Şimdi Ara

HONDA'DAN BEKLENEN 1.6 BENZİNLİ MOTOR (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
0
Favori
5.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance

    Honda'nın ürettiği en verimli motor S2000 deki motor. O motor 2 litre ve 240 beygirdi. 215 NM tork üretiyordu ve dünya rekortmeni bir motor. Yani senin söylediğini yapmaları biraz zor gözüküyor

    Adamlar 15-20 yıl önce bu motoru yapmış.

    Aradan geçen yılda biraz geliştirme ile dediğim rakamlara yakın değerler elde edilir.

    Yani o kadar zor değil.
  • Yalnız o değerleri turbolu araçlar yakalayamadı daha.
    Ve s2000 2004 yapımlı değil mi?15 yıl nerden çıktı?
  • Şener çay koy bakayım hadi sen misafirlere.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsn1997

    Yalnız o değerleri turbolu araçlar yakalayamadı daha.
    Ve s2000 2004 yapımlı değil mi?15 yıl nerden çıktı?

    1995'te Tokyo Motor Show'da sergilendi, 1999'da satılmaya başlandı.

    Yani motoru 16 yıl önce geliştirildi.

    16 yılda neler oldu neler.

    Forumdaki arkadaşlarımı suçlamıyorum. Başka markalar alıştırmış insanları benzinli motorda düşük güç olgusuna. Herkes sanki atmosferik benzinli motor, turbosuz güç üretemez, tork üretemez sanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 27 Aralık 2011; 20:58:27 >
  • Bu motorun tüketim değerleri de çok kötü değilmiş


    City 13 L/100 km
    Highway 8 L/100 km
    Combined 10 L/100 km
  • Evet atmosferik motor çok güç üretir ama sınırları s2000,f458,m3 gibi araçlarla sınırlıdır.Mazda gibi dönen devinimli bir atmosferik motor ancak öyle bir güç çıkarır.Bugün bu markalar bile turbolu araçlar yapmaya başladı.Atmosferik artık yeterince verimli değil.Sonuçta atmosfer basıncına bağlı bir motor.Turbo ise benzini daha verimli kullanmaya çalışıyor.Turbo'nun bir sınırı yok sayılır ama atmosferiğin var maalesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    quote:

    Orijinalden alıntı: hsn1997

    Yalnız o değerleri turbolu araçlar yakalayamadı daha.
    Ve s2000 2004 yapımlı değil mi?15 yıl nerden çıktı?

    1995'te Tokyo Motor Show'da sergilendi, 1999'da satılmaya başlandı.

    Yani motoru 16 yıl önce geliştirildi.

    16 yılda neler oldu neler.

    Forumdaki arkadaşlarımı suçlamıyorum. Başka markalar alıştırmış insanları benzinli motorda düşük güç olgusuna. Herkes sanki atmosferik benzinli motor, turbosuz güç üretemez, tork üretemez sanıyor.

    16 yil icerisinde turbolu motorlar yayginlasti. Atmosferik motordan sizin hayalini kurdugunuz degerleri yakalamak icin ne honda ne de baska bir marka ugrasir. Cunku ciddi derecede AR-GE yatirimi gerekir bu degerler icin.




  • 1.6 motor 300 nm tork. Eee kac hp ? Torkla kafayi bozdu bu forum. Zamaninda vtilar yeterince gucluydu torku olmayinca motor olmuyormu.

    Su sekilde olur ancak 1.6 125 hp lik motora diyelimki guclu bi hybrid motorla desteyelerek guclu bi motor elde edilir. Benim aklimdaki bu motora 84 hp lik hybrid uniteyi yerlestirerek turbo yerine hybrid motor kullanmak. 1.6 200 kusur hp guc uretmek. Ama hondadan su aralar pek bisi beklemiyorum. 2013'e yaptiklari planlar bile bizi anca tatmin edecek cinsten.
  • hasan basri özdemirin motoru aynen öyle

    honda hbo ile işbirliğine gitsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi INTRUDERTR -- 27 Aralık 2011; 21:15:02 >
  • Tork 200 de olur.

    Güç 160 olsun. O da kabul.

    Yeter ki güzel geliştirme olsun.
  • Gelecek elektrikli motorlarda. Yakıt fark etmez.
  • bir ihtimal daha var; o da ölmek mi dersin
    atmosferik b16 kodlu dohc(essah)vtecten yola çıkarak; sadece benzinle zor gibi.. 158hp@7600/152nm@7000 idi galiba müstakbel destekçi olabilecek hibrit motor da bu devirlerde iş görürü mü,orası muama..
  • Hondacılar yine rüyaya dalmış :)

    ALFA ROMEO GIULIETTA 1.75L verelim
    235 hp / 340 nm

    ya da Polo GTI 1.4 180 hp

    Ama şimdi bunlar turbolu atmosferik gibi zevk vermez diye başlarsınız.

    Anılaaaaaaar
    Anılaaaaaar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Honda , senin istediklerini yapana kadar ASİMO ya araba kullanmayı öğretir.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Tork 200 de olur.

    Güç 160 olsun. O da kabul.

    Yeter ki güzel geliştirme olsun.

    Nefes alsın yeter
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Tork 200 de olur.

    Güç 160 olsun. O da kabul.

    Yeter ki güzel geliştirme olsun.

    Nefes alsın yeter

     HONDA'DAN BEKLENEN 1.6 BENZİNLİ MOTOR





  • böyle bir motor çalışması varmış sandım hay aksi
  • Benzin gibi düşük oktanlı bir yakıtla 300 nm tork değeri yakalamak pek kolay değil. Sıkıştırmayı yükseltip methanol ile yüksek oktanlı benzin yaparak tork ve hp artışı yapılır. 97 oktan benzinle olacak iş değil bu özel yakıt gerektirir. Ayrıca 3 litre benzinle anca motoru toplarken parçaları yıkarsınız oda yeterse. Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok, hesap belli bunlar zaten otomobil üreticileri tarafından yıllardır bilinen ve hesaplanan detaylar. Bu yüzden bahsettiğiniz değerlere mazot kullanarak ulaşıyorlar.

    Talep ettiğin 3 litre değerini 100km/h üzerinden düşünecek olursak, 1.6 cc lik 4 silindirli bir motorun hiç yürümeden, yani araç boşta sabit 3000 rpm de 1 saat çalışmasında silindir içine girecek toplam yakıt 3 litreden fazladır muhtemelen, birde bu motora 1 tonluk kasayı taşıtırsan ortalama tüketim 5 litreye çıkar ki. Yine firmaların dizel motorlarının değerine ulaştık anlamına gelir.

    Yani Honda da diğer motor üreticileri de senden daha önce bunları düşünmüşler diyebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    300 nm lik tork ile 6500 devirde yaklaşık 273 hp elde edersin ki honda bu konudaki rekorunu kırmış olur

    ayrıca atmosferik bir motorda 1000-6500 arası sabit tork alamazsın

    ayrıca 273 hp bir motora ne tarafını yırtarsa yırtsın 3.1 yaktıramaz, yokuş aşağı alıp boşa salmadığı sürece

    Evet ancak Turbo basıncı çok arttılırsa düşük devirde bu hp alınır ama tork 300'ü geçer diye düşünüyorum.

    Ha Turbosuz atmosferik benzinlidede 300 Nm tork elde etmek için en az 2500cc hacim lazım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lady GarGara

    Sıktı artık senin şu konuların ve başlıkların.

    Başlığı adam akıllı yaz da bari girmeyelim konuna. Honda'nın yeni 1.6 motor yaptığını düşünmeyelim. Büyük harfle de yazman çabası.

    Kesinlikle katılıyorum +1
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.