Şimdi Ara

Honda Civic Hybrid ilk 1000km tüketim sonuçları. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
492
Cevap
7
Favori
253.674
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ayrıca;
    sizin dediğiniz gibi bir mantık olsa idi.

    frene basma süresini dikkate almanı rica ederim.
    sırf akü dolması için ayağın frende mi olacak.giderken.?
    yada koca akünün dolması için ne kadar süre ile ayağın fren olması gerekiyor.?
    yada ayağını basılı tuttuğun süre içinde koca akü ne kadarlık şarj tutabilecek ?

    ben size birşey ileteyim.ayağınızı gün içinde kaç sn lik süreler dahilinde frende tuttuğunuz dikkate alın lütfen .
    inanın bana bu süre de cep telefonunuz bile şarj olmaz.


    fren sistemi ile ilgisi yok. YANİ.istediğin kadar frene bas şarj olacak diye.

    .):):):




  • oradaki grafik sadece yavaşlama anlarında bile aküyü şarj edebilen bir elektronik mantık olduğunu gösteriyor.
    sizin dediğiniz gibi ;fren esnasında herhangi bir enerji depolama olayı yok.
    yanlış ifade derken bunu anlatıyorum.

    bilinmeden araştırılmadan bilgilendirilmemesi adına.



    saygılarımla....
  • bazı arkadaşlar yavaşlama sürecini genel olarak frenleme olarak tanımlayabilirler, sonuçta fiziğin temel prensipleri söz konusu, potansiyel enerji yavaşlama ile açığa çıkıyor ve sistem bu enerjiyle aküyü şarj ediyor, bu da aracın "auto-stop" sürecindeki faaliyetleri için ve devamındaki ilk kalkışa destek sağlamak için kullanılıyor. bence hondanın kullandığı teknolojiye hybrid bile denmemesi gerekir, her araçta olması gereken bir özelliktir, zira audi ve bmw son model araçlarına kısmen de olsa bu teknolojiyi hybrid ismini koymadan uygulamaya başlamıştır.


    quote:

    Hybrit modellerde gösterge panellerinde bataryanın doluluk oranını gösteren bir gösterge varmı. Birde sürüş ve bekleme sırasında elektrikli motorun devreye girip girmediğini ve ne zaman devreden çıktığını hissedebiliyormuyuz. yada herhangi bir göstergeden bunu takip edebiliyormuyuz.


    evet bataryanın doluluk oranını gösteren, hangi anlarda şarj, hangi anlarda assist yaptığına dair göstergeler var. sürüş boyunca auto-stop halleri dışında benzinli motor sürekli devrede, fakat araç 50km/saat e kadar sabit hızlarda sadece elektrikli motorla çalışabiliyor, benzinli motorun devreye girmesi auto-stop sonrası kalkışlardaki kadar olmasa da, hızlanırken hissediliyor.



    quote:

    civic hybride mugen parçalarını koysak rengide mavi olsa sizce nasıl olur ? birde jant kaç inç takmamız gerek


    jant konusunda, net bir bilgi sahibi değilim, kullanma kılavuzunda değinildiğini duymadım, ama honda bayisinin dediğine göre, bir başka hybrid kullanıcısı jantları değiştirmiş ve yakıt tüketimi normal 1.6ların seviyesine çıkmış. bence jantlar son derece şık, düzenli temizlediğinizde görünüş güzelliği de sağlıyor.

    quote:

    Cevabı gene kendim vereyim..Aşağıdaki sitede hemen her marka ve modelin kullanıcıları tarafından yakıt tüketimleri düzenli olarak listelenmiş..Civic hybrid için 28 kullanıcı toplam 413.326 km yaparak yakıt tüketimlerini rapor etmişler.. Ortalaması 5.59 l/100 km..İstatistikten anlayanlar bunu çok değerli bulacaklardır...Çok yakıyor diyenler dikkatlice baksınlar..
    http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/958-Civic_Hybrid.html?fueltype=2
    Bu arada hangisiniı merak ediyorsanız sol üst köşeden marka ve model ismi girerek o araca ait verilere kolayca ulaşıyorsunuz..Buralarda insanlardan rica minnet öğreneceğiniz tek-tük ve son derece subjektif bilgidense yakıt açısından bu siteyi takip etmek çok daha mantıklı..
    Karşılaştırmak açısından bir kaç örnek;

    Toyota Prius: 5.25 lt/100 km
    Corolla dizel D-4D:5.58
    Golf TSİ ( 122 HP): 7.69
    Corolla 1.6 : 8.18


    benzin ışığı yandıktan sonra 20ytl lik 97 oktan benzin koydum opetten, trip bilgisini sıfırladım, ve bugün tekrar ışık yandı, 130km nin üzerinde yol gitmişim...

    e5, minibüs caddesi ve sahil yolunu kullandım




  • 20 YTL ile 130 km; bence çok iyi. 100 km'de 5 litreye yakın. Sanırım Hybrid'in fabrika değerleri de bu civardaydı.
    İlk başta çok yaktığı söyleniyordu; sürücü, araca alıştıkça değerler normale dönüyor demek ki.
  • ARACINIZIN TİPİNİ YIL, MODELİNİ(HYBRID,PREMIUM,DERAM...V.B) VE BU DENEME YAPILIRKEN ARAÇ KAÇ KM DE İDİ.???

    BU ŞEKİLDE BİLGİ VERİRSENİZ DAHA KALICI VE BİLGİLENDİRİCİ OLACAĞI KANAATİNDEYİM.


    SAYGILARIMLA....

    benzin ışığı yandıktan sonra 20ytl lik 97 oktan benzin koydum opetten, trip bilgisini sıfırladım, ve bugün tekrar ışık yandı, 130km nin üzerinde yol gitmişim...

    e5, minibüs caddesi ve sahil yolunu kullandım
  • jantları değiştirsem ne kadar yakıt farkı olur? ama illaki değiştirmem gerek desem değişmezmi? yani aracın şarjı bu jantlara bağlı değildir herhalde öle değilmi?
  • Tam bilgim olmadığını belirtmekle birlikte, jantlar bence değiştirilebilir fakat aerodinamizmi bozulmasın diye tavsiye ediliyor yoksa bence değişebilir sadece yakıtı çok az artırır gibi.
  • aerodinamizmi bozulur derken ??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasan12532

    aerodinamizmi bozulur derken ??

    Rüzgar sürtünme oranı artar böylece araç rüzgarı yırtıp geçerken zorlanır ve yakıt artar.
  • bugün izmir çankıranla görüşmem sonucu verilen bilgi jantların değişebildiğini motorla jantın hiçbir alakası olmadığını (elektrik motoruyla ilgili) jant ebatının aşırı derecede büyütmeden garanti kapsamı dahilinde kalacağını söylediler
  • zaten uygun yakıt tüketimlerine nasıl ulaşıyor sanılıyor.
    motor ufak da ondan.
    ancak uzun yol performansında yolda kalacaktır.

    gücüne göre yüksek fiyat farkıda; alıcıların çok ekonomik şeklinde kendilerini teselli etmelerinden öte birşey olamaz.
    13-15 milyar farkı önceden o araca vereceğime sedan versiyonundan tercihimi yapar benzine para verirdim.
    yada çokdolaşacaksam km anlamında diesel başka bir model seçilebilir diye düşünüyorum.





    quote:

    Orjinalden alıntı: Azurewrath

    Merhabalar; Honda Hybrid icin soyleyebilecegim cok fazla birsey yok. Size bilgi verebilecegim konu ise bir Elektronik Muhendisi olarak sudur. Uretilen / Tuketilenden cok olamaz. Yani o akuyu doldurmak icin motorunuz calisacak elektrik depo edilecek. AC Akim Depo edilemez bu yuzden gerilim DC olarak depo edilecek. DC Motorlar ise cok karmasik bir yapiya sahiptir AC motorlara gore cok daha cabuk bozulurlar. Hybridlerin tamamiyle goz boyamadan baska birsey olmadigini dusunuyorum. Sehir ici dur/kalk seklinde basari saglayabilir cunku icten yanmali motorlar ilk hareketlerini alana kadar / elektrik motorundan daha buyuk bir tuketim saglarlar. Lakin Elektrik motorlari ilk donme hareketini direk yaparlar, Rotor donmeye baslar ve arac hareket eder. Dizel araclarin ortalamada daha ekonomik oldugunu dusunuyorum Test etmeden kesin bir yargiya varamiyorum. Dizel motor daha buyuk bir tork saglar, Yokus cikarkan arac baymaz gec hizlanir. Toplam 115 HP gucten bahsettiginizi duydum bu Elektrik+icten yanmali motorun toplam degeri. 2 Motor ayni anda kullanilmayacagi icin, bu arac Sehir icinde 15 hp / sehir disinda 100 hp dir. 100 hp icinse 1300 kg cok fazladir. Tuketim sehir disinda yuksek olmali bence :D




  • körler sağırlar birbirini ağırlar, arkadaşım rakamları çarpıtarak nereye varmaya çalışıyorsun, civic hybrid in şehir içi için ideal bir araç olduğu açık, bunu sanki bir eksi özellik gibi ifade etmenin anlamı nedir, şehirler arasında birçok araç birbirine benzer. fiyat farkı uydurmacasını bırakın artık, 6 milyar fark verip, normal civicle yarı yarıya yakan bir otomatik vites araca biniyorsunuz (sessiz sürüş ve ek executive donanimlari da cabası), bunun neresi avutma ya da abes. ayrıca elektrik motoru ile benzin motoru civic hybridde birbirinden ayrı değiller, bilmeyipte konuşan arkadaşların elektrik motorunun benzinli motora entegre bir şekilde nasıl çalıştığını test sürüşünde denemelerini tavsiye ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: emrehanci

    zaten uygun yakıt tüketimlerine nasıl ulaşıyor sanılıyor.
    motor ufak da ondan.
    ancak uzun yol performansında yolda kalacaktır.

    gücüne göre yüksek fiyat farkıda; alıcıların çok ekonomik şeklinde kendilerini teselli etmelerinden öte birşey olamaz.
    13-15 milyar farkı önceden o araca vereceğime sedan versiyonundan tercihimi yapar benzine para verirdim.
    yada çokdolaşacaksam km anlamında diesel başka bir model seçilebilir diye düşünüyorum.





    quote:

    Orjinalden alıntı: Azurewrath

    Merhabalar; Honda Hybrid icin soyleyebilecegim cok fazla birsey yok. Size bilgi verebilecegim konu ise bir Elektronik Muhendisi olarak sudur. Uretilen / Tuketilenden cok olamaz. Yani o akuyu doldurmak icin motorunuz calisacak elektrik depo edilecek. AC Akim Depo edilemez bu yuzden gerilim DC olarak depo edilecek. DC Motorlar ise cok karmasik bir yapiya sahiptir AC motorlara gore cok daha cabuk bozulurlar. Hybridlerin tamamiyle goz boyamadan baska birsey olmadigini dusunuyorum. Sehir ici dur/kalk seklinde basari saglayabilir cunku icten yanmali motorlar ilk hareketlerini alana kadar / elektrik motorundan daha buyuk bir tuketim saglarlar. Lakin Elektrik motorlari ilk donme hareketini direk yaparlar, Rotor donmeye baslar ve arac hareket eder. Dizel araclarin ortalamada daha ekonomik oldugunu dusunuyorum Test etmeden kesin bir yargiya varamiyorum. Dizel motor daha buyuk bir tork saglar, Yokus cikarkan arac baymaz gec hizlanir. Toplam 115 HP gucten bahsettiginizi duydum bu Elektrik+icten yanmali motorun toplam degeri. 2 Motor ayni anda kullanilmayacagi icin, bu arac Sehir icinde 15 hp / sehir disinda 100 hp dir. 100 hp icinse 1300 kg cok fazladir. Tuketim sehir disinda yuksek olmali bence :D






  • Arkadaşlar Honda Civic Hybrid almayı düşünüyorum hatta ciddi ciddi düşünüyorum ama bazı sorularıma cevap bulamadım.
    Bir kaç serviste cevaplayamadı.

    1. Hybrid Elektrik Motorunun Aküsü (Pili) diğer bütün cihazların akü ve bataryaları gibi düşünecek olursak bu kadar dolmaya ve boşalmaya nekadar dayanır yani nekadar garantisi var yoksa arasıra kendi cebimizdenmi değişeceğiz.

    2. Hybrid Elektrik Motorunun Aküsü (Pili) tam doluyken 50km yi geçmedikçe nekadar yol götürüyor.

    3. Normal Benzinli motorların bakım masraflarını biliyoruz peki bu araçta elektrik motoruda var 10 bin ve 20 bin km lik bakımlarda veya daha uzun süreli bakımlarda bakım masrafları nekadar olacak elektrik motorunun fırçalarının bakımı filan bilmem nekadar tutmasın !!

    4.
  • BU aracın vergisini öderken 1.3 olarak mı yoksa elektriği de katıp 1.8 olarak mı ödüyoruz.Eğer öyleyse çok kötü
  • BU YAZDIKLARINA SADECE GÜLÜYORUM.



    SEN KENDİNİ AĞIRLA NEREYE AĞIRLAMAK İSTERSEN TABİ ORAYA.


    quote:

    Orjinalden alıntı: bsdcux

    körler sağırlar birbirini ağırlar, arkadaşım rakamları çarpıtarak nereye varmaya çalışıyorsun, civic hybrid in şehir içi için ideal bir araç olduğu açık, bunu sanki bir eksi özellik gibi ifade etmenin anlamı nedir, şehirler arasında birçok araç birbirine benzer. fiyat farkı uydurmacasını bırakın artık, 6 milyar fark verip, normal civicle yarı yarıya yakan bir otomatik vites araca biniyorsunuz (sessiz sürüş ve ek executive donanimlari da cabası), bunun neresi avutma ya da abes. ayrıca elektrik motoru ile benzin motoru civic hybridde birbirinden ayrı değiller, bilmeyipte konuşan arkadaşların elektrik motorunun benzinli motora entegre bir şekilde nasıl çalıştığını test sürüşünde denemelerini tavsiye ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: emrehanci

    zaten uygun yakıt tüketimlerine nasıl ulaşıyor sanılıyor.
    motor ufak da ondan.
    ancak uzun yol performansında yolda kalacaktır.

    gücüne göre yüksek fiyat farkıda; alıcıların çok ekonomik şeklinde kendilerini teselli etmelerinden öte birşey olamaz.
    13-15 milyar farkı önceden o araca vereceğime sedan versiyonundan tercihimi yapar benzine para verirdim.
    yada çokdolaşacaksam km anlamında diesel başka bir model seçilebilir diye düşünüyorum.





    quote:

    Orjinalden alıntı: Azurewrath

    Merhabalar; Honda Hybrid icin soyleyebilecegim cok fazla birsey yok. Size bilgi verebilecegim konu ise bir Elektronik Muhendisi olarak sudur. Uretilen / Tuketilenden cok olamaz. Yani o akuyu doldurmak icin motorunuz calisacak elektrik depo edilecek. AC Akim Depo edilemez bu yuzden gerilim DC olarak depo edilecek. DC Motorlar ise cok karmasik bir yapiya sahiptir AC motorlara gore cok daha cabuk bozulurlar. Hybridlerin tamamiyle goz boyamadan baska birsey olmadigini dusunuyorum. Sehir ici dur/kalk seklinde basari saglayabilir cunku icten yanmali motorlar ilk hareketlerini alana kadar / elektrik motorundan daha buyuk bir tuketim saglarlar. Lakin Elektrik motorlari ilk donme hareketini direk yaparlar, Rotor donmeye baslar ve arac hareket eder. Dizel araclarin ortalamada daha ekonomik oldugunu dusunuyorum Test etmeden kesin bir yargiya varamiyorum. Dizel motor daha buyuk bir tork saglar, Yokus cikarkan arac baymaz gec hizlanir. Toplam 115 HP gucten bahsettiginizi duydum bu Elektrik+icten yanmali motorun toplam degeri. 2 Motor ayni anda kullanilmayacagi icin, bu arac Sehir icinde 15 hp / sehir disinda 100 hp dir. 100 hp icinse 1300 kg cok fazladir. Tuketim sehir disinda yuksek olmali bence :D









  • 1300-1600 cc arası vergi dilimine giriyor, diye biliyorum.
    Elektrikli motordan TEDAŞ alıyormuş

    quote:

    Orjinalden alıntı: KoRHaN50

    BU aracın vergisini öderken 1.3 olarak mı yoksa elektriği de katıp 1.8 olarak mı ödüyoruz.Eğer öyleyse çok kötü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müco77 -- 25 Ocak 2008; 14:11:57 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: müco77

    1300-1600 cc arası vergi dilimine giriyor, diye biliyorum.
    Elektrikli motordan TEDAŞ alıyormuş

    quote:

    Orjinalden alıntı: KoRHaN50

    BU aracın vergisini öderken 1.3 olarak mı yoksa elektriği de katıp 1.8 olarak mı ödüyoruz.Eğer öyleyse çok kötü











  • Mayis ayinda Honda Hybrid aldim. Su anda 20 bin kilometrede. Iki tane yakit tuketimini hesaplayan sayac var aracta. bir tanesini aldigimdan beri sifirlamadim. 7 litrede su anda. 20 binin 15 bini Istanbul sehiricinde yapildi. Uzun yolda da cogunlukla allah ne verdiyse bastim. Ankara Istanbul ortalama 8.5 litre yakit yaktim. Ama 160in altina hic dusmedim. Uzun yolda 110 ortalama hizla gittigimde 6 litreye dustu. 90la surunce 5.5 civarlarinda oldu tuketim. Istanbul sehiricinde ortalama 7 litre tuketiyor.
    Ancak performans olarak 1.6 motordan cok daha iyi. Uzun yolda cok rahat 200 kilometre hiza cikiyor. Ancak uzun rampalarda cok gaza basarsaniz ve elektrik bataryasi bittiginde direk 1.3 motor oluyor ve arac cok hantallasiyor. Ancak bu 3-4 defa oldu. Mesela Kizilcahamam rampalarinda. Aracin akusu bos degilse ara hizlanmalari kalkisi cok cok iyi.
    Bu teketim degerlerini 1.6 otomatik vitesli araclarla kiyaslayin. Hicbir otomatik vitesli benzinli 1.6 arac Istanbul trafiginde 10 litrenin altina dusmez. Dusururum diyenin alnini karislarim. Yani Hybrid %25 daha ekonomik. Ayrica bakim araligi 20 bin kilometre. Motor omru cok daha uzun. Elektrik motorunun yardimci olmasi sebebiyle benzinli motor yorulmuyor. Fren balatalari ve diskleri diger araclarla kiyaslandiginda cok daha uzun gidiyor. 80-100 bin kilometrede. Sebebi frenlemelerde balata ve disk kullanmiyor. (Ani frenler haric)

    Neden dizel degil hybrid? Benim bu araci alirken aklimda Corolla dizel otomatik vardi. Corolladan vazgecmemin en onemli sebebi yari otomatik olmasi. Toyota Japonyada Amerikada yari otomatik satiyor mu? HAYIR. Turk tuketicisini insan yerine koymayan sirketin arabasini almam. Ondan sonra 40 bin kilometrede bir yari otomatik vitesin balatasini degistirsinler. Ayrica hybridle kiyaslandiginda dizelin isletim maaliyetleri cok daha yuksek. Bir de Turkiyede mazot kalitesi hala cok dusuk. 6 yil Land Rover Discovery TD5 kullandigim icin biliyorum. Basima gelmeyen kalmadi.




  • Sorularin benim de aklima takilmisti. Amerikada Hybrid bataryalarinin omrune life time diyorlar. Benim aldigim bilgi rahatlikla 10 yil omru oldugu. Amerikada on binlerce hybrid satiliyor. Batarya degisen hybrid arac rakami sayisi bir elin parmaklarini gecmiyor. Bunun sebebide bu araclarin ekstrem kosullarda kalmasi. Mesela bir kullanici Arizonada araci gunesin altinda 55 derece sicakta gunlerce park etmis. Geldiginde pili bozulmus. Garantiden degistirmisler. Ama yinede merak edersen soyleyeyim akunun fiyati 8 milyar civarinda. (Ben arayip sormustum)

    Hondalarda benzinli motor arac 30 kilometreyi gectigi anda otomatik olarak devreye giriyor.

    Elektrik motoru hicbir bakim gerektirmiyor. Hybrid bakim maaliyetleri diger benzinli araclardan daha az.

    Bir de sunu eklemek gerekiyor. Bu araci surerken kullanim aliskanliklarinizi degistirirseniz yakit tuketimi daha da dusuyor. Misal olarak: Koprunun Besiktas tarafindan yokus asagi 40 kilometre hizda iniyorsunu sikisik trafikte. Hafifce frene dokunup inerseniz asagi indiginizde aracin bataryasi kendini tam olarak doldurmus oluyor. Aku ne kadar dolu olursa o kadar az benzin tuketiyor. Bunun gibi birkac onemli nokta daha var.


    quote:

    Orjinalden alıntı: bluesahin

    Arkadaşlar Honda Civic Hybrid almayı düşünüyorum hatta ciddi ciddi düşünüyorum ama bazı sorularıma cevap bulamadım.
    Bir kaç serviste cevaplayamadı.

    1. Hybrid Elektrik Motorunun Aküsü (Pili) diğer bütün cihazların akü ve bataryaları gibi düşünecek olursak bu kadar dolmaya ve boşalmaya nekadar dayanır yani nekadar garantisi var yoksa arasıra kendi cebimizdenmi değişeceğiz.

    2. Hybrid Elektrik Motorunun Aküsü (Pili) tam doluyken 50km yi geçmedikçe nekadar yol götürüyor.

    3. Normal Benzinli motorların bakım masraflarını biliyoruz peki bu araçta elektrik motoruda var 10 bin ve 20 bin km lik bakımlarda veya daha uzun süreli bakımlarda bakım masrafları nekadar olacak elektrik motorunun fırçalarının bakımı filan bilmem nekadar tutmasın !!

    4.





  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.