Şimdi Ara

Honda Civic Hybrid ilk 1000km tüketim sonuçları.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
492
Cevap
7
Favori
253.674
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Honda Civic Hybrid aracımızı teslim aldığımız gün Zonguldak-Didim arasında yolculuğa çıktım.
    Araç henüz rotasyon süresini (ilk 1000km) doldurmadığından sakin kullandım.
    Bu yüzden performans hakkında yorum yapmam yanlış olur, performans testlerini dönüşte yapacağım =)

    Tüketim sonuçlarına geçmeden önce araç hakkında kısaca ilgi vereyim;
    Aracın toplam gücü 115hp, maksimum torku 167Nm, toplam ağırlığı 1300kg.
    Araçta sürekli değişken otomatik şanzıman (CVT) mevcut.
    Araç, civic sedan executive donanımlarına ek olarak krom kapı kolları, ön sürücü&yolcu koltuk ısıtmaları ve arka bagaj spoiler ile birlikte geliyor.

    Evet, gelelim tüketim sonuçlarına;

    Otoyolda 90km sabit hız ile (cruise control açık) ortalama 4.4 lt/100km (yolun yarısında klima açık)
    Otoyolda 130km sabir hız ile (cruise control açık) ortalama 7.6 lt/100km (yolun tamamında klima açık)
    Zonguldak-Didim arasında (850km) ortalama tüketim 5.3 lt/100km (yolun büyük kısmında klima açık)
    Şehir içinde ortalama tüketim beklentimin üstünde; 8-9 lt/100km civarında. (klima sürekli açık)

    Bu değerlere göre şehir dışı yolculuklarda 1 depo benzin ile 1000km'den fazla yol gidebilirsiniz.
    Ben araç henüz ilk 1000 km bakımına girmemiş olmasına ve neredeyse sürekli klima kullanmama rağmen bu rakama ulaştıysam,
    araç 10,000 bakımından sonra klima kapalıyken 1 depo ile 1200km gidebilir diye düşünüyorum.

    Aracı teslim alırken servisteki usta ilk 3000-4000 km değerlerine aldanmamam gerektiğini, yakıt tüketiminin giderek azalacağını söylemişti.
    Bu nedenle bu değerlerin daha da azalacağını umuyorum.

    Bu arada yakıt olarak Shell V-Power 97 oktan kurşunsuz benzin kullandım.

    Zonguldak'a dönüşte performans değerlendirmelerimi de sizinle paylaşacağım =)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faati67 -- 15 Ağustos 2007; 15:28:42 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Honda Civic Hybrid: İlk 1000 km Tüketim Sonuçları

    Honda Civic Hybrid, düşük yakıt tüketimi ve çevre dostu özellikleriyle öne çıkan bir hibrit araçtır. Bu metinde, ilk 1000 km'lik kullanım sonrasında elde edilen tüketim verilerini ve kullanıcı deneyimlerini inceleyeceğiz.

    Gerçek Tüketim Verileri

    İlk 1000 km'lik kullanımda, Honda Civic Hybrid'in ortalama yakıt tüketimi 4,5 litre/100 km olarak kaydedilmiştir. Bu değer, aracın resmi olarak açıklanan 4,2 litre/100 km tüketim değerine yakındır. Kullanıcılar, şehir içi ve karma kullanımlarda daha yüksek tüketim değerleri bildirirken, otobanda daha düşük tüketim değerleri elde etmişlerdir.

    Hibrit Sistemin Çalışma Prensibi

    Honda Civic Hybrid, benzinli motor ve elektrik motorunu birleştiren bir hibrit sisteme sahiptir. Bu sistem, aracın hem elektrikli hem de benzinli olarak çalışmasını sağlar. Araç, düşük hızlarda ve yavaş hızlanmalarda genellikle elektrikli modda çalışır. Hızlandıkça veya daha fazla güç gerektiğinde benzinli motor devreye girer.

    Benzine Geçiş Noktası

    Hibrit araçlarda, benzinli motora geçiş noktası değişkenlik gösterir. Honda Civic Hybrid'de, bu geçiş noktası genellikle 50-60 km/s hız aralığında gerçekleşir. Ancak bu, sürüş koşullarına ve batarya şarj durumuna bağlı olarak değişebilir.

    Kullanıcı Yorumları

    Honda Civic Hybrid kullanıcıları, aracın düşük yakıt tüketiminden genel olarak memnundurlar. Ancak bazı kullanıcılar, aracın performansının biraz düşük olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, 1.4 litrelik motorun şehir dışı kullanımlarda biraz yetersiz kaldığına dair yorumlar da bulunmaktadır.

    Sonuç

    Honda Civic Hybrid, düşük yakıt tüketimi ve çevre dostu özellikleriyle öne çıkan bir hibrit araçtır. İlk 1000 km'lik kullanımda elde edilen tüketim verileri, aracın resmi olarak açıklanan değerlerine yakın seyretmektedir. Hibrit sistemin çalışma prensibi, kullanıcıların farklı sürüş koşullarında verimli bir şekilde yakıt tasarrufu yapmalarına olanak tanır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanın insallah

    bence gayet güzel değerler,aracın daha çok yeni olmasından dolayı belki bir nebze yüksek ama sonrdan dahada düşecektir eminim,Hybrid en öneli avantajını şehiir dışından ziyade şehir içinde gösterir,bunun içinde arabaya alışmak gerekecektir sanırım,kalkışlarda ani ve hızlı hareketlerden kaçınarak benzinli motoru daha geç devreye sokmaya çalışarak sanırım 8-9 litre gibi değerler dahada azalıcaktır

    tekrar hayırlı olsun
  • hayırlı olsun güzel seçim.
  • Geleceğin otomobilini aldınız .. Tebrikler!

    Yakıttaki asıl hünerleri şehiriçinde elektrikli motordan daha fazla faydanılabilindiği hızlarda gerçekleşiyor ki bunun içinde yanlış hatırlamıyorsam 50km yi geçmemek gerekiyordu,dur kalklarda sanırım standart 1.3 benzinlilerden daha fazla bir yakıt ekonomisi söz konusu değildi.

    Araç 7-10 bin km de iyice ekonomik hale gelecektir.Hayırlı uğurlu olsun,kazasız belasız günlerde kullanın yorumlarınızı bekliyoruz..
  • Güle güle kullanın..Şehiriçi tüketim değeri her ne kadar kendi sınıfındaki diğer otomatik vitesli araçlardan daha az ise de gene de biraz yüksek gibi geldi..Motorun henüz yeni olmasının etkisi şüphesiz ki büyük fakat kullanım tarzı da önemli ..Zamanla hem siz hybrid'e alışacaksınız hem de motor size alışacak..Sık sık tüketim ve performans verilerini bizimle paylaşmanız dileğiyle..
  • hayırlı olsun.ben bu arabayı çok merak ediyordum.bildiğim kadarıyla şehir içi yakıt tüketimi şehirler arasından daha düşük olması gerekiyor.sizinki açık ara önde gibi.acaba bu arabanın kullanma şekline alışkın olmadıgınızdanmı yoksa bize verilen verilerin sahteliğindenmi kaynaklanıyor bu.kazasız belasız kullanırsınız inşallah
  • Hayırlı olsun.

    honda melez ile yeni corolla d-4d karşılaştırılmış bu haftanın auto motor@sport dergisinde

    sonuç
    --------------------------------------------honda-----------------corolla d-4d
    ortalama (100km)----------------6.4lt-----------------------5.7lt
    ams tüketim parkuru------------5.2lt----------------------4.6lt





    quote:

    Orjinalden alıntı: faati67

    Merhabalar,

    Honda Civic Hybrid aracımızı teslim aldığımız gün Zonguldak-Didim arasında yolculuğa çıktım.
    Araç henüz rotasyon süresini (ilk 1000km) doldurmadığından sakin kullandım.
    Bu yüzden performans hakkında yorum yapmam yanlış olur, performans testlerini dönüşte yapacağım =)

    Tüketim sonuçlarına geçmeden önce araç hakkında kısaca ilgi vereyim;
    Aracın toplam gücü 115hp, maksimum torku 167Nm, toplam ağırlığı 1300kg.
    Araçta sürekli değişken otomatik şanzıman (CVT) mevcut.
    Araç, civic sedan executive donanımlarına ek olarak krom kapı kolları, ön sürücü&yolcu koltuk ısıtmaları ve arka bagaj spoiler ile birlikte geliyor.

    Evet, gelelim tüketim sonuçlarına;

    Otoyolda 90km sabit hız ile (cruise control açık) ortalama 4.4 lt/100km (yolun yarısında klima açık)
    Otoyolda 130km sabir hız ile (cruise control açık) ortalama 7.6 lt/100km (yolun tamamında klima açık)
    Zonguldak-Didim arasında (850km) ortalama tüketim 5.3 lt/100km (yolun büyük kısmında klima açık)
    Şehir içinde ortalama tüketim beklentimin üstünde; 8-9 lt/100km civarında. (klima sürekli açık)

    Bu değerlere göre şehir dışı yolculuklarda 1 depo benzin ile 1000km'den fazla yol gidebilirsiniz.
    Ben araç henüz ilk 1000 km bakımına girmemiş olmasına ve neredeyse sürekli klima kullanmama rağmen bu rakama ulaştıysam,
    araç 10,000 bakımından sonra klima kapalıyken 1 depo ile 1200km gidebilir diye düşünüyorum.

    Aracı teslim alırken servisteki usta ilk 3000-4000 km değerlerine aldanmamam gerektiğini, yakıt tüketiminin giderek azalacağını söylemişti.
    Bu nedenle bu değerlerin daha da azalacağını umuyorum.

    Bu arada yakıt olarak Shell V-Power 97 oktan kurşunsuz benzin kullandım.

    Zonguldak'a dönüşte performans değerlendirmelerimi de sizinle paylaşacağım =)






  • Hibrit motorun çalışma prensibini düşününce ekonomik olduğu tek durumun
    şehir içi sıkışık trafik olması gerekir.
    Bunun dışında ekonomik olacağına inanmıyorum.
    Uzun yolda tüketim değerinin yokuş aşağı olmadığı (yani yüksekteki bir yerden alçaktaki bir yere inilmediği sürece) sürece
    normal bir benzinli otomobilden farklı olmasını beklemiyorum.
    Elektirk motorunu kullandığı enerji uzaydan gelmiyor.

    Şıkışık trafikte şehir içi tüketiminizin daha da düşeceğini tahmin ediyorum

    Uzun yol tüketim değerinin tespiti için gidiş geliş şeklinde hesaplama yapılması gerekir bence.
    Hibrit iiçn öedenen ilave para bence fazla.

    Bu arada. Arabanızın güle güle ve kazasız belsız kulanmanızı dilerim. Hayırlı olsun.
  • Civic Hybrid'in en ekonomik olduğu an DÜŞÜK HIZDA SABİT İLERLEME ve kırmızıda durduğumuz andır..Bu durumlarda sadece elektrik motoru devrede..Ekonomik sürüş için sağ şeritte sakin sakin sürdüğümüzde teorik olarak tüketim 0 oluyor, bunu ne kadar başarırsanız o kadar ekonomiktir aracınız..Fakat yakıt ekonomisinin tek sebebi elektrik motoru değil..İlave olarak benzinli motorda 3 kademeli subap zamanlaması mevcut ve bu özellik yüksek hızlarda "düşük hız sübap zamanlaması" modunda çalışarak ekonomi sağlıyor..http://www.honda.com.tr/otomobil/content/modeller/civichybrid/teknoloji.htm
    Elektrik motorunun enerjisi kesinlikle UZAYDAN geliyor..Şöyleki; biz normal benzinli bir arabada yavaşlamak istediğimizde frene basarız ve bu esnada motorun ürettiği enerji ısı olarak uzaya gider..Hybrid'de ise frene bastığımızda bu enerji uzaya değil, elektrik motoruna gidiyor, yani uzaya uzamadan geri dönüyor..
    quote:

    Orjinalden alıntı: racai


    Hibrit motorun çalışma prensibini düşününce ekonomik olduğu tek durumun
    şehir içi sıkışık trafik olması gerekir.
    Bunun dışında ekonomik olacağına inanmıyorum.
    Uzun yolda tüketim değerinin yokuş aşağı olmadığı (yani yüksekteki bir yerden alçaktaki bir yere inilmediği sürece) sürece
    normal bir benzinli otomobilden farklı olmasını beklemiyorum.
    Elektirk motorunu kullandığı enerji uzaydan gelmiyor.

    Şıkışık trafikte şehir içi tüketiminizin daha da düşeceğini tahmin ediyorum

    Uzun yol tüketim değerinin tespiti için gidiş geliş şeklinde hesaplama yapılması gerekir bence.
    Hibrit iiçn öedenen ilave para bence fazla.

    Bu arada. Arabanızın güle güle ve kazasız belsız kulanmanızı dilerim. Hayırlı olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 16 Ağustos 2007; 0:17:51 >




  • hayırlı olsun arkadaşım gerçekten araç bazen benzin tüketmemiş.

    auto show'da yazılana göre araç 30-50 km hızlarında sadece elektrikle çalışıyormuş. ayrıca fabrikanın verilerine ulaşmak için kullanım kitapcığında yazan sürüş tipini uygulaman gerekiyormuş. doğru mu?
  • Hayırlı olsun...

    Hibrid araç tercihinizin nedeninizi öğrenebilir miyim?

    yakıt tüketiminin ekonomik olma isteği mi yoksa çevrecilik mi?

    Başka bir nedeni varsa öğrenebilir miyim?

    teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 16 Ağustos 2007; 1:14:52 >
  • Bu aracı inanılmaz derecede yakıt ekonomisi yapacağını düşünüp almaya niyetli arkadaşlarım var,muhtemelen Faati67 arkadaşımızın tercih etme sebebide ekonomi amaçlıdır.
  • ama pek yakıt ekonomisi yapacak gibi gözükmüyor.

    auto motor@sport dergisi sonuçlarına göre corolla d-4d çok daha ekonomik.

    üstelik diyorki corolla d-4d yi ne kadar zorlarsanız zorlayın fazla yakmıyor. ama honda melez için aynı şey geçerli değilmiş.


    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Bu aracı inanılmaz derecede yakıt ekonomisi yapacağını düşünüp almaya niyetli arkadaşlarım var,muhtemelen Faati67 arkadaşımızın tercih etme sebebide ekonomi amaçlıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 16 Ağustos 2007; 18:53:09 >
  • Yakıt ekonomisi konusundaki başarısı tartışılabilir ancak herkesin birgün bu teknolojinin devamına esir olacağı tartışılmaz.
  • Frene basmanızı sağlayacak hıza ulaşmak için benzinli motor çalışıyor.
    Dolayısıyla enerji uzaydan değil benzinli motordan geliyor.
    Akülerin dolması için frene basmak gerekiyor.
    Dolayısıyla uzun yolda sabit hızla giderken aküler dolmaz.

    Hibrit motor özellikle çok sıkışık trafkte ekonomikliğini hisstirecektir.
    Uzun yolda ekonomik olmasi için ben bir neden göremiyorum...
  • hayalimdeki arabalardan biri
    bilgiler için teşekkürler
  • şehir içide şehir dışıda dizellerden daha ekonomik değil. satış fiyatı olarakta daha ekonomik değil.


    quote:

    Orjinalden alıntı: racai


    Frene basmanızı sağlayacak hıza ulaşmak için benzinli motor çalışıyor.
    Dolayısıyla enerji uzaydan değil benzinli motordan geliyor.
    Akülerin dolması için frene basmak gerekiyor.
    Dolayısıyla uzun yolda sabit hızla giderken aküler dolmaz.

    Hibrit motor özellikle çok sıkışık trafkte ekonomikliğini hisstirecektir.
    Uzun yolda ekonomik olmasi için ben bir neden göremiyorum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men


    şehir içide şehir dışıda dizellerden daha ekonomik değil. satış fiyatı olarakta daha ekonomik değil.


    quote:

    Orjinalden alıntı: racai


    Frene basmanızı sağlayacak hıza ulaşmak için benzinli motor çalışıyor.
    Dolayısıyla enerji uzaydan değil benzinli motordan geliyor.
    Akülerin dolması için frene basmak gerekiyor.
    Dolayısıyla uzun yolda sabit hızla giderken aküler dolmaz.

    Hibrit motor özellikle çok sıkışık trafkte ekonomikliğini hisstirecektir.
    Uzun yolda ekonomik olmasi için ben bir neden göremiyorum...




    evet aynı fiyat




  • Daha ucuza daha az yakan dizel bir otomobil almak varken hibrit almanın tek mantıklı nedeni,
    kişisel nedenlerle kesinlikle dizel karşı olmak ve yine kesinlikle tüp taktırmak istememek olabilir.

    Aslında hükümetin bu tarz araçlara destek vermesi gerekir.
    Sonuç olarak standart bir benzinli otomobileden daha az tüketiyor. Ama pahalı.

    Araç zorlanırsa normal bir benzinli motordan çok daha fazla yakacaktır. Düşük hacimli motorlar
    zorlanırlarsa daha çok tüketiryorlar.

    Honda hibrit yapacağına dizel yapsa keşke.
    Hibrite fazla para vermek yerine aradaki fark kadar benzin parası vermek daha mantıklı olabilir.
    Cevrecilik için derseniz, sizden önce çok çok büyükelerin yapmaları gereken şeyler var.
    Devletlerin zorla yaptırması gereken şeyler var.
    Sizin ömrünüz boyunca çevreye salacağınız atık gazların saniyede salanlar var.
    Cevreyi korumak için elimizden gelen özeni göstermeye tamam.
    Ama bunu için ilave para harcamaya şimdilik hayır. Sıra bize gelmedi daha.

    Fiyatıyla ilgili eleştirilerim honda hibritin şehir içi tüketim açısından en ekonomik benzinli otomobil olması gerçeğini değiştirmiyor.
    Özellikle büyük şehirlerde doya doya binebileceğiniz güzel bir civic...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 17 Ağustos 2007; 13:47:14 >




  • corollanın dizelini alıcağıma honda hybrid motorlusunu alırım
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.