Şimdi Ara

HONDA'DAN BEKLENEN 1.6 BENZİNLİ MOTOR (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
0
Favori
5.270
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İş devir çevirmede.

    Atmosferik olayını bozmadan araca fazla devir çevirtecek bir elektrik motoru sorunu çözebilir.

    Elektrik motoru aracın hareketinden şarj olur.

    İstendiğinde ekstra boost sağlayarak motoru 14.000 devir civarına çevirtir.

    Motor yağı olarak 10w60 tipi Performans Yağı konur.

    Bu sayede motor, hem düşük yakıt tüketir, hem de yüksek torka sahip olur. Güzel de beygir gücü çıkartır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Motosiklet motorundan dönüştürüp yapsınlar.

    Zaten Honda sağlam motor üreticisi.

    Neye gore en saglam aciklarmisin bize ? toyota bmw mercedes`lerin motorlari 100 bin de krank mi kesiyor ? adamin ruhuna islemis fanatiklik pess yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    Konu otomobil üzerinden gittiği için otomobil örnekleri verdik, yoksa motosiklet motorunu niye motordan saymayalım

    Tamam hocam, ben belki gözden kaçmıştır diye belirtme gereği duydum, bu arada özür caps yazarken açık kalmış.
  • Uzun zamandır gülmemiştim bu kadar harika konu olmuş , honda motoru davasına gelince 1997 model honda vti ın motorunu yeni şartlara uydurup çıkarsınlar 160 hp 1.6 atmosferik zaten konu kapanır 160 lık tsı ında 180 lik opel turbonunda götünde gider her türlü 300nm torka gerek yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferad

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Motosiklet motorundan dönüştürüp yapsınlar.

    Zaten Honda sağlam motor üreticisi.

    Neye gore en saglam aciklarmisin bize ? toyota bmw mercedes`lerin motorlari 100 bin de krank mi kesiyor ? adamin ruhuna islemis fanatiklik pess yani

    Fanatiklikle ne alakası var arkadaşım.

    Honda motorları sağlamlıkları ile ünlüdür. Rakiplerden daha dayanıklı motorları vardır.

    Bunu zaten bütün forum ve dünyadaki otomobil otoriteleri bile biliyor.
  • bu tarz motorları anca aksaray laleli tarafında bulursun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    quote:

    Orijinalden alıntı: ferad

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Motosiklet motorundan dönüştürüp yapsınlar.

    Zaten Honda sağlam motor üreticisi.

    Neye gore en saglam aciklarmisin bize ? toyota bmw mercedes`lerin motorlari 100 bin de krank mi kesiyor ? adamin ruhuna islemis fanatiklik pess yani

    Fanatiklikle ne alakası var arkadaşım.

    Honda motorları sağlamlıkları ile ünlüdür. Rakiplerden daha dayanıklı motorları vardır.

    Bunu zaten bütün forum ve dünyadaki otomobil otoriteleri bile biliyor.

    bence bu sadece ulkemizde yayginlasmis 1 soylenti japon olsun alman olsun motorlari gayet de dayaniklidir fakat japonlar daha az tejnoloji ve elektronik barindirdiklari icin 1 nevi daha sorunsuz olurlar.simdi 1 bmw 320i deki sensorlerin emin ol yarisi honda da yoktur yahut toyota da,bence honda milleti senelerdir ayni motoru kakalayip duruyor ve dogru duzgun hic 1 gelisme yok ne turbo ne yuksek devir(eskilerdeki gibi) ne de sanzimanda 1 gelisme var biraz gozunuzu acin diyorum.honda nin su anki motor secenekleri renault bile dedigimiz markanin cok daha gerisinde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Üstad balık burcu musun?Sürekli hayal kuruyorsunda

    Balıklar hayal kurar mı diyorsun

    Ooo hemde nasıl
  • Honda araçları Amerika ve özellikle İngiltere'deki anketlerde hep üst sıralarda yer alıyor.

    Bizdeki vergiden dolayı Civic modelinde mesela 2.4, 2.2, 2.0, 1.8, 1.5+Elektirk gibi kombinasyonların tamamını göremiyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Honda araçları Amerika ve özellikle İngiltere'deki anketlerde hep üst sıralarda yer alıyor.

    Bizdeki vergiden dolayı Civic modelinde mesela 2.4, 2.2, 2.0, 1.8, 1.5+Elektirk gibi kombinasyonların tamamını göremiyoruz.

    Tamamen sahsi fikrimdir.2.4 accord hacmine gore yeterli performans fakat sanziman ofsayt
    2.2 dizel.kullanmadim ama verileri pek de iyi degil okuduklarima gore
    2.0.civicte nasildir bilmiyorum ama accordda rezil 1 performans(d segmenti agir arac normaldir)
    1.8 rakiplerine gore iyi performans ve yakit tuketimi
    1.5 elektrikli bilmiyorum
    1.6 benzin normal 1.6 lardan biraz daha performansli fakat tuketim ic acici degil.tekrar soyluyorum honda nin acilen turbo ya gecmesi gerek baska yolu yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Uzun zamandır gülmemiştim bu kadar harika konu olmuş , honda motoru davasına gelince 1997 model honda vti ın motorunu yeni şartlara uydurup çıkarsınlar 160 hp 1.6 atmosferik zaten konu kapanır 160 lık tsı ında 180 lik opel turbonunda götünde gider her türlü 300nm torka gerek yok

    Bir de ülkemize gelmemiş olan, 1.6 atmosferik 185bg Type-R var.

    Honda bunları yıllar önce yapıyordu. Artık maalesef yapmıyor. 20 sene önceki Civic SI bile 1.6 atmosferik 130bg...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferad

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    quote:

    Orijinalden alıntı: ferad

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Motosiklet motorundan dönüştürüp yapsınlar.

    Zaten Honda sağlam motor üreticisi.

    Neye gore en saglam aciklarmisin bize ? toyota bmw mercedes`lerin motorlari 100 bin de krank mi kesiyor ? adamin ruhuna islemis fanatiklik pess yani

    Fanatiklikle ne alakası var arkadaşım.

    Honda motorları sağlamlıkları ile ünlüdür. Rakiplerden daha dayanıklı motorları vardır.

    Bunu zaten bütün forum ve dünyadaki otomobil otoriteleri bile biliyor.

    bence bu sadece ulkemizde yayginlasmis 1 soylenti japon olsun alman olsun motorlari gayet de dayaniklidir fakat japonlar daha az tejnoloji ve elektronik barindirdiklari icin 1 nevi daha sorunsuz olurlar.simdi 1 bmw 320i deki sensorlerin emin ol yarisi honda da yoktur yahut toyota da,bence honda milleti senelerdir ayni motoru kakalayip duruyor ve dogru duzgun hic 1 gelisme yok ne turbo ne yuksek devir(eskilerdeki gibi) ne de sanzimanda 1 gelisme var biraz gozunuzu acin diyorum.honda nin su anki motor secenekleri renault bile dedigimiz markanin cok daha gerisinde

    Aksine, bu söylentinin kaynağı ülkemiz değil, yurtdışıdır. Elbette diğer üreticilerin motorları da sağlamdır ama özellikle ABD ve Kanada'da Honda motorları Hot Rod'çuların gözdesiydi 80'li ve 90'li yıllarda. Honda'nın bazı motor türleri modifikasyona ve özellikle turbo uygulamasına çok iyi cevap veriyordu ve diğer motorlara nazaran daha fazla boost kaldırdığına inanılıyordu zamanında.

    Honda motorlarının daha dayanıklı olduğu efsanesi büyük ölçüde buradan geliyor. Yani efsane günlük kullanımla ilgili değil. Günlük kullanımda her motor dayanır ama aşırı modladığınız bir motor az dayanır. İşte Honda'ya burada daha yüksek kredi tanınıyor ve Honda motorlarının aşırı modifikasyona daha iyi dayandığına inanılıyordu.

    Ne kadar doğrudur ben bilemem, ne araç modladım, ne de hot rod'çuyum. Ama bunlar arasında böyle bir efsane var, bu doğru.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Uzun zamandır gülmemiştim bu kadar harika konu olmuş , honda motoru davasına gelince 1997 model honda vti ın motorunu yeni şartlara uydurup çıkarsınlar 160 hp 1.6 atmosferik zaten konu kapanır 160 lık tsı ında 180 lik opel turbonunda götünde gider her türlü 300nm torka gerek yok

    Bir de ülkemize gelmemiş olan, 1.6 atmosferik 185bg Type-R var.

    Honda bunları yıllar önce yapıyordu. Artık maalesef yapmıyor. 20 sene önceki Civic SI bile 1.6 atmosferik 130bg...

    Artık yapmıyor çünkü çok katı emisyon yasaları var. VW ve onu izleyen diğer üreticileri turbo kullanmaya iten de asıl olarak bu katı emisyon yasalarıdır. Daha az çevreyi kirleterek daha fazla güç üretmenin yolunu böyle bulmuşlardır.




  • Benim takıldığım nokta neden 3.5 veya 3.0 degilde 3.1 ? :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur
    Aslında litre başına atmosferikten büyük güç çıkartan

    Porsche 911 GT3 4.0 - 500 BEYGİR- litre başına 125 beygir gibi motorlar var.


    Atmosferiklerle ilgili bir düzeltme yapayım;

    Caparo T1 var bu konuda rekortmen ; 557 HP , 3496 cc, 159 HP/litre

    Ardından Ferrari 458 İtalia geliyor ; 563 HP, 4499 cc, 125 HP/litre

    Ardından GT3 RS geliyor ; 493 HP, 3996 cc, 123 HP/litre


    Evet atmosferik motorlarla muazzam güçler almak mümkün ama senin yazdığın hacim ve yakıt tüketimi ile imkansız gibi birşey.

    Siz motosiklet motorlarını atmosferikten saymıyorsunuz gaiba:

    Ducati 1198 Panigale 195 HP (163 HP/Lt V2)
    BMW S1000RR 193 HP
    Kawasaki ZX-10R 200.1 PS
    Aprilia RSC4 SE 180 HP
    Yamaha R1 182,1 PS
    Suzuki GSX-R1000 185 HP
    Suzuki Hayabusa 197 HP (151 Hp/Lt 1.300 cc)
    Kawasaki ZX-14 203 HP (150 HP/Lt 1.400 cc)

    Yukarıdaki motorlar 150 HP/litreden başlıyor, 200 HP/litreye kadar gidiyor. Hepsi atmosferik. Bu hesaplara RAM-Air indüksiyon kazançları dahil değil.

    600 cc motorların 210-240 HP/lt arasında değişen çıktılarını saymıyorum bile çünkü onların otomobil dünyasında muadilleri yok. ama 1000 cc, 1300 cc 1400 cc bir sürü otomobil var.

    Atmosferik motorlar söz konusu olduğunda, LİTRE BAŞINA EN ÇOK GÜCÜ MOTOSİKLET MOTORLARI ÜRETİR


    Motorsikletlerin torkları ürettikleri beygire göre düşük oluyor diye biliyorum....




  • 1.6 160 hondayı kullanmayan bilmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert107

    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur
    Aslında litre başına atmosferikten büyük güç çıkartan

    Porsche 911 GT3 4.0 - 500 BEYGİR- litre başına 125 beygir gibi motorlar var.


    Atmosferiklerle ilgili bir düzeltme yapayım;

    Caparo T1 var bu konuda rekortmen ; 557 HP , 3496 cc, 159 HP/litre

    Ardından Ferrari 458 İtalia geliyor ; 563 HP, 4499 cc, 125 HP/litre

    Ardından GT3 RS geliyor ; 493 HP, 3996 cc, 123 HP/litre


    Evet atmosferik motorlarla muazzam güçler almak mümkün ama senin yazdığın hacim ve yakıt tüketimi ile imkansız gibi birşey.

    Siz motosiklet motorlarını atmosferikten saymıyorsunuz gaiba:

    Ducati 1198 Panigale 195 HP (163 HP/Lt V2)
    BMW S1000RR 193 HP
    Kawasaki ZX-10R 200.1 PS
    Aprilia RSC4 SE 180 HP
    Yamaha R1 182,1 PS
    Suzuki GSX-R1000 185 HP
    Suzuki Hayabusa 197 HP (151 Hp/Lt 1.300 cc)
    Kawasaki ZX-14 203 HP (150 HP/Lt 1.400 cc)

    Yukarıdaki motorlar 150 HP/litreden başlıyor, 200 HP/litreye kadar gidiyor. Hepsi atmosferik. Bu hesaplara RAM-Air indüksiyon kazançları dahil değil.

    600 cc motorların 210-240 HP/lt arasında değişen çıktılarını saymıyorum bile çünkü onların otomobil dünyasında muadilleri yok. ama 1000 cc, 1300 cc 1400 cc bir sürü otomobil var.

    Atmosferik motorlar söz konusu olduğunda, LİTRE BAŞINA EN ÇOK GÜCÜ MOTOSİKLET MOTORLARI ÜRETİR


    Motorsikletlerin torkları ürettikleri beygire göre düşük oluyor diye biliyorum....

    Önce bir düzeltme yapayım: torkları üretikleri beygirden bağımsız değildir, daha doğrusu ürettikleri beygir, torklarının ve rpm'lerinin bir fonksiyonudur.

    İkincisi, torku neden önemli? Tork yerine aynı işi görecek RPM var, fazla RPM'i ihtiyaç duyduğunda torka çevirirsin.

    Üçüncüsü, düşündüğünün aksine motor hacimlerine göre yüksek tork üretiyorlar yani çok verimliler. 1000 cc hacminde bir motosiklet motoru 115-120 NM bandında max. tork üretir. Bunu 1600 cc'ye oranlarsan 185-190 NM'ye karşılık gelir, oysa 1600 cc haciimli çoğu atmosferik otomobilin max. torku 150-160 NM bandında dolaşır.

    Motosiklet motorlarının ne kadar verimli (volumetrik verim, BSFC değil) olduklarını daha iyi görebilmek için imzamda yer alan BMEP konusuna bir göz atmanız yeterli.




  • Orijinalden alıntı: R-34

    Yine bir senersongur konusu ile karşı karşıyayız


    +1999.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dombıra552 -- 28 Aralık 2011; 16:24:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    İş devir çevirmede.

    Atmosferik olayını bozmadan araca fazla devir çevirtecek bir elektrik motoru sorunu çözebilir.

    Elektrik motoru aracın hareketinden şarj olur.

    İstendiğinde ekstra boost sağlayarak motoru 14.000 devir civarına çevirtir.

    Motor yağı olarak 10w60 tipi Performans Yağı konur.

    Bu sayede motor, hem düşük yakıt tüketir, hem de yüksek torka sahip olur. Güzel de beygir gücü çıkartır.

    engineer detected
  • Şimdi bu adam senlen benlen aynı oksijeni tüketiyo düşün. İçerde napıyosa dışarı böyle azotlu bi netice çıkıyor.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.