Şimdi Ara

Honda Civic Hybrid ilk 1000km tüketim sonuçları. (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
492
Cevap
7
Favori
254.339
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hondanın normal otomatikleri çok başarılı öyle sarsıntı falan hiç yok, geçşleri hissetmek imkansız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: caucass

    Hondanın normal otomatikleri çok başarılı öyle sarsıntı falan hiç yok, geçşleri hissetmek imkansız

    doğru, diğer otomatiklere göre nisbeten sarsıntısız geçişleri var, ancak gaza yüklendiğinizde vites küçültüp deviri artırmak için vakit kaybı yaşanıyor. sanırım vites geçişleri ne kadar sarsıntısız olursa vites geçiş süresi de bir miktar artıyor?
  • Klasik AT otomatik Civic de kullanan bir kişi olarak CVT şanzıman kullanmadan önce bütün şanzımanları iyi sanıyorsunuz maalesef...
  • Ya arkadaşlar Hybrid kullanıp da 5000 km den sonra yakıt miktarını yazacak kimse yok mu??

    Şimdi herşey iyi hoş.. ama tam olarak açıklanmayan bazı şeyler var.. şahsen birden çok bayiye gittim ve bu elektrik motoru, benzin motoru çalışma km ve süreleri hakkında bilgi istedim.. ama maalesef bu konuda nerdeyse hiç kimsenin bir bilgisi yok.. hep varsayımlar üzerinden konuşuyolar.. Şahsen Rakamlarla konuşmayı seven bir insan olduğum için herşeyi rakamsal olarak duymak istiyorum...:))
    Sormak istediklerime gelince:
    1-Tam olarak reel şartlarda Ş.İçi, Ş.Dışı ve Ortalama ne kadar yakıyor...
    2-Elektrik motoru tek başına kaç km hızla gidersek benzin olmadan çalıştırıyor... Bazı yetkili satıcılar 30 km altı diyo, bazıları 40, 50 bazıları 60 a kadar çıkıyor yaw.. bi anlatın annamadık kardeşim.:))
    3-Bu çalışma süresinde ne kadar km. veya ne kadar süre çalışıyor (hiç şarj edemediğimiz, yani fren yapamadığımız düşünülürse...)
    4-Elektrik motorunun şarjı ne kadar sürede doluyor? Belli bir Metre fren yaptığımızda mı ve/veya belli bir süre fren yaptığımızda mı?
    5-Herhangi bir elektrikli motor ve/veya diğer motorlarda sorun yaşadığımızda tüm servisler nasıl çözüm bulacağını biliyorlar mı? tecrübeli ustaları var mı?
    6-Sunroof istersek acaba opsiyonel olarak ekliyorlar mı araca?
    7-2009 da Hybrid teknolojisi ve/veya otomobilde herhangi bir rütuş olacak mı?


    Hybrid konusunda sanırım uzun süre daha bazı dedikodular olacak... Honda'nın gerekli bilgilendirmeyi yapmasını bekliyoruz.. Tabii tatmin edici olarak...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: eMiTa
    Tam olarak reel şartlarda Ş.İçi, Ş.Dışı ve Ortalama ne kadar yakıyor...


    bu sorunun cevabını bende merak ediyorum.İnşallah bilen biri çıkar.Herkes farklı birşey söylüyor...
  • servistekiler daha arabada mini stepne olduğunu bile bilmiyorlar yaW
  • quote:

    Orjinalden alıntı: caucass

    servistekiler daha arabada mini stepne olduğunu bile bilmiyorlar yaW



    Mini stepnenin ne sakıncası var... Şimdiki lastikler patlasa bile sizi tamirciye ulaştırıyor, biraz hava basın ayak pompası ile yeter size... Keşke hiç olmasa... Hybridlerde sunroof yok bu arada soranlar için... Araç orijinal Japon honda ana fabrikasında üretilip geliyor ve tüm dünyayay aynı sunroof hariç full donanımla satılıyor... Her şey yakıt tasarrufu üzerin palnlanmış; jantlar, silecekler bile sürtünmeyi azaltmak için özel ve patentli tasarım... Araç frenaj ve motor freni (mesela yokuş inerken) sırasında şarj oluyor... ancak sert frende balatlar ve diskler devreye giriyor... Çok güzel bir mantık... Araç usulüne uygun kullanılırsa şehir içinde 5-5.5 litreye kadar tüketimi düşürebiliyor... 0-50 km arası düz yolda yavaş ve sabit hızla giderken zaten benzinli motor devreden tamamen çıkıyor... En az 12 km hızdan gelerek durduğunuz zaman benzinli motor stop ediyor... Şehir dışında tüketim eğer cruise kontrol kullanarak 90-100'e ayarlarsanız ve ayağınıza sahip olursanız 4-4.5 litre yakıyor... Dikkatsiz ve sallapati bir kullanım sergilerseniz şehir içi tüketim 6.1-6.8 arası değişiyor...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cenkog

    Klasik AT otomatik Civic de kullanan bir kişi olarak CVT şanzıman kullanmadan önce bütün şanzımanları iyi sanıyorsunuz maalesef...



    Abi sen beni dinle , tam otomatik sanzumanı bi dene, fikrin değişecektir, bende hem CTV city hemde tam otm.civic var, aradaki farkı çok net yaşıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cenkog


    quote:

    Orjinalden alıntı: caucass

    servistekiler daha arabada mini stepne olduğunu bile bilmiyorlar yaW



    Mini stepnenin ne sakıncası var... Şimdiki lastikler patlasa bile sizi tamirciye ulaştırıyor, biraz hava basın ayak pompası ile yeter size... Keşke hiç olmasa... Hybridlerde sunroof yok bu arada soranlar için... Araç orijinal Japon honda ana fabrikasında üretilip geliyor ve tüm dünyayay aynı sunroof hariç full donanımla satılıyor... Her şey yakıt tasarrufu üzerin palnlanmış; jantlar, silecekler bile sürtünmeyi azaltmak için özel ve patentli tasarım... Araç frenaj ve motor freni (mesela yokuş inerken) sırasında şarj oluyor... ancak sert frende balatlar ve diskler devreye giriyor... Çok güzel bir mantık... Araç usulüne uygun kullanılırsa şehir içinde 5-5.5 litreye kadar tüketimi düşürebiliyor... 0-50 km arası düz yolda yavaş ve sabit hızla giderken zaten benzinli motor devreden tamamen çıkıyor... En az 12 km hızdan gelerek durduğunuz zaman benzinli motor stop ediyor... Şehir dışında tüketim eğer cruise kontrol kullanarak 90-100'e ayarlarsanız ve ayağınıza sahip olursanız 4-4.5 litre yakıyor... Dikkatsiz ve sallapati bir kullanım sergilerseniz şehir içi tüketim 6.1-6.8 arası değişiyor...



    Sakıncası yok tabiki, bagaj hacmini normal (500 litre) çıkarmak için ben mini stapne arıyordum, malesef servistekiler hiç bir şey bilmiyorlar, hatta internettende bilen biri çıkmadı, sonunda çinde yaşayan bir arkadaş tesadüfen görmüş hybrit lerde mini srapre stepne olduğunu, şimdi ben kendime (civic için) almak istiyorum ama hiç bir yerde yok ve 2 milyar gibi uçuk fiyatlardan söz ediliyor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: eMiTa

    Ya arkadaşlar Hybrid kullanıp da 5000 km den sonra yakıt miktarını yazacak kimse yok mu??

    Şimdi herşey iyi hoş.. ama tam olarak açıklanmayan bazı şeyler var.. şahsen birden çok bayiye gittim ve bu elektrik motoru, benzin motoru çalışma km ve süreleri hakkında bilgi istedim.. ama maalesef bu konuda nerdeyse hiç kimsenin bir bilgisi yok.. hep varsayımlar üzerinden konuşuyolar.. Şahsen Rakamlarla konuşmayı seven bir insan olduğum için herşeyi rakamsal olarak duymak istiyorum...:))
    Sormak istediklerime gelince:
    1-Tam olarak reel şartlarda Ş.İçi, Ş.Dışı ve Ortalama ne kadar yakıyor...
    2-Elektrik motoru tek başına kaç km hızla gidersek benzin olmadan çalıştırıyor... Bazı yetkili satıcılar 30 km altı diyo, bazıları 40, 50 bazıları 60 a kadar çıkıyor yaw.. bi anlatın annamadık kardeşim.:))
    3-Bu çalışma süresinde ne kadar km. veya ne kadar süre çalışıyor (hiç şarj edemediğimiz, yani fren yapamadığımız düşünülürse...)
    4-Elektrik motorunun şarjı ne kadar sürede doluyor? Belli bir Metre fren yaptığımızda mı ve/veya belli bir süre fren yaptığımızda mı?
    5-Herhangi bir elektrikli motor ve/veya diğer motorlarda sorun yaşadığımızda tüm servisler nasıl çözüm bulacağını biliyorlar mı? tecrübeli ustaları var mı?
    6-Sunroof istersek acaba opsiyonel olarak ekliyorlar mı araca?
    7-2009 da Hybrid teknolojisi ve/veya otomobilde herhangi bir rütuş olacak mı?


    Hybrid konusunda sanırım uzun süre daha bazı dedikodular olacak... Honda'nın gerekli bilgilendirmeyi yapmasını bekliyoruz.. Tabii tatmin edici olarak...


    Bende bu kilometrelerden sonraki rakamları merak ediyorum, umarım kullanan arkadaslardan yazan olur




  • Honda hybrid teknolojisini yeniliyor..Daha düşük maliyetli araçları daha düşük yakıt tüketimiyle sunacaklar..
    http://arabam.milliyet.com.tr/haber.aspx?HID=1&PID=1110&haberID=283257
  • corollayı satıp yeni bir araç almayı planlıyorum. ilk aklıma gelen dizel auris. ama auriste benim önem verdiğim cruise control yok. bu da tadımı kaçırdı açıkçası. hybridin bir de cvt avantajı var. aradaki 6 milyar gibi farka rağmen hybrid de seçeneklerden birisi ama şöyle bir durumum var. ben bahçeşehirde oturuyorum. yılda 25.000 km yapıyorum fakat tahmini %90 tem otoyolunda. yani şehir içi, 50km vs. hızları dur kalkları pek yaşamıyorum. bu durumda hybrid dizel bir aurisle rekabet edebilecek ekonomiyi sağlar mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Villeneuve

    corollayı satıp yeni bir araç almayı planlıyorum. ilk aklıma gelen dizel auris. ama auriste benim önem verdiğim cruise control yok. bu da tadımı kaçırdı açıkçası. hybridin bir de cvt avantajı var. aradaki 6 milyar gibi farka rağmen hybrid de seçeneklerden birisi ama şöyle bir durumum var. ben bahçeşehirde oturuyorum. yılda 25.000 km yapıyorum fakat tahmini %90 tem otoyolunda. yani şehir içi, 50km vs. hızları dur kalkları pek yaşamıyorum. bu durumda hybrid dizel bir aurisle rekabet edebilecek ekonomiyi sağlar mı?

    Aurisin problemi çok(Made in Turkey) az daha bekle prius gelecek , ondan alırsın , hem çok güçlü(Elektrik motoru 40W hondanınki 20W) ve gerçekten çok az yakıyor
  • ne zaman geliyor?
  • Çok dediğiniz problemler nelerdir acaba?

    quote:

    Orjinalden alıntı: caucass


    quote:

    Orjinalden alıntı: Villeneuve

    corollayı satıp yeni bir araç almayı planlıyorum. ilk aklıma gelen dizel auris. ama auriste benim önem verdiğim cruise control yok. bu da tadımı kaçırdı açıkçası. hybridin bir de cvt avantajı var. aradaki 6 milyar gibi farka rağmen hybrid de seçeneklerden birisi ama şöyle bir durumum var. ben bahçeşehirde oturuyorum. yılda 25.000 km yapıyorum fakat tahmini %90 tem otoyolunda. yani şehir içi, 50km vs. hızları dur kalkları pek yaşamıyorum. bu durumda hybrid dizel bir aurisle rekabet edebilecek ekonomiyi sağlar mı?

    Aurisin problemi çok(Made in Turkey) az daha bekle prius gelecek , ondan alırsın , hem çok güçlü(Elektrik motoru 40W hondanınki 20W) ve gerçekten çok az yakıyor




  • 2 hafta once Honda Civic Hybrid almis bulunuyorum. Su anda Arac 1700 km'de

    Yakit tuketim degerleri ile ilgili su bilgileri verebilirim:
    Trip A degerini hic sıfırlamadim, 1700 km ve 6.3 lt/100km degerini gosteriyor.
    Trip B degerini her depoyu doldurdugumda sifirliyorum. Trip B 6.1 lt/100 km degerine inmis durumda.
    ayrica soyle de bir hesap yaptim. Depoyu tasana kadar doldurup bir onceki depo dolumundan itibaren yaptigim km ye boldugumde 0.215 YTL/km degerini elde ettim.

    Arac su ana kadar istabul sehir ici trafiginde kullanildi sadece. Klima surekli acikti.

    Elektrik motorunu nasil kullandigina gelince:
    45-46 km/saat hizlarina kadar duz yolda sadece elektrik motorunu kullanabiliyor.
    Duz yolda gaz pedalina cok hafif dokunursaniz anlik yakit tuketimi gostergesi "0" a iniyor ve elektrik motoru kullaniliyor sadece.
    Batarya sarji tam yariya inince benzinli motoru kullaniyor ve bataryayi hafifce sarj ediyor bu arada. Sonra tekrar benzin motorunu kapatip elektrik motorunu kullaniyor.
    Daha yuksek hizlarda duz yolda benzinli motoru dusuk subab zamanlamasinda kullanip elektrik motoru ile takviye ediyor. Bu sirada anlik yakit tuketimi 3 litre civarinda oluyor. Yokuslarda anlik yakit tuketimi 12 litreye firliyor. Gaza iyice yuklendiginizde elektrik motoru kullanim gostergesi tavan yapiyor, tabi benzin motoru anlik yakit tuketimi de.

    ilk 1700 km yi yaparken devirsiz kullanayim diye dusunmedim. Daha onceki aracimi nasil kullaniyorsam oyle kullandim. Su anda 6.1 lt/100 km degeri oldukca makul geliyor bana sehir icinde. Gerci teknik verilerde sehirici tuketimi 5.2 lt gozukuyor ama zamanla biraz daha dusecegini dusunuyorum. Tabi birazda devirsiz kullanmak gerek sanirim 5.2 yi tutturmak icin. Klimanin surekli acik oldugunu da unutmamak lazim.

    CVT sanziman cok iyi. Aracin hizlanamadigini dusunmeme sebeb oluyor ama oyle degil tabi. Baska araclar olunca saginda solunda hizlanmasinin tatmin edici oldugunu farkediyorum.

    VSA sistemi de iyi calisiyormus gordum. Ustune micir dokulmus asfalt yolda ani fren yapmak durumunda kaldim 100 km/saat hizla. Eyvah dedim icimden ama arac hicbir tarafa savrulmadan guvenli bir sekilde durdu.

    Simdilik veriler bunlar, birkac bin km sonra guncellerim tuketim bilgilerini...




  • Elektriği kaç para yakıyor? Kaçak kullanmak mümkün mü???
  • Şunu akşamları evde şarj etsende hiç benzin harcayarak şarja gerek kalmasa
  • zastruga, bilgi paylaşımınız için teşekkürler..Hybrid'lerin tüketimini hepimiz merak ediyoruz..Yakıt tüketimi dışında sürüşte normal benzinlilere göre ne gibi farklar hisediyorsunuz??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 4 Haziran 2008; 23:57:33 >
  • tecrübelerinizi paylaştığınız için tşk ederim.
    bu yazdıklarınızdan şunu çıkardım.

    iyiki hybride araç almamışım.
    o kadar fiyat farkı için elde edilen değer o aracın o parayı hak etmediğini gösteriyor.
    ben zaten 6.0-6,5 arası sakinkullanımda elde ediyorum.
    hemde öğle 40-48 km /h hızla değil.zaman zaman 110-120- hızla.zaman zamanda 70-80-90 km/h hızla.


    zaten çok uzun zaman önce de yine bu araç yeni çıktığında fikirlerimi beyan etmiştim.
    honda nın hybride aracı tam hybride araç değil.
    sadece geçiş amaçlı henüz tam teknoloji olarak ilerlememiş bir ürün.


    bilginize sunarım.
    saygılarımla....

    quote:

    Orjinalden alıntı: zastruga

    2 hafta once Honda Civic Hybrid almis bulunuyorum. Su anda Arac 1700 km'de

    Yakit tuketim degerleri ile ilgili su bilgileri verebilirim:
    Trip A degerini hic sıfırlamadim, 1700 km ve 6.3 lt/100km degerini gosteriyor.
    Trip B degerini her depoyu doldurdugumda sifirliyorum. Trip B 6.1 lt/100 km degerine inmis durumda.
    ayrica soyle de bir hesap yaptim. Depoyu tasana kadar doldurup bir onceki depo dolumundan itibaren yaptigim km ye boldugumde 0.215 YTL/km degerini elde ettim.

    Arac su ana kadar istabul sehir ici trafiginde kullanildi sadece. Klima surekli acikti.

    Elektrik motorunu nasil kullandigina gelince:
    45-46 km/saat hizlarina kadar duz yolda sadece elektrik motorunu kullanabiliyor.
    Duz yolda gaz pedalina cok hafif dokunursaniz anlik yakit tuketimi gostergesi "0" a iniyor ve elektrik motoru kullaniliyor sadece.
    Batarya sarji tam yariya inince benzinli motoru kullaniyor ve bataryayi hafifce sarj ediyor bu arada. Sonra tekrar benzin motorunu kapatip elektrik motorunu kullaniyor.
    Daha yuksek hizlarda duz yolda benzinli motoru dusuk subab zamanlamasinda kullanip elektrik motoru ile takviye ediyor. Bu sirada anlik yakit tuketimi 3 litre civarinda oluyor. Yokuslarda anlik yakit tuketimi 12 litreye firliyor. Gaza iyice yuklendiginizde elektrik motoru kullanim gostergesi tavan yapiyor, tabi benzin motoru anlik yakit tuketimi de.

    ilk 1700 km yi yaparken devirsiz kullanayim diye dusunmedim. Daha onceki aracimi nasil kullaniyorsam oyle kullandim. Su anda 6.1 lt/100 km degeri oldukca makul geliyor bana sehir icinde. Gerci teknik verilerde sehirici tuketimi 5.2 lt gozukuyor ama zamanla biraz daha dusecegini dusunuyorum. Tabi birazda devirsiz kullanmak gerek sanirim 5.2 yi tutturmak icin. Klimanin surekli acik oldugunu da unutmamak lazim.

    CVT sanziman cok iyi. Aracin hizlanamadigini dusunmeme sebeb oluyor ama oyle degil tabi. Baska araclar olunca saginda solunda hizlanmasinin tatmin edici oldugunu farkediyorum.

    VSA sistemi de iyi calisiyormus gordum. Ustune micir dokulmus asfalt yolda ani fren yapmak durumunda kaldim 100 km/saat hizla. Eyvah dedim icimden ama arac hicbir tarafa savrulmadan guvenli bir sekilde durdu.

    Simdilik veriler bunlar, birkac bin km sonra guncellerim tuketim bilgilerini...




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.