Şimdi Ara

Nissan Pulsar 1 yıl 15000 km kullanım raporu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
3
Favori
11.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
32 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    Geçen yıl ocak ayında aldığım Nissan Pulsar 1.2 benzinli otomatik visia donanımlı aracım 15000 km'yi buldu. Nedir de değildir internet aleminde araştırmak isteyenler için fikir oluşturması için tassel hocam gibi rapor yazayım dedim.
    Oncelikle eşim hamile olduğu için araç almaya karar verdim. O dönem için 62000 tl ye aldım. Geniş olsun otomatik olsun ucuz olsun güvenlik donanımları olsun derken ilk defa duyduğum bu araba kaldı elimde. Suzuki baleno vardı bir de ama ona bakmaya gittik kimse ilgilenmedi sorulara cevap vermedi bizde vazgectik.
    Araba hakkında ilgim bilgim olmadığı için bütün bayileri gezdik, fiyat aldık ama otomatik deyince fiyatlar uçuyordu o yüzden hepsini geçtik.
    Pulsara bakmaya gittiğimde iç hacmi devasa otomatiği çok rahat olunca beğendim. 6 hava yastığı Bluetooth hız sabitleme limitleme otomatik camlar (301 gibi araçları 2010lu yıllarda çevirmeli cam koydukları için doğrudan eledim) start stop izofix olunca da almaya karar verdim. İkinci el hiç düşünmedim, etraf çakal dolu, bende çok iyi anlamıyorum mekanikten falan.

    Şimdi gelelim benim öznel değerlendirmelerime:
    Konfor bence gayet yeterli, motor çok sessiz. Hız sinirlari civarında surerseniz 3000 deviri gecmiyorsunuz. zaten cvt olduğundan sarsılma vites geçişi falan yok. hissettirmiyor degil bildiğin yok. yol ve rüzgar sesi çok iyi izole edilmemiş ama ne kadar ekmek o kadar köfte. Kısıtlı butcem olduğu için bundan feragat ettim.
    Arkada çocuk koltuğu varken ön koltuğu en arkaya getirirseniz bile arada mesafe kalıyor. Normalde arka koltukta önünüze sehpa bile koyabilirsiniz anlayin artık olayi. hatta stajerim bir gün bindi arabaya arka koltuk alanını passat gibi dedi. ben hiç binmedim passata o yüzden birşey diyemeyeceğim. stajerin s60ı vardı bu arada. bagaj litresini hatırlamıyorum ama bana büyük geldi, çocuk yatağı arabası vb her şeyi sigdirdim memlekete gidip gelirken. Malzeme kalitesi valla hiç anlamadığım ve beni rahatsız etmeyen bir konu, kimi yerler sert kimi yerler yumusak, trim sesi falan yok şimdilik. Ben biraz mekanik aksamı sorun olmasın, arıza çıkarmasın da dokunduğum yerler sert olsun varsin kafasindayim. Bu arabayı almamda da babamın 10 yıldır bindiği 2000 model primeranin etkisi var. O araba sayesinde nissan markasına sonsuz güven duyuyorum.
    Bluetooth gayet güzel çalışıyor. Hız sabitleyiciyi çok sevdim. Direksiyon ustunde radyo dahil her türlü tuş var hiç elini sağa atmaya gerek kalmıyor yolculukta. Klima otomatik değil maalesef. Baz donanım olduğu için. O çok sorun değil benim acimdan ama 3 ve 4uncu seviyede çok gürültü yapıyor. Keşke biraz daha sessiz olsaydı. Ses sistemi eh işte, özellikle ses yükseldikçe kalite bozuluyor. Benim gibi müzik sever biriyseniz çok tatmin etmez. Gerçi bir tek bu değil. Kompakt sınıf hiç bir arabada müzik işini sevemedim. Bir daha araba alirsam opsiyon müzik sistemi varsa kaliteli kesin alacağım
    Tümsek ve çukurlar biraz sert geçiyor. Ya da bana öyle geliyor yaylı yatak gibi olan primeradan sonra
    Hızlanma 0 100 12.7 saniye, cvt yüzünden galiba çünkü manüel daha hızlı. Hiç denemedim. Zaten öyle hızlı kullanan biri değilim. Çocuk işi olmasa araba bile almazdim. Bir kere denedim hız yapmayı, hafif yokuş yukarı 175 gördüm ama ayağımı gazdan çektim. Biraz daha giderdi belki. Düz yolda daha denemedim, belki de hiç denemem. O konuda yardımcı olamayacagim malesef

    Gelelim yakıt konusuna. Şehir içi en son 100 km sonunda 9.3 lt oldu ama şöyle bir durum var, sadece ise gel git ve kısa mesafe kullanım oldu. İş 4 km sadece. Oyle olunca sabah soğukta daha motor ısınmadan varmış oluyorum işe. Normal bi r kullanımda şehir içi ışıklı trafikli falan 8 civarı yakıyor. Daha azını görmek zor. Şehirler arası bence çok iyi yakıyor. Denizli alaşehir arası 90 civarında gelerek 4,9 yaktı en az. Hızlı ve hiç kasmadan gelince 5.5 6 arasında yakıyor. Tabi daha az yakan vardır ama c sınıfı benzinli otomatik bir araba için iyi gibi geldi bana. Aylık 500 km şehirler arası 100 km civarı şehir ici yaptığım için bana uygun, ama uzun sure trafik içinde ise giden biri için o kadar uygun olmayabilir.
    Geçen ay sigorta 690 kasko 790 odedim.mtv yıllık 743. Bakım için 620 verdim. Başka hiç bir masrafı olmadı. Arıza falan da çıkarmadı. Böyle giderse elektrikli ve otonom arabalar iyice yaygınlaşana kadar kullanırım
    Aklima gelenler bunlar. Çok bilinmeyen bir araba olduğu için böyle birşey yazmak istedim. Araştıranlara merak edenlere yardımcı olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kendine vandal -- 28 Ocak 2018; 18:12:49 >







  • Elinize sağlık, faydalı konu. Forumda bildiğim kadarı ile hiç pulsar yazısı yoktu.



    Şu an 2.el pulsarlar mükemmel f/p araçlarından. Test sürüşü yapmıştım ben de, güzel araç, rahat ettiriyor ve gerçekten geniş bi araba. C hb araçlar içinde net şekilde en geniş.
  • Değerlendirme için tşkler fiatına göre uygun geniş bir araç az satıldı 2.eli zayıf bu arada güncel haber barcelonada üretilen aracın üretimi durduruldu qashqainin bile parçasını beklerken bu araçla ilgili yedek parça sorunu umarım yaşamazsınız

    Güle güle kullanın6 7 yıl kullanılacaksa sorun olmaz yoksa çook zarar edersiniz
  • Çok güzel bir yazı olmuş umarım uzun yıllar sorunsuz binmeye devam edersiniz. Pulsar fiyatına göre çok iyi bir araç, b segmenti fiyatına c segmenti geniş hacimli bir araç almış oluyorsunuz. İnsanlar tasarımından dolayı pulsara sıcak bakmıyor ama bir arabadan beklentisi " a noktasından b noktasına götürsün yeter" olan insanlar için ideal bir araç.
  • Teşekkürler, öncelikle kaskosuz binmeye niyetjm yok, o yüzden parça fiyatı falan bir şekilde halledilir inşallah. Uretimden kalkarsa da sansima kuseyim kronik bir sorun çıkmazsa beni çileden çıkartacak kadar, bu arabaya 15 yıl da biberin sorun etmez. Ondan sonra da artık zarar etse ne etmese ne diye düşünüyorum.

    Egea da baktım, neredeyse aynı fiyata gelecekti onunla ama babamdaki nissan primeradan sonra bunu alayim dedim.
  • Teşekkürler konu için. Yukarıda bir arkadaş tasarımdan bahsetmiş ama bence gayet iyi şekli şemaili. En azından bir mitsu attrage dğl :) güle güle kullanmanı dilerim.
  • Hayirli olsun bence cok guzel bir arac, ses iyilestirmesi icin kolonlari degistirebilirsiniz cok fark eder.

    Attrage ile pulsar ayni sanzimani kullaniyor buyuk ihtimal nissan kac kmde cvt sivi degisimi ongormus?

    Ilk bakim 620 biraz pahali geldi fren balatasi filan da varmi icinde?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 28 Ocak 2018; 12:47:16 >
  • Pulsar güzel araç takip ediyorum aralıklarla b hb almaktansa o fiyatlara c hb turbo bir araç alma alternatifi sunuyor tasarımıda güzel kazasız belasız sürün inşallah...



    Bu araçta satışa çıktığı zaman 1.5 dci için otomatik opsiyonu olsa çok fazla satış yapabilirdi tabi firmalar en iyi pazarlama stratejisini kendileri biliyor. Renault Nissan ortaklıklığı iyi bir pazar oluşturdu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Hayirli olsun bence cok guzel bir arac, ses iyilestirmesi icin kolonlari degistirebilirsiniz cok fark eder.

    Attrage ile pulsar ayni sanzimani kullaniyor buyuk ihtimal nissan kac kmde cvt sivi degisimi ongormus?

    Ilk bakim 620 biraz pahali geldi fren balatasi filan da varmi icinde?

    Su an eşim ücretsiz izinde olduğundan minimum harcama dolayısıyla ileriye birakayim müzik işini. 80000 km demiş yağ değişimini nissan.

    Balata derken bakım yazıyor temizlik falan ama değişim yok. Bakım fiyatı nissan kaynaklı yüksek, 3 yasidan büyük kampanyali araçlar için bile 500 lira fiyat vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kendine vandal


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Hayirli olsun bence cok guzel bir arac, ses iyilestirmesi icin kolonlari degistirebilirsiniz cok fark eder.

    Attrage ile pulsar ayni sanzimani kullaniyor buyuk ihtimal nissan kac kmde cvt sivi degisimi ongormus?

    Ilk bakim 620 biraz pahali geldi fren balatasi filan da varmi icinde?

    Su an eşim ücretsiz izinde olduğundan minimum harcama dolayısıyla ileriye birakayim müzik işini. 80000 km demiş yağ değişimini nissan.

    Balata derken bakım yazıyor temizlik falan ama değişim yok. Bakım fiyatı nissan kaynaklı yüksek, 3 yasidan büyük kampanyali araçlar için bile 500 lira fiyat vardı.

    Mitsuda 80bin degisim vermis, yuzde 99 ayni sanziman mevcut, micralarda da ayni sanziman var.



    Evet nissan servisleri meshurdur pahalilikta, ayni motor hacmindeki attrage da 20bin bakimi 410lira mesela.



    Hayirli gunler




  • Elinize sağlık. Seviyorum böyle yazıları okumayı. Ben de yazıyorum ama forum benden bıktı artık :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kendine vandal


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Hayirli olsun bence cok guzel bir arac, ses iyilestirmesi icin kolonlari degistirebilirsiniz cok fark eder.

    Attrage ile pulsar ayni sanzimani kullaniyor buyuk ihtimal nissan kac kmde cvt sivi degisimi ongormus?

    Ilk bakim 620 biraz pahali geldi fren balatasi filan da varmi icinde?

    Su an eşim ücretsiz izinde olduğundan minimum harcama dolayısıyla ileriye birakayim müzik işini. 80000 km demiş yağ değişimini nissan.

    Balata derken bakım yazıyor temizlik falan ama değişim yok. Bakım fiyatı nissan kaynaklı yüksek, 3 yasidan büyük kampanyali araçlar için bile 500 lira fiyat vardı.

    Mitsuda 80bin degisim vermis, yuzde 99 ayni sanziman mevcut, micralarda da ayni sanziman var.



    Evet nissan servisleri meshurdur pahalilikta, ayni motor hacmindeki attrage da 20bin bakimi 410lira mesela.



    Hayirli gunler

    Sorun çıkarmasın diye cvtli bir araç aldım. Malum maaşlı çalışan olarak arabalar ocağa incir ağacı dikme potansiyeli olan makinalar. Dikkatli kullanıyorum, durduktan sonra yükü el freni ne veriyorum falan ama bir kaç sorum var.

    1- 80 000 km sonraki sıvı değişimi haricinde bir bakımı var mı bu şanzımanın?

    2-bu sorunun şanzımanla alakası var mı bilmiyorum ama yokuş aşağı giderken manuel moda alıp motor frenini kullanmanın zararı var mı? Gittiğim yolda 6 kmden fazla çok dik bir yokuş var. Sadece frenle gitmek tehlikeli gibi geliyor bana, çünkü araba yokuş aşağı boşta gibi çok kolay hızlanıyor. 4000 devir çevirmek zarar verir mi uzun sure yokuş inerken yoksa daha dusun devirlerde daha fazla fren mı kullanayım. Arabada 4 disk fren var bu arada.

    Şimdiden teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Elinize sağlık. Seviyorum böyle yazıları okumayı. Ben de yazıyorum ama forum benden bıktı artık :))





    Yaz hocam ne demek, eskilerden kim kaldı.Geçen eczman aldığı araç ile ilgili konu açtı, elli tane saçma sapan yorum yok zenginmişsin, iyi para kazanıyorsun herhalde vs.Sonra tabi olmaz araç inceleme konuları.
  • Bu arada elinize sağlık güzel bir değerlendirme yazısı olmuş.
  • Cvt çok törpülemiş. 1.2 82 hp puretech 208 yarı otomatik ve 308 den bile yavaş kalıyor 0-100. Elinize sağlık bilgilendirici olmuş yazı.Benim merak ettiğim bir araçtı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    Bu arada elinize sağlık güzel bir değerlendirme yazısı olmuş.

    Teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: triptister

    Cvt çok törpülemiş. 1.2 82 hp puretech 208 yarı otomatik ve 308 den bile yavaş kalıyor 0-100. Elinize sağlık bilgilendirici olmuş yazı.Benim merak ettiğim bir araçtı.

    Özür dilerim, 0 100 hızlanması 12.7ymis şimdi baktım broşüre. Yanlış hatırlıyormuşum. Hiç denemediğim için silinmiş gitmiş aklımdan. Şimdi düzeltiyorum yukarıdan.
  • Kendine vandal K kullanıcısına yanıt
    https://forum.donanimhaber.com/cvt-yokus-asagi--117079383



    Bu konuda kullanım kitapçığından bölüm paylaşmışlar. L modu varsa bu modla inmeyi tavsiye etmişler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kendine vandal


    quote:

    Orijinalden alıntı: triptister

    Cvt çok törpülemiş. 1.2 82 hp puretech 208 yarı otomatik ve 308 den bile yavaş kalıyor 0-100. Elinize sağlık bilgilendirici olmuş yazı.Benim merak ettiğim bir araçtı.

    Özür dilerim, 0 100 hızlanması 12.7ymis şimdi baktım broşüre. Yanlış hatırlıyormuşum. Hiç denemediğim için silinmiş gitmiş aklımdan. Şimdi düzeltiyorum yukarıdan.

    Şimdi oldu teşekkür ederim




  • Kendine vandal K kullanıcısına yanıt
    Yokus inerken enerjiyi sanzimana bindirmek yerine fren yapardim ben olsam.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.