece bakım kitapçığında yazanları değiştireceğim" garanti de sorun olurmu diye sorsana.
    yanlız ses kaydını al. ne olur, ne olmaz


    6 ay önce, 30.000/2 yıl bakımında buji dahil herşeyi değiştirdim 350TL tuttu.




  • Benim sanayide bir abim var, kendisi aynı zamanda opel özel servis sahibi. Sedan 1.3cdti aracını opel servisine götürüyordu. Bakım mazemelerini (yağ - filtre - buji) kendisi servisten alıp bagajında götürüyordu. Sadece opel servisinde işçilik parası ödüyordu sırf garantiden çıkmasın araç diye.
  • Alttaki mesajı daha önce de yazmıştım,bu konuya cuk oturuyor diye yazıyorum tekrar.

    "Başımdan geçen bir olayı anlatayım. 2000 civic kullanıcısıyım. Yedek parçalarını orjinal olarak servis harici hiç bir yerden bulamazsınız Honda ların. Bende 100.000 bakımı için fiyat aldığımda 2008 yılında 700 tl çıkartmışlardı. Mecburen trigger kayışını sevisten 150 tl ye aldık. Gerisi tam bomba, Servisin bana verdiği listede toplam 300 tl tutan diğer kayışları sanayiden aynı kalitede 30 Tl ye temin etmiştim. Şunu anladım ki Honda servisten ve yedek parçadan geçiriyor. "
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    Ben üretici olsam araca ömür boyu garanti veririm.. Daha güzel bi kar kapısı olabilir mi?

    Ömür boyu garanti verdiğinde ne kadar para kazanabilirsin ki? Markaların asıl kazandıkları nokta yedek parça ve servis bakım paraları.Ömür boyu garantide arabayı satarsın 50.000TL'ye adam 10 yıl sonra gelir garantiden herşeyini değiştirir üstüne bir 10 sene daha kullanır.En sonunda batarsın
  • Hondayı bakım konusunda eleştirmeyin. 5 yil kullandım civic in bakım masrafları gayet düşük. Daha bu sabah 2011 corsayı bakıma soktum. 10 . ayda 15 bin bakımına girmiş oldum ve fiyat 400 TL. Bu fiyattıda istanbuldaki bütün servisleri arayarak en ucuzunu seçmemle buldum. Yoksa 460 480 diyen bile var.
  • 2008 model jazz sahibiyim. geçenlerde 40 bin bakımı yaptırdım. 495 tl tuttu. normal bakıma ek cvt yağı değişti (3.5 litre). aynı bakımı normalde özel honda servisinde 250 tlye yaptırabilirdim neyse konu o değil.
    sunroof lastiğinden bir parça kopmuştu (sunroofu çevreleyen lastik). servise dedim, "tamam abi fotoğrafını çekip hondaya garanti değişim onayı için gönderelim, onay gelince değiştiririz" dedi. 1 hafta oldu ses yok, aradım efendim honda onay vermemiş, kullanıcı hatası demiş. ne yani gidip orayı kemirdim mi diyorsun bana dedim. neymiş, basınçlı suyla yıkamak plastik parçalara zarar verebiliyormuş ondan olabilirmiş!
    sonuç olarak, hondanın motor ve şanzıman olarak sıkıntı yaratması çok nadir. o nedenle aslında 6 yıl garanti çok akıllıca planlanmış bir pazarlama ve müşteriyi servise bağlı kılıp söğüşleme taktiği.




  • Şu "kullanıcı hatası" muhabbetine gıcık oluyorum
    Hakkını aramayacaklar için uydurulmuş bir söz.
    Dava açınca bal gibi de fabrika hatası oluyor
    Banamın bürodan eski bir arkadaşı 3 sene kullandığı MMT Corolla dizel aracını mahkeme kararıyla çatır çatır Toyota`ya geri aldırttı.
  • Kullanıcı hatası diye bir olayı sarf malzeme olmayan parçalar için asla kabul etmezdim,

    sarf malzemeler, filtreler, yağlar, sıvılar, lastikler, amortisörler, yürüyen ayarları, fren debriyaj balataları, akü, bunlardır aşınan, eksilen, biten parçalar,

    yukarıdaki örneklerden, mesela motor kulakçığı takozu, sunroof fitili, bunlar kesinlikle kullanıcının müdahalesiyle aşındırdığı parça değil,

    yani bir insan gözü gibi baktığı araca gavur malı muamelesi edebilir mi? tabi ki etmez,

    burda da işte firmaların fırsatçılığı ortaya çıkıyor,

    Allah için bugün sıfır honda araç alabilecek durumda olsam, ilk bakımına bile yetkili servise götürmem,

    bu sadece honda için geçerli değil, yetkili servisler öyle bir düzen tutturmuşlarki, kolu bırak, bacağım kadar giydiriyorlar, bu kadar da insafsızlık, para gözlülük olamaz ...




  • hondayı bilemem ama röno yetkili servisleri, en ufak kusurda sorgusuz yenisi ile değişim yapıyor. kullanıcı hatası bahanesi pek yok
  • yine honda iyi, sakın siz dogusun eline düsmeyin, tam sögüs merkezi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    10 gun sonra arabayi ilk bakimina sokucam. Yetkili servis 430 lira fiyat verdi ama bence cok yuksek sadece yag ve filtreler degisecek ozel serviste max 200 lira tutar. Sirf garanti muhabbeti var diye de fazladan para bayilmak mantikli mi?

    Eray, el kitabında 15.000km/1 yıl için sadece yağ ve yağ filitresi var, gerisi aslında hikaye...türk servislerinin uydurması.

    aslında polen 2yıl, hava 4yıl, buji 4yıl gibi durumlar var. ama buradaki servisler "türkiye şartlarına göre" diye bir şey tutturmuşlar. öyle gidiyor.

    sadece bakım kitapcığında yazanları değiştirin desek, garanti de sorun çıkacağını hiç sanmam...
    chevrolet türkiyeyi arayıp "sadece bakım kitapçığında yazanları değiştireceğim" garanti de sorun olurmu diye sorsana.
    yanlız ses kaydını al. ne olur, ne olmaz


    6 ay önce, 30.000/2 yıl bakımında buji dahil herşeyi değiştirdim 350TL tuttu.

    İzmir'de polen filtrem ikinci yılı çıkaramıyor.
    Bir sene sonra söktüğümde eski filtre, toz vs.'den iyice tıkanmış, ölü gibi oluyor.
    Galiba polen filtresinde "Türkiye Şartları" geçerli.

    Hava filtresi de aynı şekilde, keşke 4 yıl dayansa. Arada söküp temizlememe rağmen iki bakım, yani 20.000 km, yani bir yıl dayanmıyor.

    Eğer düzgün yerlerden yakıt aldıysanız bujilerin dayanacağına inanıyorum, onlardaki "Türkiye Şartları" sadece benzin kalitesi ile ilgili.

    Selamlar.




  • Orijinalden alıntı: bal974

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Orijinalden alıntı: _eRay



    İzmir'de polen filtrem ikinci yılı çıkaramıyor.
    Bir sene sonra söktüğümde eski filtre, toz vs.'den iyice tıkanmış, ölü gibi oluyor.
    Galiba polen filtresinde "Türkiye Şartları" geçerli.

    Hava filtresi de aynı şekilde, keşke 4 yıl dayansa. Arada söküp temizlememe rağmen iki bakım, yani 20.000 km, yani bir yıl dayanmıyor.

    Eğer düzgün yerlerden yakıt aldıysanız bujilerin dayanacağına inanıyorum, onlardaki "Türkiye Şartları" sadece benzin kalitesi ile ilgili.

    Selamlar.

    Corolla'nın polen filtresinin orjinali 50 lira, yan sanayisi 11...

    Aslında özellikle Honda gibi benzinli ,atmosferik ,sorunsuz bir aracı ilk baştan itibaren servise sokmasak elimizde kalan parayla sandık motor alınırdı herhalde...




  • Geçen Ağustosta imzamdaki aracın 10bin bakımına 270 lira verdim. Hem de 0-40 Mobil-1 Tam Sentetik motor yağı dahil...
    40bin bakımında verdiklere o rakama tahminimce balataları dahil etmişlerdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    10 gun sonra arabayi ilk bakimina sokucam. Yetkili servis 430 lira fiyat verdi ama bence cok yuksek sadece yag ve filtreler degisecek ozel serviste max 200 lira tutar. Sirf garanti muhabbeti var diye de fazladan para bayilmak mantikli mi?

    Eray, el kitabında 15.000km/1 yıl için sadece yağ ve yağ filitresi var, gerisi aslında hikaye...türk servislerinin uydurması.

    aslında polen 2yıl, hava 4yıl, buji 4yıl gibi durumlar var. ama buradaki servisler "türkiye şartlarına göre" diye bir şey tutturmuşlar. öyle gidiyor.

    sadece bakım kitapcığında yazanları değiştirin desek, garanti de sorun çıkacağını hiç sanmam...
    chevrolet türkiyeyi arayıp "sadece bakım kitapçığında yazanları değiştireceğim" garanti de sorun olurmu diye sorsana.
    yanlız ses kaydını al. ne olur, ne olmaz


    6 ay önce, 30.000/2 yıl bakımında buji dahil herşeyi değiştirdim 350TL tuttu.

    İzmir'de polen filtrem ikinci yılı çıkaramıyor.
    Bir sene sonra söktüğümde eski filtre, toz vs.'den iyice tıkanmış, ölü gibi oluyor.
    Galiba polen filtresinde "Türkiye Şartları" geçerli.

    Hava filtresi de aynı şekilde, keşke 4 yıl dayansa. Arada söküp temizlememe rağmen iki bakım, yani 20.000 km, yani bir yıl dayanmıyor.

    Eğer düzgün yerlerden yakıt aldıysanız bujilerin dayanacağına inanıyorum, onlardaki "Türkiye Şartları" sadece benzin kalitesi ile ilgili.

    Selamlar.

    ilk bakıma girdiğimde(7.000km, yer antalya) sadece kitapçık da yazan ve üreticinin zorunlu tuttuğu değişimleri yaptırmayı düşünüyordum.

    servise gittim. sadece bakım kitapçığında yazanlar değişsin dedim. ilk önce şöyle bir baktılar

    *ama! fitreler falan filan gak guk!
    -arkadaşım bakım kitapçığında sadece bunlar deniyor. koskoca üretici yazmış işte...
    değiştirmesek garanti dışımı kalacak yani.
    * eeuuueeee hımmm!!!
    -anlayamadım.
    *kalmaz
    -anlamadııım.
    *kalmaması lazım.
    -tamam kardeş, ben hava filtresine baktım "bal dök yala" polen filtresini çıkartın bakayım, gerekliyse değiştiririz.
    haaa! unutmadan, aracın suyu tam su mu falan diye sarf malzemesi kakalamayın, balatalarım da temiz istemez....

    sonuç: yağ+yağ filtresi+polen+işçilik=230TL
    2. bakım; pek anlayamadığım ve kitapçık da 1. bakıma göre sadece +polen olduğu için amaaan herşeyi değiştirin dedim.
    bujilere baktım onu da değiştirmelerini istedim=350TL
    şunu da yapabilirdim., değişmesi gerekmeyen polen ve bujileri değiştirmeyip sanayi de değiştirebilirdim. Üşendim.

    benim aracın garantisi 3yıl. 3. bakım için şaşırıp bayi servisine giden ve aracı 60.000 ye yakın olanlara bakımı için 1.150 tl fiyat çıkartmışlar.
    neden bu fiyat? çünkü 100.000km de değişmesi gereken triger setini son bir hamle ile kaktırmaya çalışıyorlar.
    elle/gözle kontrol edersin, gerçek değişmesi gerekiyor ise, özel-yetkili servis seçimini araç sahibine bırakırsın. sana gelsin
    sanayiye yada özele kaçmasın diye % bazında indirim yaparsın. daha önceki opel aracımı hep yetkili servise götürdüm.
    hem ilgili ve bilgili oldukları için hem de sanayi/servis arasındaki makası "gitmeye gerek görmeyecek" derecede kapattıkları için...

    asıl anlatmak istediğim şudur; aslında sadece bakım periyotlarında değişenleri değiştirin deme hakkımız var.
    sonuç olarak sistemde zorunlu değişimi yapmış ve araç bakıma girmiş gözüküyor.
    ama içimize sinmeyen, aklımızda kalan filtre vesaire durumları istediğimiz yerde 1/3-1/4 fiyatına kazıklanmadan taktırabiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    Kusura bakma ama 45 milyarlık aracım varsa bakımını yetkili serviste yaptırma olanağın vardır diye düşünüyorum.

    Yinede ben haklıyım diyorsan cem hondaya falan bulaşma.


    Çiftkurtlar bereçte Mehmet bey var onunla görüşmeni tavsiye ediyorum hocam

    niye?

    45 binTL lik arabasi olan kaziklanmaya mecbur mu?

    shov marka tv almayip sony tv alanlara da aynisini mi diyecez?

    yada manavadan elma alip curuk cikti ise,pazardan almamissin manavdan aldi isen bi elma sana koymaz mi diyecez?

    vatandas olarak kaziklanmanin karsisinda bir bilinc halen daha olusturamamisiz,adamlarda seve seve yakaladigini kaziklar tabi...

    alan memnun,satan memnun...
  • Selamlar,

    Adam benden 490 TL istedi diyorum yok o kadar değildir gibi muhabbetler dönüyor. Senden 180 TL almışlardır birşey demem. Ama biz de kafadan sallamıyoruz. O değil sadece ben değil birkaç kişi de yazmış ciddi rakamlar istendiğini. Onlar da mı sallıyor yani.

    Bu açılan konuda ben şunu gördüm, her Honda servisi ya aynı bakım fiyatı uygulamıyor ya da her Honda servisinin bakım düzeni farklı. Peki bu normal mi diye de eklerim.

    Birçok arkadaşın neden söğüşlenelim görüşlerine katılıyorum. Bu 6 yıl 150000 Km. garantisinin de servislerini ihya etmek için müthiş bir oyun olduğu da sanırım ortada. Tabii ki isteyen istediği yerde yaptırır. Ancak garanti konusunda da "kullanıcı hatası" sözünü de sıkça duymaya başladık arkadaşlar. Ona göre diyorum.


    Not. Çok önemli mi bilmem ama ilgimi çekti, gittiğim Honda'nın binasında satış departmanı ve servis müdürünün odası da dahil bir tane Atatürk portresini bulamadım. Böyle şeylere dikkat eden birisi değilimdir ama İzmir'deki bir binada bunu görmek enteresan geldi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Berkayya -- 31 Mayıs 2012; 15:54:30 >




  • bakım ucretleri yetkılı servıste çok kazık
    ben aracımı yetkı servısın 370tl verdıgı bakım ücretını aynı malzeme kullanarak 160 tl yaptırdım.
  • hocam bir tane bende var ve şuan yakın akrabalrımda 4 adet var yaklaşık 11 senedir biniyorum dediğinz durumlarla hiç karşılaşmadık hatta küçücük tıkırtı olaylarında dahi bazı parçaların anında garntiden değiştiğini çok iyi bilirim... 490 tl servis ücreti muhtemelen 40 bin katı veya 100 bin katı bir km ye büyük bakıma denk gelmiştir, bujiler filtreler yağ yakıt filtre vs birçok şey değişir... siz hondayı tarif ettiyseniz biz honda diye hep beraber başka marka almışızz...



    alın burdanda hangi bakımın ne kadar tutacağını az çok hesab edebilirsiniz, bazı markalarda 50 bin km olan triger 100 binde değişir ve 100bine gelene kadar sorun çıkardığı görülmemiştir, yani bir mal diğer markalara göre 2 kat dayanıyor bunlarıda göz önünde bulundurun hesap ederken..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 31 Mayıs 2012; 16:32:12 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.