Şimdi Ara

HONDA'DAN BEKLENEN 1.6 BENZİNLİ MOTOR (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
0
Favori
5.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur


    1.6 litre Atmosferik Benzinli

    300NM tork 1000-6500 devir arası

    3.1 litre/100km benzin tüketimi.



    .

     HONDA'DAN BEKLENEN 1.6 BENZİNLİ MOTOR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    300nm çıkarmasın da 200nm çıkarsın.

    100 yıllık İçten yanmalı benzinli motorlarda nedense büyük bir devrim yaşanmadı.

    Özellikle küçük hacimlilerde.

    Aslında litre başına atmosferikten büyük güç çıkartan

    Porsche 911 GT3 4.0 - 500 BEYGİR- litre başına 125 beygir gibi motorlar var.

    Aynı motoru 1.6'ya uyarlayınca 200 beygir ve 185 nm çıkıyor.

    İş biraz kafa yormaya bakıyor.

    İdare et işte.Hiç kafa yormadan motor yapıyorlar.Salak bunlar salak..
  • 1.6 Atmosferik bir araçtan o torku herhangi bir devirde almak imkansız 1.6 dizeller bile 300 nm tork alamıyor ki benzinli alsın...
    Yakıt konusuna gelince 1.6 atmosferik bir araç 3.1 lt yakanı yapılabilir ama ş.içi değil ş.dışı ort olarak daha hafif bir kasa ve daha güçsüz bir motorla o da daha ileri teknoloji gerektirir henüz o da mümkün değil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur
    Aslında litre başına atmosferikten büyük güç çıkartan

    Porsche 911 GT3 4.0 - 500 BEYGİR- litre başına 125 beygir gibi motorlar var.


    Atmosferiklerle ilgili bir düzeltme yapayım;

    Caparo T1 var bu konuda rekortmen ; 557 HP , 3496 cc, 159 HP/litre

    Ardından Ferrari 458 İtalia geliyor ; 563 HP, 4499 cc, 125 HP/litre

    Ardından GT3 RS geliyor ; 493 HP, 3996 cc, 123 HP/litre


    Evet atmosferik motorlarla muazzam güçler almak mümkün ama senin yazdığın hacim ve yakıt tüketimi ile imkansız gibi birşey.
  • sirali silindirlerle yapilan motorlarla o tork gucu hayaldir, sizin bahsettiginiz torku atmosferik olarak bir tek doner piston wankel motor verebilir, onuda birtek mazda yapiyor, onuda 3.1 litre yakarak degil, en az 10 litre yakarak yapabilir, calismalar devam etmekte, mazda wankelden vazgecmiyor, 1.6 cc wankel gelistiriyorlar, 300 hp gucunde, tahmini olarak tork 250nm den az olmayacak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Honda tüm dünyaca kendini kanıtllamış, en büyük içten yanmalı motor üreticisi.

    Sahip olduğu yüksek teknoloji ile birçok alanda kaliteli ürünlere imza atıyor.

    Dizel değil de, Honda bence şu motoru üretmeli ve tüm dünyaya sunmalı.


    1.6 litre Atmosferik Benzinli

    300NM tork 1000-6500 devir arası

    3.1 litre/100km benzin tüketimi.




    Bunu yaparsa Honda adının hakkını vermiş olur.

    Sadece üstün bir dizel değil, üstün bir benzinli yapmış olur.

    Honda'ya yakışan bence bu.

    Böyle bir motor imkansız mı acaba?

    Bence 2010'lu yıllarda imkansız olmamalı. Bir şekilde yapılabilir.

    Uzman arkadaşlar cevaplayabilirse seviniriz.

    üstüne para da versinmi ?




  • Bu motorun içine turbo kaçması lazım.
  • Şener ne içtiysen bende istiyorum, bana da ver :D
  • Hocam akşam senin üstün açık kalmış galiba, garip garip rüyalar görmüşsün :)
  • Yakıt tüketimini bulmak için çok uğraşmışsın sanırım, 3.1.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antalya

    Yakıt tüketimini bulmak için çok uğraşmışsın sanırım, 3.1.

  • Dizel için bu değeri vermişler. 1.6 Honda Dizel.

    Dedim madem adamlar içten yanmalı motor konusunda dünya devi, yapsınlar aynı motorun Benzinlisini.

    Dizelde Turbo ile erişileni, benzinli ile atmosferikte yakalamaktır marifet.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur
    Aslında litre başına atmosferikten büyük güç çıkartan

    Porsche 911 GT3 4.0 - 500 BEYGİR- litre başına 125 beygir gibi motorlar var.


    Atmosferiklerle ilgili bir düzeltme yapayım;

    Caparo T1 var bu konuda rekortmen ; 557 HP , 3496 cc, 159 HP/litre

    Ardından Ferrari 458 İtalia geliyor ; 563 HP, 4499 cc, 125 HP/litre

    Ardından GT3 RS geliyor ; 493 HP, 3996 cc, 123 HP/litre


    Evet atmosferik motorlarla muazzam güçler almak mümkün ama senin yazdığın hacim ve yakıt tüketimi ile imkansız gibi birşey.

    Siz motosiklet motorlarını atmosferikten saymıyorsunuz gaiba:

    Ducati 1198 Panigale 195 HP (163 HP/Lt V2)
    BMW S1000RR 193 HP
    Kawasaki ZX-10R 200.1 PS
    Aprilia RSC4 SE 180 HP
    Yamaha R1 182,1 PS
    Suzuki GSX-R1000 185 HP
    Suzuki Hayabusa 197 HP (151 Hp/Lt 1.300 cc)
    Kawasaki ZX-14 203 HP (150 HP/Lt 1.400 cc)

    Yukarıdaki motorlar 150 HP/litreden başlıyor, 200 HP/litreye kadar gidiyor. Hepsi atmosferik. Bu hesaplara RAM-Air indüksiyon kazançları dahil değil.

    600 cc motorların 210-240 HP/lt arasında değişen çıktılarını saymıyorum bile çünkü onların otomobil dünyasında muadilleri yok. ama 1000 cc, 1300 cc 1400 cc bir sürü otomobil var.

    Atmosferik motorlar söz konusu olduğunda, LİTRE BAŞINA EN ÇOK GÜCÜ MOTOSİKLET MOTORLARI ÜRETİR




  • Konu otomobil üzerinden gittiği için otomobil örnekleri verdik, yoksa motosiklet motorunu niye motordan saymayalım
  • boyle guclu beygirleri yakalamak icin bayagi yuksek sikistirma oranlari kullanmak gerekir bakiniz racing motorlardaki gibi ama bu sefer de yakit ekonomisi artar hemde ciddi 1 sekilde ve motor omru kisalir
  • İyi de traless hocam motorların devir sayıları araçların iki katı neredeyse, ve beygir gücüne düşen ağırlık orani gayet iyimser. Birde buna ilaveten o gucteki motorlar da yakıtı iyice yakıyor yani, az da degil yaktığı benzin. Hala cok zor, hele bu tüketim ile koca araclar,,,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim anlamadigim,neden 3.1 litre,3.0 ya da 3.2 degil?
  • Motosiklet motorundan dönüştürüp yapsınlar.

    Zaten Honda sağlam motor üreticisi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Üstad balık burcu musun?Sürekli hayal kuruyorsunda

    Balıklar hayal kurar mı diyorsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    İyi de traless hocam motorların devir sayıları araçların iki katı neredeyse, ve beygir gücüne düşen ağırlık orani gayet iyimser. Birde buna ilaveten o gucteki motorlar da yakıtı iyice yakıyor yani, az da degil yaktığı benzin. Hala cok zor, hele bu tüketim ile koca araclar,,,

    Yine otomobile dönersek belki alakasız olacak ama benzer mantık F1'de var mesela, atmosferik küçük motor, 15.000+ rpm, hayvan gibi güç.
    Tabi bu örnek için motor ömrü ve yakıt tüketimi konusuna hiç girmemek lazım
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.