Şimdi Ara

HONDA JAZZ 1.4 100 HP İ-SHİFT OTOMATİK NASIL? TEST İÇERİR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
967
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2009 model 1.4 100 HP i-Shift 6 ileri otomatik honda jazz sahibiyim. alacak arkadaşlara kısaca bilgi vereyim faydalı olur sanırım.

    1.Aracın motor performansı düz yolda gayet yeterli 1.6 atmosferik gibi gidiyor. biraz yokuş performansı zayıf. yokuşta çok bayılıyor. ve araç benzinli. lpg yok, ama dediğim gibi şehir içi ve düz yollarda gayet iyi gidiyor. 205 km hız da devir kesiciye giriyor ve sizi 190 a atıyor. bir kaç sefer denedim hep aynı şey oldu. motor iyi devir çeviriyor 6500 e kadar felan hiç takılmıyor zorlanmıyor.

    2.aracın süspansiyonu çok sert, yolda hissetmediğim çukur tümsek kalmıyor diyebilirim, şimdiye kadar kullandığım en sert en kötü araba diyebilirim bu konuda
    3.içi oldukça geniş tavanı yüksek ve ferah. bagajı da oldukça iyi. araba dışarıdan ufak görünüyor ama içi çok geniş. hani örnek vereyim fiesta veya clio ile hiç alakası yok diyebilirim genişlik olarak. gayet geniş.

    4.aracın yol tutuşu zayıf. özellikle 110 dan sonra araba çok geziyor yolda. en son bu duyguyu clio symbol de yaşamıştım. bu ikinci oldu. lastiklerim felan sıfır. 175 ebatlarında belkide ondandır.

    5.şanzıman tek kavrama bir şanzıman, yani yarı otomatik. vites geçişleri çok fazla hissediliyor ve vites geçişlerinde araba yığılıyor. sanki 5 ileri gidiyor 1 geri geliyor gibi garip bi duygu. bunun haricinde iyi tarafı yetkili honda servisinde 180 tl ye şanzıman yağını değiştirdim. bu şanzımana tahammül etmemin tek sebebi sorunsuz olması,ucuz olması ve az yakması. gerçekten hiç bir sıkıntı yaşamadım. çok sorunsuz.

    !! şanzıman ile ilgili bir de şunu söylemeliyim mesela araba boş ta siz otomatiğe aldınız ayağınızı frenden çektiniz araba 3-4 sn kalkmıyor, tam otomatik gibi değil, aracımda yokuş kalkış desteği var (çok güzel çalıştığı söylenemez), buna rağmen araç rapmada yada hafif meğilde otomatik viteste çok geri kaçırıyor. sanki boşta gibi hiç bir farkı yok.

    6.direksiyonda vites geçişleri olması çok güzel. çoğu zaman bunu kullanıyorum ve performansı daha iyi ayarladığımı düşünüyorum.
    7.aracın malzeme kalitesini torpido kısmı sert plastik ama öle ucuz görüntüsü yok. kapıları halı döşeme sanırım. güzel bence.
    8.120 km hızda 6 ncı vites 3 bin devirde gidiyor. uzun yolda iyi yani motor fazla kafa şişirmiyor

    9.yakıt olarak şimdiye kadar kullandığım en az yakan otomatik vites araba diyebilirim. şehir içi 7 lt felan şehir dışı 5 lt yakıyor. hiç de dikkat etmem basarım yani. araba bir otomatik vites arabaya göre gerçekten çok az yakıyor.

    10.yol bilgisayarı ekranında anlık tüketim ekranı yok. ortalama tüketim var. birde ben depoyu fulleyip km sıfırlar ona göre giderdim genelde ama bu araçta km sıfırladığında 0 dan başlayıp kaç km gittiğini gösteren ekran da yok.
    11.aracın bilgi ekranında yazan şeyler, hata kodları,uyarılar vs hep yabancı yazıyor. türkçe olmaması çok saçma(kısaca biraz ingilizce şart)

    12.araç dışarıdan yüksek duruyor ama aşağı eğilip baktığınızda orta kısmı yere çok yakın. sanırım benzin deposu alttamıymış neymiş bilmiyorum. ama yaklaşık 15-20 kere sürttüm altını. ne kadar dikkat ettiysem değişmedi. genede altını sürtüyor.

    13.kısa ve uzun farlarını beğenmiyorum.yetersiz.
    14.çok fazla uyarı sesi var özellikle emniyet kemeri bağlı değil ise ilk kontağa anahtarı taktığınızda bir sürü değişik değişik yüksek sesli alarmlar çalışıyor içerde. rahatsız etti
    15.kontak takılı değil ise teyp çalışmıyor bu da hiç hoşuma gitmiyor.
    16.klimasının yeterli olduğunu düşünmüyorum. bakımlarını yaptırdım hortumlarına baktırdım gazını yeni değiştirdim ama istediğim kalitede soğuk hava üflemiyor. çok beğenmiyorum kısaca.
    17 .dikiz aynaları çok büyük heryeri görebiliyorsunuz. hani sanki yanlışlıkla jazz ın dikiz aynasını civic e, civic in kinide jazz a takmışlar gibi. bilen bilir. civic in dikiz aynaları çok ufak.

    kısaca aracımı özetlersem : araç çok az yakıyor, çok sorunsuz otomatik bir araç, eksileri ise vites geçişleri çok hissediliyor, altı yere yakın, bunlara da katlanıyoruz artık. karar sizin. eksisi artısı bunlar







  • Forumun en abartılan B sınıfı aracıdır kendisi.
  • Anlık hız tüketim göstergesi var, yanlış yazılmış. Şanzımanı sorunsuz tek kavramalı robotiZe şanzıman. Bu araç b- mov sınıfında olduğundan genişlik konusunda b sınıfı araçlara göre rakipsiz. 8 airbag ve 2010 model olmasına rağmen Esp var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    Forumun en abartılan B sınıfı aracıdır kendisi.

    yeni kasası o fiyata alınabilecek en dolu araba dır. gerek yardımcı ekipmanlar gerek ncap testi gayet iyidir. vergiler saçma sapan olmasa almayı düşünüyordum.çok araştırdım. ama vergi indirimi olana kadar model yükseltmeyeceğim. suriyelilere bakamam daha fazla.
  • Gordugum en iyi inceleme diyebilirim. Jazz gibi begenilen bir aracin bile bu kadar eksi yonu varmis. 110 dan sonra clio kadar yolda gezinmesi, hem de suspansiyonun sert olup yola yakin olmasi ilginc geldi bana.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.