Şimdi Ara

HONDA JAZZ 1.4 İ-SHİFT NASIL ? TEST İÇERİR

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
13.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2009 model 1.4 100 HP i-Shift 6 ileri otomatik honda jazz sahibiyim. alacak arkadaşlara kısaca bilgi vereyim faydalı olur sanırım.

    1.Aracın motor performansı düz yolda gayet yeterli 1.6 atmosferik gibi gidiyor. biraz yokuş performansı zayıf. yokuşta çok bayılıyor. ve araç benzinli. lpg yok, ama dediğim gibi şehir içi ve düz yollarda gayet iyi gidiyor. 205 km hız da devir kesiciye giriyor ve sizi 190 a atıyor. bir kaç sefer denedim hep aynı şey oldu. motor devirlenmesi felan çok güzel aracın. iyi devir çeviriyor.

    2.aracın süspansiyonu çok sert, yolda hissetmediğim çukur tümsek kalmıyor diyebilirim, şimdiye kadar kullandığım en sert en kötü araba diyebilirim bu konuda
    3.içi oldukça geniş tavanı yüksek ve ferah. bagajı da oldukça iyi. araba dışarıdan ufak görünüyor ama içi çok geniş. hani örnek vereyim fiesta veya clio ile hiç alakası yok diyebilirim genişlik olarak. gayet geniş.

    4.aracın yol tutuşu zayıf. özellikle 110 dan sonra araba çok geziyor yolda. en son bu duyguyu clio symbol de yaşamıştım. bu ikinci oldu. lastiklerim felan sıfır.

    5.şanzıman tek kavrama bir şanzıman, yani yarı otomatik. vites geçişleri çok fazla hissediliyor ve vites geçişlerinde araba yığılıyor. sanki 5 ileri gidiyor 1 geri geliyor gibi garip bi duygu. bunun haricinde iyi tarafı yetkili honda servisinde 180 tl ye şanzıman yağını değiştirdim. bu şanzımana tahammül etmemin tek sebebi sorunsuz olması,ucuz olması ve az yakması. gerçekten hiç bir sıkıntı yaşamadım. çok sorunsuz.

    6.direksiyonda vites geçişleri olması çok güzel. çoğu zaman bunu kullanıyorum ve performansı daha iyi ayarladığımı düşünüyorum.
    7.aracın malzeme kalitesini torpido kısmı sert plastik ama öle ucuz görüntüsü yok. kapıları halı döşeme sanırım. güzel bence.
    8.120 km hızda 6 ncı vites 3 bin devirde gidiyor. uzun yolda iyi yani motor kafa şişirmiyor

    9.yakıt olarak şimdiye kadar kullandığım en az yakan otomatik vites araba diyebilirim. şehir içi 7 lt felan şehir dışı 5 lt yakıyor. hiç de dikkat etmem basarım yani. araba bir otomatik vites arabaya göre gerçekten çok az yakıyor.

    10.yol bilgisayarı ekranında anlık tüketim ekranı yok. ortalama tüketim var. bişey daha yok ama tam hatırlamıyorum. eksik biraz yani.
    11.aracın bilgi ekranında yazan şeyler, hata kodları vs hep yabancı yazıyor. türkçe olmaması çok saçma(kısaca biraz ingilizce şart)

    12.araç dışarıdan yüksek duruyor ama aşağı eğilip baktığınızda orta kısmı yere çok yakın. sanırım benzin deposu alttamıymış neymiş bilmiyorum. ama yaklaşık 15-20 kere sürttüm altını. ne kadar dikkat ettiysem değişmedi. genede altını sürtüyor.

    13.kısa ve uzun farlarını beğenmiyorum.yetersiz.

    kısaca özetlersem : araç çok az yakıyor, çok sorunsuz otomatik bir araç, eksileri ise vites geçişleri çok hissediliyor, altı yere yakın, bunlara da katlanıyoruz artık. karar sizin.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    HONDA JAZZ 1.4 i-SHIFT NASIL: İNCELEME İÇERİR

    HONDA JAZZ 1.4 i-SHIFT, şehir içi kullanım için tasarlanmış, kompakt ve verimli bir otomobildir. Benzersiz i-SHIFT şanzımanı, manuel vites değiştirmenin rahatlığı ile otomatik şanzımanın kolaylığını birleştirir.

    i-SHIFT Şanzıman Nasıl Çalışır?

    i-SHIFT şanzıman, debriyaj pedalı kullanmadan manuel vites değiştirme olanağı sunan yarı otomatik bir şanzımandır. Vites kolu üzerinde bulunan "+" ve "-" işaretlerini kullanarak basitçe vites yükseltebilir veya düşürebilirsiniz. Araç ayrıca otomatik modda da çalışabilir ve bu modda vitesleri sizin yerinize değiştirir.

    HONDA JAZZ 1.4 i-SHIFT'in Performansı

    1.4 litre i-VTEC benzinli motor, HONDA JAZZ 1.4 i-SHIFT'e yeterli güç ve tork sağlar. Araç, şehir içi trafikte çevik ve manevra kabiliyeti yüksektir. Otomatik modda, vites geçişleri sorunsuz ve neredeyse fark edilmez.

    Kullanıcı Yorumları

    2011 HONDA JAZZ 1.4 i-SHIFT sahipleri, aracın verimliliğinden, kullanım kolaylığından ve genel sürüş deneyiminden memnun kalıyorlar. Ancak bazı kullanıcılar, i-SHIFT şanzımanın bazen gecikmeli tepki verdiğini veya yokuşlarda güç kaybettiğini belirtmişlerdir.

    i-SHIFT Şanzıman Problemleri

    Diğer şanzıman türleri gibi, i-SHIFT şanzıman da bazı potansiyel sorunlara sahip olabilir. Yaygın i-SHIFT şanzıman problemleri şunlardır:

    • Debriyaj sorunları
    • Elektronik problemler
    • Sensör arızaları

    Sonuç

    HONDA JAZZ 1.4 i-SHIFT, şehir içi kullanım için pratik ve verimli bir otomobildir. Benzersiz i-SHIFT şanzımanı, manuel ve otomatik vites değiştirme seçenekleri sunarak sürüş deneyiminizi geliştirir. Bununla birlikte, bazı kullanıcılar tarafından bildirilen potansiyel sorunların farkında olmak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aynı araçta bendede vardı.
    altı yere yakın katılmıyorum.
    geziniyor demişsiniz 120 den sonra katılmıyorum.
    yakıt olarak azdır orası kesın.
    vıtes gecişleri çok kotudur.hızlanma yaparsanız yığılma yapar.bıraz dık yokusa gelın durdurun arabayi yokuş basında 20 30 km ıle cıkmayı dene bak o cok az yakan sorunsuz şanzumanlı aracın senı nasıl çarpışan arabalardaymış gibi sallıyor :D
  • Sans eseri denk gelmisken su konuyu hortlatayim :)



    İshift tabiki bir tork konvertorlu gibi surekli ileri itisli degil, zf yada aisin gibi ara hizlarda kararlida degil ama..

    Duz vites kullanmayi yeteri kadar iyi bilmeyenler gerek gaz pedali hassasiyeti ile gerek manuel moda gecerek deviri ayarlamaz ise yokusta cekmezde derler bayiliyorda derler vites gecislerinde yigiliyorda derler.



    İshift tuketimi dusurmek icin vitesi yukseltip deviri dusurmeye odakli calisir, performans degil ekonomi odaklidir.



    Performans icab eden durumlarda soforlugunuzu komusturun, ishifti biraz taniyin. 2500-3000 devir altina dusmezseniz arac heryerde ceker. 6500 e kadar devir ceviren bir araba. Atmosferik sesli geliyorsa turbo bir araca bineceksiniz, 2500 de vites buyuteceksiniz.



    Atmosferik seven zaten sesine hayran.



    Yokusta bayiliyorsa iki vites dusurun (buyuk ihtimalle yokusa yavas ve yuksek viteste girdi araba). Yada ayaginizi gazdan cekip tekrar daha fazla olarak basin pedala ki arac kendi vites dusursun. Hizlanma yapacaginizi dusunerek vites dusurur ve daha yuksek devirlerde vites buyutme eyilimine girer.



    Cok turbolu araci hem yokusta hem duz yolda tokatlamisligim var 2011 ishift jazz imla. Cogu o kadar uzun sure ve yuksek devir ceviremiyor zaten. Ustelik yakit ekonomiside cabasi jazz in.



    Elestirecegim yonu amortisorleri cidden. Hem sert hem darbe sonumlemesi iyi degil, heleki arkalar. Bu yol tutusuna iyi yonde katki yaparken konforu olumsuz etkiliyor.

    Ama ayni sinifta cok arac virajda fren yaparken ben sadece gaz kesiyorum yada vites dusurup gaz yapiyorum.



    Bende bir f1 pilotu degilim tabi ama ishift i tanimak cok onemli. Hangi etkinize ne tepki verecegini ogrenirseniz otomatiklestirilmis duz vitesin tadina varirsiniz. Hizli bir sanziman degil ama duz vites kullanirken hic birimiz o kadar hizli degiliz zaten.

    Baktiniz olmuyo tork konvertorlu surekli itisli bir tam otomatige bineceksiniz o zaman.



    Ne demisler ya sev ya terk et :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Oronra kardeşime kesinlikle katılıyorum,aracı rampada alın bakalım manuele ne oluyor,deli gibi çıkıyor,diğer şanzımanlar gibi yok şehir içinde hemen ısındı arızaya geçti bilmem ne derdi yok,serviste yeni vites güncellemesi yapılınca dahada keyifli hale geliyor,arac sizin kullanımıza göre kendini ayarlıyor otomatikte,sadece sabahları otomatik modda motor soğukken 1 den 2 ye geçerken yüksek devirde geçiyor ama peugeot ve bir çok modelin yarı otomatikleride aynı şekilde durumları varmış,almadan önce çok araştırdım cvt mi ishiftmi diye ama rampada yüklü araba cvt ile çıkmaya kalkarsanız manueli olmadığı ve s tuşu yada l tuşu yetersiz kaldığı için pek çok şikayette okudum,kullanmadım o yüzden başkalarının yalancıyısıyım ama cvt düz yolda tabiki daha konforlu vites geçiş olarak onada çok ruhsuz diyorlar bilemicem artık,ancak aracın artıları çok çok fazla,muadili yada aynı donanım benzeri araç sayısı birtek mazdada gördüm gerisi sadece hız sabitleme park sensörü koymuş geçmiş,bu araçta yok yok zaten,farlar sıkıntı değil ya mercekli far alıp takılır yada 50w halojen yerine 100w halojen takılır ki eski aeacımdada öyle yapmıştım,zaten sabit duruyorken aracın çalıştığı anlamanız imkansız çok sessiz,yola çıkınca evet süspansiyonları yol tutuşundan dolayı sertleştirilmiş buda konfora eksi olarak yansısada güvenliğe artı olarak yansıyor,direksiyondan yada vites üzerinden manuel kullanmak bile harika bu aracı,içi çok ferah ve geniş,eşime aldım bu aracı ve bende astra var ama ben jazın içine binip koltuğu kendime göre ayarladığımda astradan neredeyse 2 kat fazla diz mesafesi sunuyor arka koltukta ve bagajıda keza daha büyük 399litre,cam tavan olması zaten süper ferah ve ön yan aynalardaki direk çerçevelerinin boşlukları cam olmasıda görüş açısını daha iyi artırıyor,yakıtı zaten 4 ileri yada cvt lere göre daha iyi,bu arada ben 2011 modeline göre konuşuyorum son nesillerde yakıt nasıl bakmadım,kendi model yılına göre en az yakıt tüketimi bu araçta ve en yakını corsa bile 7.6 fabrika verisi var ancak kullananlar 10 lt altını zor görüyorlarmış ş.içinde bu araçta ise ben maximum 7.5 gördüm biraz sert kullanımda,fabrika verisi ise 6.5 lt ama genelde 7 civarı oluyor normal kullanımda,arıza durumunda ise otomatikleştirilmiş manuel şanzıman olduğu için çok uygun fiyatla arıza giderilebiliyor ancak yine cvt ye bakınca servis cvt arızasında 20 leri bulan fiyatlar çekebiliyomuş dışarda ise 5-7 bin arası,arıza vermesi zor bir şanzıman çünkü manuel zaten :) yani yarı otomatik,geri görüş aynalarıda büyük arka taraf çok rahat ve geniş görüş sunuyor aynalardan,rot balanslarda yada ön takımda sıkıntı yoksa bence yol tutuşu gayet iyi heleki vsa varken çok çok iyi,youtubeda videosu var isteyen izleyebilir aracı anında toparlıyor yoldansağ sol yaptığınızda,hava yastıkları bol direksiyon düşük vites ve şehir içinde çok hafif hızlandıkca sertleşiyor buda güvenlik için çok iyi,heleki diğer araçların kronik arızalarına ve şikayetlere bakınca bence honda 10 numara araba yapmış,civiclerden daha sorunsuz,civiclerde direksiyon sıkıntıları kitlenmeler falan olmuş bir ara ancak bu araç için manuelden direk geçenlerin vites konusuna daha doğrusu otomatik vitesine alışma süreclerindeki şikayetler ve sert amasörler dışında hiçbir şikayetleri yok mekanik anlamda ve kronik sorunlarıda yok,bir insan daha ne bekler ki bir araçtan,heleki sıfır araçlarını bile mekanik arızadan dolayı toplayan markalara bakarsak bu fiyat aralığında alınabilecek en donanımlı ve güvenli araç bence kesinlikle jazzdır,hondacı değilim diğer pek çok markayı kullandım bmw de dahil olmak üzere ama bu arac bence o yıllarda yapılmış en harika ve sorunsuz bir araç,otomatik keyfini manuelde kullanabilme şansı sunan ve sorunsuzluğu ile nam salmış bu model için bence hondaya teşekkür etmeli,1.6 motor o model aracların çoğu manueli 105 hp dir ve çoğununda torku 122 civarı,bu arac 1.36 motor ve 100hp vede torkuda 127nm,umarım bu bile bir fikir verir,kısacası eksi diyebileceğimiz şeyler bile güvenlik için yapılmış,diğer m/m m/t easytronik vb yarı otomatiklere binin birde gelip bu araca binin farkı zaten direk anlarsınız,ben kendi şahsi görüşlerimi yazdım,herkes bir önceki aracına göre ve şahsi fikirlerini yazıyor net aleminde zaten ancak sorundan bahseden hiçkimseyi göremedim daha,saygılarımla.




  • aynı aracı ben de 7 aydır kullanıyorum. İlk mesajda katılmadığım bir iki husus var onları belirteyim.

    1. si 120den sonra araç yolda geziyor demiş bence sizin aracınızın teker balansları ile akalı bir şey olsa gerek ben aracın yol tutuşundan çok memnunum. 120 140 buralarda çok güven veriyor zaten 120'ye çok rahat çıkıyor.

    Ayrıca not olarak eklemekte fayda var, Araçta ESP bulunmaktadır. Bu sınıfta ve bu paralara ESP'li araç bulmak heleki bu araç kadar donanımlı bir araç bulmak imkansız.

    Süspansiyonu sert doğrudur fakat lastik ebatlarını 16 jant için, 195x55x16 yaptığınızda daha da rahatlıyor ve düz yolda hiç bir problem çıkartmıyor. Takır Tukur ve sert bir şekilde çukur veya setlere girerseniz diğer süspansiyonlara nazaran daha çok hissediliyor. Fakat Sert süspansiyon viraj alırken ve yol tutuşunda diğer araçların yanına yaklaşamadığı bir sürüş keyfi veriyor. Zaten ESP de olduğu için frensiz viraj hatta dönerken gazlama dahi yapabiliyorsunuz.

    Son olarak vites hakkında şunu söylemek lazım, Vites geçişlerinin hissedilir olmasının sanki bir kusur gibi yansıtılmasından çok rahatsız oluyorum. Bu i-shift şanzıman tam otomatik CVT'den daha az yakıt tüketiyor. Manuel vitesten de daha az yakıt tüketiyor. Bu şanzıman vites hissettirmesin diye değil, az yaksın diye tasarlanmış. Ben otoyolda vitesin nasıl 6 ya geçtiğini anlamıyorum fakat şehir içinde ve düşük hızlarda giderken özellikle 1-2 arası bariz hissediliyor. Ani hızlanmalarda hissediliyor bunlarda gayet normal.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    KONA 1.6 Dizel ile 3 Gün TEST
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.