Şimdi Ara

Honda Civic Euro-Ncap Sonucu : 4 Yıldız... **** (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
0
Favori
8.798
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uA_Y_C_A

    alakaya maydonoz..... alakaya maydonoz...sorunsuz ve ucuz parçalı araç......baz donanımının fiyatı düşük herkesime hitap ediyor... civic öyle değl.... lütfen birşey yazarken iyi değerlendirelim..

    baya bi tutuldu
  • ne güzel...tutulsun işte..kime zararı var... Sanki aldğın araç bi sende olacak.... git X6 al...bi sende olur... şimdilik..rent a car dada olmaz ....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uA_Y_C_A

    ne güzel...tutulsun işte..kime zararı var... Sanki aldğın araç bi sende olacak.... git X6 al...bi sende olur... şimdilik..rent a car dada olmaz ....

    sana bi cıvıc alalım birak şu inadı
    yahu çekilir dert deyil seninki
  • ford focus şirketler için çok avantajlı.bol bol almak lazım : ) (kardeş takılıyorum sana mazur gör) : ))
  • Ne Honda'sı yaw.....Focus'un bi kötülüğünü görmeden vazgeçmem...tutupda focus kötü civic süper demek..çok ayıp... yada araba cahili derim ben söyleyenlere...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uA_Y_C_A

    Ne Honda'sı yaw.....Focus'un bi kötülüğünü görmeden vazgeçmem...tutupda focus kötü civic süper demek..çok ayıp... yada araba cahili derim ben söyleyenlere...

    senin araç makyajlı 2008 mode sanırım
    hb olması ii sedan focus baya pug
  • Her aracın kendine göre güzel yanları var.

    Civic in tarzı çok hoş,Focus un da sportifliği,kaportası ve standart ses sistemi çok iyi
  • ben Honda'ya 5 yıldız verdim..gerisi önemli diil...
  • fifth gear'da adamlar 2006 ya da 2007 renault espace ile 90 küsür modal land roveri kafa kafaya çarpıştırdı. land rover'ın şasisi yarıya indi resmen, şöför bu çarpışmadan sağ kurtulmaz dendi. espace'in kapısı ise hiçbirşey olmamış gibi açıldı, şöför ve yolcu kabini tamamen hasarsızdı.
    çarpışma güvenliği demek tank gibi kaporta demek değil, çarpışmalarda insanları öldüren şey çok yüksek "G" kuvvetlerine maruz kalıp iç organ yaralanması geçirmeleridir. (ya da kafa, veya boyun, hepsinin sebebi aynı) tank gibi kaportası olan araçlar uygun biçimde deforme olamayacağı için çarpışmanın bütün etkisini sürücüye ve yolculara yansıtırlar. ancak çarpışma testlerinden yüksek puan alan modern araçlarda kademeli deformasyonu sağlayan ve çarpışmanın kuvvetini yolcu kabininin dışına taşıyan çözümler vardır. mesela direksiyon simidi katlanır, pedallar katlanır, şaside darbe emici ve deforme olabilen bölgeler bulunur vs vs.
    sonuçta euro ncap'in yaptığı çarpışma testlerini ben kendi adıma ciddiye alıyorum, ancak civic 4 yıldız aldı diye (32 puan) civicten vazgeçecek değilim.
    bu arada önden çarpmada en yüksek puanı (test edilen tüm araçlarda) nissan qashqai almış, 37 puan tank gibi araba




  • Trafikteki ölümlü kazalarda sedan araçların kendinden büyük araçların altına girme yüzdesi çok yüksekmiş..

    Civic in mukavemetinden pek şüphem yok ama alçak burun tasarımı yayalar ve yüksek araçlar için tehlikeli olabilir..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Trafikteki ölümlü kazalarda sedan araçların kendinden büyük araçların altına girme yüzdesi çok yüksekmiş..

    Civic in mukavemetinden pek şüphem yok ama alçak burun tasarımı yayalar ve yüksek araçlar için tehlikeli olabilir..


    civic ve yeni bir çok aracın ön tasarımı yaya güvenliği için alçak ve kısa yapılıyor.aracın ön kısmı nekadar yüksekse yayalar için hayatı organlara zarar verme ihtimali o kadar yüksek oluyor.
  • hayırrrrrr...tam tersi...günümüz arçlar yüksek yapılıyor...alçak olursa... daha kötü..o yüzden önleri görme azalıyor..iyi araştırın.... yükselmekte burunlar..
  • Alçak burun yaya güvenliği içindir; yoksa araç, yayayı altına alarak ezer. Alçak burunlu araç ise kaputun üstüne alır. Burada kaputun hafif malzemeden yapılması yaya güvenliğini arttırır. Ayrıca çabuk deforme olarak araçtakiler için de darbe emici nitelik taşır. Ama bu hafifliği fazla abartmak yolcu kafesi güvenliğini tehlikeye atabilir. Tank gibi tabir edilen Amerikan araçları, kazalarda zevahiri kurtarırken, yolcular genellikle iç kanamadan gitmektedir.
  • ya tamam...sizin değidiğiniz olsun.... sanki sallıyoruz kafadan..amerikan arablarıyla bizimkilerle alakası yok zaten:))

    ben bi yazı bulunca atarım burya... alçak iyi değil..kaç km il çarpacan üsütüne atacak.... adamı uçurur zaten...
  • eski kasa civiclerle karşılaştırıldığında yeni civic'in burnu daha alçak değil, daha kısa ve A sütununun eğimine uygun biçimde devam ediyor. anlatmak istenilen bu yapının yaya güvenliğini artırmak için yapıldığı.
    bu nedenle yeni civic sedan (test edilen araç hybrid modeli) yaya güvenliğinde 21 puanla 3 yıldız alırken, yeni focus 15 puanla 2 yıldız almıştır.
    yine yıldız muhabbetine döndük herhalde
  • onla kıyaslama....

    normalde... yaya için önler yükseltilmiştir.
  • Bu arada euroncap'in sitesinde biraz araştırdım, sanırım yaya güvenliği ile aracın burnunun yüksek ya da alçak olmasının direkt bir ilişkisi yok.
    örn: yaya güvenliği konusunda en başarılı araç citroen c6, yani orta-üst sınıf bir sedan.
    en kötülere baktığımızda ise, C sınıfında, orta sınıfta, spor modellerde ve hatta MPV ve SUV, 4x4 sınıfında çok kötü puan alanlar var.
    En önemli şey, araç yayaya çarptığında normal şartlarda yayanın kafası aracın ön kaputunda belli yerlere çarpıyor, eğer ön kaputun altındaki bu yerlerde yeterli mesafe yoksa ve hemen altında motorun sert aksamı yer alıyorsa ciddi kafa travmaları ortaya çıkabiliyor. ancak bu riskli bölgelerde darbeyi yumuşatmak için nisbeten fazla boşluk bırakılırsa yaya güvenliği artırılmış oluyor.
    normal şehir içi hızlarda yayaya çarptığımızda genelde kafası ön kaputun orta üst kısımlarına denk geliyor. ancak daha yüksek hızlarda yaya araca ikinci defa çarpma fırsatını bulamıyor, bu durumda aracın burnu nasıl olursa olsun yayayı kurtaracak pek birşey yok.
    herkese kazasız sürüşler dilerim.
    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drmoz -- 12 Mayıs 2008; 15:57:37 >




  • en iyisi herkesin dikkatli olması...sonuçta kaç km/s ile araç çarpacak... kurtulmak çok zor.... istersen arabanın dışında hava yastığı olsun :)))

    dikkatli-kazasız sürüşler
  • Yüksek tasarımlı araç hayati organlarda,alçak tasarımlıda hafif darbelerde bile bacak kemiklerinde hasara neden oluyor.

    Optimum burun yüksekliği ile yakalanmaya çalışılan durum bacak-eklemlere mümkün olduğunca az hasar vermek ; gövde ve en son baş darbesini yumuşak bir bölgeyle absorbe edebilmektir.

    C6 nın başarısı ise algılayıcıları ile yayayı görüyor ve kaputu açıyor oluşundan,darbe etkisini azaltıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Yüksek tasarımlı araç hayati organlarda,alçak tasarımlıda hafif darbelerde bile bacak kemiklerinde hasara neden oluyor.

    Optimum burun yüksekliği ile yakalanmaya çalışılan durum bacak-eklemlere mümkün olduğunca az hasar vermek ; gövde ve en son baş darbesini yumuşak bir bölgeyle absorbe edebilmektir.

    C6 nın başarısı ise algılayıcıları ile yayayı görüyor ve kaputu açıyor oluşundan,darbe etkisini azaltıyor.


    evet ya öyle bişeyi vardı c6 nın şimdi hatırladım. hoş bi özellik.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.