Bana ve çevremdeki arkadaşlara mı öyle denk geldi bilmiyorum ama arkadaşlarımın başından geçenler bunun bir oyun olduğu yönünde. 5-6 Yıl boyunca sadece kendi yetkili servislerinde aracı bakıma sokma zorunluluğu hadi neyse de, 120 TL'lik bakıma 490 TL gibi fiyat istemeleri insafsızlığa giriyor. Ne güzel memleket, 5-6 Yıl boyunca garanti diyerekten insanları söğüşlemektir bu. Garanti konusu da tartışmaya açıktır. Bir arkadaşımın motor kulakçığındaki arızayı kullanım hatası diye yorumlamışlar ve para istemişler. Kimine de gene aynı numara.. Madem her birşeye kullanım hatası diyecekler o zaman bu neyin garantisi? Bu malum sadece Honda'ya özgü değil ama şunu anladım, demek Honda bile böyle. Bir de buna karar veren kim, belli değil. Honda Türkiye deyip üzerlerinden atıyorlar. Ayrıca bu yetkili servisler sayı saymasını da bilmiyor, bir yetkili servisi müdürü 2006 model aracın garanti süresini parmak hesabını yaparak, 2010 bittiğinde dolacağını bile iddia edince tamam dedim. Bunlar böyle. Madem böyle oluyorsa.. Ne denebilir ki.
Kusura bakma ama 45 milyarlık aracım varsa bakımını yetkili serviste yaptırma olanağın vardır diye düşünüyorum.
Yinede ben haklıyım diyorsan cem hondaya falan bulaşma.
Çiftkurtlar bereçte Mehmet bey var onunla görüşmeni tavsiye ediyorum hocam
490 TL olmaması lazım normal bakım ücretinin.350-400 arası İstanbul'da. Garanti konusunda her firma bunu yapıyor zaten.
Ama lastiklerinizi bizde değiştirmezseniz araç garantiden çıkar diyen Honda servisi bile duyduktan sonra bu ülkede yetkili servislerle ilgili duyduklarım beni şaşırtmıyor
quote:
Orijinalden alıntı: cemalnalga30
Kusura bakma ama 45 milyarlık aracım varsa bakımını yetkili serviste yaptırma olanağın vardır diye düşünüyorum.
Yinede ben haklıyım diyorsan cem hondaya falan bulaşma.
Çiftkurtlar bereçte Mehmet bey var onunla görüşmeni tavsiye ediyorum hocam
O kadarlık Hondam yok :) Olsa da güvenilir bir usta bulmak o kadar da zor olmasa gerek.
quote:
Orijinalden alıntı: Berkayya
O kadarlık Hondam yok :) Olsa da güvenilir bir usta bulmak o kadar da zor olmasa gerek.
Alıntıları Göster
uzun garanti hep bize zarar
Arabaya ben bakıyorum günü gününe bakıma giriyorum ne derlerse yapıyorum sonra garanti veriyoruz hepsi hikaye
Valla hondaya vur ama yanlis yerden vurma...hangi periyodik 10000 bakimi 490 tl gosterebilirmisin bana..ha sanziman yagi degisir, buji degisir..vs ozaman tamam. Ama normalde civic bakimi 250 civari. Kaldi ki civicte 250 olan bakimi opelde vw de yapinca 400 e cikarsin..ha honda da 250 olan bakim her 10000 km de, diger markalarda 400 olan bakimsa her 15000 km de bir.. Yani birim km basina ayni bakim vasrafi var...Ayrica bende de disk-aku-motor takozu gibi birsuru sey degisti ve alayi garantiden...
quote:
Orijinalden alıntı: alikum
Valla hondaya vur ama yanlis yerden vurma...hangi periyodik 10000 bakimi 490 tl gosterebilirmisin bana..ha sanziman yagi degisir, buji degisir..vs ozaman tamam. Ama normalde civic bakimi 250 civari. Kaldi ki civicte 250 olan bakimi opelde vw de yapinca 400 e cikarsin..ha honda da 250 olan bakim her 10000 km de, diger markalarda 400 olan bakimsa her 15000 km de bir.. Yani birim km basina ayni bakim vasrafi var...Ayrica bende de disk-aku-motor takozu gibi birsuru sey degisti ve alayi garantiden...
2006 model araç 2005 yılında trafiğe çıktı diye muhtemelen 2005/2006/2007/2008/2009/2010 şeklinde 6 yıl saymıştır o eleman.
2008 Civic ön cam için dışada 200 TL, Serviste 1000 küsür TL fiyat alınca ve servisteki eleman abi dışarda taktır bu fiyat çok abartı dediğinde, mantalite olarak Honda'nın da en az VW kadar bu açılardan b*ktan bir firma olduğunu anladım.
Kullanıcı hatası mıdır? değil midir? bu biraz yersen hesabı. Her firmada böyle. Hakkını aramayı bilirsen haklı çıkabiliyorsun, sesini çıkartmazsan parayı ödeyip geçiyorsun.
Zira motor kulağı kullanıma bağlı olarak bozulabilir, normalde kolay bozulacak bir parça değil.
Tüm bakımların yetkili servislerde fahiş fiyatlardan yapılma zorunluluğuna bir çözüm getirilmeli, araçların ruhsatları gibi bir de sicil dosyaları olmalı. O dosyaya her yapılan işlem yazılmalı. Yapılan bakımın periyodik olarak yerine getirilmiş olması ve özel serviste yapılmış olması garantiyi bozmamalı. Araç 2 el satışında da bu sicil dosyasından kilometresi, bakımları, hasarları her şeyi görülebilmeli.
quote:
Orijinalden alıntı: Berkayya
Merhabalar,
Bana ve çevremdeki arkadaşlara mı öyle denk geldi bilmiyorum ama arkadaşlarımın başından geçenler bunun bir oyun olduğu yönünde. 5-6 Yıl boyunca sadece kendi yetkili servislerinde aracı bakıma sokma zorunluluğu hadi neyse de, 120 TL'lik bakıma 490 TL gibi fiyat istemeleri insafsızlığa giriyor. Ne güzel memleket, 5-6 Yıl boyunca garanti diyerekten insanları söğüşlemektir bu. Garanti konusu da tartışmaya açıktır. Bir arkadaşımın motor kulakçığındaki arızayı kullanım hatası diye yorumlamışlar ve para istemişler. Kimine de gene aynı numara.. Madem her birşeye kullanım hatası diyecekler o zaman bu neyin garantisi? Bu malum sadece Honda'ya özgü değil ama şunu anladım, demek Honda bile böyle. Bir de buna karar veren kim, belli değil. Honda Türkiye deyip üzerlerinden atıyorlar. Ayrıca bu yetkili servisler sayı saymasını da bilmiyor, bir yetkili servisi müdürü 2006 model aracın garanti süresini parmak hesabını yaparak, 2010 bittiğinde dolacağını bile iddia edince tamam dedim. Bunlar böyle. Madem böyle oluyorsa.. Ne denebilir ki.
Siz cevabı yazmışsınız zaten. Honda'ya özgü bir durum yok ortada.
Her firmanın yaptığı söğüşleme politikası.
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
Kullanıcı hatası mıdır? değil midir? bu biraz yersen hesabı. Her firmada böyle. Hakkını aramayı bilirsen haklı çıkabiliyorsun, sesini çıkartmazsan parayı ödeyip geçiyorsun.
Zira motor kulağı kullanıma bağlı olarak bozulabilir, normalde kolay bozulacak bir parça değil.
Tüm bakımların yetkili servislerde fahiş fiyatlardan yapılma zorunluluğuna bir çözüm getirilmeli, araçların ruhsatları gibi bir de sicil dosyaları olmalı. O dosyaya her yapılan işlem yazılmalı. Yapılan bakımın periyodik olarak yerine getirilmiş olması ve özel serviste yapılmış olması garantiyi bozmamalı. Araç 2 el satışında da bu sicil dosyasından kilometresi, bakımları, hasarları her şeyi görülebilmeli.
yılların ustaları var ama yetkisiz yetkililer var beceriksiz hem yetkili hemde iyi usta bulmak lazım.sonuçta can taşıyor bu araçlar. ihmale gelmez 100 tl ucuz olsun diye bakmamak lazım. ama yağını suyunu kendiniz bile değiştirisiniz. onada para vermeyin.
quote:
Orijinalden alıntı: alikum
Valla hondaya vur ama yanlis yerden vurma...hangi periyodik 10000 bakimi 490 tl gosterebilirmisin bana..ha sanziman yagi degisir, buji degisir..vs ozaman tamam. Ama normalde civic bakimi 250 civari. Kaldi ki civicte 250 olan bakimi opelde vw de yapinca 400 e cikarsin..ha honda da 250 olan bakim her 10000 km de, diger markalarda 400 olan bakimsa her 15000 km de bir.. Yani birim km basina ayni bakim vasrafi var...Ayrica bende de disk-aku-motor takozu gibi birsuru sey degisti ve alayi garantiden...
Ben kulaklarımla 490 TL kelimesini duydum ve 40bin bakım için tekrar sordum bana tekrar 490 TL civarlarında bir rakam tutar diye söylediler.
quote:
Orijinalden alıntı: Berkayya
quote:
Orijinalden alıntı: alikum
Valla hondaya vur ama yanlis yerden vurma...hangi periyodik 10000 bakimi 490 tl gosterebilirmisin bana..ha sanziman yagi degisir, buji degisir..vs ozaman tamam. Ama normalde civic bakimi 250 civari. Kaldi ki civicte 250 olan bakimi opelde vw de yapinca 400 e cikarsin..ha honda da 250 olan bakim her 10000 km de, diger markalarda 400 olan bakimsa her 15000 km de bir.. Yani birim km basina ayni bakim vasrafi var...Ayrica bende de disk-aku-motor takozu gibi birsuru sey degisti ve alayi garantiden...
Ben kulaklarımla 490 TL kelimesini duydum ve 40bin bakım için tekrar sordum bana tekrar 490 TL civarlarında bir rakam tutar diye söylediler.
arkadaşım yapma, normal civic 40000 bakımı eğer tanıdık varsa ve işçilik az alınırsa 250 cıvarı yok eger normal yazılırsa 300 cıvarı olur. ha eğer araç otomatikse ve kısa zamanlarda yüksek km ler yapmışsa ozaman sistem şanzıman yağı değişimi de verebilir o da tahmini konuşuyorum işcilik dahil 150 cıvarı tutar...
yaklaşık 120000 km den beri kullandığım aracı ögretmeyin bana lütfen.
quote:
Orijinalden alıntı: alikum
quote:
Orijinalden alıntı: Berkayya
quote:
Orijinalden alıntı: alikum
Valla hondaya vur ama yanlis yerden vurma...hangi periyodik 10000 bakimi 490 tl gosterebilirmisin bana..ha sanziman yagi degisir, buji degisir..vs ozaman tamam. Ama normalde civic bakimi 250 civari. Kaldi ki civicte 250 olan bakimi opelde vw de yapinca 400 e cikarsin..ha honda da 250 olan bakim her 10000 km de, diger markalarda 400 olan bakimsa her 15000 km de bir.. Yani birim km basina ayni bakim vasrafi var...Ayrica bende de disk-aku-motor takozu gibi birsuru sey degisti ve alayi garantiden...
Ben kulaklarımla 490 TL kelimesini duydum ve 40bin bakım için tekrar sordum bana tekrar 490 TL civarlarında bir rakam tutar diye söylediler.
arkadaşım yapma, normal civic 40000 bakımı eğer tanıdık varsa ve işçilik az alınırsa 250 cıvarı yok eger normal yazılırsa 300 cıvarı olur. ha eğer araç otomatikse ve kısa zamanlarda yüksek km ler yapmışsa ozaman sistem şanzıman yağı değişimi de verebilir o da tahmini konuşuyorum işcilik dahil 150 cıvarı tutar...
yaklaşık 120000 km den beri kullandığım aracı ögretmeyin bana lütfen.
Alıntıları Göster
Bu kullanıcı hatası olayına da ayar oluyorum, seneler önce pc m de ekran kartı yandı , kullanıcı hatası dediler, yahu ben ekran kartını ateşe mi attım yansın ?
Konuya gelirsek , bi insan motoru kullanıcı hatası ile bozma ihtimali , 1. viteste 10 km falan 7k devirde gitmesi veya yolda giderken yapabiliyosa geri vitese takması gibi saçma sapan seylerden olur, veya arka cam bozulmustur, ama düğmeyi levyeyle falan aşağı itmiştir de düğme cörtlemiştir..
Yoksa nasıl kullanıcı hatası olabilirki motor kapakçık, kulakçık bilmemnesi...
quote:
Orijinalden alıntı: akdogan911
Bu kullanıcı hatası olayına da ayar oluyorum, seneler önce pc m de ekran kartı yandı , kullanıcı hatası dediler, yahu ben ekran kartını ateşe mi attım yansın ?
Konuya gelirsek , bi insan motoru kullanıcı hatası ile bozma ihtimali , 1. viteste 10 km falan 7k devirde gitmesi veya yolda giderken yapabiliyosa geri vitese takması gibi saçma sapan seylerden olur, veya arka cam bozulmustur, ama düğmeyi levyeyle falan aşağı itmiştir de düğme cörtlemiştir..
Yoksa nasıl kullanıcı hatası olabilirki motor kapakçık, kulakçık bilmemnesi...
Alıntıları Göster
Her ildeki serviste hizmet aynı kalitede olmuyor. Mesela ankaradaki arkadaşların çok memnun olduğu bir servis vardı. Hiç sorun çıkarmıyorlar.
Fiyat konusunda maalesef sadece Honda değil bütün markalar pahalı.
quote:
Orijinalden alıntı: SSamet.
Her ildeki serviste hizmet aynı kalitede olmuyor. Mesela ankaradaki arkadaşların çok memnun olduğu bir servis vardı. Hiç sorun çıkarmıyorlar.
Fiyat konusunda maalesef sadece Honda değil bütün markalar pahalı.
Alıntıları Göster
Türkiye'de kim Tüm marka ve modeller aynı çirkefliği yapıyor zaten. :s
10 gun sonra arabayi ilk bakimina sokucam. Yetkili servis 430 lira fiyat verdi ama bence cok yuksek sadece yag ve filtreler degisecek ozel serviste max 200 lira tutar. Sirf garanti muhabbeti var diye de fazladan para bayilmak mantikli mi?
quote:
Orijinalden alıntı: _eRay
10 gun sonra arabayi ilk bakimina sokucam. Yetkili servis 430 lira fiyat verdi ama bence cok yuksek sadece yag ve filtreler degisecek ozel serviste max 200 lira tutar. Sirf garanti muhabbeti var diye de fazladan para bayilmak mantikli mi?
aslında mantıklı değil ama insan riske atamıyor işte. yarın, öbür gün yaşayacağınız bir aksilikte çok daha fazlasını ödeyebiliriz çünkü (çok şükür bu zamana kadar bir aksilikle karşılaşmadım).
bunun yanında satarken büyük avantaj sağlıyor. aracın garantisi şu kadar süre daha var, devam ediyor dediğinizde karşınızda ki alıcının bakış açısı ve düşüncesi olumlu yönde etkileniyor ve bir artı oluşturuyor.
arkadaşın tepkisine gelirsek; maalesef bütün yetkili servislerde durum bu şekilde, özel servislerde neredeyse 2 kat pahalı. ama yapacak bir şey yok. el mahkum. sorun çıkmasın, kafam rahat olsun da senede 150 lira fazla vereyim, önemli değil.
quote:
Orijinalden alıntı: S0KRATES
quote:
Orijinalden alıntı: _eRay
10 gun sonra arabayi ilk bakimina sokucam. Yetkili servis 430 lira fiyat verdi ama bence cok yuksek sadece yag ve filtreler degisecek ozel serviste max 200 lira tutar. Sirf garanti muhabbeti var diye de fazladan para bayilmak mantikli mi?
aslında mantıklı değil ama insan riske atamıyor işte. yarın, öbür gün yaşayacağınız bir aksilikte çok daha fazlasını ödeyebiliriz çünkü (çok şükür bu zamana kadar bir aksilikle karşılaşmadım).
bunun yanında satarken büyük avantaj sağlıyor. aracın garantisi şu kadar süre daha var, devam ediyor dediğinizde karşınızda ki alıcının bakış açısı ve düşüncesi olumlu yönde etkileniyor ve bir artı oluşturuyor.
arkadaşın tepkisine gelirsek; maalesef bütün yetkili servislerde durum bu şekilde, özel servislerde neredeyse 2 kat pahalı. ama yapacak bir şey yok. el mahkum. sorun çıkmasın, kafam rahat olsun da senede 150 lira fazla vereyim, önemli değil.
Alıntıları Göster
Merkezle (Honda Türkiye) sorunları konuşursanız ve şikayetinizi bildirirseniz güzel sonuçlar alırsınız.
Honda Standart Bakımı 300 TL civarına çıkar. Ayrıca Motor Yağını kendiniz götürüp yine aynı paraya işi bitirebilirsiniz.
o zaman özel serviste yaptirin
quote:
Orijinalden alıntı: +24edition
o zaman özel serviste yaptirin
490 tl ne bakımıymış merak ettim. Bence bayi ile ilgili bi sıkıntı var.
Evet garanti diyerek aslında tüm markalar bizi servislerine bağlıyorlar ama genelde mağduriyetide gideriyorlar.
Daha geçen gün akü , ön balata , ön disk ve arka diskleri garantiden değiştiler.
Ön disk ve balataları değişeceklerini bilmiyordum , bi sesten bahsetmiştim komple değişmişler.